LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 09:09
rvr2005 schreef:
26 nov 2020 08:35
Zelfs voor een monitor niet want de kans dat je via de producent garantie kunt claimen met buitenlandse producten is nihil. Een kapotte televisie naar ze terugsturen zou ik niet aandurven na alle verhalen die ik inmiddels heb gelezen (reparatiedoorlooptijd van >1 jaar etc)
Garantie loopt via de verkoper. Een producent heeft geen overeenkomst met de consument. Zelfs een Nederlandse tv gekocht bij een vast verkoper van de producent kan niet rechtstreeks opgestuurd worden. In ieder geval niet onder garantie. De producent kan en mag dan ook gewoon kosten in rekening brengen.
Het zou zoveel ruis schelen als je je nou eerst eens in zou lezen alvorens te reageren. Wat je schrijft is overduidelijk niet juist. Samsung biedt kopers gewoon aanvullende fabrieksgarantie.

En, heel verrassend, is die fabrieksgarantie uitgesloten voor producten die die niet bestemd zijn voor het land waar de garantie geclaimd wordt... en dát is precies het issue bij TV-Reus.
NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 09:09
En als de consument vooraf zou gaan kijken waar ze gaan kopen, dan zullen een hoop verkopers vanzelf uitsterven. Maar schijnbaar staan wij liever te klagen bij vage webshops en staan wij liever te huilen bij het zoveelste faillissement van een fysieke winkelketen.
Wat een gehuil. Ik heb nog nooit een traan gelaten om fysieke winkels die failliet gaan en zal dat ook niet doen. Ze zijn over het algemeen gewoon vergeten met de tijd mee te gaan en dus niet meer relevant.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
26 nov 2020 09:14
Moneyman schreef:
25 nov 2020 16:11
alfatrion schreef:
25 nov 2020 13:11
Nee, je mag een standaard frame verwachten. Als je iets ander wilt dan moet je die kopen.
Dat dus, inderdaad. Het is ook niet uitlegbaar dat je bij een TV die nota bene "The Frame" heet, nu juist dat (basis)frame er niet bij zou krijgen.
Dat frame krijg je er bij andere webwinkels ook niet bij. Maar kun je bij Samsung gratis bijbestellen.
Echt, serieus...? :shock: Het ontgaat je dat "er bij krijgen" in deze context betekent dat het bij de koop inbegrepen is...? Dat gelooft topch niemand - en dat zegt iets over de intenties waarmee je dit post.
16again schreef:
26 nov 2020 09:14
De onderliggende oorzaak van dit probleem , is dat Samsung, in het Europa zonder grenzen, drempels opwerpt , om dat frame te verkrijgen. Nota bene bij een TV die "The Frame" heet.
Onzin. Het onderliggende probleem is de misleiding door TV-Reus. Als die er niet zou zijn, is er ook geen probleem om het frame te verkrijgen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door 16again »

Buiten kijf staat dat het misleidend is dat TV-reus niet vermeld dat Samsung kopers bij TV-Reus in de kou laat staan.
Die Samsung policy noem ik het "onderliggend probleem" , blijkbaar hanteer ik een andere definitie voor "onderliggend probleem".

Ik heb nog geen goede reden gelezen waarom het frame via TV-reus niet gratis dan wel niet inbegrepen in de prijs is.
Samsung verkoopt dus "The Frame" TVs waar the Frame blijkbaar niet inbegrepen is, iets wat TV-Reus verweten wordt

De zijsprong naar intenties ontgaat me , en is off-topic

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
26 nov 2020 09:20
NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 09:09
rvr2005 schreef:
26 nov 2020 08:35
Zelfs voor een monitor niet want de kans dat je via de producent garantie kunt claimen met buitenlandse producten is nihil. Een kapotte televisie naar ze terugsturen zou ik niet aandurven na alle verhalen die ik inmiddels heb gelezen (reparatiedoorlooptijd van >1 jaar etc)
Garantie loopt via de verkoper. Een producent heeft geen overeenkomst met de consument. Zelfs een Nederlandse tv gekocht bij een vast verkoper van de producent kan niet rechtstreeks opgestuurd worden. In ieder geval niet onder garantie. De producent kan en mag dan ook gewoon kosten in rekening brengen.
Het zou zoveel ruis schelen als je je nou eerst eens in zou lezen alvorens te reageren. Wat je schrijft is overduidelijk niet juist. Samsung biedt kopers gewoon aanvullende fabrieksgarantie.

