LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
rvr2005
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:59

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door rvr2005 »

hebra98 schreef:
25 nov 2020 00:01
Die informatie klopt niet helemaal. Ze kunnen dat doen maar dan vervalt meteen de gehele Samsung garantie. Mijn doos was ook niet eerder opengemaakt, maar wel was de model sticker van de doos weggehaald.
En dat heeft, eerlijk gezegd, geen invloed op het probleem welke TS hier meldt.
Onderdeel van de tv is een rand naar keuze, maar dat is alleen gratis voor NL modellen van "The Frame". Nu kost deze €129,- om los te bestellen. Omdat het geen NL model is en dit niet is aangegeven.
Ik weet niet of het geen NL TV is. Het modelnummer is QE50LS03TAUXXH, Als ik hier op zoek kom ik de televisie meer tegen op Hongaarse websites dan op Nederlandse. Indien het inderdaad de Hongaarse variant is hadden ze dit gewoon moeten melden.

Als dit klopt toch maar aangifte doen van oplichting doen dan?

rvr2005
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:59

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door rvr2005 »

Dank overigens allemaal voor de overweldigende reacties en het onderzoek op de websites van andere andere aanbieders. Het is me inmiddels wel duidelijk dat TVReus een dubieus spel speelt waardoor de prijs lager is. Dat kan, maar dan moeten ze gewoon eerlijk aangeven waarom de prijs lager is. Dan kan de consument vervolgens zelf een afweging maken.

Wat ook duidelijk is geworden dat ik niet de enige ben die hier in getrapt is. Misschien toch eens tijd voor Tros Radar om hier een uitzending aan te besteden. Deze malversatie moet mensen inmiddels al tienduizenden Euro's gekost hebben.

Zo zie je maar weer: if it sounds too good to be true, it probably is...

sake1987

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

rvr2005 schreef:
25 nov 2020 09:44
hebra98 schreef:
25 nov 2020 00:01
Die informatie klopt niet helemaal. Ze kunnen dat doen maar dan vervalt meteen de gehele Samsung garantie. Mijn doos was ook niet eerder opengemaakt, maar wel was de model sticker van de doos weggehaald.
En dat heeft, eerlijk gezegd, geen invloed op het probleem welke TS hier meldt.
Onderdeel van de tv is een rand naar keuze, maar dat is alleen gratis voor NL modellen van "The Frame". Nu kost deze €129,- om los te bestellen. Omdat het geen NL model is en dit niet is aangegeven.
Ik weet niet of het geen NL TV is. Het modelnummer is QE50LS03TAUXXH, Als ik hier op zoek kom ik de televisie meer tegen op Hongaarse websites dan op Nederlandse. Indien het inderdaad de Hongaarse variant is hadden ze dit gewoon moeten melden.

Als dit klopt toch maar aangifte doen van oplichting doen dan?
Hebra zal het bevestiging maar je hebt een XXH dus voor de Hongaarse markt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

rvr2005 schreef:
25 nov 2020 09:44
hebra98 schreef:
25 nov 2020 00:01
Die informatie klopt niet helemaal. Ze kunnen dat doen maar dan vervalt meteen de gehele Samsung garantie. Mijn doos was ook niet eerder opengemaakt, maar wel was de model sticker van de doos weggehaald.
En dat heeft, eerlijk gezegd, geen invloed op het probleem welke TS hier meldt.
Onderdeel van de tv is een rand naar keuze, maar dat is alleen gratis voor NL modellen van "The Frame". Nu kost deze €129,- om los te bestellen. Omdat het geen NL model is en dit niet is aangegeven.
Ik weet niet of het geen NL TV is. Het modelnummer is QE50LS03TAUXXH, Als ik hier op zoek kom ik de televisie meer tegen op Hongaarse websites dan op Nederlandse. Indien het inderdaad de Hongaarse variant is hadden ze dit gewoon moeten melden.

Als dit klopt toch maar aangifte doen van oplichting doen dan?
>>
U heeft inderdaad een Hongaars model ontvangen. De XXH geeft dit aan. Wat staat op uw factuur en bestelbevestiging?
U en ik treffen dit model niet op tweakers. Dat geeft meteen aan dat niet alle (buitenlandse) modellen worden getoond op Tweakers.
U bent vast en zeker niet gewezen op het feit van Hongaarse TV en komt er achter omdat u hier erop bent gewezen. U bent in feite dus ook slachtoffer van oplichting. U kunt eenvoudig naar het politiebureau gaan en hiervan aangifte doen met de vermelding van mijn aangifte (waar een eerdere civiele rechtszaak aan vooraf is gegaan)
audio-video-foto-f55/tvreus-aangifte-ge ... l#p2795274

