Fout van Techrepair met Canon-camera

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door 150747 »

BL2 schreef:
12 okt 2022 10:20
Bij een Error 01 is er geen verbinding tussen camerabody en lens. Dit kunnen eigenlijk maar twee dingen zijn, slechte contact, dan zijn de contactpunten vuil, of een gebroken kabel in de lens.
Eerste is zelf te doen, tweede en meest voorkomende is gewoon te herstellen.
Is een zeer bekende storing bij sommige Canonlenzen. En ja, ik fotografeer al heeeel lang met Canon.
Ik ken het probleem ook dus wist gelijk wat er loos was.
Is goed zelf te herstellen, als je handig bent.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door Franskia »

We leven nu eenmaal in een wegwerp maatschappij en ik krijg vaak de indruk dat er door bedrijven maar beperkt gerepareerd mag worden. Vaak krijg je te horen dat het niet gerepareerd kan worden. Heb deze ervaring ook al eens gehad met een Canon camera met het advies: body vernieuwen. Het al eerder genoemde bedrijf in Schipperkerk repareerde het voor weinig geld. Aan nieuwe onderdelen is meer te verdienen. Een monteur vertelde mij dat in de garage waar hij gewerkt had, hij voor minimaal €200,00 per week "onnodige" onderdelen moest vernieuwen.

bmvandooremaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2023 16:45

Re: Fout van Techrepair met Canon-camera

Ongelezen bericht door bmvandooremaal »

Beste Houwbe,

Een zeer bekende code bij die canon lens en is zeker te repareren! Techrepair kan het ook maar heeft de materialen niet (meer).
Ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad.
Hieronder mijn reactie op een andere post:

Het gaat er meestal om dat canon/techrepair de onderdelen niet meer op voorraad heeft bij oudere lenzen en camera’s.

Helaas laten ze het wel toe dat dit materiaal naar ze wordt opgestuurd. Vervolgens rekenen ze grof geld om het materiaal in ontvangst te nemen en vervolgens weer terug te zenden zonder dat er een monteur maar 1 schroefje heeft los gedraaid. Dit alles onder de noemer van “onderzoekskosten”.
Ik vraag me vooral af hoeveel dit per jaar is en hoeveel geld ze hiermee verdienen.

Canon/techrepair moet er voor zorgen dat het niet meer mogelijk is om een klant materiaal te laten opsturen waarvan ze op voorhand al weten dat het niet te repareren is.

ROFA heeft mij echt fantastisch geholpen en binnen paar dagen weer een volledig gerepareerde lens, wat een vakmensen!!!

Plaats reactie