LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foto-actie bij de HEMA

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Johnbe
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2017 09:50

Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Johnbe »

Ontvang een mail van de Hema: Afdrukken van foto's. 100 foto's voor € 10,00 en ook nog eens inclusief verzendkosten, dus mooi aan huis geleverd. Meteen meedoen, helaas kom ik maar tot 87 foto's. Dus dan maar 87 foto's. Tot mijn stomme verbazing kom ik op een bedrag van € 16 en GEEN thuis bezorging....maar staat er korting wordt automatisch verrekend bij bestelling.
Nee dus.....Hema gemaild: Nee U moet 100 foto's bestellen en geen 87 dus voor 13 foto's minder betaal ik totaal € 16,00 (dus € 6,00 voor 13 foto's) en moet ik ze ophalen. Dan doe ik wel 13 foto's dubbel, zeg maar hoe ik dat moet doen, oude bestelling laten vervallen en nieuwe maken???? Maar wat gebeurt er: geen bericht meer van Hema alleen paar dagen later ontvang ik wel een bericht: Uw foto's liggen klaar bij het Hema filiaal. Nou Hema ik ben er ook klaar mee. Heeft iemand daar ook problemen mee??
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2021 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom dacht je dat je wel korting zou krijgen als je niet aan de belangrijkste voorwaarde voldoet?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 09:22
Waarom dacht je dat je wel korting zou krijgen als je niet aan de belangrijkste voorwaarde voldoet?
Omdat TS dezelfde actie prijs wil betalen, en voor lief neemt minder te krijgen, dan waar de actie recht op geeft.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, dat kan je wel willen, maar dan kan je beter zorgen dat je wél aan de voorwaarden voldoet, desnoods door 13 foto's extra af te laten drukken. Als je jezelf buiten het systeem plaatst, is het wachten op dit soort problemen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door 16again »

Je kunt je ook afvragen of TS een overeenkomst gesloten heeft om voor 16,- euro fotos af te drukken, en ze zelf op te halen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
02 mar 2021 11:07
Je kunt je ook afvragen of TS een overeenkomst gesloten heeft om voor 16,- euro fotos af te drukken, en ze zelf op te halen.
Primair duidelijk wel. Alleen is ze er achteraf over gaan mailen. Als ze zich op dwaling wil gaan beroepen wens ik haar veel succes.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door 16again »

Zoals ik openings post lees: Bij het geven van akkoord stond op scherm:
"korting wordt automatisch verrekend bij bestelling"

terwijl dat juist het moment was om aan te geven, dat TS nog niet voor korting in aanmerking kwam.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die algemene informatieve kortingsmelding staat standaard bij veel bestelschermen. Dat ze niet voor korting in aanmerking komt, blijkt duidelijk uit het feit dat er niets verrekend wordt bij de bestelling.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het aanbod in de reclame: 100 foto's voor €10,-
Voorwaarden: alleen geldig op de formaten 10x10 cm of 10x15 cm
https://foto.hema.nl/fotos-afdrukken/meerdagenservice/

Een dergelijk aanbod kun je in principe aanvaarden zonder dat het je verplicht bent 100 foto's af te laten drukken, maar TS heeft dit aanbod niet aanvaard.

Vervolgens gaat TS foto's bestellen en dan komt ze uit op 87 foto's en geeft HEMA aan de foto's voor €16,- af te willen drukken. Daar gaat TS vervolgens mee akkoord.

