LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG oled kan inbranden

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ah kijk, dat laatste verklaart een boel. Ik heb namelijk al jaren geen afstandsbediening meer hoeven richten.

rvdrempt
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2021 19:33

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door rvdrempt »

Ook ik heb binnen 4 jaar al tweemaal een ingebrande LG OLED TV model 55B6V sherm.
Het beeldscherm is na 2 jaar al ingebrand en vervangen, vorig jaar was de tv weer defect en is het moederbord vervangen nog binnen de 3 jaar garantie want ik had een 3 jaar verzekering bij platte-tv afgesloten, toen wilde men er ook al onderuit komen om de kosten te vergoeden.
Nu dus voor de 2e keer ingebrand en ik heb weer contact gehad met LG en dan wordt er weer een monteur van CE-repair gestuurd. Hij is binnen zet de TV aan en zegt, O ik zie het al, ingebrand ! Terwijl ik dit ook al aangegeven heb met een mail en foto's naar LG dat het weer om een ingebrande tv scherm gaat. De monteur van CE-repair heeft de mail en foto's niet gezien. Hij maakt wat foto's van het beeld en een z.g. diagnostiek scherm en is in totaal 10 minuten bezig.
Een week later krijg ik een factuur van CE-repair voor arbeidsloon €37,50 en transport van €60,-- kosten en totaal €97,50. met als kop:
Werkzaamheden :
Indien u onderzoekkosten overmaakt zullen wij toestel verder in behandeling nemen.


Dus ik bel CE-repair waar de kosten van transport vandaan komen maar men legt uit dat dit voorrijkosten zijn, dat vond ik raar en heb contact op genomen met klantenservice van LG dat ik eerst een kleine 100 euro moet betalen voordat er iets gedaan wordt. Degene die de telefoon op nam heeft alles genoteerd en belde me een week later terug dat ik de kosten voor arbeidsloon en transport gewoon moet betalen. En dat men dan de klacht verder in behandeling zou nemen. Daar ben ik het niet mee eens en heb dat ook verteld en gevraagd wat ik nu kan doen. Dus ik heb weet op de site van LG uitgelegd dat ik het er niet mee eens ben over de afhandeling zowel aan de service afdeling en ook het management team, want dat kan dus ook op de LG service site.

Nu heb ik antwoord van de CEO en hij meldt dat ik de onderzoekskosten moet betalen dan wordt er weer iemand gestuurd om een diagnose te doen om vast te stellen dat de TV defect is. Ook geeft hij aan dat de TV niet te repareren is want de onderdelen zijn niet meer aanwezig. Maar dat als ik eerst de kosten betaal er een dagwaarde van de TV beschikbaar is bij de winkel waar ik de TV heb gekocht om daar te besteden voor een andere TV. Wel heb ik ooit %$$#!@ dacht ik! Dus ook maar weer op deze mail gereageerd dat ik er niet mee eens ben en meer coulance had verwacht van LG. Ook omdat ik werkzaam ben bij VodafoneZiggo en wel verstand heb van televisies en service. Dus even afwachten met welke reactie men van LG nu weer komt.

Dus heeft vervolg ....

rvdrempt
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2021 19:33

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door rvdrempt »

Bericht gehad van LG maar maar ik moest eerst bijna 100 euro betalen aan CE repair dan kon er een RMA worden gemaakt dus dat gedaan want anders werd het niet verder behandeld. Toen belde Platte TV me op met een commercieel voorstel. Een vergelijkbare OLED TV maar dan moest ik bijna 1000 euro bijleggen. Dat heb ik niet gedaan want dat is natuurlijk belachelijk voorstel en dan weer 4 jaar meegaan? Op mijn werk heb ik ook een defecte OLED LG TV die defect is 3 jaar oud en niet meer te repararen. Dat was een TV van 2600 euro. Dus het komt er op neer dat een LG OLED TV van 2000 euro gemiddeld 3,5 jaar mee gaat .
Dus ik zou zeggen koop nooit een LG maar koop een SONY of Samsung want dit is echt waardeloos!

MuTe
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2018 13:25

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door MuTe »

Beste LG Oled bezitters. Onlangs zag ik vreemde verkleuringen tijdens het kijken van een film.

