LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
anaconda
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2008 16:50

Re: Pas op met OLED tv Schermen ze branden wel degelijk in

Ongelezen bericht door anaconda »

Ik kocht mijn Philips 55POS9002 in december 2017 bij de rentepuntenshop van de ING.
De beeldkwaliteit was toen prima in orde.
Echter reeds na één week ontstond er uit het niets een witte baan van boven naar onderen over het hele scherm.
Bij mij thuis is vervolgens het complete beeldscherm vervangen.
Dit scherm heeft het tot enkele maanden geleden goed gedaan totdat mij een driehoekige vlek op begon te vallen.
Deze zit ca 10 cm van de onderzijde net boven het lichtgevende Philips logo (vreemde plek voor inbranding).
Het lijkt erop dat een steeds grotere wordende groep rode pixels niet meer meedoen.
Tevens is bij een volledig rood scherm op de "logo" plek linksboven een soort schaduw van een logo te zien.
Wederom de tv aangemeld voor reparatie.
De oplossing is nu het één op één vervangen van de complete tv, mits het niet mijn eigen schuld is.
Dit wordt ter plaatse door de monteur bekeken.
Er wordt onder andere gekeken of ik de restbeelden correct verwijderd heb.
Na een vaste tijd begint de tv namelijk te zeuren dat er restbeelden verwijderd moeten worden.
Dit doet de tv overigens nu niet meer na plaatsing va de nieuwste firmware.
Indien ik dat niet goed gedaan zou hebben ontvang ik geen nieuwe tv maar een factuur.
De garantietermijn van de nieuwe tv blijft gewoon doorlopen vanaf de aankoop van de eerste tv.
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de door Philips gebruikte Oled techniek en wil het liefst mijn geld terug en eventueel een andere tv zonder Oled in dezelfde prijsrange.
De rentepuntenshop van de ING doet niets voor mij.
Voorafgaande de aankoop heb ik me uitvoerig verdiept in de techniek en nergens iets gelezen over inbranding.
Als ik van tevoren geweten had van de kwetsbaarheid van dergelijke schermen had ik nooit en te nimmer een oled tv gekocht.
De tv staat bij mij namelijk gedurende een groot deel van de dag aan op allerlei verschillende zenders.
Nu rest mij een kleine vraag.
Is het toegestaan dat op het vervangende nieuwe apparaat een kortere garantietermijn in werking treedt ?
Misschien is het toch interessant om het geval aan mijn rechtsbijstandsverzekering voor te leggen?

Gesloten