LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Toon van Meer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2019 08:22

Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door Toon van Meer »

Vrijdags de 11 een update op m’n telefoon iPhone 8 Plus gezet (automatische update)

Vanaf die tijd ben ik regelmatig mijn provider links boven in het scherm kwijt.

Mijn klanten klagen dan ook dat ik vanaf die tijd niet meer bereikbaar ben.

Zelf vanalles geprobeerd, telefoon uit, telefoon aan. Sim kaart eruit en erin, allemaal niets.

Contact met Apple support, telefoon zou het probleem niet zijn maar de Sim kaart, nieuwe Sim kaart erin, telefoon uit, en weer aan. Nacht lang de telefoon uit, enz enz, maar het bood alle geen oplossing.

Telefoon naar fabrieksinstellingen (contacten 2000+) kon dus niet zien wie er belde, maar ik had ook geen nummers meer in mijn telefoon, dus alle telefoonnummers moest ik via het boekhoudprogramma op zoeken.
Maar goed, het werkte goed, netwerkprovider bleef zichtbaar!

Reservecopie weer terug gezet en alle ellende begon weer....

Na 7 mailtjes en tich telefoongesprekken met Apple support: (Namen verwijderd ^SI) enz zo nog een aantal namen gesproken en via de mail contact te hebben gehad moest ik na 2 weken proberen maar m’n telefoon bij een store achterlaten en als er een gebrek was zouden ze dit op lossen. (Wachttijd 5 weken)

Tussentijds is er al vrij snel een nieuwe update op de markt gekomen, die zou het op moeten lossen maar ook dit zonder succes!!

Jongen bij de store alles uitgelegd en die heeft de firmware geflasht (gewist) opnieuw geïnstalleerd en op een lege telefoon ging het weer goed, tot ik m’n reservecopie terug heb gezet, en ja hoor, weer geen ontvangst en weer uit de lucht!

Ik heb ze alles al voorgesteld, dat ik toch iedere 2 jaar een ander toestel kocht, en ze mss in dit geval iets tegen reductie aangeboden kan worden???? Niets geen reactie!!!

Ook als ik al 3 weken loopt te zeuren, dat ze me iets van een leentoestel kunnen voor stellen en ze op hun gemak kunnen kijken wat er fout gaat, zodat ik als ondernemer gewoon door kan, NIETS!!

Problemen zijn er, als je op internet kijkt ben ik niet de enige, ook bij KPN is dit probleem bekent!!!

Enkel bij de ontwikkelaar en de verlener van de software (Apple zelf )proberen ze de boot af te houden, en dit zeurt nu dus al 3 weken, 3 weken onbereikbaar!!

M’n alarm gaat snachts af van mijn bedrijf, de centrale krijgt me niet te pakken en van sucuritas hebben ze in mijn pand moeten kijken of alles in orden was (dit gebeurt niet kostenloos) terwijl als ik de telefoon had kunnen op pakken ik op de camera’s had kunnen kijken en dit dus vals alarm had geweest...., zo nog een opstapeling aan ongemakken waar ik nu maar mee om moet gaan!!!

Apple laat me staan, doet er niets aan, en ik sta letterlijk in de koude douche!!!

Dus, mocht je een Apple product overwegen aan te schaffen, denk dan ook even aan de keerzijde van een groot bedrijf waar je nog geen korrel zand op een strand bent....

Ik ben er nu nog steeds niet uit met Apple, alles loopt nu nog, dus ik hoop dat ik straks nog iets positiefs kan melden over een Apple product....

Groet, trouwe 8 jaar gebruikende Apple jongen die er al een flinke auto aan producten voor had kunnen kopen...
Laatst gewijzigd door Radar op 05 nov 2019 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verduidelijking titel

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gewoon overgaan op een androit toestel.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Heb je al geprobeerd om langs je provider te gaan?
Tevens lees ik dat een factory reset het probleem oplost maar na het terugzetten van je backup het probleem er weer is. Dus wellicht dat een applicatie op je telefoon dit veroorzaakt? Doe een factory reset en installeer al je apps weer 1 voor 1 totdat je de boosdoener tegenkomt

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door berndv »

Toon van Meer schreef:
05 nov 2019 08:28
Telefoon naar fabrieksinstellingen (contacten 2000+) kon dus niet zien wie er belde, maar ik had ook geen nummers meer in mijn telefoon, dus alle telefoonnummers moest ik via het boekhoudprogramma op zoeken.
Maar goed, het werkte goed, netwerkprovider bleef zichtbaar!

Reservecopie weer terug gezet en alle ellende begon weer....
Dan zorgen dat u een backup van uw contacten en agenda heeft op een andere plek dan een reservekopie. Bijvoorbeeld een programma als outlook of gmail kan uw contacten en agenda backupen (syncen eigenlijk). Dan naar fabrieksinstellingen en daarna de contacten weer terugzetten, zonder de apps dus.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door Icasheb »

Het lijkt er inderdaad op of er een fout zit in de reservekopie. Dus een app veroorzaakt dit wellicht. Wat iemand hierboven al aangaf, synchroniseer je contacten met een mail programma en zet de contacten op die manier weer terug op de telefoon. Installeer daarna alles 1 voor 1.

Toon van Meer
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2019 08:22

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door Toon van Meer »

Beste!!! Gister gebeld door Apple, nieuwe update beschikbaar, geïnstalleerd en gelukkig alles weer in orde!!! Heel de dag, geen probleem gehad!!

Ben dus nooit de eerste met een update is mijn les, ben al lang blij dat het is opgelost na 3 weken afzien, maar goed.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door lentewind »

Ik heb een iPhone 6s. Ook meteen geïnstalleerd. Geen centje pijn.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door Arizonakid »

juliomariner schreef:
05 nov 2019 12:08
Gewoon overgaan op een androit toestel.
Die hebben namelijk ook een superieure spellingscontrole!

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door honda98 »

de iphone is erg duur en apple geef geen goede service.
koop een gewone smartphone met het androit sisteem en is veel goed koper :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe moet ik Android op een Apple installeren?

De Androit kon ik namelijk nergens vinden!

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geen bereik op iPhone 8 Plus na update

Ongelezen bericht door Arizonakid »

honda98 schreef:
10 nov 2019 13:41
de iphone is erg duur en apple geef geen goede service.
koop een gewone smartphone met het androit sisteem en is veel goed koper :mrgreen:
Alleen de spellingscontrole zuigt.

Gesloten