LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
joostniederer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2008 12:45

MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door joostniederer »

Pas heel goed op voordat je iets koopt bij de MediaMarkt!!!

Ik heb onlangs bij een MediaMarkt een Bose CineMate set gekocht en heb daar de afspraak gemaakt dat ik de set thuis eerst eenmalig kon proberen om te horen of het geluid in mijn woonkamer ook goed was. Zo niet dan kon de set binnen 14 dagen teruggebracht worden. Zo gezegd zo gedaan. De set heb ik heel voorzichtig uitgepakt en alle zakjes bewaard. Geprobeerd en na 15 minuten trok ik de conclusie dat hij bij mij thuis niet de performance heeft zoals in de winkel gehoord (heeft te maken met mijn muren, maar dat terzijde). Ik heb alles heel netjes en 100% onbeschadigd ingepakt en wilde de set terugbrengen. MediaMarkt neemt de set echter niet meer terug en beroept zich op het feit dat de set niet ongebruikt meer is. Dat is nogal logisch want ik mocht de set thuis proberen. Hoe dan ook: MediaMarkt weigert -zelfs ne bemiddeling van mijn rechtsbijstand- om de set terug te nemen. Wat met ook tegenviel is dat Bose Nederland niets doet en mij gewoon terug verwijst naar de MediaMarkt. En daarmee staat er dus een hele grote streep onder deze zaak en tevens onder alle aankopen die ik bij de MediaMarkt zal doen. Mij zie je er nooit meer.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door gravedigger »

De belofte van niet goed, geld terug had je dan ook schriftelijk moeten laten vastleggen. Daarom kan de RBS ook niets voor je doen. Bose is in deze geen partij.

joostniederer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2008 12:45

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door joostniederer »

Nou, sowieso kan je een artikel altijd retourneren binnen 14 dagen mits ongebruikt en daar is m.i. nog steeds sprake van, ondanks dat de verpakkingen geopend zijn geweest.

Dat Bose geen partij is weet ik ook wel, maar ik sta er toch versteld van dat zo'n geronommeerd merk haar klanten op zo'n manier laat zitten!

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door TheLD »

Nee, dat is niet zo. Koop=koop in een gewone winkel. Ruilen is een extra service. Ik weet dat de Mediamarkt voor hun "ruilservice" veel regels heeft, dus ik vrees inderdaad dat deze vlieger niet opgaat.

Zie: http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/sto ... langId=-11

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door pbarendse »

@joostniederer: Ik weet niet waar je die wijsheid op baseert, maar zoals TheLD al stelt: koop = koop. Als de afspraak van de verkoper niet zwart op wit staat heb je gewoon pech, en staat MediaMarkt in zn recht. Een dure, pijnlijke en harde les...

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door Remster »

Wel opmerkelijk dat de verkoper blijkbaar een afspraak maakt die niet nagekomen wordt.
Heb je de betreffende verkoper er al op aangesproken?

@joost: je kunt met relatief weinig middelen de akoestiek in een ruimte een stuk aangenamer maken.
Om het in een extreme te stellen: in een kale ruimte met rechte muren en een harde vloer is het onmogelijk om een geluidssysteem goed te laten klinken.
Een goed gevulde boekenkast, een bank, een paar gordijnen en een tapijt op de vloer doen vaak al wonderen.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door genux »

Mijn dochter heeft ooit een mp3 speler gekocht voor 40 euro.
Deze werkte niet goed en na 2 maal terour gezonden mochten wij een vervangend toestel uitzoeken of onze aanschafrijs terour vragen.
\\\\\na 4 maanden heb ik deze brief inegeleverd bij MM maar kreeg 25euro retour omdat het de mp3 op DAT moment maar 25 euro waard was.
Er stond geen uitdatum op de brief.


IK BEN ER KLAAR MEE media markt sucks

joostniederer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2008 12:45

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door joostniederer »

Het probleem is inmiddels opgelost, ik heb een bevriende jurist laten bellen en de mediamarkt mailde mij binnen een uur dat alles op een fout berust en dat ik het ding gewoon kan terugbrengen of kan ruilen voor een ander Bose systeem.

Ongelofelijk maar waar!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door D1RK »

Geld terug zal niet lukken, want dan verdienen ze niets meer, ruilen tegen duurdere wel,

Als goedkoper product zal het tegoed bon worden of extra aankoop.

Dit is normaal maar als je toevallig geld terug vroeg weigeren ze altijd.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door gastje13 »

neem zo mogelijk geen ander bose systeem nemen. Deze hebben nogal de reputatie van zeer slechte prijs/kwaliteits verhouding.

Zie:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=20817

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door Big-V »

Zolang je niet een doorgewinterde audiofiel bent, geeft Bose gewoon echt heel goed geluid..

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door pbarendse »

'heel goed geluid' is een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur, en heeft op zich weinig te maken met of je audiofiel bent of niet. Wat de ene prachtig vindt klinken vindt de ander bagger. Ik ken het geluid van de Bose installatie niet, dus kan daar ook niet over oordelen, maar TS vondt het blijkbaar niet voldoen aan zijn eisen.

