LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] philips tv voor derde keer defect

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Jinjin
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2013 19:32

philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Jinjin »

heeft iemand een idee?

Mijn tv (nog geen jaar oud) is nu voor de derde keer kapot.

Philips komt de tv weer ophalen voor reparatie, wordt er een beetje moedeloos van.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe is dat opgelost.

Heb weinig vertrouwen in dat de tv het lang zal volhouden.


crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door crazyme »

Jinjin schreef:heeft iemand een idee?

Mijn tv (nog geen jaar oud) is nu voor de derde keer kapot.

Philips komt de tv weer ophalen voor reparatie, wordt er een beetje moedeloos van.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe is dat opgelost.

Heb weinig vertrouwen in dat de tv het lang zal volhouden.
Wat is er mis mee ?

Lcd gebarsten, afstandsbediening gebroken ?

Jinjin
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2013 19:32

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Jinjin »

crazyme schreef:
Jinjin schreef:heeft iemand een idee?

Mijn tv (nog geen jaar oud) is nu voor de derde keer kapot.

Philips komt de tv weer ophalen voor reparatie, wordt er een beetje moedeloos van.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe is dat opgelost.

Heb weinig vertrouwen in dat de tv het lang zal volhouden.
Wat is er mis mee ?

Lcd gebarsten, afstandsbediening gebroken ?
Nee, de tv gaat aan en er verschijnt philips in beeld en daarna gebeurd er niks. philips logo blijft staan.

Tv reageert niet op de afstandsbediening en op de knoppen van de zijkant.

Tv gaat alleen uit door de stekker er uit te halen.

Jinjin
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2013 19:32

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Jinjin »

Na een mail gestuurd te hebben naar philips en verwezen naar consuwijzer en tros radar, kreeg ik vandaag een mail, dat ik een nieuwe tv krijg. En het type dat ik krijg is het nieuwste model. Een stap vooruit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Laat even weten hoe het afloopt!

Jinjin
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2013 19:32

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door Jinjin »

Vandaag is de nieuwe tv afgeleverd, ik ben blij hoe het is afgehandeld.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door trail46 »

Jinjin schreef:Vandaag is de nieuwe tv afgeleverd, ik ben blij hoe het is afgehandeld.
Natuurlijk heeft het wat geholpen dat je verteld hebt dat je de media opzocht maar je leest wel meer dat Philips zijn garantiezaakjes wel op orde heeft. Ook hier een compliment voor Philips..

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jinjin schreef:Nee, de tv gaat aan en er verschijnt philips in beeld en daarna gebeurd er niks. philips logo blijft staan.

Tv reageert niet op de afstandsbediening en op de knoppen van de zijkant.

Tv gaat alleen uit door de stekker er uit te halen.
Ah joh das gewoon een langdurige Philips reclame. Uurtje aan laten staan en je hebt weer beeld.

Zonder gekheid. 3x reparen is veel te veel. Je hebt recht op een nieuwe, gelijkwaardige tv (liefst dezelfde) of het volledige aankoopbedrag terug (dus niet genoegen nemen met een minder model, bijbetaling of een afschrijving).

raymondpiket
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2014 21:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door raymondpiket »

Mij is helaas hetzelfde gebeurd. Ik heb eind vorig jaar een Philips TV gekocht en het toestel gaf al na enkele maanden problemen. In eerste instantie werd gezegd dat het waarschijnlijk aan Ziggo lag en de kabels eigenlijk alles behalve de TV. Later bleek de TV defect. Het toestel is meerdere malen gerepareerd en het moederboard van de TV is inmiddels twee maal vervangen. Ik heb nu bericht ontvangen dat de TV wordt omgeruild door een TV die is terug gebracht naar nieuw staat. Ik ben hier absoluut niet gelukkig mee omdat ik verwacht dat dit een TV betreft die eerst bij een ander heeft gestaan en niet gerepareerd kon worden net als bij mij. Hoe komen zij anders aan TVs die hersteld zijn. :(

In eerste instantie had Philips gezegd dat mij een voorstel zou worden gedaan, andere TV of een ander toestel uitzoeken bij BCC waar ik de TV heb gekocht. De afhandeling hebben zij echter bij CE Repair ondergebracht die met het voorstel komt van een herstelde TV.

