LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung LCD TV heeft een rode gloed aan de zijkant

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ro
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jan 2004 13:47

Samsung LCD TV heeft een rode gloed aan de zijkant

Ongelezen bericht door ro »

Hallo,

Mijn ouders hebben op 7 april 2007 een Samsung LCD TV ( LE-40F71 )gekocht voor 1650 euro bij de firma Foka te Rotterdam. Twee weken terug zien ze opeens aan de zijkant van het beeldscherm een rode gloed. Zij hebben Foka gebeld en gevraagd wat het kan zijn. Die meneer gaf het advies om maar meteen een nieuwe te kopen of het te laten maken en dat zou honderden euro's gaan kosten. Mijn ouders vonden dit belachelijk omdat de tv net iets ouder is dan twee jaar ( dus net buiten de garantie ). Die meneer van Foka gaf ook aan dat deze tv's dan ook maar twee jaar mee gaan. Ik geloof het alleen niet. Weet misschien iemand wat die rode gloed is? En is het echt zo dat er maar 2 jaar staat voor zo'n tv? Alvast bedankt !

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung LCD TV heeft een rode gloed aan de zijkant

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, fabrikanten geven rooskleurige cijfers en voor een normale beeldbuis staat 8 tot 10 jaar. Dat geld hier dus ook. Maar omdat het product buiten de garantie is moet jij wel bewijzen dat het product non-conform is. Daarna heb je recht op kosteloos herstel of vervanging.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Samsung LCD TV heeft een rode gloed aan de zijkant

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Prachtig antwoord Alfa, uit het boekje. Maar ik denk niet dat het te bewijzen valt dat het product non-conform is.
Ik heb nog even gegoogeld enzo, maar deze specifieke klacht kom ik niet tegen.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Samsung LCD TV heeft een rode gloed aan de zijkant

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 11 Jun 2009 00:00 door Ouwe aap

Ik heb nog even gegoogeld enzo, maar deze specifieke klacht kom ik niet tegen.
Mmhh.
Ik heb een Samsung LCD die nu net iets meer dan twee jaar is. Hij begint nu sinds een paar dagen rode vlekken te geven over heel het scherm. Soms trekt het weg en soms blijft het.
http://forum.fok.nl/topic/1276352
Dat lijkt toch wel heel erg op het probleem van TS. Naar mijn mening voldoende bewijs. Tenzij er uitwendige schade (stoten / vallen) aan de TV is. Er zullen er meer zijn met hetzelfde probleem.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung LCD TV heeft een rode gloed aan de zijkant

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ouwe aap schreef:Prachtig antwoord Alfa, uit het boekje. Maar ik denk niet dat het te bewijzen valt dat het product non-conform is.
Het product laten onderzoeken en de onderzoekers een vraag voor houden: kan dit veroorzaakt zijn mij? Als de onderzoekers dat uitsluit heb je bewijslast rond en kun je de onderzoekskosten verhalen. Ik kan dat van af een afstandje niet zien.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Samsung LCD TV heeft een rode gloed aan de zijkant

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Super bedrijf: Foka, staat daar het internet niet vol mee, veel klachten, weinig tot geen service. Het is en blijft een winkel die het probleem zal moeten oplossen volgens de nederlandse wet. Maar hij was de goedkoopste en wat blijkt nu: ook de slechtste. :twisted:

marieke2407

Re: Samsung LCD TV heeft een rode gloed aan de zijkant

Ongelezen bericht door marieke2407 »

mijn buurman heeft er nu 3 jaar eentje en nergens last van en wij nu een jaar en doet het perfect!
volgens de consumentenbond staat er voor een tv max 10 jaar,...dus samsung bellen en uitleggen je hebt recht op coulance..dat is pas nog bij radar geweest of kassa een van de twee.
dat mensen altijd denken,oh de garantie is verlopen..bla bla bla...maar we schijnen meer rechten te heben als we denken..
alleen van foka kan je niet veel vriendelijkheid verwachten,mijn man koopt daar al zijn fotoapparatuur maar je wordt daar geholpen omdat het moet.....
vriendelijkheid is ver te zoeken,ja als er een vrouw bij is...dan zijn de mannen ineens vriendelijk!

dus van foka moet je het niet hebben,bel samsung zou ik zeggen en als je rechtsbijstand hebt,inschakelen...

mvg marieke2407

nicoki
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 nov 2009 13:16

Re: Samsung LCD TV heeft een rode gloed aan de zijkant

Ongelezen bericht door nicoki »

Begin maar met de rechtsbijstand. Als je Samsung een brief of een email stuurt antwoorden ze toch niet. Samsung niet wat service is.

Gesloten