Na een test te doen door een rood scherm weer te geven op mijn LG OLED55C7V zag ik burn in vlekken in het paneel zitten.
Onder andere een ingebrand mute icoontje van LG's WebOS zelf. Mijn tv is zo'n 3,5 jaar oud.

Afbeelding

Ik heb contact gezocht met LG en die sturen mijn klacht door naar CE repair die vervolgens een reparatie voorstel doen van € 923,07! Dit allemaal zonder overleg met mij.

Arbeidsloon € 119,75
AGF30021401 cable kit € 32,58
OLED New +kabel € 808,76
Totaal € 961,09
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 50,00
Coulance van LG -€ 273,63
Totaal € 762,8
BTW 21% € 160,20
Totaal incl. BTW € 923,07


Als ik vervolgens aangeef hier niet mee akkoord te gaan en het reparatie voorstel wil afwijzen krijg ik de volgende melding:

"Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en je ontvangt het product ongerepareerd retour. Je betaalt de onderzoekskosten en evt. verzendkosten voor retournering zoals vermeld op de prijsopgave."

In de mail van CE Repair staat:
*Tarieven (inclusief btw):
Prijsopgave/Onderzoek € 37,50 (alleen bij fysieke diagnose en/of prijsopgave)
Vernietigingskosten € 4,50 (alleen indien wij het product voor u vernietigen en afvoeren)
Retourtransport € 13,00 (kleine producten), € 26,00 (grote producten)
Voorrijkosten € 60,00 (indien wij bij u langs zijn geweest)
Behandelingskosten € 15,00 (worden standaard in rekening gebracht bij een uitgevoerde reparatie)


Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden! Uiteraard ga ik nergens voor betalen aangezien ik nergens mee akkoord ben gegaan.
Ik ga mij nu beroepen op recht van de consument.

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... k-product/

Wat kan ik doen als ik een ondeugdelijk product heb gekocht?

Heeft u een product gekocht dat niet werkt? Of gaat het product sneller kapot dan u mocht verwachten? Dan kunt u de verkoper vragen om reparatie. Is reparatie niet mogelijk, dan kunt u vragen om een nieuw product. Als repareren of vervangen niet kan, kunt u de koop terugdraaien.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Moneyman »

MuTe schreef:
19 feb 2021 10:01
Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden! Uiteraard ga ik nergens voor betalen aangezien ik nergens mee akkoord ben gegaan. Ik ga mij nu beroepen op recht van de consument.
Weet je zeker dat je nergens -bewust of onbewust- akkoord hebt gegeven? Je zult toch ergens een reparatie- of onderzoeksopdracht hebben gegeven, lijkt mij? Dat er na onderzoek een factuur volgt, is normaal.

Je was in contact met LG, lees ik, en die hebben je blijkbaar doorverwezen naar CE Repair, maar waar heb je de TV gekocht? Je primaire aanspreekpunt voor garantiezaken is je verkoper, niet de fabrikant.

Je wilt je nu gaan beroepen op nonconformiteit, maar bedenk dan wel dat jij moet bewijzen dat de TV bij aanschaf nonconform was. Dat is niet onmogelijk, maar wel lastig.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Cro »

Contact zoeken met LG is hier niet handig geweest, daar doe je immers een beroep op de fabrieksgarantie, niet op non-conformiteit. En die fabrieksgarantie zal na 3.5 jaar vast verlopen zijn. CE-Repair is de reparatie partner van LG, dus dat LG je daar naar doorverwijst is logisch, dat zij betaald willen worden voor hun diensten is ook logisch. Ik zie niet direct wat er 'te belachelijk voor woorden is', een prijs opgave voor reparatie of een rekening voor de al gedane werkzaamheden is juist de het meest logische gevolg van de door jou gekozen route.

Zoals Moneyman al aangeeft had contact met de verkoper logischer geweest, echter daar inbranden een bekende eigenschap is bij Oled televisies vraag ik me af op dat zin zal hebben. Non-conformiteit bewijzen zal verwacht ik, zoals Moneyman terecht al aangeeft, lastig zijn.