En, heel verrassend, is die fabrieksgarantie uitgesloten voor producten die die niet bestemd zijn voor het land waar de garantie geclaimd wordt... en dát is precies het issue bij TV-Reus.
Wettelijke garantie loopt altijd via de verkoper. Als een producent iets extra’s wil doen, dan mag dat. En daar mogen ook allerlei voorwaarden aanhangen. Als je iets onder normale garantie wilt claimen en je stuurt dat rechtstreeks op naar de leverancier, dan is deze niet verplicht om dit als garantie te behandelen.
Moneyman schreef:
26 nov 2020 09:20
NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 09:09
En als de consument vooraf zou gaan kijken waar ze gaan kopen, dan zullen een hoop verkopers vanzelf uitsterven. Maar schijnbaar staan wij liever te klagen bij vage webshops en staan wij liever te huilen bij het zoveelste faillissement van een fysieke winkelketen.
Wat een gehuil. Ik heb nog nooit een traan gelaten om fysieke winkels die failliet gaan en zal dat ook niet doen. Ze zijn over het algemeen gewoon vergeten met de tijd mee te gaan en dus niet meer relevant.
Ik zei ook niet dat u stond te huilen.
Zodra het om geld gaat kunnen fysieke winkels het nooit redden van internet. En als de kopers dan ook nog gaan selecteren op de laagste prijs, dan krijg je vanzelf wel de deksel op je neus.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 10:04
Wettelijke garantie loopt altijd via de verkoper. Als een producent iets extra’s wil doen, dan mag dat. En daar mogen ook allerlei voorwaarden aanhangen. Als je iets onder normale garantie wilt claimen en je stuurt dat rechtstreeks op naar de leverancier, dan is deze niet verplicht om dit als garantie te behandelen.
Je verdraait de discussie weer eens :roll:

RVR2005 spreekt over de producentgarantie (= fabrieksgarantie). Dat ga jij vervoglens ontkennen. Op het moment dat je het niet langer kúnt ontkennen, verdraai je in eens naar wettelijke garantie. Maar dat was niet waar het over ging en wat jij ontkende...
NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 10:04
Moneyman schreef:
26 nov 2020 09:20
NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 09:09
Maar schijnbaar staan wij liever te klagen bij vage webshops en staan wij liever te huilen bij het zoveelste faillissement van een fysieke winkelketen.
Wat een gehuil. Ik heb nog nooit een traan gelaten om fysieke winkels die failliet gaan en zal dat ook niet doen.
Ik zei ook niet dat u stond te huilen.
Wie zijn die "wij" dan? Jij en je alter ego ofzo?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio had het van meet af aan over de wettelijke garantie, maar schreef dat niet. De rest had het over fabrieksgarantie. Ik denk dat hij met wij verwijst naar het volk.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
26 nov 2020 10:28
NeoDutchio had het van meet af aan over de wettelijke garantie, maar schreef dat niet. De rest had het over fabrieksgarantie.
Klopt. Hij weerlegt opmerkingen van TS over fabrieksgarantie met standpunten over wettelijke garantie. Dat levert natuurlijk geen zinvolle discussie op.

Feit is:
- dat wettelijke garantie claimen bij de verkoper (TV-Reus) een grote kans op ellende oplevert;
- dat fabrieksgarantie onbereikbaar wordt dankzij de misleiding van diezelfde TV-Reus.

Voor mij -naast al het andere- al reden genoeg om er niets te kopen.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En nooit geen producten van Samsung te kopen uiteraard. Dat die verschil maken tussen waar een product is gekocht, is namelijk net zo kwalijk, want het geld komt uiteindelijk in dezelfde portemonnee.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is er een fabrikant die dat niet doet?

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geen idee. Ik vind het niet kwalijk dat een bedrijf mij een tv verkoopt die bij mij werkt. Wel dat een fabrikant de ondersteuning wegneemt, omdat ik op de verkeerde plek heb gekocht.

Laat ik het zo stellen. Waarom moeten Nederlandse tv's van Samsung zoveel duurder zijn dan de Hongaarse? Zeker wetende dat de meeste mensen niets merken van de verschillen. Dan zou je toch ook deze Hongaarse in Nederland kunnen verkopen en kunnen ondersteunen? Ik vind de huidige werking pure geldklopperij en vervolgens overal je handen van aftrekken, vanuit de kant van Samsung. Zou iemand die die Hongaarse tv in Hongarije koopt, niet ook gewoon zo'n frame gratis krijgen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door grun »

Nijogeth schreef:
26 nov 2020 11:06
En nooit geen producten van Samsung te kopen uiteraard. Dat die verschil maken tussen waar een product is gekocht, is namelijk net zo kwalijk, want het geld komt uiteindelijk in dezelfde portemonnee.
Dat doen alle fabrikanten toch? Dan kun je helemaal niks meer kopen. Een bed of kast van Ikea kost in andere landen ook niet hetzelfde als in NL, afhankelijk van de koopkracht. Dit noemen ze de Big Mac index, naar de hamburger van McDonalds die je vrijwel overal kunt kopen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
26 nov 2020 11:54
Laat ik het zo stellen. Waarom moeten Nederlandse tv's van Samsung zoveel duurder zijn dan de Hongaarse? Zeker wetende dat de meeste mensen niets merken van de verschillen. Dan zou je toch ook deze Hongaarse in Nederland kunnen verkopen en kunnen ondersteunen? Ik vind de huidige werking pure geldklopperij en vervolgens overal je handen van aftrekken, vanuit de kant van Samsung. Zou iemand die die Hongaarse tv in Hongarije koopt, niet ook gewoon zo'n frame gratis krijgen?
Elk land probeert zijn eigen broek op te houden. Samsung Nederland wil omzet afsnoepen van de andere merken en doet dat door gratis spullen toe te voegen bij de producten die zijn zelf verkocht hebben via derden. Dit is inderdaad niet Samsung eigen en gebeurt op meer plekken met meer acties, ook zoals cashback.

