LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Harman Kardon AVR151 laat reclame horen voor starten radiostream

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Sahri
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2015 11:41

Harman Kardon AVR151 laat reclame horen voor starten radiostream

Ongelezen bericht door Sahri »

Ik weet niet hoe lang dit al gaande is maar dit is me pas opgevallen want ik luisterde voorheen niet zoveel radio als nu. Als ik m op de vtuner zet (internetradio) dan hoor ik eerst een stukje reclame voor de stream start. Ik dacht eerst dat t gewoon reclameblok op de zender was maar heb de keer erna goed geluisterd en het was geen onderdeel van de stream want toen die reclame afgelopen was startte de stream en er was een liedje op. Mag dit uberhaupt wel? Ik kan begrijpen dat er reclame zit in bijvoorbeeld gratis apps maar ik heb voor deze tuner/versterker betaald dus ik zou zoiets niet te horen mogen krijgen. Hebben mensen hier ervaring mee met andere merk tuner/versterkers met internetradio?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Harman Kardon AVR151 laat reclame horen voor starten radiostream

Ongelezen bericht door kweenie »

Niet met deze tuner. Maar het is bij meer streamingdiensten dat er een verschil is tussen een gratis versie en een betaalde versie. Zo kun je vaak programma's zoals Spotify ook alleen op de tuner gebruiken als je een premium abonnement hebt. Met het gratis abonnement op Spotify kun je het vaak niet via de tuner beluisteren.

Vtuner is ook een dienst waarbij je een betaalde en een niet-betaalde versie hebt. Zonder abonnement zul je dan, ook via de ingebouwde app in de tuner, niet van alle privileges van de betaalde dienst gebruik kunnen maken. Dat heeft weinig te maken met of je voor de tuner hebt betaald of niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Harman Kardon AVR151 laat reclame horen voor starten radiostream

Ongelezen bericht door grun »

Ik denk niet dat het met de hardware te maken heeft, maar dit is nu eenmaal inherent aan internetradio. Als je naar de radio luistert via de internetsite nederland.fm, krijg je ook altijd eerst even een korte reclameboodschap te horen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Harman Kardon AVR151 laat reclame horen voor starten radiostream

Ongelezen bericht door berndv »

Waar komt deze commercial vandaan? Je zegt dat je zeker weet dat dit door je receiver wordt gedaan, maar hoe weet je dat zo zeker? Veel "gratis" streams hebben eerst een soort welkomstboodschap voordat de stream daadwerkelijk begint. Ongeveer zoals met YouTube, eerst de irritante reclame en daarna het "gratis" filmpje.

Als de commercial geen onderdeel is van de stream, omdat de commercial niet op de radio uitgezonden wordt, waar komt deze vandaan dan? Die is namelijk gewoon onderdeel van je stream en er zijn inderdaad meerdere zenders die dit laten horen voordat de stream zelf actief wordt.
Sahri schreef:
03 mei 2019 06:30
Ik kan begrijpen dat er reclame zit in bijvoorbeeld gratis apps maar ik heb voor deze tuner/versterker betaald dus ik zou zoiets niet te horen mogen krijgen.
Waar baseer je dat op? Ik heb ook voor mijn TV betaald, en toch nog steeds worden programma's onderbroken voor reclameblokken. Tenzij ik zelf een bluray speel natuurlijk. Die tuner die je hebt, speelt die ook een commercial af als je een bluray speelt? En je hebt inderdaad voor die tuner betaald en je betaalt voor je internetaansluiting en noem maar op, maar die "gratis" stream he, denk je dat die infrastructuur gratis is? En dat het onderhoud op die stream gratis is?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Harman Kardon AVR151 laat reclame horen voor starten radiostream

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een filmpje op You Troep wil kijken kreeg ik vaak hetzelfde !

En ik mag hier voor betalen, en dan is het reclame vrij.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Harman Kardon AVR151 laat reclame horen voor starten radiostream

Ongelezen bericht door sjohie »

Sahri schreef:
03 mei 2019 06:30
Ik weet niet hoe lang dit al gaande is maar dit is me pas opgevallen want ik luisterde voorheen niet zoveel radio als nu. Als ik m op de vtuner zet (internetradio) dan hoor ik eerst een stukje reclame voor de stream start. Ik dacht eerst dat t gewoon reclameblok op de zender was maar heb de keer erna goed geluisterd en het was geen onderdeel van de stream want toen die reclame afgelopen was startte de stream en er was een liedje op. Mag dit uberhaupt wel? Ik kan begrijpen dat er reclame zit in bijvoorbeeld gratis apps maar ik heb voor deze tuner/versterker betaald dus ik zou zoiets niet te horen mogen krijgen. Hebben mensen hier ervaring mee met andere merk tuner/versterkers met internetradio?
Zoals al gezegd, op TV zenders waar je bij zeg Ziggo al voor betaald, op je ook al betaalde TV, zie je ook nog steeds reclameblokken. Dus ik zou niet weten waarom dit hier ook niet zou mogen. Je betaald zo te lezen niet extra voor een premium, en daardoor vaak reclamevrij, Vtuner abonnement? Het is overigens niks nieuws, tenminste dit topic op tweakers over hetzelfde, stamt al uit 2016.

Gesloten