LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Philips smart-tv's

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Michiel950
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2015 13:33

Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door Michiel950 »

Hoi,
Ik ben eigenaar van een 6 maanden oude Philips smart tv, 32PFK5709, en het toestel heeft eigenlijk alleen maar problemen. Het zijn volgens mij software geralteerde problemen en ik ben benieuwd of meer mensen met een Philips smart tv tegen de zelfde problemen aanlopen. Ik heb het dan over:
- Spontaan zelf uitschakelen van de tv
- Zelf aangaan van de tv vanauit standby (ook midden in de nacht, heel leuk)
- Volledig vastlopen van de tv tijdens uitzending gemist, enig manier is de stekker er uit trekken
- Tijdens het 'zappen' door de zenders blijven lopen zonder dat ik dat wil
- Niet herkennen van de UPC smart card waardoor HD zender niet worden weergegeven, dit is willekeurig. De melding Cam wordt niet herkent is eigenlijk een standaard melding die ik krijg na aanzetten van de tv, maar toch krijg ik dan wel gecodeerde zenders te zien.

Ik heb uiteraard altijd de nieuwe software volgens de instructies er op gezet (laaste update is van 8 april 2015), maar het blijft een en al ellende.

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Philips, maar die kunnen ook niet veel doen. Ik heb begrepen dat repareren ook geen optie is, want je bent het toestel weken kwijt en ze updaten alleen de software heb ik van horen zeggen. Het punt is dat het beeld en geluid top zijn, alleen de software hapert zo nu en dan. Ik snap ook niet waarom ze dit gewoon niet oplossen.

Voor mij is dit zo wie zo de laatste Philips tv ooit, maar dan nog ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met vergelijkbare klachten.

Groet,
Michiel

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je de verkoper niet aangeschreven binnen twee maanden nadat je dit hebt ontdekt?

Michiel950
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2015 13:33

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door Michiel950 »

Hoi,
Ik weet dat de tv automatisch uit kan gaan door een sleeptimer. Deze staat nu zelfs aan omdat ik dan zeker weet dat als de tv 's nacht spontaan aan gaat (nee, echt niemand, ook geen huisdier, drukt op de remote) deze in ieder geval ook weer uit gaat na 90 minuten wanneer ik slaap. Het zelf uitschakelen gaat gewoon spontaan, plots ineens uit en dan vanzelf weer aan. Ook de vele andere problemen duiden op op z'n zachts gezegt matige software. Het lijkt wel of de software updates misschien niet goed doorkomen terwijl in de release data in de tv, wel de laatste versie wordt weergegeven. Ik doe de software updates handmatig via USB en ik doe het volgens het 'boekje'.

Michiel950
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2015 13:33

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door Michiel950 »

alfatrion schreef:Heb je de verkoper niet aangeschreven binnen twee maanden nadat je dit hebt ontdekt?
Jawel, ik heb Coolblue benaderd en zij verwezen in eerste instantie door naar de klantenservice van Philips. Daarbij gaven ze aan dat als het niet werd opgelost dat ik weer contact met hen kom opnemen, dus ik verwijt Coolblue niets.
Het punt is dat de 'problemen' sporadisch zijn en niet tot zulke ergenis lijden dat ik het gedoe wil aangaan om het apparaat op te sturen etc. Het is een tv met een 'handleiding' geworden waar je (ik) mee leef, maar niet tevreden over ben. Het klinkt waarschijnlijk tegenstrijdig omdat ik er hier nu wel actief over klaag, maar goed, zo is het nu eenmaal. Misschien ben ik een beetje raar met dit soort dingen. Daarbij lees ik via Kieskeurig ook over problemen met bijvoorbeeld Samsung tv's. Ik ben er van overtuigt dat het een software probleem is dat gewoon door een bedrijf als Philips opgelost moet kunnen worden en dat doen ze niet. Daar stoor ik mij het meest aan. Dus, ik ben gewoon benieuwd of er meer eigenaren zijn met dit probleem. En anders heb ik een 'maandagmorgen' apparaat.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door mika21 »

Maar eigenlijk geef je Philips ook geen kans want je zegt, zoals je zelf schrijft: want dan ben ik het toestel weken kwijt. Ook: ze updaten alleen de software van horen zeggen. Van wie heb je dat dan gehoord?
Je zou misschien met een wat meer deskundig iemand samen de gebruiksaanwijzing nog eens grondig door kunnen nemen, de bovenstaande tips gebruiken, misschien kom je er dan toch nog zelf uit.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door bprosman »

