LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fototoestel besteld bij eGlobal Central maar nooit ontvangen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Ndvos
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2018 21:43

Fototoestel besteld bij eGlobal Central maar nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Ndvos »

k wil een klacht melden over 2 bedrijven: eGlobal central Nederland en DPD pakketservice:
Op 6-5 -2018 bij eGlobal Central.nl een fototoestel gekocht van €218.00. Op 24-5-2018 bericht dat het bij DPD in Etten-Leur was binnengekomen. Op 27-5-18 een berichtje gestuurd waar mijn pakketje bleef. Op 29-5-2018 verwachte ik het pakketje toch echt wel binnen maar er was niets. Met DPD gebeld en die vertelde me dat het pakketje op 24-5-18 bezorgd was. Op 29-5-2018 natuurlijk ook gelijk eGlobal Central.nl weer gemaild. Uiteindelijk bleek dat mijn track&trace code op iemand anders pakketje was geplakt (door DPD?). Dus deze code hoorde bij een andere afleverbon voor een andere bestelling op een andere naam en een ander adres. Ontvangen met handtekening door iemand anders. Dat pakketje is dus wel aangekomen bij die andere persoon, maar ik heb mijn fototoestel tot op heden niet ontvangen.

Naar eigen zeggen onderneemt DPD pas iets als eGlobal Central.nl daar opdracht toe geeft.
eGlobal Central.nl heeft in eerdere berichten ook al aangegeven dat het verwisseld is maar wil geen onderzoek starten bij DPD zonder een kopie van mijn id-bewijs en een handtekening (waarom???).
Ik ben al deze tijd al "in gesprek" geweest met DPD pakketservice omdat ik wil dat ze onderzoeken waar mijn pakket gebleven is. Maar tot nu toe krijg ik geen voet aan de grond. eGlobal Central doet niets zonder "mijn identiteitdbewijs" wat ik natuurlijk nooit op ga sturen. Ik heb natuurlijk mijn bestel bon maar ook de ( niet correcte) afleverbon met daarop de gegevens van de andere bestelling ed.
Ik wil een klacht over beide bedrijven ook omdat ze vaak samen lijken te werken en wel heel vaak de verkeerde tracktrace code op pakketjes plakken of pakketjes niet "aan laten komen" en eGlobal blijft , ondanks de grote hoeveelheid klachten DPD pakketservice gebruiken om de bestellingen te laten bezorgen.

Graag hoor ik van jullie,
Met vriendelijke groet,
Natascha de Vos
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jul 2018 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fototoestel besteld bij eGlobal Central maar nooit ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ach ja, het blijft goedkoop he, bestellen in Hong Kong. Eglobalcentral is geen Nederlands bedrijf. Daarbij bent u geen partij voor DPD aangezien u ontvanger bent en geen opdrachtgever. Dus zal inderdaad iemand in Hong Kong aan de bel moeten gaan trekken, maar of dat zal gaan gebeuren....
En dat er veel klachten over DPD zijn? Noemt u eens 1 bezorgdienst waar geen klachten over te vinden zijn?

Hoe heeft u betaald? Als het via een creditcard is geweest heeft u een kopersbescherming. Hierdoor kan u uw geld terug krijgen. Op de site van de maatschappij staat hoe dat werkt.

stofzuigertje

Re: Fototoestel besteld bij eGlobal Central maar nooit ontvangen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik via Ali Express bestel heb ik bij te laat leveren gewoon recht op geld terug en kreeg dat ook, gewoon via Ideaal betaald!

Daar is zoveel te koop en dat werkt tot nu toe goed.
Welke firma ook zou moeten bezorgen, niet op tijd geleverd is binnen 14 dagen geld terug met Dispuut...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Fototoestel besteld bij eGlobal Central maar nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Natascha, Eglobalcentral wil dus wel een onderzoek instellen om de levering alsnog uit te voeren. En vraagt om een kopie van uw id. Dan is het aan u om het bedrijf in de gelegenheid te stellen om het onderzoek uit te voeren. U kunt een veilige kopie van uw id maken volgens dit procedé https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gLoc_D_BwE
Het is maar de vraag of u een beroep kunt doen op de hierboven genoemde koperbescherming omdat een voorwaarde is dat u een bedrijf in de gelegenheid moet stellen om een fout te herstellen. Succes, hopelijk komt het uiteindelijk goed.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Fototoestel besteld bij eGlobal Central maar nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Jefdus »

De verkoper lijkt bereidwillig om mee te werken aan een oplossing. Waarom dan zelf niet ook gewoon meewerken en een kopie ID opsturen? Met op je strepen gaan staan, zal je niks bereiken.

Gesloten