LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foto-actie bij de HEMA

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Om voor dit topic te spreken is het natuurlijk raar om Hema van allerlei zaken te betichten waar zij part noch deel aan hebben. Er wordt niet gekeken naar de werkwijze van Hema, maar er worden wel harde uitspraken over gedaan. Natuurlijk kan je een forumlid middels een pb aangeven waar de fout zit, maar dat verandert de verkeerde inhoud in het topic niet mee.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
03 mar 2021 16:48
Er werd volgens mij netjes onderbouwd waarom de Hema wel/niet in haar recht staat. Het werd pas niet netjes met opmerkingen als deze:
NeoDutchio schreef:
02 mar 2021 20:47
Zoekt u nu echt naar een manier om uw gelijk te halen en de ondernemer weer fout neer te zetten?
Stop gewoon met uitvluchten zoeken.
juliomariner schreef:
02 mar 2021 20:49
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat u alle gevoel voor de realiteit hebt verloren. Haal uw neus eens uit uw wetboeken en kijk eens hoe het er in het echte leven aan toe gaat.
Justmeagain schreef:
03 mar 2021 06:12
@alfatrion
U bent een zelfbenoemde hobby jurist die bij ieder topic uitwegen aan het zoeken bent. Liefst in het voordeel van een TS, die daar vervolgens letterlijk niets mee kan.
Moderatie mag weer gaan vegen in dit topic wat mij betreft.
Ik kan hier alleen voor mijzelf spreken en ja, Alfatrion bleef doorzoeken naar redenen om Hema fout neer te zetten. Tot zelfs het zogenaamd weigeren van het opnemen van een bestelling. Waar totaal geen sprake van is. Of dat Hema geen mogelijk geeft om 100 foto’s voor €10,- te kunnen bestellen omdat hun systeem daar niet op ingericht zou zijn. Ook niet waar.
En de reacties van anderen vind ik niet zo vreemd. Maar dat komt ook weer omdat ik vanuit de praktijk werk en lees wat er staat en niet alleen naar koude wetregeltjes kijk en daar een waarheid bij zoek. Zoals dat er niet zou staan dat de aktie 100 foto’s voor €10,- alleen geldig zal is bij 100 foto’s.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier worden mijn standpunten dusdanig ingevuld dat er nog maar weinig raakvlak is met mijn werkelijke standpunten.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Duc »

Staat duidelijk vermeld in de voorwaarden:

afdrukken: 100 meerdagenservice afdrukken voor 10.-
de actie geeft recht op 100 afdrukken van het formaat 10 x 10 cm of 10 x 15 cm voor 10.-
de actie geldt bij of vanaf 100 afdrukken van hetzelfde formaat
de actie geldt alleen online, niet via de fotokiosk in de winkels
de actie geldt alleen voor de meerdagenservice, niet voor de snelservice
de actie is geldig t/m 8 maart 2021
de korting wordt automatisch verrekend tijdens het afrekenen, er is geen actiecode nodig
de korting is niet geldig op verwerkingskosten en verzendkosten
de actie geldt niet voor afdrukken of nabestellingen van fotorolletjes en negatieven
de actiekorting kan niet achteraf in de winkel worden verrekend en is niet inwisselbaar voor geld
deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die voorwaarden staan niet bij de reclame.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Sira »

[onnodige quotes door moderator weggehaald]

Duidelijke voorwaarden. Geen woord Spaans bij.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mar 2021 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: veel geciteerde tekst: bericht door moderator aangepast

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben ff een dag niet in het topic geweest, maar de discussie is er sindsdien niet vooruitgegaan. Jammer. Vooral de reacties die niets met de inhoud te maken hebben, maar slechts uiting geven aan persoonlijke frustraties, voegen hier niets toe.
fonsflons schreef:
03 mar 2021 12:18
Ik vond de discussie tussen MM en Alfa interessant en zeer ontopic. Daarbij was het duidelijk dat het niet sec om een paar foto's danwel euro ging, maar om de constructie.
Dit is exact wat het is. Jammer dan anderen dat moeten verpesten met persoonlijke (en op de man) reacties.
fonsflons schreef:
02 mar 2021 22:15
Ik heb zelf vaker in de supermarkt dat men aan de kassa aangeeft dat ik door een extra croissant te nemen goedkoper uit ben (4 ipv 3.) Ik kies dan echter bewust voor 3.
Dat is exact waarom ik eerder al schreef dat dit probleem zich zelden zal voordoen zolang er sprake is van menselijk contact en voerleg mogelijk is. In deze casus, waarbij er een volledig automatisch proces draait, werkt dat gewoon niet. En dat hoeft ook niet.
alfatrion schreef:
02 mar 2021 21:20
Volgens mij leg je de wet uit op een manier zoals deze niet bedoelt is.
Dat is een korte samenvatting van ons verschil van inzicht inderdaad :wink: Gezien de vlucht die dit topic inmiddels genomen heeft zegt ik tegen jou: agree to disagree.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
03 mar 2021 19:48
Die voorwaarden staan niet bij de reclame.
Er staat in de reclame "100 afdrukken voor 10.- " en "Kies je 100 leukste afdrukken en druk ze nu extra voordelig af bij HEMA en laat ze thuis bezorgen*. Onze winkels zijn open voor het ophalen van online bestellingen" en daaronder een knop "Lees meer" en hier kun je de actie voorwaarden lezen die eerder zijn genoemd. De onduidelijkheid snap ik ook niet de actie is "100 afdrukken voor € 10" en niet "tot 100 afdrukken voor € 10".