De andere problemen zijn negen van de tien keer te wijten aan slechte coaxkabels waardoor het signaal zo zwak wordt dat zenders niet meer gevonden worden.
Wat zijn de signaalwaarden en signaalkwaliteit die hij weergeeft ?
De tegenwoordige afstandsbedieningen zijn met radio signalen ipv infrarood. Het aanspringen zou in dat geval ook storing van buitenaf kunnen zijn.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door thecure »

philips tv's zijn een gebed zonder einde tegenwoordig. die van mij is tot drie! keer toe omgeruild.
uiteindelijk heeft de handelaar het toestel teruggenomen en heb ik een samsung gekregen. wat een verademing, eindelijk een tv die doet waarvoor hij is gemaakt.

de omruiling ging echter niet zonder slag of stoot, zie mijn verhaal:

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5&t=152871

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Sorry voor alle bezitters van een Philips tv, dit probleem zal nooit worden opgelost, Philips heeft al jaren de techniek niet in huis om tv's van goede software te voorzien, dit euvel begon ooit bij de dvd recorders en zit ondertussen in iedere tv. Ze proberen iedereen met een software update zoet te houden maar ze weten zelf ook goed dat het een dik probleem is. In onze winkel verkopen we geen Philips tv's meer omdat er gigantisch veel problemen zijn. Zelfs de vertegenwoordigers erkennen het probleem en mailen zelfs dat we maar software moeten updaten bij problemen. Toestellen met weinig problemen:
Sony, Panasonic en Samsung.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door denmar »

audiofreak1 schreef:Sorry voor alle bezitters van een Philips tv, dit probleem zal nooit worden opgelost, Philips heeft al jaren de techniek niet in huis om tv's van goede software te voorzien, dit euvel begon ooit bij de dvd recorders en zit ondertussen in iedere tv. Ze proberen iedereen met een software update zoet te houden maar ze weten zelf ook goed dat het een dik probleem is. In onze winkel verkopen we geen Philips tv's meer omdat er gigantisch veel problemen zijn. Zelfs de vertegenwoordigers erkennen het probleem en mailen zelfs dat we maar software moeten updaten bij problemen. Toestellen met weinig problemen:
Sony, Panasonic en Samsung.
ja problemen zat met philips tv maar je gaat erook van houden d.m.v. het perfeecte hd beeld i.c.m. ambiligt, na de 4e update werkt alles perfect en zolang die in de garantie zit vindt ik het wel best.
betreft een 49 pus7809, echt e.d. mooi beeld heeft geen andere tv.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door denmar »

bprosman schreef:
De andere problemen zijn negen van de tien keer te wijten aan slechte coaxkabels waardoor het signaal zo zwak wordt dat zenders niet meer gevonden worden.
Wat zijn de signaalwaarden en signaalkwaliteit die hij weergeeft ?
De tegenwoordige afstandsbedieningen zijn met radio signalen ipv infrarood. Het aanspringen zou in dat geval ook storing van buitenaf kunnen zijn.
Dit komt door een zenderupdate van upc, c.a. 06.00 in de morgen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door thecure »

Totale uitval? Die toestellen vallen meerdere malen per avond uit!
En inderdaad, updates kwamen er regelmatig, maar de ene bug was opgelost, of de andere zat er al weer in. Daar helpt geen enkele kabel tegen.

Hoe vaak het opnemen op de externe harde schijf al niet mis gegaan is... Vele avi bestanden die niet afgespeeld konden worden maar die prima functioneerden op andere apparaten. Het blijft een ergernis

