LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overzetten videobanden naar pc

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Annie4Time
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jun 2017 13:19

Re: Overzetten videobanden naar pc

Ongelezen bericht door Annie4Time »

Bedankt voor alle reacties. Ga me toch eens verdiepen om te kijken naar een goed bedrijf dat het voor mij over kan zetten. De materie om het zelf te doen is te ingewikkeld en ik lees teveel verschillende reacties op Google van mensen bij wie het uitstekend gaat tot een drama.

Clarissa123
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2019 06:27

Re: Overzetten videobanden naar pc

Ongelezen bericht door Clarissa123 »

Hi, er zijn ook bedrijfjes die het voor je kunnen doen, de kwaliteit is dan vaak beter, bijvoorbeeld digi-me in Mijdrecht.

paul.balen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2019 18:21

Re: Overzetten videobanden naar pc

Ongelezen bericht door paul.balen »

Basetech BR116 Video Grabber Incl. videobewerkingssoftware, Plug & Play bij Conrad, wordt geleverd met opname software. Is de eerste keer een beetje puzzelen welke instellingen, maar dan kun je rechtstreeks van VHS speler opnemen naar usb op de computer. Zelfs met een usb verlengkabel van 5 meter maximaal! Ja de afspeeltijd is opname tijd. Echter als je tijd hebt dan is dit een goedkope oplossing. Ik gebruik dit al jaren en telkens goed resultaat. Aan rader is wel een redelijk snelle PC en voldoende schijfruimte voor de opname. Zelfs een adapter ertussen van scart naar S-video werkt goed. Wat ik wel altijd erna doe is de opname na lopen en de ergste storingen verwijderen met een video editor. De gratis video editors zijn hier niet echt geschikt voor maar met b.v. Filmora of Adobe Premiere krijg je perfecte digitale video's in b.v. mp4. Iedereen die allen zeurt over "het duurt Lang" Zelf doen valt onder hobbyen, en ja dat kost tijd...

Gesloten