MuTe
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2018 13:25

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door MuTe »

Ik had contact gezocht met LG over dit inbrand probleem dmv een e-mail. Ze hebben mij via whatapp gevraagd om foto's toe te sturen.
Die heb ik gemaakt en toegestuurd, en daarna kreeg ik na een week dit reparatie voorstel van CE.

Het reparatie voorstel is tevens onjuist. Er staat dat mijn tv op 09-2016 is aangeschaft, maar de productie datum is 04-2017.

Dus nee, ik heb nergens akkoord op gegeven. Inmiddels ben ik in contact met Art&Craft.be.
Ze gaan kijken wat ze kunnen betekenen voor mij.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Moneyman »

MuTe schreef:
19 feb 2021 11:39
Ik had contact gezocht met LG over dit inbrand probleem dmv een e-mail. Ze hebben mij via whatapp gevraagd om foto's toe te sturen.Die heb ik gemaakt en toegestuurd, en daarna kreeg ik na een week dit reparatie voorstel van CE.
En wat stond er in jouw email? Kan dat als een opdracht tot reparatie gelezen worden? Zo niet, dan is er mijns inziens te weinig basis om te kunnen spreken van een (impliciete of expliciete) reparatieopdracht.
MuTe schreef:
19 feb 2021 11:39
Het reparatie voorstel is tevens onjuist. Er staat dat mijn tv op 09-2016 is aangeschaft, maar de productie datum is 04-2017.
Een typefoutje ofzo? Is toch geen issue? Tenzij ze gewoon twee lopende zaken door elkaar halen en dit voorstel niet bij jouw TV hoort.
MuTe schreef:
19 feb 2021 11:39
Inmiddels ben ik in contact met Art&Craft.be. Ze gaan kijken wat ze kunnen betekenen voor mij.
En wie zijn dat dan? Je verkoper?

MuTe
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2018 13:25

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door MuTe »

Hierbij de oorspronkelijke e-mail wat ik had gestuurd naar LG omtrent het inbrand probleem. In eerste instantie ging het om een vierkante donkere vlek wat in het paneel zit gebrand. Dit is gedaan via het contact formulier:

"Beste LG, Mijn OLED55C7V vertoont een donker vierkante vlek door het scherm. Dit viel mij onlangs op tijdens het kijken naar een film toen ik kleurverschil zag zodra het beeld van een film van boven naar beneden bewoog. Hierna heb ik een pixeltest gedaan waarbij ik de kleuren rood, blauw, groen, wit en zwart heb getest.

Hierbij is duidelijk een donker vierkant vak te zien in het rode beeld. Het lijkt alsof het is ingebrand. Er is lastig een foto van de maken, maar ik heb 2 plaatjes toegevoegd waarbij een deel ervan wel te zien is.

Dit is al de 2e LG Oled TV die ik heb nadat mijn eerste TV de OLED55C6V een groot aantal dode pixels had waarvan ook één met een constant rood gekleurde subpixel na minder dan 1 jaar gebruik. Ter vervanging van de C6V heb ik toen op 16-06-2017 deze C7V ontvangen van de winkel.

Deze TV heeft destijds € 2.429,99 euro gekost, zie de toegevoegde factuur van de destijds gekocht C6V. Deze is toen kosteloos omgeruild voor een C7V. Nu weer zo'n 3,5 jaar later ontdek ik deze vierkante vlekken in het display.

Voor een TV die zoveel geld kost verwacht ik ook een bepaalde kwaliteit en levensduur. Tevens lees ik op Internet meer klanten met een OLED55C7V die gelijke problemen ondervonden hebben.

Ik hoor graag wat hieraan gedaan kan worden om dit op te lossen?"


De reactie van LG hierop is als volgt:

"Bedankt voor uw bericht. We hebben een dossier voor u opgesteld en om deze compleet te maken hebben we het volgende van u nodig:
- Een foto van de productsticker achter op uw Tv
-uw adresgegevens

U kunt deze naar ons toe whatsappen met het dossiernummer.
Mocht u verdere vragen of opmerkingen hebben, aarzel niet ons te contacteren. We helpen u graag."


