LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
drammer
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 22:11

iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door drammer »

Mijn iPod (Apple)gaat na ongeveer 14 maanden stuk. Ik ga naar de winkel. De iPod kan worden gemaakt. Dat kost alleen 311,- euro. Das dus meer dan een nieuwe. Je snapt dat ik op dat flut aanbod niet inga...

"Ik ben toch niet gek!"

Waarom zo'n hoog reparatie-bedrag? Die 311,- euro is het bedrag dat Apple van haar officiele reparatie dealers vraagt bij vervanging van een kapotte speler. Waarom vervanging? Omdat Apple niet in staat is onderdelen te leveren voor de immens populaire iPod.

Ik heb deze info uit eerste hand van het hoofd service van Card Services te Utrecht.

Heb Apple (Hilversum )een briefje geschreven: Helaas kan Apple niets voor u doen. Wij hopen dat uw vertrouwen in onze produkten en services niet is verminderd".

Voor mij GEEN iPOd meer :evil:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Nou, waar blijven die mensen met adagia als "je mag verwachten dat het ding langer meegaat dan...."

Zo zie je maar, je recht dwing je niet zo gemakkelijk af.


Het enige wat in het verleden gewerkt blijkt te hebben, is het schrijven van een brief op poten aan de winkelier (zo te horen Mediamarkt) op briefpapier van een advocaat. En je hebt binnen een week een nieuwe (schijnt).

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door Atmoz »

Triest van Apple. Echt diep triest.
Die reparatiekosten zijn TRIEST.
Dat ze nog DURVEN sturen
"Helaas kan Apple niets voor u doen. Wij hopen dat uw vertrouwen in onze produkten en services niet is verminderd".
is TRIEST.
En dat dat ding niet gewoon gratis gerepareerd wordt is ook TRIEST na 2 maanden na garantietermijn. Je hebt er natuurlijk niets aan om te gaan flippen, maar ik zou toch aardig pissed zijn op deze manier. Maar ik zou het hier niet bij laten zitten hoor. Er zijn nog tal van manieren om dit (legaal danwel illegaal) op te lossen. Misschien niet netjes, maar Apple is ook niet netjes bezig!!

Veel succes ermee.

marjolein2
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2007 13:19

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door marjolein2 »

Even een tip om zelf te proberen de iPod te repareren. Dit is mij namelijk gelukt en mijn iPod (die 6 maanden lang stuk leek), doet het nu weer prima. Het probleem bleek te berusten op het losraken van een koperen plaatje in de iPod. Een plaatje hiervan kun je vinden op http://www.notpopular.com/blog/comments.php?blogID=63.
Het gaat om de linker foto boven punt 5. Het koperen plaatje waarom het gaat is achter een soort zwart stuk plakband verbonden met een ander onderdeel van de iPod. Door deze verbinding te verbeteren is bij mij de iPod het weer gaan doen!
Je kunt de iPod het makkelijkst open maken door credit cards/andere pasjes tussen het plastic en metaal van de iPod te steken en zo langzaam de iPod aan verschillende randen tegelijk te openen. Een schroevendraaier kan helpen, maar heeft een risico op krassen.

Veel succes,

Marjolein

P.S. Als tijdelijke oplossing kun je de iPod ook laten vallen (van ongeveer 50 cm hoogte op een niet al te harde ondergrond), dan gaat deze het weer doen.
Deze oplossing is echter slechts tijdelijk van aard.

ikbenik

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het enige wat in het verleden gewerkt blijkt te hebben, is het schrijven van een brief op poten aan de winkelier (zo te horen Mediamarkt) op briefpapier van een advocaat. En je hebt binnen een week een nieuwe (schijnt).
Dan is er binnen de kortste keren geen winkelier die iPot gaat verkopen, en terecht!

Want voor die reparatiekosten mogen ze dan zelf opdraaien.
Waarom zo'n hoog reparatie-bedrag? Die 311,- euro is het bedrag dat Apple van haar officiele reparatie dealers vraagt bij vervanging van een kapotte speler. Waarom vervanging? Omdat Apple niet in staat is onderdelen te leveren voor de immens populaire iPod.
We leven in een wegwerpmaatschappij.
De consumenten eisen van de fabrikanten de laagste prijzen, waardoor de fabrikanten de producten zo goedkoop mogelijk gaan produceren zonder rekening te houden dat de producten gerepareerd moeten kunnen worden.
Als het kapot is, dan gooi je het weg en koopt een nieuwe.

Dat heet wegwerpproducten! (voor de degene die dat nog niet wisten) :wink:
Nou, waar blijven die mensen met adagia als "je mag verwachten dat het ding langer meegaat dan...."

Die mogen van mij heeeeeeeel lang wegblijven!
Het enige wat in het verleden gewerkt blijkt te hebben, is het schrijven van een brief op poten aan de winkelier (zo te horen Mediamarkt) op briefpapier van een advocaat. En je hebt binnen een week een nieuwe (schijnt).
Tja, de winkelier is weer de pispaal!