In plaatst van akkoord gaan, had TS ook kunnen protesteren en aangeven dat ze het aanbod in de mail aanvaard. Op dat moment zou een medewerker in het systeem gewoon een aantal foto's dubbel hebben laten afdrukken. Dat is namelijk de weg van de minste weerstand.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
02 mar 2021 12:06
Het aanbod in de reclame: 100 foto's voor €10,-
Voorwaarden: alleen geldig op de formaten 10x10 cm of 10x15 cm
https://foto.hema.nl/fotos-afdrukken/meerdagenservice/

Een dergelijk aanbod kun je in principe aanvaarden zonder dat het je verplicht bent 100 foto's af te laten drukken, maar TS heeft dit aanbod niet aanvaard.
Waarom? Er zijn drie voorwaarden: aantal, prijs en formaat. Waarom zou je je dan niet aan het aantal hoeven houden?
alfatrion schreef:
02 mar 2021 12:06
Vervolgens gaat TS foto's bestellen en dan komt ze uit op 87 foto's en geeft HEMA aan de foto's voor €16,- af te willen drukken. Daar gaat TS vervolgens mee akkoord. In plaatst van akkoord gaan, had TS ook kunnen protesteren en aangeven dat ze het aanbod in de mail aanvaard. Op dat moment zou een medewerker in het systeem gewoon een aantal foto's dubbel hebben laten afdrukken. Dat is namelijk de weg van de minste weerstand.
Dat is inderdaad een van de opties. Of gewoon 13 foto's extra kiezen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 12:17
Er zijn drie voorwaarden: aantal, prijs en formaat. Waarom zou je je dan niet aan het aantal hoeven houden?
Onjuist. Er is slechts één voorwaarden: het formaat. Het aantal en prijs geven slechts de te leveren prestaties weer. Het aantal was een voorwaarde geweest als er had gestaan "alleen geldig bij bestelling van 100 foto's." Ik denk er sprake is van een misleidende handelspraktijk.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 02 mar 2021 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

In de tijd dat TS nodig heeft gehad om zich hier te registreren (incl. wachten op bevestigingsmail etc) had hij 13 willekeurige foto's kunnen toevoegen om 100 foto's voor een tientje te kunnen krijgen. Wat zijn dit voor masochisten die het leven zo moeilijk maken? Klagen om het klagen, zeuren om het zeuren?

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is dat niet precies wat jij nu doet? Klagen over TS terwijl je in deze tijd ook van het weer had kunnen genieten, een artikel had kunnen lezen of een leuk clipje van een sprekende hond had kunnen bekijken. Nee, jij ziet hier, als een ware masochist, je te ergeren aan een ander. Klagen om het klagen en zeuren om het zeuren.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
02 mar 2021 12:30
Moneyman schreef:
02 mar 2021 12:17
Er zijn drie voorwaarden: aantal, prijs en formaat. Waarom zou je je dan niet aan het aantal hoeven houden?
Onjuist. Er is slechts één voorwaarden: het formaat. Het aantal en prijs geven slechts de te leveren prestaties weer. Het aantal was een voorwaarde geweest als er had gestaan "alleen geldig bij bestelling van 100 foto's." Ik denk er sprake is van een misleidende handelspraktijk.
Ik zie die misleiding totaal niet. Op de bewuste pagina staan de (hogere) stuksprijzen genoemd, waarbij het duidelijk is dat de "100 voor een tientje" de aanbieding is. Dat het aantal van 100 een voorwaarde (zelfs het hoofdaanbod) is, is evident, ook al staat er nog een subkopje met aanvullende voorwaarden. Als ik bij Gall een doosaanbieding wijn ga halen, weet ik ook dat ik die flesprijs niet betaal als ik één losse fles wil kopen. Het is voor de gemiddelde consument overduidelijk dat die aanbieding alleen geldig is bij 100 afdrukken.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
02 mar 2021 12:39
In de tijd dat TS nodig heeft gehad om zich hier te registreren (incl. wachten op bevestigingsmail etc) had hij 13 willekeurige foto's kunnen toevoegen om 100 foto's voor een tientje te kunnen krijgen.
En dat had TS ook gedaan, als hem duidelijk geworden/gemaakt was, dat korting niet van toepassing was

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:59
Als ik bij Gall een doosaanbieding wijn ga halen, weet ik ook dat ik die flesprijs niet betaal als ik één losse fles wil kopen.
TS wil de hele doos betalen, en dan een fles wijn achterlaten.
En dat is anders dan de halve doos voor de halve actieprijs.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door angel1978 »

dan had TS de doos uit het schap moeten pakken ( 100 foto's ) en er zelf een fles uit moeten halen, niet 5 flessen uit het schap met de mededeling dat dit 1 fles minder is dan er in een doos zit en TS dus bij wijze van spreken een doos heeft gepakt..

