LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regio Vrije DVD Speler

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door Asylum »

Ik ben op zoek naar een regio vrije DVD speler. Merk & type maakt niet uit. Vaak staat op de verpakking dat de speler ntsc/pal playable is, MAAR dat is niet hetzelfde als REGIO VRIJ.

Als iemand de laatste maand een regio vrije DVD speler gekocht heeft, plaats dan hier:

Merk, Typenummer, Prijs en waar gekocht?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door Ulbe »

Loop even naar de Blokker toe, daar heb je voor een paar tientjes een DVD speler die regiovrij is, ik heb zelf ook zo'n apparaat, en het apparaat doet het ook nog heel leuk!, films en zelfs zelf opgenomen DVD's speelt het apparaat prima af!,

Probleem uit de wereld, en de nieuwste apparaten spelen zelfs DivX af!,

Veel succes!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

Veel DVD-spelers zijn gewoon met een simpele toetscombinatie regiovrij te maken, zie deze website met een complete lijst van DVD-hacks:
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php

Je hebt bijv. ergens de Philips DVP-5900 gevonden: Correct.com. Zoek vervolgens op de website of er een regiohack voor beschikbaar is, en verrek: hij is er!
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?s ... s+DVP+5900

Je kunt zo'n speler dus gewoon gaan halen en zelf hacken met een simpele toetscombinatie.

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door Asylum »

@ Ulbe: Welk merk is het bij Blokker?

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Loop even naar de Blokker toe ... Probleem uit de wereld
Als je problemen wilt, dan moet je van die merkloze elektronica bij de Blokker kopen! Man, wat een rotzooi is dat. Ooit gehoord van goedkoop = duurkoop? Dat gaat hier absoluut op!

Koop liever een DivX-compatible apparaat van een goed merk als bijv. Philips, dan heb je via de website van de fabrikant ook nog support wat betreft firmware updates. In dit soort updates kunnen dan nog zaken softwarematig worden gefixt, zoals bijv. ondersteuning voor nieuwe DivX-formaten en ondertitels.

Koop je zo'n merkloos ding bij de Blokker, dan kun je verdere support door de fabrikant wel vergeten.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Asylum,

Een DVD speler bij Blokker is meestal een Provision, deze apparaten kosten gemiddeld €39,-

Deze apparaten zijn kwalitatief wat minder dan de merkapparaten, vooral de afstandbediening is erg kwetsbaar voor vallen, ed.

Mechanisch is het matige kwaliteit dat je aantreft, maar ondanks dat de kwaliteit van het mechaniek matig is, heb je er voor het geld dat je er voor betaald, een heel leuk apparaat aan,

Wij hebben onderhand 3 jaar al zo'n DVD speler, en het ding draait vaak!, vooral kinderfilms voor loge's van familie, en natuurlijk films die wij leuk vinden,

Iedere avond toch wel een DVD wordt er met het apparaat gedraaid, en het apparaat speelt nog steeds foutloos de DVD's af,



De heer DennisThePennis heeft in principe gelijk dat een goedkoop Blokker apparaat kwalitatief wat minder is,

Maar onze ondervindingen met deze goedkope DVD speler mag ik beslist niet negatief noemen, en mocht de goedkope DVD speler na 3 jaar de geest geven, koop je simpelweg weer een nieuwe, en die heeft dan meestal weer meer mogelijkheden dan het oude apparaat,

Ook heeft het apparaat minimaal een jaar garantie die zelfs verlengt kan worden!, je moet maar durven!, :wink: uiteraard doe je dat niet, want dat kost evenveel als het aanschafbedrag van het apparaat zelf! :lol:

Dat je een slechte koop doet van dit merk DVD speler lijkt me zeer onwaarschijnlijk!,

Veel succes!, en alvast veel kijkplezier!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Chrisje1
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2005 15:09

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Re; DennisThePennis;

Koop liever een DivX-compatible apparaat van een goed merk als bijv. Philips, dan heb je via de website van de fabrikant ook nog support wat betreft firmware updates. In dit soort updates kunnen dan nog zaken softwarematig worden gefixt, zoals bijv. ondersteuning voor nieuwe DivX-formaten en ondertitels.