Om langere fabrieksgaranties af te dwingen en te dwingen dat de fabrikant langere garantieperiodes gaat hanteren en dat de fabrikant ook betere services gaat bieden, moet je niet de winkelier aanpakken maar de fabrikanten zelf.

Wanneer leren de consumenten dat eens een keer!

Als de fabrikant iets fout doet, dan wordt de winkelier aangepakt!

Op deze manier verbeterd er niets. De winkelier en de consument zijn dan de gedupeerden!

Als je wilt dat de fabrikanten langere garantieperiodes gaat hanteren en betere services, pak dan de fabrikanten rechtstreeks aan en ga dan niet het volgende zeggen!:
Het enige wat in het verleden gewerkt blijkt te hebben, is het schrijven van een brief op poten aan de winkelier (zo te horen Mediamarkt) op briefpapier van een advocaat. En je hebt binnen een week een nieuwe (schijnt).

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door queenfan »

Maar wat doet wel en niet, wil hij niet meer aan???
Kan je hem ook niet meer resetten????

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door supernov »

@ikbenik

Begrijpelijk dat een winkelier hier op een gegeven moment gek van wordt. Maar hij zou toch een beetje in het belang van zijn klant moeten denken en dan samen met deze klant een klacht indienen bij de fabrikant. Niet meteen wegsturen, wat ik wel vaker lees van u. ;)

ikbenik

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Begrijpelijk dat een winkelier hier op een gegeven moment gek van wordt. Maar hij zou toch een beetje in het belang van zijn klant moeten denken en dan samen met deze klant een klacht indienen bij de fabrikant. Niet meteen wegsturen, wat ik wel vaker lees van u.
Ik stuur de mensen niet weg, alleen de mensen zijn heel dom bezig.

We leven in een wegwerpmaatschappij.
Dit is gekomen door het gedrag van de consumenten.

Zo'n 10 tot 15 jaar geleden waren de producten duurder.

Consumentenelectronica was toen zo gemaakt dat het gemakkelijk gerepareerd kon worden en dat dan ook de moeite waard was.

De consument mekkerde toen:
De producten hoefden in hun ogen niet gerepareerd worden en de producten konden veel goedkoper!
Dus kwamen er producten die niet gerepareerd konden worden en als het kapot was dat het product weggegooit moest worden.

Dus de consumenten kregen waar ze om vroegen!

En als het dan zo ver is, beginnen de consumenten te mekkeren dat de producten niet meer gerepareerd kunnen worden!


Met andere woorden:
De consument is nooit tevreden te krijgen en klagen en mekkeren altijd!


Dus voor de mensen die klagen dat de producten niet gerepareerd kunnen worden: Je wilde het zelf!

Daarbij komt ook nog dat de verwachte levensduur en de garantieperiodes zo kort zijn: dit komt omdat de consument dit eist!

Als de consumenten niet zo gierig waren, dan konden de producten qua levensduur en garantieperiodes omhoog!

Maar de consumenten zijn altijd aan het zeuren over de prijs! Het is altijd te duur en men is dus niet bereidt om kwaliteitsproducten te kopen.

En het is echt aan hunzelf te danken dat de zaken nu zo zijn, zoals ze nu zijn.

Want de producten moeten steeds goedkoper worden, op een gegeven moment moet er op de levensduur en de kwaliteit bezuinigd worden.

Zolang de consument het in zijn kop heeft:
Goedkoper, goedkoper, goedkoper!

Zal het heus niet veranderen!

Jullie wilden het toch zo?
Zeur dan niet!
Je krijgt precies waar je om vroeg!

tinus016
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2007 21:09

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door tinus016 »

ik ben er helaas ook in getrapt. ik heb nu ook een kapote ipot de accu is kaduk, en garantie tot de achter duur. hij is net een maand over zijn garintie termijn heen. het is gewoon diep en diep triest die dingen :!: :evil:

tinus016
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2007 21:09

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door tinus016 »

en wat nog triester is dat ze die troep nog steets verkopen mogen dat snap ik tog egt niet ze weten dat die dingen niet in orden zijn en tog verkopen ze die dingen :!: :evil:

ikbenik

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door ikbenik »

en wat nog triester is dat ze die troep nog steets verkopen mogen dat snap ik tog egt niet ze weten dat die dingen niet in orden zijn en tog verkopen ze die dingen
Dat komt omdat de consument daar naar vraagt.

Het mag toch niets kosten?

Je krijgt nu iets voor de prijs waarvan je de prijs eiste.

Dus boontje komt voor zijn loontje!


Klinkt hard en dat is ook helaas de realiteit.

De consument is op dit moment niet bereidt om voor kwalitatieve goede producten te betalen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door queenfan »

ik ben er helaas ook in getrapt. ik heb nu ook een kapote ipot de accu is kaduk, en garantie tot de achter duur. hij is net een maand over zijn garintie termijn heen. het is gewoon diep en diep triest die dingen


Even googlen en je vind sites waar je zelf de accu kan vervangen ook nederlandse sites.


