El-vidas, tv-online?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Cees Kapitein
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2022 17:58

El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door Cees Kapitein »

Wie kan mij helpen?

Augustus 2018 een tv gekocht voor 1500€ 3,5 jaar later gaat hij kapot.

Volgens de nederlandse regelgeving heb je dan recht op reparatie of vergoeding omdat je redelijkerwijs mag verwachten dat een tv uit die prijsklasse 5-6 jaar probleemloos mee moet gaan.

Hier beginnen echter de problemen, tv is gekocht via bol.com en die verwijzen naar de wederverkoper, dit is tv-online.
Kvk nummer opgezocht en ik kom uit bij el-vidas, zij zeggen echter niets te weten van tv-online en dat ik niet bij hun moet zijn.

De vraag is nu heeft iemand dit al eens meegemaakt? En weet hier misschien meer van of weet misschien wat ik nog zou kunnen proberen.

Ps ik heb al contact met de fabrikant en die willen wel repareren maar dit kost bijna net zoveel als een nieuwe tv

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cees Kapitein schreef:
06 apr 2022 18:10
Augustus 2018 een tv gekocht voor 1500€ 3,5 jaar later gaat hij kapot.

Volgens de nederlandse regelgeving heb je dan recht op reparatie of vergoeding omdat je redelijkerwijs mag verwachten dat een tv uit die prijsklasse 5-6 jaar probleemloos mee moet gaan.
Nou nee, zo simpel is helaas voor jou het niet.

Je hebt recht op reparatie, vervanging of ontbinding als de TV non-conform was. Oftewel; jij moet aantonen dat de TV op het moment van kopen al een gebrek bevatte waardoor hij nu, 3,5 jaar later, kapot is gegaan. Da's een stevige opgave. in die 3,5 jaar kan er van alles met je TV gebeurd zijn waardoor hij de geest geeft.

Los daarvan: zoek eens op dit forum op El Vidas of TV Online, dan weet je wat je te wachten staat...

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

El Vidas = wel degelijk TV Online https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... tv-online/

TV Plaza is ook een door hun gebruikte naam. Zodra de webshop teveel negatieve publiciteit, teveel klachten krijgt, wijzigen ze de naam van de shop.

Google maar eens op klachten El-Vidas of klachten TV Online.

Sur
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2022 16:05

Re: El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door Sur »

Ook ik heb hetzelfde met een kapotte Samsung TV binnen de 2 jaar fabrieksgarantie. Naar nu blijkt is dit geen Beneluxmodel, dat is nooit gemeld. Gekocht bij Bol.com met TV-Online als verkopende partij, gekocht voor een marktconforme bedrag. Bol.com geeft alleen coulance van 60% als cadeaubon, Samsung verwijst naar de verkopende partij omdat het geen Beneluxmodel is ondanks geldige fabrieksgarantie. El Vidas zegt nooit met Bol.com zaken te hebben gedaan maar TV online is hun zoals boven is gemeld. Oplichters zijn het hoor.
Wij als eenvoudige consumenten zijn hier de dupe van. Hoe is dit afgelopen?
Ik zou denken dat het weer tijd wordt voor een item hierover bij Radar. Ik overweeg zelf een Europese geschillencommissie in te schakelen.

DylanBrown
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2022 16:41

Re: El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door DylanBrown »

Aangezien we het over dit onderwerp hebben, kun je me vertellen welke videobestanden ik op zo'n TV kan afspelen? Ik heb al gekeken Maar toch zou ik ook graag uw mening horen. Ik hoop op je gedachten. Dankzij.

Maarten Hoogteijling
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2022 15:43

Re: El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door Maarten Hoogteijling »

Ik heb exact hetzelfde probleem! Samsung tv met anderhalf jaar kapot! Bol.com stuurt tv retour, maar bedrijf “bestaat niet meer”. Tv kwijt, geld kwijt en bol.com biedt cadeaubonnen aan. Waardeloos. Inmiddels juridische stappen ondernomen tegen bol.com gezien zij de leverende partij zijn. De jurist geeft aan dat ik volledig in mijn recht sta. Inderdaad wel tijd dat radar weer eens wat aandacht geef aan dit onderwerp!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom koopt u dan niet bij Bol ipv bij een wederverkoper?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maarten Hoogteijling schreef:
01 sep 2022 15:49
Ik heb exact hetzelfde probleem! Samsung tv met anderhalf jaar kapot! Bol.com stuurt tv retour, maar bedrijf “bestaat niet meer”. Tv kwijt, geld kwijt en bol.com biedt cadeaubonnen aan. Waardeloos. Inmiddels juridische stappen ondernomen tegen bol.com gezien zij de leverende partij zijn. De jurist geeft aan dat ik volledig in mijn recht sta. Inderdaad wel tijd dat radar weer eens wat aandacht geef aan dit onderwerp!
Als u VIA Bol hebt gekocht, dan hebt u dus niet BIJ Bol gekocht. Bol is een platform, niet de leverancier van vele van de producten die online staan.

Uiteraard kunt u in uw recht staan, maar als de verkoper niet meer bestaat houd het op. En wellicht kan uw jurist uitzoeken hoe het werkelijk in elkaar zit, of El-Vidas wettelijk gelinkt kan worden aan tv-online.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door Hophophop »

Maarten Hoogteijling schreef:
01 sep 2022 15:49
Ik heb exact hetzelfde probleem! Samsung tv met anderhalf jaar kapot! Bol.com stuurt tv retour, maar bedrijf “bestaat niet meer”. Tv kwijt, geld kwijt en bol.com biedt cadeaubonnen aan. Waardeloos. Inmiddels juridische stappen ondernomen tegen bol.com gezien zij de leverende partij zijn. De jurist geeft aan dat ik volledig in mijn recht sta. Inderdaad wel tijd dat radar weer eens wat aandacht geef aan dit onderwerp!
Op grond waarvan zou bol.com dan aansprakelijk zijn in dit geval? Ik ben oprecht benieuwd.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: El-vidas, tv-online?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ook ik ben benieuwd op welke gronden uw jurist zich beroept.

Normaal gesproken gaat u naar de verkopende partij om de garantie op te eisen. Indien de verkopende partij niet bestaat dan kunt u vaak naar de fabrikant.

Ook kunt u bij de verkoper een beroep doen op dwaling/misleiding. Maar dan moeten hun wel bestaan.

Indien uw jurist toch niet lukt om dit voor elkaar te krijgen, kunt u naar www.juridischloket.nl of uw rechtsbijstandverzekering om te vragen of hun iets voor u kunnen betekenen.

Plaats reactie