LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG oled kan inbranden

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
gerjohamer
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2009 11:24

LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door gerjohamer »

Op internet staan al heel veel klachten over lg oled televisies,het beeld brand in en de kleuren vervagen,al in garantie tijd,maar in garantie tijd krijg je al niets vergoed,wat houd de garantie dan in ?,ik heb mijn tv bij foka/kamera express gekocht,maar ze komen niet met een oplossing of schuiven het af,terwijl ze van dit probleem weten word zelfs met black friday deze tvs verkocht ,terwijl ze binnen 2=jaar al zo zijn ingebrand dat van mooi beeld geen sprake meer is,wie heeft dit probleem ook en hoe is het opgelost ? Dit kan toch niet met televisies van 2000 euro en wat valt er dan wel onder de garantie ? Mvg Gerjo

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gerjohamer schreef:
03 dec 2019 16:59
Op internet staan al heel veel klachten over lg oled televisies,het beeld brand in en de kleuren vervagen,al in garantie tijd,maar in garantie tijd krijg je al niets vergoed,wat houd de garantie dan in ?,ik heb mijn tv bij foka/kamera express gekocht,maar ze komen niet met een oplossing of schuiven het af,terwijl ze van dit probleem weten word zelfs met black friday deze tvs verkocht ,terwijl ze binnen 2=jaar al zo zijn ingebrand dat van mooi beeld geen sprake meer is,wie heeft dit probleem ook en hoe is het opgelost ? Dit kan toch niet met televisies van 2000 euro en wat valt er dan wel onder de garantie ? Mvg Gerjo


Inbranden is een kenmerk van Oled vervangen is dus zinloos en het hoort specifiek bij dit type TV en wordt veroorzaakt door non-stop naar hetzelfde beeld te kijken. Veelal heeft de TV wel een optie om het te resetten, focus je hierop en niet op je claim voor garantie omdat je deze niet gaat krijgen, gezien het geen defect is van de TV.

Zie ook het onderzoek van de consumentenbond https://www.consumentenbond.nl/tv/inbranden-oled

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waarom zie ik in de winkels geen ingebrande Oled van LG, die staan gehele dag aan en zouden als eerste of nemen ze elke maand een nieuwe en kreeg U een gebruikte met korting?

Ik heb ze gezien, niets opgevallen behalve laag stof op bovenkant dus staan al langer.
Geen Oded van LG gekocht wegens de prijs en ik wil op elke TV in huis dezelfde afstand bediening.

Ik denk dat een logo in de hoek als je telkens dezelfde zender keer het probleem kan zijn.
Weet niet hoe de winkels dat doen, telkens een ander bewegend beeld uitzenden tegen inbranden?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Revoked »

Stofzuigertje schreef: . ik wil op elke TV in huis dezelfde afstand bediening.
...
En hoe staat dat in verhouding tot het topic?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zoals bijna altijd bij dramdrammer in geen enkele verhouding

gerjohamer
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2009 11:24

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door gerjohamer »

Natuurlijk heb ik het pixel refresh programma gedaan op mijn televisie,het betreft niet alleen het inbranden,maar heb in het midden ook een grote groene vlek,waardoor ik naar mensen kijk die eruit zien als de groene hulk,ik blijf erbij dat dit niet mogelijk moet zijn op een toestel van 2000 euro,rechtsbijstand maar inschakelen,Onthoud foka rotterdam en lg oled,ver weg van blijven

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook MediaMarkt, Bol en Coolblue bv adverteren er overigens volop mee.
Dus het ligt niet persé aan Foka Rotterdam , denk ik dan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vraag eens aan Foka of ze hier willen reageren.

Ik heb in winkel waar ze elke dag urenlang aanstaan gevraagd, de Media Markt zegt dat na ½ tot ¾ jaar ze als Demo verkocht worden en dan geen vlekken als hier hebben.

Als ze hun kant van het verhaal mogen plaatsen, is er vaak plotseling wel een coulance regeling mogelijk...

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Het ligt eraan wat het gebruik is. Ikzelf heb óók een LG Oled gekocht in december 2018. Ik heb veel onderzoek gedaan via Tweakers en via Rtings. Oled kan inbranden, maar voornamelijk bij statisch beeld, en zelfs dan, na uren/dagenlang hetzelfde beeld. Zo had Rtings CNN 100% aanstaan, en pas na 3 maanden begon er inbranding te onstaan van de rode onderbalk die CNN heeft. Daarbij stond die dus 3 maanden 24/7 op hetzelfde beeld. Verder, bij het gamen bijvoorbeeld, Fifa, die gebruikt óók veel statische beelden, hierbij kun je bij heel erg veel gebruik inbranding krijgen, bijvoorbeeld de teams/scores linksbovenin.