Nogmaals, dit doet u niet voor mij maar voor alle andere mensen die in een soortgelijke val zijn getrapt en ik ben van mening dat dit moet stoppen. Anders zullen er vele na u volgen, helaas.

rvr2005
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:59

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door rvr2005 »

hebra98 schreef:
25 nov 2020 10:02
rvr2005 schreef:
25 nov 2020 09:44
hebra98 schreef:
25 nov 2020 00:01
Die informatie klopt niet helemaal. Ze kunnen dat doen maar dan vervalt meteen de gehele Samsung garantie. Mijn doos was ook niet eerder opengemaakt, maar wel was de model sticker van de doos weggehaald.
En dat heeft, eerlijk gezegd, geen invloed op het probleem welke TS hier meldt.
Onderdeel van de tv is een rand naar keuze, maar dat is alleen gratis voor NL modellen van "The Frame". Nu kost deze €129,- om los te bestellen. Omdat het geen NL model is en dit niet is aangegeven.
Ik weet niet of het geen NL TV is. Het modelnummer is QE50LS03TAUXXH, Als ik hier op zoek kom ik de televisie meer tegen op Hongaarse websites dan op Nederlandse. Indien het inderdaad de Hongaarse variant is hadden ze dit gewoon moeten melden.

Als dit klopt toch maar aangifte doen van oplichting doen dan?
>>
U heeft inderdaad een Hongaars model ontvangen. De XXH geeft dit aan. Wat staat op uw factuur en bestelbevestiging?
U en ik treffen dit model niet op tweakers. Dat geeft meteen aan dat niet alle (buitenlandse) modellen worden getoond op Tweakers.
U bent vast en zeker niet gewezen op het feit van Hongaarse TV en komt er achter omdat u hier erop bent gewezen. U bent in feite dus ook slachtoffer van oplichting. U kunt eenvoudig naar het politiebureau gaan en hiervan aangifte doen met de vermelding van mijn aangifte (waar een eerdere civiele rechtszaak aan vooraf is gegaan)
audio-video-foto-f55/tvreus-aangifte-ge ... l#p2795274

Nogmaals, dit doet u niet voor mij maar voor alle andere mensen die in een soortgelijke val zijn getrapt en ik ben van mening dat dit moet stoppen. Anders zullen er vele na u volgen, helaas.
U heeft helemaal gelijk, dank voor de voorbereidingen. In de bevestiging van TVReus.nl staat dat artikel QE50LS03TASXXN aan mij verstuurd zou worden en in de doos waar overigens geen sticker op zat trof ik een televisie met modelnummer QE50LS03TAUXXH aan. Overigens begin ik mij ook af te vragen hoe TVReus aan deze televisies komt aangezien er geen sticker oid op doos zit en de doos ook niet beschadigd is. Ik heb ze een kans gegeven het aankoopbedrag terug te storten waarna ze de televisie op mogen komen halen. Indien ze hier geen gehoor aangeven zal een aangifte wegens oplichting en valsheid in geschrifte volgen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het is begrijpelijk dat u deze actie onderneemt maar u kunt het beste dit niet doen.
U geeft immers het bewijs terug aan de oplichter.

U kunt beter aangifte doen en eventueel, als u dat heeft, uw rechtsbijstand inschakelen.

Dit soort bedrijven raak je alleen als je ze het enige afpakt waar ze waarde aan hechten, GELD
Want enige vorm van normen en waarden moet je echt niet bij dit soort bedrijven zoeken.

Mocht u toch de TV laten ophalen, zorg er dan voor dat u het geld terug heeft VOOR de Tv uw huis verlaat.
En zorg ervoor dat Tvreus zelf de tv komt inpakken en in de doos stoppen.
Als hier bij u iets fout gaat, of u de TV met de koerier meegeeft kan het zijn dat deze op miraculeuze wijzen defect aankomt.

Ook daarin zou u niet de eerste of enige zijn.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

https://www.tvreus.nl/tv-samsung-the-fr ... -2020.html

"De Samsung The Frame 65LS03T is een slanke 4K tv die naadloos opgaat in je interieur. Je bevestigt eenvoudig een stijlvolle lijst om het slanke ontwerp. Als je hem met de No Gap muurbeugel strak aan de muur hangt, valt hij niet op tussen je fotolijsten of schilderijen. In de Art Store kies je uit een van de honderden beschikbare kunstwerken. Zo hangt er nooit een zwart scherm in de kamer. Dankzij de One Connect Box verbind je de tv via 1 transparante kabel met het stopcontact en je apparaten. Het QLED scherm produceert een kleurvolume van 100%, waardoor alle subtiele tinten duidelijk zichtbaar zijn. In combinatie met Dual Led geniet je van een realistisch contrast. Deze techniek past de kleurtemperatuur aan naar de beelden die je bekijkt."