Bij het afrekenen, welke je gewoon kunt annuleren, staat onder de 100 gewoon de prijs, als je betaald hebt is er natuurlijk weinig te verrekenen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
03 mar 2021 21:39
Er staat in de reclame "100 afdrukken voor 10.- " en "Kies je 100 leukste afdrukken en druk ze nu extra voordelig af bij HEMA en laat ze thuis bezorgen*. Onze winkels zijn open voor het ophalen van online bestellingen" en daaronder een knop "Lees meer" en hier kun je de actie voorwaarden lezen die eerder zijn genoemd. De onduidelijkheid snap ik ook niet de actie is "100 afdrukken voor € 10" en niet "tot 100 afdrukken voor € 10".
Er zijn een aantal problemen. Ten eerste, ik zie geen van deze tekst, waardoor ik vermoed dat jij naar een andere pagina kijkt dan ik. Als dat geval is dan kan Hema daar geen rechten aan ontlenen. Je geeft alleen geen link. Ten tweede, wat je beschrijft klinkt als een situatie waarbij de consument er niet als iets waarbij de consument er op bedacht moet zijn dat daar voorwaarden staan. Informatie over de openingstijden geven en daarna een lees meer link? De consument kan denken dat daar meer informatie staat over de openingstijden en er niet op klikken. Als dat geval is dan kan Hema aan de tekst geen rechten aan ontlenen. Ten derde, het lijkt er op dat de informatie op een pagina afhankelijk van het scherm waar je mee kijkt. Als deze informatie behoord tot de informatie die niet op een mobiel wordt getoond en TS met een mobiel naar keek dan han HEMA er opnieuw geen rechten aan ontlenen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Revoked »

Ah. Ernstige vorm van Oost-Indische blindheid. U kunt daarvoor een kaart krijgen die u onder uw voorruit kunt leggen wanneer u gebruik maakt van een invaliden-parkeerplaats. Visueel gehandicapt is ook gehandicapt.
Kom op Alfa, zelfs ìk zie de voorwaarden staan.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik gebruik de zoekfunctie op de pagina en zoek op de letterlijke tekst van Sylvester, maar het staat er niet.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
04 mar 2021 00:32
Ah. Ernstige vorm van Oost-Indische blindheid. U kunt daarvoor een kaart krijgen die u onder uw voorruit kunt leggen wanneer u gebruik maakt van een invaliden-parkeerplaats. Visueel gehandicapt is ook gehandicapt.
Kom op Alfa, zelfs ìk zie de voorwaarden staan.
Is het niet zinvoller (en netter) een linkje te posten waar het wel staat?

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

Natuurlijk, maar dan moet er toegeven worden dat het ergens anders staat, wordt het gepasserd op grond van art. 3:37 lid 3 BW en kun je een ander geen ernstige vorm van Oost-Indische blindheid verwijten. Merk trouwens op dat NeoDutchio steeds aangeeft berichten leuk te vinden waarin op de persoon wordt gespeeld.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
03 mar 2021 23:39
sylvesterb schreef:
03 mar 2021 21:39
Er staat in de reclame "100 afdrukken voor 10.- " en "Kies je 100 leukste afdrukken en druk ze nu extra voordelig af bij HEMA en laat ze thuis bezorgen*. Onze winkels zijn open voor het ophalen van online bestellingen" en daaronder een knop "Lees meer" en hier kun je de actie voorwaarden lezen die eerder zijn genoemd. De onduidelijkheid snap ik ook niet de actie is "100 afdrukken voor € 10" en niet "tot 100 afdrukken voor € 10".
Er zijn een aantal problemen. Ten eerste, ik zie geen van deze tekst, waardoor ik vermoed dat jij naar een andere pagina kijkt dan ik. Als dat geval is dan kan Hema daar geen rechten aan ontlenen. Je geeft alleen geen link. Ten tweede, wat je beschrijft klinkt als een situatie waarbij de consument er niet als iets waarbij de consument er op bedacht moet zijn dat daar voorwaarden staan. Informatie over de openingstijden geven en daarna een lees meer link? De consument kan denken dat daar meer informatie staat over de openingstijden en er niet op klikken. Als dat geval is dan kan Hema aan de tekst geen rechten aan ontlenen. Ten derde, het lijkt er op dat de informatie op een pagina afhankelijk van het scherm waar je mee kijkt. Als deze informatie behoord tot de informatie die niet op een mobiel wordt getoond en TS met een mobiel naar keek dan han HEMA er opnieuw geen rechten aan ontlenen.
Ik citeer vanuit de e-mail die de HEMA stuurt, maar los daarvan is de actie toch duidelijk:
100 afdrukken voor € 10
Wat is hier onduidelijk aan? De genoemde voorwaarden zijn enkel een bevestiging dat je dus 100 foto's krijgt voor € 10 en niet minder of meer maar gewoon 100.....