Ik begrijp dat het heel erg lastig is, en het zou zeker opgelost moeten worden. Wend je anders ook een tot LG zelf, bel ze gewoon eens op? Desondanks is het inbranden van een LG Oled bij normaal gebruik erg klein.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mark 1992 kan als hij erg veel hetzelfde speelde beter een goede monitor kopen!
Die zijn goedkoper en gemaakt voor zelfde beelden en tegen inbranden bestand.
Een 4K TV is dan voldoende....

Een TV is gemaakt voor bewegende beelden, de Oled ook...
en bij dit soort Game ge/misbruik zou ik dit als misbruik zien.

Wel maak ik graag een uitzondering voor Voetbal liefhebbers, die zich aan elk ander programma groen & geel gaan ergeren...
die vooraf waarschuwen lijkt me beter!

gerjohamer
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2009 11:24

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door gerjohamer »

Ik heb vandaag toch een reactie gekregen van foka,dat het toestel toch omgeruild gaat worden voor een nieuwe,de c9 omdat deze toch minder kans had op op inbranden,ik heb de c7 ,dat is dan toch naar wens opgelost en moet ik foka en lg toch bedanken voor deze coulance of garantie regeling,dat wilde ik hier toch melden ,mvg gerjo

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dat is goed nieuws! Een excuus en bedankje aan Foka is dus zeer correct.
Mooi...opgelost!

TurboTwist8
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2020 17:20

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door TurboTwist8 »

Pfff, als ik deze reactie lees wordt ik misselijk. 2 jaar geleden een LG tv gekocht van 4000euro en ik gebruik elke maand de pixelrefresher, kleine 6maanden geleden beging het gezien hier ook, zelfs de oranje/rode pointer van de afstandsbediening staat er in. Mijn vraag is daarom dan ook kan en mag dit zomaar? Ik bedoel je mag toch verwachten dat je de tv toch normaal moet kunnen gebruiken? Hoop dat oranje op het EK niet zo ver komt met al dat oranje in beeld...

Avondmaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2020 16:47

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Avondmaal »

Hier ook grote problemen met LG oled tv. Compleet ingebrand logo's en een grote inbrandvlek midden in het scherm. Coolblue begint gelijk dat je tv maar een levensduur heeft van 6 jaar. Hogekosten voor repartie en dan maar hopen hoe lang dit nieuwe verkeerde scherm meegaat. Geen echte oplossing van Coolblue maar de service is niet meer waar ze ooit mee begonnen.

esther.jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2020 11:46

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door esther.jansen »

Op 1 april 2018 een LG OLED 55C7V gekocht. Nu is mijn beeldscherm ingebrand. Natuurlijk net buiten de garantie. Maar gelukkig mag ik voor € 556 een nieuw scherm kopen, uit 'coulance' vanuit LG... Lees heel veel dezelfde klachten maar lees ook dat als je een nieuw scherm koop het gewoon weer in gaat branden dus dit is geen optie. LG wil hier verder niets aan doen en vinden dat ze me al tegemoet komen... Wil nooit geen LG meer. Zonde van mijn dure tv.
Bijlagen
129232647_1775308112627195_8930594000056024502_n.jpg
(17.68 KiB) 1029 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
128689307_1775308095960530_151684547089901374_n.jpg
(15.82 KiB) 1029 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Kemp86
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2020 11:55

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Kemp86 »

Mijn LG OLED tv OLED55C7V heeft ook een grote groene vlek midden in beeld. De tv is net 3 jaar oud (dus buiten garantie uiteraard).
Bij LG aangeklopt en die bieden onder UNETO richtlijnen een reparatie aan van 903€ (incl. "coulance" is dat ook nog) , echter heeft dit niets te maken met slecht gebruik of inbranden van logos of iets dergelijks, dit is gewoon een ontwerpfout of productiefout (plaatselijke oververhitting veroorzaakt dit waarschijnlijk). Ik heb gelezen dat er voor de grotere modellen van deze series in bepaalde delen van de wereld ook recalls zijn geweest.
https://www.fonow.com/view/269884.html
https://www.forbes.com/sites/johnarcher ... china/amp/
https://www.fonow.com/view/269868.html
https://www.forbes.com/sites/johnarcher ... 0576c33321
Ik blijf me erover opwinden hoe LG NL hiermee omgaat, echt schandalig.
Ben nog bezig met recht op deugdelijk product bij de Mediamarkt waar ik dit gekocht heb, maar die blijven ook angstvallig onbereikbaar.