Prijzen worden bepaald door vraag en aanbod. De prijzen die wij in Nederland betalen kunnen ze niet in andere landen betalen. In het verleden heb ik zakelijk ook merkspullen verkocht die via grijze import uit andere landen kwam. Voor elk land werd er een bepaalde productie gedraaid, maar als de spullen daar niet verkocht raakte ging het met minder marge de wereld over.
De enige die echt lastig deed was Sony in die tijd. Die blokkeerde elke vorm van grijze import en liet alles bij de douane tegenhouden.

Om dezelfde reden gaan bepaalde personen (ik mag niet stigmatiseren, maar er is een groep waarbij dit vaker voorkomt) op het eind van het jaar naar Oostenrijk om een trailer auto's te kopen. Daar is het bouwjaar van de auto gelijk aan de leeftijd. Als op het einde van het jaar er niet genoeg auto's verkocht zijn kan de dealer een bonus mislopen. Of zijn voorraden zijn te hoog. Met leuke kortingen worden die auto's opgekocht. In Nederland wordt de leeftijd bepaald door de datum van het kenteken. Wat voor hun een jaar oude auto is is hier nog steeds een nieuwe.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door 16again »

grun schreef:
26 nov 2020 12:45
Nijogeth schreef:
26 nov 2020 11:06
En nooit geen producten van Samsung te kopen uiteraard. Dat die verschil maken tussen waar een product is gekocht, is namelijk net zo kwalijk, want het geld komt uiteindelijk in dezelfde portemonnee.
Dat doen alle fabrikanten toch? Dan kun je helemaal niks meer kopen. Een bed of kast van Ikea kost in andere landen ook niet hetzelfde als in NL, afhankelijk van de koopkracht. Dit noemen ze de Big Mac index, naar de hamburger van McDonalds die je vrijwel overal kunt kopen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index
Dus het prijsbeleid van de fabrikant, (verschillende prijzen hanteren in andere landen) gaat boven de plicht een compleet product te moeten leveren?
De big-mac mogen in diverse landen anders geprijsd zijn, maar missen bijvoorbeeld niet de plak "vlees"

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door grun »

16again schreef:
26 nov 2020 14:12
Dus het prijsbeleid van de fabrikant, (verschillende prijzen hanteren in andere landen) gaat boven de plicht een compleet product te moeten leveren?
?? Ik begrijp niet waarom je denkt dat ik dat bedoel. Mijn punt was dat niet alleen samsung, maar alle fabrikanten dit doen.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
26 nov 2020 14:12
Dus het prijsbeleid van de fabrikant, (verschillende prijzen hanteren in andere landen) gaat boven de plicht een compleet product te moeten leveren?
Die plicht verzin je ter plekke. Welk punt je probeert te maken, is me daardoor ook totaal niet duidelijk.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
26 nov 2020 16:10
16again schreef:
26 nov 2020 14:12
Dus het prijsbeleid van de fabrikant, (verschillende prijzen hanteren in andere landen) gaat boven de plicht een compleet product te moeten leveren?
Die plicht verzin je ter plekke. Welk punt je probeert te maken, is me daardoor ook totaal niet duidelijk.
Teruglezend in dit topic......
Moneyman schreef:
25 nov 2020 16:11
Dat dus, inderdaad. Het is ook niet uitlegbaar dat je bij een TV die nota bene "The Frame" heet, nu juist dat (basis)frame er niet bij zou krijgen.
Wordt hier niet met 2 maten gemeten:
Als TV-Reus the frame zonder frame levert , schreeuwt men moord en brand, maar Samsung mag dat blijkbaar wel.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, zeker geen twee maten. Jouw tekst ("een compleet product leveren" door de fabrikant) roept een heel andere indruk op dan mijn ("een lijst erbij krijgen" door de verkoper). Jouw tekst wekt de indruk dat er slechts een compleet (dus: TV + lijst ineens) product geleverd kan worden, terwijl mijn opmerking duidelijk gaat over het krijgen van een losse lijst via de fabrikant bij een TV die je elders koopt.

Maar goed, blijkbaar bedoel je toch hetzelfde te zeggen als ik. Blijft nog steeds de vraag over welk punt je nu precies probeert te maken, want dat (en de relevantie voor dit topic) is me nog steeds niet duidelijk.

Gesloten