Ik ben inmiddels moe van alle mailtjes en reparaties.

Mij is niet duidelijk wat mijn rechten zijn, moet ik een herstelde TV accepteren?

Raymond
Laatst gewijzigd door raymondpiket op 17 dec 2014 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door dhc »

En wat zegt BCC? Dat is de verkoper en de enige waar u zaken mee doet....

raymondpiket
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2014 21:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door raymondpiket »

Ik heb vanaf de eerste storing contact gehad met Philips. Dit was mogelijk niet zo handig maar dat nummer stond in hun gebruiksaanwijzing/documentatie. Nadat de TV enkele malen gerepareerd was heb ik BCC gebeld omdat ik er wel klaar was. Die gaven aan dat zij een eigen service dienst hebben die dezelfde regels hanteert ofwel de TV zou vervangen worden nadat deze minimaal drie maal gerepareerd zou zijn. Aangezien ik niet het hele traject opnieuw wilde doorlopen ben ik met de servicelijn van Philips verder gegaan.

Het lastige aan de huidige storing is dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Ik heb dan ook foto's gemaakt van het beeld om te laten zien wat er te zien is. De keren daarvoor deed hij niets meer uitsluitend strepen op het beeld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door berndv »

Heel bot gezegd, bij philips heeft u weinig rechten, dat komt omdat philips ook eigenlijk geen directe plichten heeft naar u. Geef bcc nog eenmaal de kans om het probleem te verhelpen, vervangen door een gerepareerd exemplaar vind ik niet heel netjes. Of reparatie of vervangen door een nieuw exemplaar, is dat niet mogelijk, de koop ontbinden. Maar wel via de bcc en niet via philips.

raymondpiket
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2014 21:26

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door raymondpiket »

Ik zal morgen BCC en Philips bellen...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door dhc »

Nee....je gaat Philips niet bellen want die is geen partij. Je moet bij de verkoper zijn en die gaat maar met Philips aan de slag. Je maakt het alleen maar lastiger als je de producent inschakelt, die hebben er niets mee te maken...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door crazyme »

dhc schreef:Nee....je gaat Philips niet bellen want die is geen partij. Je moet bij de verkoper zijn en die gaat maar met Philips aan de slag. Je maakt het alleen maar lastiger als je de producent inschakelt, die hebben er niets mee te maken...
Vaak lost de fabrikant het probleem sneller en soepeler op dan de tussenpersoon.

Je kunt altijd nog aankloppen bij de winkel wanneer je er zelf met de fabriek niet uitkomt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door dhc »

Da's niet de voorgeschreven route en dat weet jij ook.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door crazyme »

dhc schreef:Da's niet de voorgeschreven route en dat weet jij ook.
Voorgeschreven ? Door DHC ?, door de dokter ? Door wie ?

Als consument mag je nog altijd zelf bepalen bij wie je aanklopt. En dat kan prima de fabrikant zijn wanneer dat de hoogste slagingskans heeft. Formeel kan de fabriek de klacht afwijzen omdat er geen overeenkomst met de fabriek is aangegaan. Maar de praktijk is anders.

En dat weet jij ook :mrgreen:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door dhc »

Onzin, je dient zaken te doen met de verkoper en niet met de producent. Als mijn auto problemen heeft ga ik ook de directeur niet bellen en als mijn telefoon stuk is ga ik naar de provider en niet naar Samsung of Apple...niiet de gebraden haan uithangen....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: philips tv voor derde keer defect

Ongelezen bericht door olaf79 »

dhc schreef:Nee....je gaat Philips niet bellen want die is geen partij. Je moet bij de verkoper zijn en die gaat maar met Philips aan de slag. Je maakt het alleen maar lastiger als je de producent inschakelt, die hebben er niets mee te maken...
Philips is WEL partij. Philips biedt immers fabrieksgarantie. Dus in dit geval mag koper zelf bepalen met wie en hoe hij garantie afhandeling wil regelen. En ook is het mogelijk om als de ene weigert de andere alsnog op het matje te roepen. Bij BCC heeft de koper wel meer rechten omdat die zijn vastgelegd in de wet.

Gesloten