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:59
Op de bewuste pagina staan de (hogere) stuksprijzen genoemd (...)
Klopt. Die stukprijzen maken geen deel uit van dit aanbod.
Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:59
(...) waarbij het duidelijk is dat de "100 voor een tientje" de aanbieding is.
klopt ook.
Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:59
Dat het aantal van 100 een voorwaarde (zelfs het hoofdaanbod) is, is evident (...)
Onjuist. Jij vult in dat er exact 100 foto's moeten worden afgenomen, maar feitelijk staat het dat er niet. Objectief bezien staat daar niets meer beschreven dan de te leveren prestaties. De kernprestaties zijn geen voorwaarden.
Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:59
Als ik bij Gall een doosaanbieding wijn ga halen, weet ik ook dat ik die flesprijs niet betaal als ik één losse fles wil kopen.
Dat is een andere situatie en hij is onvoldoende concreet. Ik durf evenwel te wedden dat een Gall en Gall medewerker jouw niet achterna rent op het moment dat je de prijs van de doosaanbeiding neer legt en en wegloopt met één losse fles met het doel om meer geld van jou te krijgen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
02 mar 2021 14:34
Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:59
Op de bewuste pagina staan de (hogere) stuksprijzen genoemd (...)
Klopt. Die stukprijzen maken geen deel uit van dit aanbod.
Die stuksprijzen vormen het standaard aanbod, waarvan dit specifieke actie-aanbod duidelijk afwijkt (o.a. door visuele affecten).
alfatrion schreef:
02 mar 2021 14:34
Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:59
(...) waarbij het duidelijk is dat de "100 voor een tientje" de aanbieding is.
klopt ook.
Mooi ;)
alfatrion schreef:
02 mar 2021 14:34
Moneyman schreef:
02 mar 2021 13:59
Dat het aantal van 100 een voorwaarde (zelfs het hoofdaanbod) is, is evident (...)
Onjuist. Jij vult dat in. Objectief bezien staat daar niets meer beschreven dan de te leveren prestaties.
Ik vul dat inderdaad in vanuit hetgeen ik letterlijk zie. De weergave op de productaanbieding (vetgedrukte, rode letters, met nog extra toevoegingen) maken afdoende duidelijk dat het specifieke aanbod per 100 stuks gaat.

Anders geformuleerd: de pagina biedt in ieder geval géén steun voor het standpunt dat je ook 83 foto's voor die prijs zou kunnen krijgen, in tegendeel.

Mocht je vervolgens tóch twijfelen en even verder kijken, dan zie je onderstaande weergave:
afdrukken: 100 meerdagenservice afdrukken voor 10.-
de actie geeft recht op 100 afdrukken van het formaat 10 x 10 cm of 10 x 15 cm voor 10.-
de actie geldt bij of vanaf 100 afdrukken van hetzelfde formaat
de actie geldt alleen online, niet via de fotokiosk in de winkels
de actie geldt alleen voor de meerdagenservice, niet voor de snelservice
de actie is geldig t/m 8 maart 2021
de korting wordt automatisch verrekend tijdens het afrekenen, er is geen actiecode nodig
de korting is niet geldig op verwerkingskosten en verzendkosten
de actie geldt niet voor afdrukken of nabestellingen van fotorolletjes en negatieven
de actiekorting kan niet achteraf in de winkel worden verrekend en is niet inwisselbaar voor geld
deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik durf er wel vanuit te gaan dat als je in de winkel kan kiezen voor
* een doos met 6 flessen in bulkverpakking, niet uitgepakt ( €28 per doos )
* een fles uit het schap ( €6 per fles )

Dat je er niet mee weg komt om €28 neer te leggen en 5 losse flessen mee te nemen met de mededeling dat je eigenlijk de doos hebt gekocht.

Gesloten