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

snuffel1 schreef:Het installeren van een tv begint met het lezen van de handleiding maar dat doen we dus niet, mannen vooral weten donders goed hoe het niet moet en prutsen maar door. Philips beeldschermen/tv's die uitgerust zijn met HDMI hebben op de eerste HDMI een ARC poort die is er voor bedoeld om alle aangesloten randapparatuur met elkaar te laten communiceren. Dat is erg "handig" als bijvoorbeeld een cinemaset dat ook kan wordt bij inschakelen van die set het geluid automatisch naar de cinemaset geschakeld. Dat noemen ze bij Philips easy link technologie nadeel is wel dat alle aangesloten apparaten ook de tv in kunnen schakelen van smartfone tot een muis die op de afstandbediening een knop indrukt. Het is wel duidelijk dat ik het merk Philips verdedig want eerste aangeschaft in 2010 met de ouderwetse CCFL backlite doet het zonder enige reparatie nog steeds uitzonderlijk goed. Mijn huidige Philips 3D led smart tv is ook al 3 jaar oud en ook zonder problemen. Philips levert wel kwaliteit maar als ze bij de blokker of kijkshop verkocht worden dan heb je geen Philips maar een Chineesje die de naam Philips op de tv plakt.
De vele klachten die er zijn betreffen de modellen van de laatste 2 jaar, sinds de overname door TP Vision is het een ramp. Als verkooppunt met eigen service zien we dagelijks problemen met Philips, 8 van de 10 klachten gaat over Philips en dat is veel en veel te hoog. De tijd dat we philips de hemel in prezen licht heel ver achter ons.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je de televisie wilt houden dan kun je voorstellen aan Coolblue om prijsvermindering toe te passen.

In eerste instantie heb je het recht van kosteloos herstel of vervanging, in beginsel naar jouw keuze. Als daar niet aan wordt voldaan binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast, dan heb je recht op prijsvermindering of ontbinding tenzij dit laatste onredelijk is.

DannyNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2007 12:22

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door DannyNL »

audiofreak1 schreef:Sorry voor alle bezitters van een Philips tv, dit probleem zal nooit worden opgelost, Philips heeft al jaren de techniek niet in huis om tv's van goede software te voorzien, dit euvel begon ooit bij de dvd recorders en zit ondertussen in iedere tv. Ze proberen iedereen met een software update zoet te houden maar ze weten zelf ook goed dat het een dik probleem is. In onze winkel verkopen we geen Philips tv's meer omdat er gigantisch veel problemen zijn. Zelfs de vertegenwoordigers erkennen het probleem en mailen zelfs dat we maar software moeten updaten bij problemen. Toestellen met weinig problemen:
Sony, Panasonic en Samsung.
Hier mag je nu ook Home Cinema Sets aan toevoegen!
Ik had nooit problemen met het merk Philips, had er ook weinig spul van. Ben meer Samsung gehecht ondertussen. Bijna 2 jaar geleden een set gekocht. Philips HTB 5510/D Blu-Ray. Een 4-tal Blu-Ray's bijgehaald. Prima! Veel gewerkt, geen tijd voor tv e.d. Vorig jaar oktober weer meer tijd dus Blu-Ray's halen. Niks deed het meer. Na 2 maanden bellen, lezen en internetten zei Philips KCC "Het is de nieuwe beveiligings software op Blu-Ray's" ( oude BR's Pacific Rim en Lord of the Rings deden het prima! Nieuwe Br's Wolf of Wallstreet en Godzilla stoppen op de helft. Dvd's speelt hij perfect, de speler is niet stuk)

"Er komt een nieuwe software update zeer spoedig, houd de site in de gaten" Ook prima en deze lees ik meermaals terug op deze site :-)
November 2014, nieuwe firm-ware. Ook erop gezet en nu speelt de oude Blu-Ray's ook niet meer. Herkent de disc niet? Super. Weer gebeld in februari. "Dan nemen we dat met de volgende software update mee! Houd de site in de gaten, kunnen we verder nog iets doen?" Nee dat was het voor nu.

Juli 2015, weer iets minder druk met werken, lekker Blu-Ray kijken, geen update....toch maar eens bellen weer.
"Oh ja, dat is een probleem, ik kan niets vinden onder uw naam, ( en dan na zolang geduldig gewacht te hebben), mag ik de bon van aankoop om te zien of u recht heeft 2 jaar na aankoop op een monteur!" Hahaha...Philips in zijn pracht! Het apparaat is niet stuk, ik wil geen monteur bij me thuis voor een paar honderd euro, ik wil een nieuwe software update voor dit model zodat hij Blu-Ray's draait anno 2015!

