LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
khoekie
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2012 00:08

Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door khoekie »

Hallo allemaal, ik heb sinds eind december 2011 de 52 inch 9606 van Philips a EUR 2,700.00 . Vanaf het allereerste moment is m'n beeld viezig en lijkt het alsof er allemaal een soort van stofvlekken / stofstrepen over het gehele scherm zitten. Ik had ook een dominantere verticale streep rechts van het midden. De vlekken zijn bijna altijd zichtbaar en vooral bij voetbalwedstrijden, grote egale grijze, witte en blauwe vlakken. Ik heb met Philips gebeld en zij hebben keurig gereageerd dat dit niet de bedoeling was. Het bedrijf e-care heeft toen de display vervangen en daarmee hoopte ik van het probleem af te zijn. Het goede nieuws is dat de "dominante" streep rechts van het midden niet meer zo sterk zichtbaar is, maar helaas is het gehele scherm nog steeds gevlekt. Ik heb opnieuw gebeld met Philips en opnieuw is e-care langsgekomen, zij oordeelden echter dat het geen technisch gebrek was en dat het zo hoorde. Ik heb toen nog maar eens geprobeerd met de instellingen te spelen (uit wanhoop) maar dit hielp helemaal niks.
Ik heb wederom met Philips gebeld en mijn wanhoop en teleurstelling uitgesproken. Zij hebben toen opnieuw iemand langs gestuurd, deze keer van Technorep/ CE repair Dordrecht. Deze jongen zag direct wat ik bedoelde en erkende helaas ook direct dat dit helaas een normaal probleem is bij Philips televisies en dat daar geen technische oplossing voor bestaat. Kortom voor Philips valt de televisie binnen de technische specificaties. Ik heb 's avonds met Philips gebeld en cynisch gevraagd waar deze vlekken dan zijn gespecificeerd want in de product beschrijving noch in het lijstje met technische eigenschappen kon ik dit vlekken/ strepen verhaal terugvinden? De jongen van de technische dienst was vriendelijk en begripvol en ik snap vanuit zijn oogpunt dat hij technisch niks kan doen omdat er simpelweg geen oplossing voor is. Voor mij is het echter onacceptabel dat ik EUR 2,700.00 uitgeef aan een televisie en dan met zo'n beeld zit. Ik heb hem vriendelijk uitgelegd dat dit voor mij als consument geen oplossing is en ik verwacht dat de commerciële Philips TV afdeling mij benaderd en mij een oplossing biedt. Nogmaals dit is geen goedkope 2e hands oid waarbij je een risico neemt, nee dit is een gloednieuwe tv uit het topsegment van Philips en het lijkt me duidelijk waarom ik juist voor deze tv heb gekozen; omdat ik hoge eisen stel en daarvoor bereid ben diep in de buidel te tasten. Helaas heb ik wel diep in de buidel getast maar heb ik niet dat fantastisch mooie beeld dat ik verwachtte, integendeel wat een teleurstelling. Ik ervaar en beschouw de televisie als een superslecht product en vind ik het buiten alle proporties dat deze problemen nergens worden vermeld en al helemaal dat ze als eigenschap van het product worden beschouwd. Als Philips de komende week geen contact opneemt of een acceptabele oplossing aanbiedt dan zal ik dit zeker verder escaleren.

khoekie
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2012 00:08

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door khoekie »

Overigens heb ik die vlekken zowel bij televisie uitzendingen als ook met Blu Ray discs e.d.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door Winterman »

khoekie schreef:De vlekken zijn bijna altijd zichtbaar en vooral bij voetbalwedstrijden, grote egale grijze, witte en blauwe vlakken.
Dat zijn Ajax spelers. Die ogen nu eenmaal een beetje kleurloos.

Je hebt natuurlijk een aardig groot beeldscherm. Met zo'n groot scherm, moet je er niet twee meter vanaf zitten, want dan is de kwaliteit altijd minder.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als consument heb je een wettelijke garantie op gekochten producten. Echter indien je niet tijdig klaagt bij de winkelier kun je die verspelen. Doorgaans betekent dit dat je binnen twee maanden nadat je het gebrek ontdekte moet melden bij de winkelier. En het liefst schriftelijk in verband met de bewijsvoering. Daarom zou ik als de wiedeweerga een brief sturen naar de winkelier.

khoekie
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2012 00:08

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door khoekie »

hahaha Ajax heb ik nog niet gekeken maar dan staat me dus nog iets te wachten ;-)... Ik zit er ongeveer 5 meter vanaf... Lijkt me dat een en ander dan wel helder en mooi mag zijn toch?

Alfatrion bedankt voor de tip. Ik zal morgen direct contact opnemen met de Mediamarkt.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door Winterman »

khoekie schreef:hahaha Ajax heb ik nog niet gekeken maar dan staat me dus nog iets te wachten ;-)... Ik zit er ongeveer 5 meter vanaf... Lijkt me dat een en ander dan wel helder en mooi mag zijn toch?
Moeilijk te zeggen. Ik heb ze op 4 meter gezien en toen dacht ik, dit is het niet. Ook je kijkhoek heeft invloed.

khoekie
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2012 00:08

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door khoekie »

Ik zit recht voor de televisie. Echter wanneer je niet recht voor de televisie zit maar bijvoorbeeld in een hoek van 45 graden op 3 meter (bijv aan tafel) dan is het beeld heel flets, is het kleurrijke verdwenen en zie je in sommige gevallen ook echt de ledjes erachter of in ieder geval rondom het voorwerp oplichten. En uiteraard de vlekken en strepen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door Winterman »

Zoals ik al zei, ik vond het op 4 meter al niets en ik denk dat 3 meter gewoon te dichtbij is voor zo'n groot scherm. Neemt niet weg dat je wel betere kwaliteit mag verwachten voor je geld, maar bereik je dat gewoon niet met die TV.

