LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foka / verkoop

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
marcv33
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:25

Foka / verkoop

Ongelezen bericht door marcv33 »

Afgelopen dinsdag naar Foka Rotterdam gegaan om een Yamaha blu-ray DVD-speler van EUR 799,- te kopen (geen laag bedrag dus). Afgezien van een 4-tal dichte dozen met deze speler erin, was deze speler nergens tentoongesteld in de winkel.

Mijn keuze was thuis eigenlijk al gemaakt, maar ik wilde de speler wel vooraf nog even zien (ik had hem nog niet in het echt gezien). Mij werd door een medwerker van Foka verteld dat de dozen niet geopend konden worden. Ik moest de speler eerst maar kopen en indien deze speler mij dan niet zou bevallen, dan zou ik hem kunnen ruilen.

Doordat ik verbaasd was over deze reactie heb ik aan een andere medewerker van Foka dezelfde vraag gesteld. De dozen openen was absoluut niet mogelijk en ik moest maar bij de concurrent gaan kijken ..., en of ze me nog ergens anders mee van dienst konden zijn (op een erg cynische en aggressieve manier) ???!!!

Ik ben nog nooit zo bot en slecht behandeld als door deze "verkopers" bij Foka, absoluut klant-onwaardig! Ik zou deze medewerkers nooit bij mij in dienst willen hebben. Ongelofelijk!!!
Eerdere vermeldingen van slechte ervaringen bij dit bedrijf kunnen inmiddels dus ook door mij worden beaamd.

Anyhow, het advies van één van de Foka-"verkopers" heb ik wel opgevolgd: voor dezelfde prijs heb ik de DVD-speler bij Correct in Rotterdam gezien en dezelfde middag ook meteen gekocht. Prima behandeld bij Correct.

braasem10
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2009 21:43

Re: Foka / verkoop

Ongelezen bericht door braasem10 »

Ik heb tot 2 keer toe een soortgelijke ervaring met foka. De eerste keer met een digitale spiegelreflex en een paar weken later met een fotorugtas. Degene die mij "van dienst was" was erg ongeinteresseerd en stond liever naar buiten te kijken dan dat hij antwoord kon geven op mijn vragen. Ik was er via internet al uit wat ik ging aanschaffen dus veel informatie had ik niet meer nodig maar in beide gevallen was foka de voordeligste optie.

Ik zal er in ieder geval niet voor mijn plezier teruggaan maar als ze weer de voordeligste zijn zal ik toch wel weer die kant opgaan.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Foka / verkoop

Ongelezen bericht door marietje224 »

....
Laatst gewijzigd door marietje224 op 19 okt 2009 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Foka / verkoop

Ongelezen bericht door jor »

marietje224 schreef:Botter en asocialer als bij FOKA kan je niet geholpen worden,dat is geen klantvriendelijke winkel!
Een stel klunzen en het is dat het moet werken types bij elkaar...wij komen er vaak voor fotospullen,

foka het is dat het moet soms..voor de fotospullen...er zijn genoeg zaken dat weten we,maar soms heeft die het niet op voorraad en foka wel en of goedkoper.
En omdat klanten zoals jij er kennelijk toch verder geen consequenties aan verbinden en er gewoon blijven komen/kopen hoef je ook niet te verwachten dat de service beter word. Kom ik in een dergelijk zaak zeg ik fijn gedag en koop het artikel ergens waar ik wel service krijg, is soms een paar euro duurder maar dat heb ik er voor over.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Foka / verkoop

Ongelezen bericht door een »

Ik heb 2 weken geleden een LCD gekocht bij FOKA. Werd niet echt vriendelijke geholpen maar toch gekocht want goede prijs en ik had mezelf via internet geadviseerd. Ik vroeg nog welke lengte schroeven ik moest gebruiken om het scherm aan de muurbeugel te bevestigen (want er zitten diverse maten bij): dat moest ik bij Samsung maar navragen. Lekkere service.

Thuis aangekomen deed de afstandsbediening het niet. Dus weer terug naar Rotterdam. Kan gebeuren dus nog niets aan de hand. Bij de service-afdeling zat iemand die er duidelijk geen in had. TV werd uit de doos gerukt en hij stootte 'm vrij nog hard tegen een andere TV aan. De boel bleek inderdaad niet te werken dus hij ging een nieuwe halen. Kwam meneer met een doos aanzetten die ergens klem had gezeten of gevallen was: vol met deuken en handvat eraf gebroken. Dus ik vroeg of ik niet een andere kon krijgen want dit leek me niets. Meneer gaf aan dat ik de TV toch even kon bekijken op beschadigingen! Ja maar een gevallen TV hoeft niet beschadigd te zijn maar kan toch kapot zijn gegaan. Nou, dat moest ik thuis dan maar uitproberen. Totaal verbolgen liep ik met de gehavende doos naar buiten.

Bij de auto aangekomen bedacht ik me dat ik dit toch niet hoefde te pikken. Dus terug de winkel in om mijn geld terug te halen. De manager moest erbij komen en toen kon ik ineens wel een goede doos krijgen. Nou, daar had ik geen zin meer in. Ik wil een goede prijs betalen maar vooral ook een goed gevoel bij een aankoop. Geld uiteindelijk teruggekregen en maar weer fijn naar Correct (had helaas geen voorraad) en de Media Markt in Rijswijk. Bij deze 2 zaken zijn de prijzen ook goed en word je wel goed geholpen. Ook de service is daar prima weet ik uit ervaring!

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Foka / verkoop

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Dat is vreemd, ik heb hele andere ervaringen met Foka. Nu koop ik daar regelmatig spullen voor mijn fotografie-hobby en word daar over het algemeen redelijk geholpen (er lopen wel rare snuiters tussen de verkopers, en ook een popie-jopie). Ik weet van tevoren goed wat ik wil hebben en behoef dus geen uitgebreid praatje. Als ik echter een lens wil testen die niet in de vitrine staat, wordt deze altijd vriendelijk voor me uit de doos gehaald.

Ook garantiegevallen zijn tot nu toe zeer correct afgeleverd. Eén keer heb ik zelfs een vervangende camera gekregen (was een uiterst vreemde situatie). Toen mijn vriendin die vervolgens kapot liet vallen ben ik met het schaamrood op de kaken naar Foka teruggegaan. Manager verblikte of verbloosde niet en nam het gesloopte model gewoon weer in, zonder er problemen of een verzekeringszaak van te maken.

Jammer dat jullie ervaringen anders zijn.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Foka / verkoop

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik moet zeggen dat wij ook het een en ander bij foka kopen,ook bij camera express enz...maar foka is niet klantvriendelijk! werkt een oudere man die is ze dagen volgens mij aan het aftellen een meisje is wel heel aardig...het is maarnet wie je treft...foka bestaat al zolang in rdam....dus ja ...iedereen blijft er naar toe gaan

Gesloten