Reviews op internet levert weinig op. Mijn eigen reviews, die zeer netjes, objectief en niet discriminerend, kwetsend o.i.d. zijn worden er niet bij geplaatst op de site.
Andere reviews gaan over dat mensen er tevreden zijn dat ze gedownloade films e.d prima kunnen draaien hierop! Zeer spijtig voor de filmindustrie en anti-piraterij, mensen zoals mij die nog officiele film kopieen in huis hebben vangen bot.

Fantastisch bedrijf!

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Het automatisch aan gaan 's nachts gebeurt bij meer Philips TV's. Zo rond 6.00 uur 's morgens. Dat heeft te maken met het automatisch zenders bijwerken in Stand by. Dat kun je in het menu uitschakelen.
Persoonlijk zet ik mijn TV's altijd helemaal van de stroom af: eerst stand by, dan stekker er uit, of een schakelaar of schakeldoos monteren.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Als vakzaak zijn we verlost van Philips tv's, verlost van ellende en klagende klanten. De problemen bleven maar komen, software updates lossen dit niet op. Wij waren er klaar mee. Eindelijk kunnen we nu een mooi pakket merken aanbieden met amper problemen. Het interesseert Philips of eigenlijk TP Vision geen moer, ze doen er zelfs de moeite niet voor om ons als klant te behouden. Ik geef ze nog een paar jaar en dan is het gedaan met de tv tak.

Sphinx60
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2016 14:24

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door Sphinx60 »

Na 10 maanden begaf mijn Philips smart-tv het en gaf alleen nog maar verticale grijze strepen weer. Ruim binnen de 24 maanden garantie periode die ik via Mediamarkt had gekregen bij aankoop. Ik heb de tv gedemonteerd en weer in de originele verpakking teruggebracht naar de serviceafdeling van Mediamarkt (zoals op de website vermeld staat). Ter plekke kreeg ik te horen dat ze geen t.v's groter dan 30 inch innemen (dit stond niet op de website) maar dat er een thuisreparatie service is voor schermen die groter zijn dan 30 inch. (die van mij is 32 inch)
Dezelfde dag kreeg ik een email bericht van CE Reapair die via Mediamarkt contact opnamen om de reparatie uit te voeren. Echter met de mededeling dat ze niet aan huis komen voor reparatie van schermen kleiner dan 44 inch en of ik de tv maar even langs wil komen brengen in Mijdrecht of Dordrecht...

Is dit wat je als service kan verwachten op een apparaat van € 500,- dat stuk gaat binnen 10 maanden? Inmiddels heb ik na het nodige speurwerk op het web ontdekt dat het in veel gevallen om een sofware-matig probleem gaat en dat ook reparateurs niet veel verder gaan dan het opnieuw installeren van de software. Dat lukt mij zelf ook nog wel, maar helaas is de software (na diverse pogingen) ook niet te downloaden via de speciaal daarvoor ingerichte website van Philips.

Complimenten aan Philips, leverancier en servicebedrijf voor de wijze waarop jullie over klantvriendelijkheid denken! Voor mij echter nooit meer een Philips product en waarschijnlijk ook geen Mediamarkt meer na deze ervaring........

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door bprosman »

Inmiddels heb ik na het nodige speurwerk op het web ontdekt dat het in veel gevallen om een sofware-matig probleem gaat en dat ook reparateurs niet veel verder gaan dan het opnieuw installeren van de software. Dat lukt mij zelf ook nog wel, maar helaas is de software (na diverse pogingen) ook niet te downloaden via de speciaal daarvoor ingerichte website van Philips.
Alleen nog vertikale balken is echt GEEN software.
Wat ik niet begrijp is dat mensen (al dan niet met behulp van Internet) op de stoel van de monteur gaan zitten en dan mopperen dat het niet werkt.

32Inch past nog wel op de achterbank van een Fiat 500, maar van de andere kant, al netjes dat u hem ingepakt heeft, verder is het het probleem van Media markt... daar heeft u een overeenkomst mee.
Complimenten aan Philips, leverancier en servicebedrijf voor de wijze waarop jullie over klantvriendelijkheid denken!
Wat heeft Philips hier mee te maken ?

Vlierbloesem
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:34

Re: Problemen met Philips smart-tv's

Ongelezen bericht door Vlierbloesem »

Soms kom je bij het zoeken op specificatie gewoon niet om Philips heen. Zo ook met mijn TV. Ik heb nu al enige tijd een Philips 40PFK5500 en ben dik tevreden over de beeldkwaliteit. Al snel na aankoop kwam er een software update en omdat ik heb ingesteld dat de software automatisch moet updaten, ging ook mijn TV afwisselend aan en uit, totdat de software update klaar was. Dat ben ik gewend van een computer en deze smart TV is eigenlijk een computer met beeldscherm en signaal ontvanger ineen.

