LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG dvd recorder wist alle bestanden

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: LG dvd recorder wist alle bestanden

Ongelezen bericht door dhc »

Gewiste bestanden ben je kwijt...dat het op je telefoon wel kan? Weg is weg hoor...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: LG dvd recorder wist alle bestanden

Ongelezen bericht door sjohie »

snellie schreef:Ineens was ik alle opgenomen bestanden kwijt op mijn LG recorder. Geen idee hoe dit kan, en de LG service komt niet verder dan het terugbrengen naar de winkel.
Het moet toch mogelijk zijn om gewiste bestanden zelf terug te halen? Dat kan op je telefoon ook.
Wie kan mij helpen? 4 jaar opgenomen films weg, snik.
Daar zijn wel bedrijfjes voor, maar voordat je gaat googlen op "data recovery harde schijf", zou ik eerst even gaan zitten, want die prijzen zijn niet mals. En dan nog, die bedrijven kunnen niet toveren.

Maar als de fabrikant zegt dat het niet kan, zou ik me toch emotioneel wat gaan voorbereiden op de nieuwe werkelijkheid dat die bestanden voorgoed weg zijn.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: LG dvd recorder wist alle bestanden

Ongelezen bericht door olaf79 »

snellie schreef:Ineens was ik alle opgenomen bestanden kwijt op mijn LG recorder. Geen idee hoe dit kan, en de LG service komt niet verder dan het terugbrengen naar de winkel.
Het moet toch mogelijk zijn om gewiste bestanden zelf terug te halen? Dat kan op je telefoon ook.
Wie kan mij helpen? 4 jaar opgenomen films weg, snik.
Waarschijnlijk zit er gewoon een normale hardeschijf in je LG recorder. Je zou deze er voorzichtig uit kunnen halen, aan je computer kunnen hangen en vervolgens kun je met een simpel recovery programma waarschijnlijk het meeste terug halen.
Het kan ook zijn dat de hardeschijf kaduuk is. In dat geval heb je pech

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: LG dvd recorder wist alle bestanden

Ongelezen bericht door jerwarm »

Het kan wel maar dan moet het apparaat opengeschroefd worden wat natuurlijk het garantieverhaal in gevaar brengt. Je kan de HDD eruit halen en deze extern aan een pc hangen en er vervolgens een data recovery progje op los laten.
de data is waarschijnlijk alleen overschreven met level 1, dat wil zeggen dat de data nog wel terug te halen is met een goed programma. (mits je geen schade aan je sectoren/clusters hebt van je HDD)

dit als je geluk hebt, en verstand van zaken. Anders uitbesteden. :)

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: LG dvd recorder wist alle bestanden

Ongelezen bericht door pima »

google eens op "data recovery wizzard" gebruik ik zelf ook.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: LG dvd recorder wist alle bestanden

Ongelezen bericht door olaf79 »

snellie schreef:Garantie zit er toch niet meer op, dus dat maakt me niet uit. Handige broer kan dit misschien voor elkaar krijgen.
Dank voor je advies, ik ga het zeker proberen. Harde schijf is nog goed, had er alweer wat opgezet en dat werkte.
Heb je nog een tip voor een goed recovery programma?
Vooral de recorder met rust laten. Hoe meer je overschrijft hoe groter de kans dat je alles definitief kwijt bent.
Je kunt het gratis pakket easeus datarecovery wizard gebruiken, of de betaalde versie voor een paar tientjes die sneller efficienter is en meer verwijderderde bestanden vindt.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: LG dvd recorder wist alle bestanden

Ongelezen bericht door jerwarm »

een progje is bv freeware om te proberen; PC Inspector File Recovery

http://pc-inspector-file-recovery.nl.so ... m/download [pas op voor Softtonic bloatwarez te installeren]

Houd er ook rekening mee dat datarecovery ontiegelijk lang duurt als het eenmaal start.
je kan hier wel een weekend voor uittrekken. [vandaar dat die firma's zoveel rekenen, bitje voor bitje oftewel ALLE 0'tjes en 1'tjes moeten worden teruggehaald...]

succes ;)

Gesloten