LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foto-actie bij de HEMA

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
02 mar 2021 20:54
NeoDutchio schreef:
02 mar 2021 19:24
Hoe komt u er bij dat Hema weigerde een bestelling op te nemen?
Stel een verkoper adverteert met de verkoop van een broodrooster (ik roep maar wat) voor €50,-. Ik ga naar de verkoper toe en eenmaal daar aangekomen zegt hij dat hij mij het broodrooster niet voor €50,- wilt verkopen. De verkoper weigert op dat moment op mijn bestelling op te nemen.
Uw vergelijk gaat pas op als het aanbod is 10 broodroosters voor €500,- en eenmaal aangekomen wil de consument maar 8 broodroosters hebben. Dan wordt het aanbod van 10 stuks dus niet geaccepteerd door de verkoper, maar is er een nieuw aanbod van 8 stuks.
alfatrion schreef:
02 mar 2021 20:54
Hier is hetzelfde aan de hand. HEMA doet een aanbod van 100 foto's voor €10,-. TS wil dat aanbod aanvaarden en komt met een bestelling. HEMA weigert vervolgens om de bestelling op te nemen, maar voor zes euro meer wilt HEMA de bestelling wel opnemen. Dan kun je dus twee dingen doen: zonder foto's naar huis gaan of zes euro te veel betalen.
Het aanbod is €0,20 per foto en bij 100 foto's betaal je €10,-. Niets meer en niets minder. TS heeft dit aanbod van 100 foto's niet aanvaard. Anders zou ze wel 100 foto's hebben laten afdrukken. En zijn 87 foto's geupload en de bijbehorende prijs zie je daarbij staan. Had TS er direct 100 foto's in gezet, dan kwam automatisch de prijs van €10,- tevoorschijn. Hema heeft nergens aangegeven niet de 100 foto's te willen afdrukken en alleen genoegen te nemen met minder tegen een hogere prijs. Het is TS zelf geweest die zich niet aan de aantallen gehouden heeft.
alfatrion schreef:
02 mar 2021 21:20
De consument aanvaard het aanbod van 100 niet, omdat HEMA haar software zo heeft ingericht dat TS niet kan aanvaarden. Voor mij het equivalent daarvan naar de winkel gaan en roepen "Ja, dat wil ik" en de verkoper dan zegt "maar voor die prijs ga ik niet leveren".
Hoe komt u daar nu weer bij? Hebt u zelf 100 foto's geupload in hun systeem?

Zoals al vermeld, kom met uw neus uit de wetboeken en kijk eens hoe het wel werkt. Zelfs diverse supermarkten werken met staffelkortingen. Duidelijk beschreven, bij een x aantal stuks een extra korting van y%. Brood is 3 stuks voor €5,-. Prijs per stuk is €2,25. Als ik daar aankom en ik wil maar 2 broden hebben, dan betaal ik dus €4,50. Is het dan de verkoper die weigert mijn bestelling op te nemen? Als er maar 2 broden liggen zou je er een punt van kunnen maken, maar het schap is oneindig bij te vullen.

Nogmaals, de prijs is helder. Je hebt een stuksprijs en je hebt een aktieprijs per 100 stuks.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
02 mar 2021 22:15
Ik heb zelf vaker in de supermarkt dat men aan de kassa aangeeft dat ik door een extra croissant te nemen goedkoper uit ben (4 ipv 3.) Ik kies dan echter bewust voor 3. Niet vanwege de centen, maar vanwege mijn gezondheid.
Dan weet u nu wat u de volgende keer te doen staat. Een hoop heisa maken dat de supermarkt u er dus geen 4 wilt verkopen en dat u korting wil op die 3. Al snap ik nog steeds niet waarom de verkoper de schuld krijgt als de klant er minder meeneemt. Maar dat zal wel aan mij liggen.

16again
Berichten: 16086
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
02 mar 2021 21:59
Zoals al vermeld, kom met uw neus uit de wetboeken en kijk eens hoe het wel werkt. Zelfs diverse supermarkten werken met staffelkortingen. Duidelijk beschreven, bij een x aantal stuks een extra korting van y%. Brood is 3 stuks voor €5,-. Prijs per stuk is €2,25. Als ik daar aankom en ik wil maar 2 broden hebben, dan betaal ik dus €4,50.
Slecht voorbeeld: TS wil hier 2 broden voor 5,-

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@alfatrion
U bent een zelfbenoemde hobby jurist die bij ieder topic uitwegen aan het zoeken bent. Liefst in het voordeel van een TS, die daar vervolgens letterlijk niets mee kan.
De aanbieding staat er gewoon in het Nederlands
100 foto's voor een tientje, dus geen 53, 123 of 87 foto's. Je mag zelfs uit twee maten kiezen.
Als een aanbieding is 10 flessen voor een tientje IPV 10 voor 15 euro en ik neem er acht dan betaal ik 12 euro. Dus geen euro per fles.
Hoe ingewikkeld wil je het maken

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door newmikey »

Totaal ontspoord topic over letterlijk een flut-probleem. Radar, maak hier een eind aan aub?