PhilipsCare_NL
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:23

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Beste Khoekie,

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u tegen dit probleem aanloopt met uw televisie. Ik heb uw klacht in behandeling genomen en zal morgen contact met u opnemen om de opties te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Camille Simonse
Philips Webcare

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door Winterman »

PhilipsCare_NL schreef:Ik heb uw klacht in behandeling genomen en zal morgen contact met u opnemen om de opties te bespreken.
Na dit weekend worden de Ajax spelers ingekleurd en vervangen door vlekkerige PSV spelers. Dit is helaas blijvend :lol:

seumpie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mar 2012 23:03

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door seumpie »

Hoi Khoekie, ik heb hetzelfde probleem met een ander type van Philips nl. 55pfl7606h en ben ook bezig met een passende oplossing, lees mijn review op het Forum jij ook succes met de afhandeling.

khoekie
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2012 00:08

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door khoekie »

Beste Seumpie, toevallig ik had net je review op kieskeurig.nl gelezen en erop gereageerd. Vervelende situatie. Ik zat zelf aan alternatieven te denken voor mijn televisie en de 55PFL7606 was een van mijn gedachtes (edge led ipv back led) maar toen ik jouw review las werd ik alweer huiverig. Ik zal je op de hoogte houden, Philips zal mij vandaag bellen. Ben toch ook wel benieuwd of dit een echt een structureel probleem is of dat we te maken hebben met een slechte batch displays of dat de schermen qua formaat gewoon te groot zijn geworden en de techniek nog niet zo ver is.

Groeten,
Koen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Van een 9000 serie "terug" naar een 7000 serie zou ik toch ook heel goed over nadenken.

khoekie
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2012 00:08

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door khoekie »

Thanks Bprosman, tja je hebt helemaal gelijk. Ik hoop gewoon dat ze iets met die 9000 kunnen...

seumpie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mar 2012 23:03

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door seumpie »

Op dit moment nog in afwachting van telefoontje van Philips, wel hebben ze per email contact gezocht n.a.v. mijn review op tros radar forum. Ik ben benieuwd waar ze mee komen maar heb geen interesse om de tv te laten repareren. Afhankelijk van hun oplossing overweeg ik toch om een ander toestel merk uit te zoeken bij Saturn waar hij is gekocht en wat ook is aangeboden. Ik houd jullie op de hoogte.

khoekie
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2012 00:08

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door khoekie »

Beste Seumpie,

Ik heb gisteren contact gehad met Philips en ze willen mijn tv meenemen naar Eindhoven voor verder onderzoek. Ik heb hiermee ingestemd en wacht nu even af wanneer ze de tv komen halen.

Was een prettig gesprek en ik vertrouw erop dat op wat voor manier dan ook Philips ervoor gaat zorgen dat ik "blij" wordt. Hopelijk met een goed werkende 9606 en anders middels een alternatieve oplossing.

Ik zal je op de hoogte houden.

groet,
Koen

seumpie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mar 2012 23:03

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door seumpie »

Hoi Koen,
Ik heb nog steeds niets gehoort en ben klaar met Philips. Ik ben terug naar de winkel Saturn gegaan en ze hebben de Philips 55pfl7606 terug genomen en ze hebben mij een mooi aanbod gedaan voor een Sony kdl-60nx720 welke nu ook in mijn huiskamer staat. Ik moet zeggen dat het een erg mooi toestel is en een zeer scherp en vlek en streep vrij beeld heeft, ook weer een maatje groter maar ik kan hem kwijt. Ook vanavond voetbal gekeken en werkelijk super beeld. Ik hoop dat jij er uit komt met Philips en dat je weer kunt gaan genieten van je TV. Voor mij geen Philips meer en zeker niet de service van hun. Wel een DIKKE 10 voor Saturn erg goede service.

Grt. Ralph

khoekie
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2012 00:08

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door khoekie »

Hi Ralph,

Wow 60 inch, gaaf! Ik zag de Sony's laatst staan en ze zijn inderdaad prachtig. Goed ook om te horen dat de service van Saturn zo goed is geweest.

Mijn tv is afgelopen vrijdag opgehaald en naar Eindhoven gestuurd. Ik heb nog geen informatie terug ontvangen. Ik heb wel een 107cm tv uit de Philips Designline staan als tijdelijke vervanging. Het beeld is vele malen mooier dan mijn grote veel duurdere tv en ook qua kleur en contrast is het prachtig. Alleen bij voetbal zie je ghosting omdat de tv een lagere response tijd heeft maar ik zie geen duidelijke vlekken of strepen...

Ik wacht nog even af, maar ik ben bang dat het Philips probleem, een structrureel probleem is en dus niet opgelost kan worden.

In dat geval wil ik voorstellen dat ze mij crediteren voor het aankoopbedrag en ik daarvan een andere tv kan kopen.

Ik weet niet of ik te laat ben om evt. Mediamarkt te benaderen zoals jij met Saturn hebt gedaan maar ik zal ze morgen bellen.

Ik wil ook gewoon blij zijn haha en dan misschien ook maar meteen een 60 inch.

Veel plezier ermee en ik houd je nog wel op de hoogte.

Groeten,
Koen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Koen,

Tip.
Zie dit topic en lees het bericht van Nevermind van 14 maart om 22:37

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... t#p1501914

khoekie
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 mar 2012 00:08

Re: Philips 52PFL9606 - Vlekken / streperig beeld

Ongelezen bericht door khoekie »

oooh lekker dan. Bedankt voor de tip.

Mijn idee zou echter niet zijn om m'n geld terug te krijgen maar om een andere televisie uit te zoeken.

Groeten,
Koen

Gesloten