Welke rechten kun je dan als consument verlenen aan 87 afdrukken? Zover ik weet is 87 geen 100... Wat kan de consument anders denken dat dat hij 100 afdrukken krijg voor dit bedrag? De voorwaarden bevestigen dit ook enkel, er staat niet dat je stiekem ook een Hema worst erbij moet bestellen, maar enkel 100 afdrukken voor € 10....

Waarom voeren we eigenlijk deze discussie? Wat heeft TS eraan, want neem aan dat je niet zal adviseren om hierover te gaan procederen toch? Of is het weer een wedstijdje ver pissen?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
04 mar 2021 08:32
Natuurlijk, maar dan moet er toegeven worden dat het ergens anders staat, wordt het gepasserd op grond van art. 3:37 lid 3 BW en kun je een ander geen ernstige vorm van Oost-Indische blindheid verwijten. Merk trouwens op dat NeoDutchio steeds aangeeft berichten leuk te vinden waarin op de persoon wordt gespeeld.
Merk ook op dat jij dezelfde strijd ook blijft voeden.. Beiden blijkbaar niet in staat om hier even boven te gaan staan.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
04 mar 2021 08:44
Ik citeer vanuit de e-mail die de HEMA stuurt, maar los daarvan is de actie toch duidelijk:
100 afdrukken voor € 10
Wat is hier onduidelijk aan?
Zoals eerder aangeven kan daaraan m.i. niet de betekenis worden toegekend dat je ook exact 100 foto's moet afnemen. Ter ondersteuning heb ik erop gewezen dat ik met mijn provider ook zo'n afspraak heb: 100 minuten voor 7 euro. Waarom '100 foto's voor 10 euro' betekend verplicht zijn om exact 100 foto te laten drukken en '100 minuten voor 7 euro' betekend 100 minuten mogen bellen maar daar niet toe verplicht zijn, heeft niemand mij kunnen uitleggen.

Ik beschik niet over de mail. TS geeft wel aan hier via de mail op te zijn gekomen, dus het is wel van invloed. Evenwel meen ik dat de voorwaarden niet op de juiste plek staan.
sylvesterb schreef:
04 mar 2021 08:44
Waarom voeren we eigenlijk deze discussie? Wat heeft TS eraan, want neem aan dat je niet zal adviseren om hierover te gaan procederen toch?
Dat is aan TS. Het gaat (financieel bezien) om zes euro en wat je moet neerleggen staat daarmee niet in verhouding, maar als het om het principe gaat... ik denk dat de zaak te winnen is.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 04 mar 2021 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Erthanax »

fonsflons schreef:
04 mar 2021 09:58
(...) Alfa en MM's discussie gaat dus niet over het rendabel zijn van je gelijk halen, maar het wel of geen gelijk hebben. Daar kan een ieder mee doen wat hij of zij wilt.
Hier ben ik het hartgrondig mee eens.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
04 mar 2021 08:32
Merk trouwens op dat NeoDutchio steeds aangeeft berichten leuk te vinden waarin op de persoon wordt gespeeld.
U kunt insinuaties maken, maar ook de vraag stellen waarom ik die 2 betreffende berichten een hartje gegeven heb. En dat heeft niets met op de man spelen te maken, wel met de opmerking dat er geen woord Spaans zit in de voorwaarden en dat de voorwaarden duidelijk vindbaar zijn.

Soms is iets vragen beter dan zelf invullen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor mij is het ook hartstikke duidelijk:
100 foto.s voor een tientje ....bij minder of meer foto.s geldt de actie niet.
TS had dit gewoon kunnen weten.
Bij de Jumbo koop ik 4 broodjes/ croissants voor € 1 , koop ik er maar 2 dan betaal ik €0.29 p.st.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door JozJan »

Zo simpel is het inderdaad

Gesloten