Op deze reactie heb ik de foto's van het inbranden doorgestuurd, de sticker waarop staat productie datum 04-2017.
Tevens ook de foto's van het ingebrande WebOS mute icoontje. Daarna kreeg ik een week later het CE Reparatie voorstel toegestuurd van ruim € 900,- euro.

Inmiddels weet ik ook waarom de datum 09-2016 is aangehouden en niet 06-2017. De 1e OLED Tv die ik had een 55C6V model had na 6 maanden al tientallen dode pixels waarvan één continue rood was. Deze is onder garantie omgewisseld met een 55C7V met productie datum 04-2017. De afschrijving van deze tv is blijkbaar al begonnen vanaf de 1e aanschaf datum van 09-2016.
Dit vind ik erg krom, maar blijkbaar heeft dat te maken met de richtlijnen van het UNETO-VNI Tabel. De levensverwachting van Tv's boven de 1000 euro is 6 jaar. Hier moet ik mij nog even in verdiepen of het wel klopt dat een Tv die is geproduceerd op 04-2017 een kortere levensverwachting krijgt als deze ter vervanging is aangeboden van een product dat ik 09-2016 heb gekocht.

Art&Craft.be is de leverancier waar ik de televisie heb gekocht en waarvan ik tevens de nieuwe Tv heb ontvangen. Die hebben mij inmiddels ook laten weten onderzoek te doen naar de mogelijkheden.

Ik blijf bij mijn standpunt dat dit een onaceptabel defect is aan een destijds peperdure OLED tv waarvan het eigen LG WebOS kan inbranden in het scherm bij sporadisch gebruik.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik lees hier inderdaad geen im- of expliciete opdracht in. Ik zou ook weigeren te betalen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door 16again »

MuTe schreef:
19 feb 2021 12:56
Inmiddels weet ik ook waarom de datum 09-2016 is aangehouden en niet 06-2017. De 1e OLED Tv die ik had een 55C6V model had na 6 maanden al tientallen dode pixels waarvan één continue rood was. Deze is onder garantie omgewisseld met een 55C7V met productie datum 04-2017. De afschrijving van deze tv is blijkbaar al begonnen vanaf de 1e aanschaf datum van 09-2016.
Dit vind ik erg krom....
Bij omruiling onder garantie begint geen volledig nieuwe garantietermijn, maar loopt de oude gewoon door

MuTe
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2018 13:25

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door MuTe »

Ik heb echter geen reparatieverzoek gedaan. Ik heb enkel melding gemaakt van dit defect in het product van LG.
Eventueel beraamde kosten die CE hanteerd voor het maken van een reparatie offerte waar ik niet om heb gevraagd noch opdracht voor heb gegeven noch akkoord voor heb gegeven ga ik niet betalen.

Dat zou namelijk hetzelfde zijn als wanneer jij een vraag stelt via dit forum en ik antwoord geef en jou vervolgens een offerte stuur van € 37,50 voor het beantwoorden van je vraag. Dat slaat ook nergens op.

CE heeft overigens nog geen kosten aan mij doorberekend, maar die melding lees ik als ik reageer op het reparatie verzoek via het webformulier. Ik heb nu per e-mail gereageerd dat ik niet zal ingaan op het reparatie verzoek. Daarmee is wat mij betreft de kous af.

Echter is mijn kwestie omtrent deze product fout nog niet opgelost. Ik zal afwachten waar Art&Craft.be op de proppen komt.
Die hebben mijn zaak inmiddels in behandeling genomen.

Dat ik de Tv in België heb gekocht maakt daarbij niks uit als het gaat om mijn rechten als consument. Daar gelden ook gewoon de Europese regels wat betreft garantie, leversverwachting rechten als consument. Van een product met dit prijskaartje mag je meer verwachten en de verwachte levensduur is dan ook 6 jaar en niet 4. Derhalve zal er een passende oplossing moeten komen vanuit de leverancier.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
19 feb 2021 15:18
Zo te lezen heeft u een reparatie verzoek gedaan en die heeft tot een online kostenraming geleidt en als u niet tot reparatie overgaat dan zal u toch die 37 euro 50 dienen te betalen.
Waar lees jij dat reparatieverzoek?

Gesloten