Beste Dennis,

De Firmwaresite voor DVD recorders van Philips is inderdaad duidelijk en gemakkeljk in gebruik, kwalitief echter heb ik toch wel slechte ervaringen met het DVD gebeuren van Philips, het woord "plastic troep" is helaas bij Philips al jaren aan de orde!,

Dan koop ik toch liever een gedegen merk als Pioneer, deze apparaten zijn weliswaar met Regiocode lastig te kraken, maar mechanisch en de foutcorrectie staat echter ver boven Philips, oké de apparaten zijn dan duurder, maar je hebt dan wel kwaliteit waar je jaren wat aan hebt!,

In ieder geval prettige feestdagen toegewenst!,

Vriendelijke groeten van Chrisje.

Chrisje1
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2005 15:09

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Ik moet echter wel een kleine kanttekening plaatsen over de reactie die DennisThePennis geeft!,

Hij heeft volledig gelijk wanneer het handelt over DVD recorders!, deze apparaten willen nog wel eens fouten vertonen in de software!, wanneer er dan een fabrikant achter staat die de fout(en) ondervangen heeft, is simpelweg downloaden, op een cd zetten, en afspelen in de DVD recorder,

De software wordt direct door de DVD recorder herkent, en wordt normaal gesproken onmiddelijk geïnstalleerd, en grote kans dat de fouten verdwenen zijn, zo niet, de website van de gerenommeerde fabrikant in de gaten houden, en wachten op update's of evt. de handelaar inschakelen wanneer er grote problemen met het apparaat zijn.

Met "supermarkt" merken is het meestal: Pech, en zoek het maar uit, zodat de "halfbakken" recorder naar de slaapkamer verdwijnt, of erger!,

Met dit materiaal volstaan alleen merkapparaten en geen merken die de Blokker of suptermarkt in de actie heeft!.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Wij hebben onderhand 3 jaar al zo'n DVD speler, en het ding draait vaak!
Dan heb je veel geluk gehad met zo'n Blokker-ding ... :P
kwalitief echter heb ik toch wel slechte ervaringen met het DVD gebeuren van Philips, het woord "plastic troep" is helaas bij Philips al jaren aan de orde
Goh, als Philips al als slecht ervaren wordt, hoe erg is dan het spul van Provision? :lol:

Ik had juist Philips gekocht omdat ie als een van de eerste grote merken zich ook waagde aan DivX. Die speler doet het trouwens nog steeds prima, na enkele firmware flashes om ook de ondersteuning voor ondertitels te verbeteren en bijv. DivX 5.0 goed te ondersteunen ...
Hij heeft volledig gelijk wanneer het handelt over DVD recorders
Niet alleen voor recorders, maar ook voor spelers met DivX-ondersteuning bestaat er de firmware flash-mogelijkheid hoor. :wink:

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door Asylum »

Ik heb zelf al een Philips DVD 711 maar deze is niet regiovrij te maken. Dus ik heb alleen een regiovrije DVD speler nodig om af en toe een Amerikaanse DVD op af te spelen. Dus het mag best een goedkoop apparaat zijn.

Welke merken en types zijn nog meer regio vrij en waar te koop?\

Weet iemand of the D-Vision 310 regio vrij is???

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

Ik heb zelf al een Philips DVD 711 maar deze is niet regiovrij te maken.
Ook niet met deze code?
http://www.home.zonnet.nl/jeroenverhaar ... rijall.htm

Eerst moet een speciaal RC6 IR commando zenden, codeset 4, key 235 (decimaal). Vervolgens kun je de code met de normale afstandsbediening invoeren. De code is RC6 code 222 222 005 255 PLAY
Weet iemand of the D-Vision 310 regio vrij is
Helaas (nog) geen regio-hack beschikbaar.
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?d ... 10&hits=50

Asylum
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 dec 2006 19:10

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door Asylum »

Die code kun je alleen toepassen bij Philips als je een speciale afstandbediening hebt!

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Regio Vrije DVD Speler

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Wat kost zo'n afstandsbediening? :P

Gesloten