Zoals...
http://www.ipodreparatie.nl/
http://ipod.startspot.nl/rubrieken/ipod ... angen.html

Tim2005
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:23

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door Tim2005 »

Beetje laat maar op alle elektrische apparatuur zit vanwege de EU _2_ jaar garantie!

ikbenik

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Beetje laat maar op alle elektrische apparatuur zit vanwege de EU _2_ jaar garantie!
Nee hoor! :lol:

Minimale wettelijke garantie is 6 maanden, en voor de rest is het aan de fabrikant of winkelier om deze te bepalen.

Op veel notebooks, printers, scanners e.d. zit maar 1 jaar garantie op.

Die 2 jaar waar jij het over hebt is een Europese aanbeveling.
Echter de Nederlandse wetgever heeft deze niet overgenomen, omdat ze van mening zijn dat de consument juridisch voldoende beschermd is.

tinus016
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2007 21:09

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door tinus016 »

queenfan bedankt voor je links ik heb er veel aan dankje wel :D :D :!:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Tinus016, Graag gedaan

jijbak
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 dec 2006 19:22

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door jijbak »

Na de garantietermijn kun je de winkelier aanspreken voor een goede oplossing. Types als ikbenik schoppen je dan zonder pardon buiten maar betere winkeliers regelen dan wél iets of zijn aangesloten bij een branche-organisatie als UNETO (ja, zelfs BCC) of Thuiswinkel.org en dan kun je na het indienen van een klacht bij de winkelier eventueel naar een onafhankelijke geschillencommissie. Die zal de winkelier zeker veroordelen in een tegemoetkoming in de reparatiekosten als de garantie pas net is verstreken (als de consument enminste niet is gaan zwemmen of zoiets met zijn Ipod).

ikbenik

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Na de garantietermijn kun je de winkelier aanspreken voor een goede oplossing.

Types als ikbenik schoppen je dan zonder pardon buiten maar betere winkeliers regelen dan wél iets
Jeetje, omdat niet zeg wat jij graag horen wilt, dan ben ik de boeman?

Het zit toch anders in elkaar.

Als de garantietermijn verlopen is, heb je geen recht meer op garantie.
Dat is logisch.
Echter na het verstrijken van de garantieperiode heb je wel degelijk rechten.
Een plicht die de winkelier heeft is na het verstrijken van de garantieperiode de klant toch te helpen. Immers heeft de klant na het verstrijken van de garantie nog recht op een werkend of goed product.

Dus de winkelier mag dus niet zeggen dat hij na de garantieperiode er niets meer aan doet. Gebeurd nog wel, maar het is verboden.

Na het vertrijken van de garantie mag de winkelier wel degelijk kosten in rekening brengen. En hier komen dan de regels van de te verwachte levensduur kijken.
Dus als een product een verwachte levensduur heeft van 3 jaar en na 1½ jaar gaat het product kapot en op het product zat maar 1 jaar garantie, dan dien je de helft van de totale kosten zelf te betalen.
Types als ikbenik schoppen je dan zonder pardon buiten
Dit heb ik nooit gezegd en beweerd!
Je moet mij niet iets verwijten wat ik nooit gezegd heb!
Hoe kom je bij dit soort onzin? :evil:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik wil niet lullig klinken maar dit gaat niet over dat gene wat de TS wil weten.

ikbenik

Re: iPod stuk en ouder dan 1 jaar? Jammer, nergens recht op!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mijn iPod (Apple)gaat na ongeveer 14 maanden stuk. Ik ga naar de winkel. De iPod kan worden gemaakt. Dat kost alleen 311,- euro. Das dus meer dan een nieuwe. Je snapt dat ik op dat flut aanbod niet inga...

"Ik ben toch niet gek!"

Waarom zo'n hoog reparatie-bedrag? Die 311,- euro is het bedrag dat Apple van haar officiele reparatie dealers vraagt bij vervanging van een kapotte speler. Waarom vervanging? Omdat Apple niet in staat is onderdelen te leveren voor de immens populaire iPod.


Ten eerst: De reden dat het reparatiebedrag zo hoog is, heeft te maken dat die producten niet gerepareerd kunnen worden, dus worden ze vervangen.

Als je het hier niet mee eens bent, niets aan te doen.
Waarom vervanging? Omdat Apple niet in staat is onderdelen te leveren voor de immens populaire iPod
Om de kosten zo laag mogelijk te houden (dit onder druk van de cosument) worden de producten uit 1 geheel gemaakt. En vervanging van de onderdelen is dus niet mogelijk.

In principe kan het wel, maar dan worden de producten stukken duurder en dat pikken de consumenten niet.

Het is helaas de realiteit. Kan ik ook niets aan veranderen.


De verwachte levensduur van dit soort producten is 2 jaar.

Dat Apple zo standvastig is, moet je de winkelier daar niet op afrekenen.

Gesloten