Vergelijk je deze TV met vorige TV's dan lijkt het misschien dat het ding raar doet, ook als er niet echt iets mankeert. Vergeleken met een Amiga computer vind ik het ding niet zo vreemd. Veel van de vroegere Amiga is door Philips overgenomen en in de TV's verwerkt. Ik heb de Amiga van Commodore intensief gebruikt en op mij komen die gekke dingen van deze TV heel vertrouwd over.

Maar het kan beter:
  • -De TV vergeet vaak alle aangesloten randapparatuur. Dan moet je alle aansluitingen laten scannen en dan kan de TV er weer mee werken. De Amiga en de eerste Windows computersystemen hadden daar ook een probleem mee.
  • -Soms is de TV flink in de war en moet je de TV helemaal uit zetten en tot 10 tellen. Daarna kan het weer fris opstarten en alles inlezen, waarna alles weer goed werkt.
  • -De apps zijn niet allemaal even stabiel. Ze stoppen er vrij vaak mee en dan moet je ze opzoeken in de index en opnieuw starten.
  • -Het codekaartje van Ziggo wordt traag herkend. Dat kan ook aan Ziggo liggen. De internetverbinding is veel te traag meldt ook mijn gewone computer.
  • -Het Ziggo kaartje zakt na verloop van tijd uit het dwars geplaatste slot. Dan moet je het er opnieuw goed in drukken.
  • -Soms weet de Philips 40PFK5500 niet meer dat het een TV is. Het computerdeel werkt dan nog wel, maar de TV functies staan dan op zwart.
  • -Soms weet de Philips 40PFK5500 niet meer dat het een Android computer is. Het TV deel werkt dan nog wel, maar de apps doen niets meer.
  • -Veel apps uit de Google playstore zijn niet te installeren, omdat de root van het bedrijfssysteem op slot zit.
  • -Zoeken op het internet doe ik weinig met deze Android, want de browser is heel primitief, erg traag en in de oertijd bedacht. Basale functies ontbreken. Er zijn betere browsers voor Android, maar zelf kun je geen andere browser installeren. Het systeem laat dat niet toe. Je kunt niet anders dan wachten tot Philips iets beters aanbiedt.
  • -Veel commerciële apps wil ik helemaal niet zien in het keuze menu van de apps, maar die krijg je niet weg.
  • -De afstandbediening heeft een knop om Netflix te kijken. Ik wil geen Netflix en wil die knop vrij kunnen toewijzen aan de app die ik zelf kies.
  • -TV kanalen beginnen met nummer 1 en dat loopt door tot 999. Nummer 0 kun je aan niets toewijzen en je kunt geen nummers overslaan.
  • -Niet alle TV zenders hebben van zichzelf een even hard geluid. Je kunt niet per zender instellen dat het geluid begint bij iets harder of zachter.
  • -Vaak is het spreken te zacht en de muziek overdonderend luid. Mooie BBC natuurfilms zijn daardoor niet aan te horen, zo slecht. Hoewel Philips zelf voor audio apparatuur een functie heeft ontwikkeld voor het gelijkmatiger afvlakken van geluid, is dat op deze TV niet effectief.
  • -De afstandbediening reageert op heel lichte aanraking, ook als je dat niet zo bedoeld had. Je moet er even aan wennen, maar het kan ook prettig zijn om de knoppen niet heel nadrukkelijk te hoeven indrukken./*]
Veel van de problemen die ik hierboven lees zijn instellingen die de gebruiker zelf kan wijzigen, of software problemen. Foutloze software bestaat niet. Daar ben ik aan gewend, maar veel mensen zullen zich daar altijd aan blijven storen. Ik hoop dat Philips lang zal doorgaan met de automatische updates van het bedrijfssysteem. Van Philips ben ik uitstekende klantenservice gewend. Van keukenmachines die het eeuwig blijven doen dankzij de levering van vervangende onderdelen, tot aan de tandenborstel die na 20 maanden gratis werd vervangen ondanks dat ik de bon kwijt was.

Gesloten