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door juliomariner »

Radar vind het ontopic. Had het bericht gemeld omdat de vete tussen deze 3 personen constant topics vervuilen. Ze waren het niet met mij eens.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
03 mar 2021 09:59
Radar vind het ontopic. Had het bericht gemeld omdat de vete tussen deze 3 personen constant topics vervuilen. Ze waren het niet met mij eens.
Radar leeft van dit soort aandacht ( het trekt namelijk veel verkeer ) en negatieve aandacht is ook aandacht.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
03 mar 2021 10:40
NeoDutchio schreef:
02 mar 2021 22:44
fonsflons schreef:
02 mar 2021 22:15
Ik heb zelf vaker in de supermarkt dat men aan de kassa aangeeft dat ik door een extra croissant te nemen goedkoper uit ben (4 ipv 3.) Ik kies dan echter bewust voor 3. Niet vanwege de centen, maar vanwege mijn gezondheid.
Dan weet u nu wat u de volgende keer te doen staat. Een hoop heisa maken dat de supermarkt u er dus geen 4 wilt verkopen en dat u korting wil op die 3. Al snap ik nog steeds niet waarom de verkoper de schuld krijgt als de klant er minder meeneemt. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Rare reactie.
Het is raar om te beweren dat Hema weigerde de bestelling van 100 foto’s op te nemen omdat TS er 87 geüpload heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
03 mar 2021 11:03
NeoDutchio schreef:
03 mar 2021 10:51
fonsflons schreef:
03 mar 2021 10:40


Rare reactie.
Het is raar om te beweren dat Hema weigerde de bestelling van 100 foto’s op te nemen omdat TS er 87 geüpload heeft.
Dat heb ik niet beweert, en daar ging het raar ook niet over. Het rare is dat jij mijn post gebruikt om een reactie te geven om Alfa mee te kakken te zetten.
Dat heeft niets met te kakken zetten te maken, wel met hoe absurt het is.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door angel1978 »

dat is niet waar Neodutchio. Je grijpt elke gelegenheid aan om de strijd met alfatrion aan te gaan.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 03 mar 2021 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
03 mar 2021 11:16
dat is niet waar Neodutchie. Je grijpt elke gelegenheid aan om de strijd met alfatrion aan te gaan.
Dan zal u toch een beetje beter moeten opletten. Ik ben in dit topic niet begonnen met uitlokken of een strijd aan te gaan. En in andere topics is ook al regelmatig ingegrepen omdat oude koeien uit de sloot gehaald werden om een discussie met mij los te peuteren.
U mag het een strijd aan gaan noemen, die vrijheid hebt u.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je bent er niet met de haren bijgesleept. Anderen waren al met alfatrion in discussie. Die strijd aangaan was dus wel degelijk een eigen keuze en voortzetting van de strijd in alle andere topics.
Het is een vast patroon dat waar alfatrion verschijnt, Neodutchio ook komt meedoen en andersom.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door JozJan »

Ik zie een nieuw patroon ontstaan. Waar Neo komt, komt Alfa en andersom, en Angel komt daar dan commentaar bij leveren. :D :D :D

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door angel1978 »

JozJan schreef:
03 mar 2021 11:48
Ik zie een nieuw patroon ontstaan. Waar Neo komt, komt Alfa en andersom, en Angel komt daar dan commentaar bij leveren. :D :D :D
Kleine correctie, ik was hier al :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus als iemand het lontje aansteekt is er niets aan de hand. Als het brandje begint is er ook niets aan de hand. Maar als het vuur naar meerdere kanten uitbreekt is het de schuld van één van die kanten? Wonderlijke redenatie.

16again
Berichten: 16086
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door 16again »

Totaal ontspoord topic over letterlijk een flut-probleem. Radar, maak hier een eind aan aub?
Juist door dit soort uitingen, is het topic nu echt ontspoord

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door Erthanax »

fonsflons schreef:
03 mar 2021 12:18
Ik vond de discussie tussen MM en Alfa interessant en zeer ontopic. Daarbij was het duidelijk dat het niet sec om een paar foto's danwel euro ging, maar om de constructie. (...)
Hier ben ik het volledig mee eens. Zélf zou ik me er niet druk om maken en gewoon wat meer foto's hebben geüpload, maar ik vind de puur juridische kant beslist interessant.

De kwestie met de croissants heb ik ook wel eens meegemaakt; toen nam ik er toch echt vier mee. :D

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
03 mar 2021 12:18
Ik vond de discussie tussen MM en Alfa interessant en zeer ontopic. Daarbij was het duidelijk dat het niet sec om een paar foto's danwel euro ging, maar om de constructie. Helaas kwam daarna Neo erin en was het einde topic.
Toch vreemd dat ik een standpunt in nam wat geen reactie op een andere reactie was. Dat werd weer gequote en daar ben ik op in gegaan. U hoeft die discussie dan niet te volgen.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
03 mar 2021 15:41
Je standpunt was prima, je verwoording waarin je ging bashen op Alfa niet.
Dat is uw mening.

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Foto-actie bij de HEMA

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik spreek natuurlijk alleen maar voor mezelf maar ik ben wel een beetje klaar met het constante geouwehoer tussen Neo aan de ene kant en Alfa en MM aan de andere kant.
Hierdoor raken steeds meer topics totaal onleesbaar en ook de TS heeft er helemaal niets aan.
Misschien is het een idee om jullie meningsverschillen via een prive bericht uit te vechten.

Gesloten