LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LED plasma T.V

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
RayB
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:18

LED plasma T.V

Ongelezen bericht door RayB »

Hi, ik ben van plan om een grote LED Plasma scherm T.V te kopen, wie heeft er goede ervaring mee? ik kom er niet uit, wil geen berg geld uitgeven om uiteindelijk opgeschept te zitten met een slechte T.V... wie kan mij helpen? :)

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Misschien wil een goeie winkel je wel helpen mits je daar ook wilt kopen? Heb je vergelijkingsmateriaal en een stuk service. Op antwoorden af gaan van de mede forumers zegt nog niets over jouw smaak!

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ook hier weer: LED tv's bestaan niet!

Het is: LCD tv's met LED verlichting, omdat LCD zelf niet verlicht.

Oudere types LCD tv's werden verlicht met een soort TL lampjes.

In tegensteliling tot Plasma, plasma deeltjes verlichten zelf al.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door queenfan »

LeoZ schreef:Ook hier weer: LED tv's bestaan niet!

Het is: LCD tv's met LED verlichting, omdat LCD zelf niet verlicht.

Oudere types LCD tv's werden verlicht met een soort TL lampjes.

In tegensteliling tot Plasma, plasma deeltjes verlichten zelf al.
En een plasma werkt hetzelfde als een TL het verlicht zichzelf niet zoals jij het verwoord maar door elektrische spanning tussen twee elektrodes ervoor dat een gas geïoniseerd wordt. Het geïoniseerde gas wordt Plasma genoemd.

Om dan terug te komen op jouw opmerking dan is in dit context een plasma tv ook geen plasma tv immers er zit geen plasma in maar een soort micro TL lampjes.

Maar who care's in de volksmond heb je een Plasma TV, een LCD TV en een LED TV. Net als men zegt ik heb velgen gekocht voor mijn auto alsof dit er nog niet onder zit, maar men bedoelt lichtmetalen velgen.

Zo zijn er meer voorbeelden maar nogmaals who care's.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door LeoZ »

Mij wel! :mrgreen:

Omdat er toch duidelijk zichtbare verschillen zijn!

Zelf vind ik Plasma tv's mooier, maar dat is een persoonlijke smaak.

berend67
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 sep 2008 14:59

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door berend67 »

Mijn ouwe bak van een tv zit in de terminale fase en ik vraag mij ook af wat voor een vervanging ik het beste kan kopen?

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door LeoZ »

Kijk in bijvoorbeeld bij de Bcc naar LCD tv's (met achtergrond: LED verlichting) én Plasma tv's.

Het gaat om uw smaak, al vind ik dat een (goede) Plasma tv meer natuurlijke kleuren heeft, voor mensen die eerder veel naar CRT beeldbuizen keken, zien de gelijkenis met een Plasma Tv.

Zelf heb ik een 50" plasma tv van Panasonic en kijk regelmatig Bluray films die op de Panasonic erg mooi weergegeven worden.

Maar nogmaals het is een kwestie van smaak.

queenfanmichel
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2005 13:16

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door queenfanmichel »

LeoZ schreef:Mij wel! :mrgreen:

Omdat er toch duidelijk zichtbare verschillen zijn!

Zelf vind ik Plasma tv's mooier, maar dat is een persoonlijke smaak.
Er zijn geen duidelijke verschillen een LED tv is een tv met LED backlight wat eigenlijk een LCD LED tv is waarvan de verlichting achter het paneel vervangen is (deels of compleet) door LED.

Een Plasma TV is een tv bestaande uit kleine "tl lampen" die een gas ioniseren wat dus plasma is, maar er zit geen plasma is.

Maar goed dit wordt eenandere discussie, persoonlijk vind ik LCD LED tv mooier en scherper zeker i.c.m. Ambilight maar dat is ook persoonlijk.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door ciske »

berend67 schreef:Mijn ouwe bak van een tv zit in de terminale fase en ik vraag mij ook af wat voor een vervanging ik het beste kan kopen?
Ik heb een LCD , prima toestel , kijk eens bij een winkel waar je het via internet kan bestellen ,maar ophalen en zien in de winkel. Scheelt meestal iets van 100 euro.

Oh ja bij sommige merken kan je alleen op standby zetten , als je het helemaal uit wilt hebben moet je dat even vragen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
berend67 schreef:Mijn ouwe bak van een tv zit in de terminale fase en ik vraag mij ook af wat voor een vervanging ik het beste kan kopen?
Ik heb een LCD , prima toestel , kijk eens bij een winkel waar je het via internet kan bestellen ,maar ophalen en zien in de winkel. Scheelt meestal iets van 100 euro.

Oh ja bij sommige merken kan je alleen op standby zetten , als je het helemaal uit wilt hebben moet je dat even vragen.
Klopt van dat standby, maar daar kun je een apparaatje voor kopen oa bij handyman.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
Klopt van dat standby, maar daar kun je een apparaatje voor kopen oa bij handyman.

Klopt maar je hebt ook toestellen waar een aan en uitknop op zit.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: LED plasma T.V

Ongelezen bericht door LeoZ »

Bij mijn Panasonic plasma tv gaat deze eerst op standby, en na ca. 30 seconden gaat de tv geheel uit. Je hoort dan nog 30 seconden de ventilatoren draaien en daarna is de tv dus geheel uit.

Gesloten