Zoals gezegd wij zijn niet de enige:
https://lgcommunity.us.com/discussion/6 ... the-screen
Het lijkt erop dat LG US hier beter mee omgaat.
Het is gewoon aan LG om toe te geven dat deze TVs niet goed ontworpen zijn.
Reparatie lijkt niet te helpen, er zijn mensen die eerder hun scherm hebben laten vervangen die weer precies hetzelfde probleem hebben na een jaar of 2.
Schandalig voor een tv van 2499€ mag je toch minimaal verwachten dat deze >10jr meegaat.

Als je door de service afdeling van LG doorverwezen wordt naar een reparatiebedrijf (in mijn geval Servilux) wordt er eerst gevraagd voor een betaling van 37,50€ voor het maken van een offerte, dit is natuurlijk belachelijk en daarom hier ook niet op in gegaan. Ondanks dat ik geen toestemming had gegeven kreeg ik toch gewoon een offerte van 903€, ook hier weer niet op ingegaan aangezien dit helemaal absurd is. Vervolgens krijg ik doodleuk het bericht dat ik niet binnen de termijn gereageerd heb en of ik alsnog 33€ (ander bedrag ook al raar) over wil maken voor onderzoekskosten (met een verkapt dreigement "Door deze factuur binnen vervaldatum te voldoen bespaart u ons allen werk"). Wat een zooitje kapotte tv en dan ook nog een onder druk worden gezet door het reparatiebedrijf.

Ik hoop dat RADAR hier ons bij helpt en dit aan het licht brengt.
Zeker omdat deze LG OLED tv's continu als beste uit de test komen overal (ook consumentenbond bijvoorbeeld), daarop gebaseerd ook deze aankoop gedaan, alleen werd er niet bij verteld dat de service achteraf zo belabberd is. Pas op met LG!
Bijlagen
IMG_4697_small.jpg
(55.1 KiB) 1027 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_4700_small.jpg
(7.7 KiB) 1027 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Reparatie.jpg
(64.64 KiB) 1027 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Kemp86 op 03 dec 2020 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door berndv »

Kemp86 schreef:
03 dec 2020 12:15
Ik blijf me erover opwinden hoe LG NL hiermee omgaat, echt schandalig.
Ben nog bezig met recht op deugdelijk product bij de Mediamarkt waar ik dit gekocht heb, maar die blijven ook angstvallig onbereikbaar.
U mag van LG vinden wat u wil, maar ik zou mijn pijlen richten op de mediamarkt. U weet de Uneto richtlijn te vinden, maar daarvoor moet u wel aankloppen bij de partij waar u een overeenkomst mee heeft, en dat is de mediamarkt en niet LG.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

TurboTwist8 schreef:
12 jan 2020 17:28
zelfs de oranje/rode pointer van de afstandsbediening staat er in.
Ben ik de enige die dit niet snapt?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Revoked »

Nijogeth schreef:
03 dec 2020 19:34
TurboTwist8 schreef:
12 jan 2020 17:28
zelfs de oranje/rode pointer van de afstandsbediening staat er in.
Ben ik de enige die dit niet snapt?
Ik denk dat hij de afstandsbediening vast in het scherm heeft gegooid. En nu blijft blijkbaar dat knopje er in hangen.
Dus ook de afstandsbediening is defect.... :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
03 dec 2020 19:34
TurboTwist8 schreef:
12 jan 2020 17:28
zelfs de oranje/rode pointer van de afstandsbediening staat er in.
Ben ik de enige die dit niet snapt?
Al heb ik zelf geen LG, ik weet dat de LG afstandsbediening een pointer/cursor op het scherm tovert, die je kunt verplaatsen door met de afstandsbediening naar een andere plek op het scherm te wijzen. Op die manier kun je in sommige vensters de gewenste keuze maken bv. een andere signaalingang of app.

Gesloten