Hankyfy

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door Hankyfy »

Bose heeft een goede marketingafdeling verkopen voor zeer veel geld spullen die eigenlijk voor 25% van de verkoopprijs verkocht zouden ( en dat is knap je koopt een soort lege doos ) moeten worden Slechte kwaliteit en slecht geluid

Mediamarkt is gewoon een goede zaak een foute beoordeling hangt vaak af van de desbetreffende verkoper

tis-wat
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2006 13:28

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door tis-wat »

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de MM, ik heb zelfs een keer een Kabel (digital) voor de DVD naar de versterker na 1.5 jaar kunnen omruilen zonder een bon te kunnen over leggen mocht gewoon een andere halen (was zelf iets duurder maar mocht hem zo meenemen)
Ook al met andere spullen die niet echt goed bleken kon gewoon terug gebracht worden en mocht kiezen een ander artikel of geld terug.

Maar dit kan natuurlijk verschillen tussen MM en MM, de1ne is wat makkelijker (klantvriedelijker dan de andere)

SiberaTigris
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 23:08

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door SiberaTigris »

Mediamarkt doet ook naar mijn mening erg moeilijk met retourneren/ruilen. Allereerst moet je minstens een uur wachten bij de service-afdeling, omdat ze hier blijkbaar geen personeel willen neerzetten, maar meer nog omdat de personen daar in kwestie (filiaal Utrecht) blijkbaar zijn opgeleidt mensen met de mond vol tanden te laten staan met hun uitlatingen en trage werk.

Let op als je een verpakking meekrijgt uit de winkel die al een beetje ¨gebruikt/beschadigd´ is. Ze durven te beweren dat jij niet voorzichtig genoeg bent geweest met de verpakking en dreigen om deze reden goederen niet retour te nemen of om te ruilen.

Wij konden met heel veel praten en net zo ¨arrogant¨ reageren als de medewerker uiteindelijk een koptelefoon omruilen, maar alleen omdat we aangaven dat wat we nu zouden kopen duurder zou zijn en ze dus meer geld aan ons verdienen.

Nee, Mediamarkt is voor ons alleen nog goed voor cd´s en dvd´s, maar voor overig grootgoed houden wij het eigenlijk liever voor gezien bij deze winkelketen.

brietveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2007 13:55

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door brietveld »

1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen

joyce!
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2009 20:01

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door joyce! »

heey ik heb ook problemen gehad bij mediamarkt. wij kochten een acer tv en een aantal weken later deed die het niet zo goed meer, toen is er een aantal kee riemand bijgeweest van acer om te kijken wat ermee was, maar dat konden ze niet zeggen ze zijn erg onvriendelijk als je belt of langskomt om het terug te brengen ( ze hebben niet voor niets die balie niet in de winkel gedaan ) (arnhem) we waren ten einde raad en wouden de baas spreken die had pauze, daar wouden we wel op wachten maar dat kon inneens niet, heel boos geworden en toen kwam die eindelijk. maar hij deed niets! uiteindelijk kregen we een aanbod om de tv om te ruilen voor een tv die veel godkoper was dan dat wij voor de acer tv hadden gekocht. toen werk ik helemaal kwaad. toen vertelde ze ons dat de tv's om de maand in prijs verlaagd werden. omdat we geen tv meer hadden hebben we besloten om die andere tv mee te nemen anders kregen we niets! dit vind ik echt \HEEEEL SLECHT dat noem je SLECHTSTE SERVICE VAN NEDERLAND! heb ook radar hierover geinformeerd of ze hier een uitzending van wouden maken maar toen waren er te weinig klachten om dat te doen

winni
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:35

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door winni »

best joostniederer

mediamark lijkt goedkoop en goede service maar het is bar slecht maar ja
de winkels hebben wel wat rechte maar als ze zo met klanten omgaan dan hou je weinig klanten over, ik zelf werk in een winkel in purmerend dat ook wat media markt verkoopt alleen wij ruilen zonder problemen de app. om , omdat wij vinden dat in de winkel altijd anders klint als bij de klant thuis en die klant moet wel tevreden zijn voor de aankoop voor de komende tijd , ook als je zo service geeft komen ze terug en dat is ook veel waard.
dus als je het produkt wil ruilen kan dat bij ons

groetjes winni

Pefrikemi
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:35

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door Pefrikemi »

Zoals bij elke winkelketen is het denk ik heel afhankelijk van de persoon die je treft.
Ik heb een tijdje geleden een computerbeeldscherm gekocht bij MM. Bij de koop gevraagd naar de pixelgarantie en kreeg toen te horen dat ik binnen 14 dagen, ook al zou er maar 1 dode pixel zijn, het scherm zou kunnen omruilen. Bij de meeste zaken moet je voor pixelgarantie extra betalen maar bij MM dus niet.
Thuis gekomen bleken er 2 dode pixels te zijn. Na 10 dagen scherm teruggebracht en toen bleek dat omruilen niet mogelijk was omdat de bewuste schermen uitverkocht waren.
Zonder problemen kreeg ik mijn aankoopbedrag terug, waarna ik bij een andere MM alsnog hetzelfde scherm op de kop heb weten te tikken.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: MediaMarkt neemt artikel niet terug!

Ongelezen bericht door BBCS »

. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen
Is niet in de normale winkel van toepassing.
Is dus alleen van toepassing als je via postorder of via internet iets besteld en gekocht hebt.

Gesloten