Samsung helpt alleen als ik betaal

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
alfatrion

Re: Samsung helpt alleen als ik betaal

Ongelezen bericht door alfatrion » 01 jul 2018 11:42

Snuffel, ik ben het voor een groot deel met je eens. Echter, TS komt zelf met de wet en de dagwaarde is juridisch gezien niet relevant.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 01 jul 2018 15:06

Klaas Jan schreef:
alfatrion schreef:
Lowieze schreef:Denkt u dat TS hier iets mee opschiet?
*zucht* Deze reactie is off-topic en ik ga er verder niet op in.
Dat is wel een hele selectieve quote.

Als ik de hele quote
Lowieze schreef:Denkt u dat TS hier iets mee opschiet? Het zal voor u ongetwijfeld gesneden koek zijn, maar misschien is uitleg in Jip en Janneke taal wat handiger.

lees dan gaat die over uw zin 'De wettelijke garantie geld tussen u en de verkoper. De verkoper heeft een dwingend regresrecht en als de verkoper failliet is dan kunt u soms een beroep doen op de ongerechtvaardigde verrijking, maar daar is geen aanleiding toe als de verkoper niet failliet is.'
Ik heb ook wel behoefte aan wat uitleg als ik dat zo lees.
alfatrion schreef:
Klaas Jan schreef:
Henk Toeter schreef:*Zucht* In plaats van zelf te adviseren alweer 5 posts met kritiek op de reactie van een ander. Net een kleuterklas.
Het is een vraag om verduidelijking van een ingewikkelde zin. Meer is het niet.
Jij wilt meer weten en dat is begrijpelijk, maar Lowieze is bezig mij de les te lezen. De verduidelijking wordt een heel verhaal en doet er niet toe als de verkoper niet failliet is, omdat je dan gewoon naar de verkoper gaat.
- Dat Lowieze hier iemand de les zou lezen, lijkt ons een wat te negatieve uitleg. Dat gezegd hebbende:
- De toon van Lowieze had inderdaad iets vriendelijker gekund.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 01 jul 2018 16:37

alfatrion schreef: Het gaat m.i. te ver om ieder mogelijk scenario hier uitgebreid te bespreken.
Om zelf 1 scenario te bedenken en daar een wettekst op te gebruiken heeft ook geen nut. Van dwingend regresrecht is (nog) geen sprake. We weten niet eens of er iets bij de verkoper is gemeld en/of daar al actie door is ondernomen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 01 jul 2018 16:44

TS kan bedenken of de verkoper failliet is. Zo niet, dan ga je naar de verkoper. Zo wel, dan kan hij om meer informatie vragen. Hiervoor is noodzakelijk dat ik er iets over schrijft, omdat TS anders niet weet dat iets in deze richting soms mogelijk is.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 01 jul 2018 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 01 jul 2018 17:07

Henk Toeter schreef:Okee, 4 dan. Is nog steeds 1/3 van de reacties
Nee, 5. U vergeet die van uzelf erbij te tellen.

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter » 01 jul 2018 17:23

Nee hoor, 4. Maar fijn dat u on-topic blijft....

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 01 jul 2018 18:13

alfatrion schreef:TS kan bedenken of de verkoper failliet is. Zo niet, dan ga je naar de verkoper. Zo wel, dan kan hij om meer informatie vragen. Hiervoor is noodzakelijk dat ik er iets over schrijft, omdat TS anders niet weet dat iets in deze richting soms mogelijk is.
Waarom geeft u dat niet aan als tip dat TS zich bij de verkoper moet melden? Dit is niet uit uw reaktie te halen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 01 jul 2018 18:32

Dit leek mij duidelijk: "De wettelijke garantie geld tussen u en de verkoper." (per abuis het oude bericht verwijderd en teruggeplaatst uit de cache.)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 01 jul 2018 20:33

alfatrion schreef:Dit leek mij duidelijk: "De wettelijke garantie geld tussen u en de verkoper." (per abuis het oude bericht verwijderd en teruggeplaatst uit de cache.)
Voor u zal het duidelijk zijn, maar zoals u merkt is dat niet bij anderen. De garantie is inderdaad tussen een koper en een verkoper, maar in dit geval lijkt het mij duidelijker om daar aan toe te voegen dat TS zich dan ook bij de verkoper moet melden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 01 jul 2018 21:36

Je verwoorde het anders en dat vond ik heel goed van je.

Plaats reactie