Op basis van deze tekst mag je verwachten dat de frame er bij geleverd wordt.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
25 nov 2020 10:37
https://www.tvreus.nl/tv-samsung-the-fr ... -2020.html
.....
Op basis van deze tekst mag je verwachten dat de frame er bij geleverd wordt.
Dat lees ik echter nergens
Wellicht ook een argument: Op de tab "accessoires" worden geen losse frames getoond, welke bijgeleverd kunnen worden
En de afbeelding lijkt met frame te zijn

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er staat ook niet bij dat de televisie met stekker wordt geleverd, maar dat mag je toch echt wel verwachten. Het hele niet op vallen gebeuren is het verkooppunt van deze televisie. Het is onlogisch dat je dan een TV krijgt die wel opvalt en er nog iets bij moet kopen om de TV niet op te laten vallen.

rvr2005
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:59

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door rvr2005 »

alfatrion schreef:
25 nov 2020 11:56
Er staat ook niet bij dat de televisie met stekker wordt geleverd, maar dat mag je toch echt wel verwachten. Het hele niet op vallen gebeuren is het verkooppunt van deze televisie. Het is onlogisch dat je dan een TV krijgt die wel opvalt en er nog iets bij moet kopen om de TV niet op te laten vallen.
Spijker op de kop. Ik zie hierboven dat de tvreus zelf zich inmiddels ook met het topic is gaan bemoeien 😂 natuurlijk mag je verwachten dat ‘the frame’ bij een televisie zit die nota bene ‘the frame’ wordt genoemd. Tenzij dit anders vermeld staat, wat niet het geval is.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik zie hierboven dat de tvreus zelf zich inmiddels ook met het topic is gaan bemoeien
Natuurlijk...

:roll:

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
25 nov 2020 11:56
Er staat ook niet bij dat de televisie met stekker wordt geleverd, maar dat mag je toch echt wel verwachten.
Dat staat er juist weer wel!
Dankzij de One Connect Box verbind je de tv via 1 transparante kabel met het stopcontact
alfatrion schreef:
25 nov 2020 11:56
Het hele niet op vallen gebeuren is het verkooppunt van deze televisie. Het is onlogisch dat je dan een TV krijgt die wel opvalt en er nog iets bij moet kopen om de TV niet op te laten vallen.
Die lijst is iets persoonlijk: wit/zwart/licht of donker hout. Kun je verwachten, dat die er dan allemaal bijzitten?

Begrijp me niet verkeerd. Ook ik vind dat eea duidelijker moet worden getoond. Maar dit is niet vergelijkbaar met de Hongaarse TV praktijken. Wat naar mijn idee wel een vooroordeel oplevert in dit topic

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door angel1978 »

Eens.
Wat wel logisch zou zijn is een melding bij de tv dat het frame separaat moet worden aangeschaft. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat alle opties die mogelijk zijn inclusief moeten zijn. Dat zou bij heel veel produkten ( denk aan auto's ) wel heel vreemd zijn.
Of een prijs inclusief frame bieden waarbij het frame ( voucher ) kan worden besteld.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
25 nov 2020 12:28
alfatrion schreef:
25 nov 2020 11:56
Er staat ook niet bij dat de televisie met stekker wordt geleverd, maar dat mag je toch echt wel verwachten.
Dat staat er juist weer wel!
Dankzij de One Connect Box verbind je de tv via 1 transparante kabel met het stopcontact
Daar staat dat je televisie met één kabel kan verbinden, niet dat de kabel bijgeleverd wordt.
16again schreef:
25 nov 2020 12:28
alfatrion schreef:
25 nov 2020 11:56
Het hele niet op vallen gebeuren is het verkooppunt van deze televisie. Het is onlogisch dat je dan een TV krijgt die wel opvalt en er nog iets bij moet kopen om de TV niet op te laten vallen.
Die lijst is iets persoonlijk: wit/zwart/licht of donker hout. Kun je verwachten, dat die er dan allemaal bijzitten?
Nee, je mag een standaard frame verwachten. Als je iets ander wilt dan moet je die kopen.

rvr2005
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:59

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door rvr2005 »

alfatrion schreef:
25 nov 2020 13:11
16again schreef:
25 nov 2020 12:28
alfatrion schreef:
25 nov 2020 11:56
Er staat ook niet bij dat de televisie met stekker wordt geleverd, maar dat mag je toch echt wel verwachten.
Dat staat er juist weer wel!
Dankzij de One Connect Box verbind je de tv via 1 transparante kabel met het stopcontact
Daar staat dat je televisie met één kabel kan verbinden, niet dat de kabel bijgeleverd wordt.
16again schreef:
25 nov 2020 12:28
alfatrion schreef:
25 nov 2020 11:56
Het hele niet op vallen gebeuren is het verkooppunt van deze televisie. Het is onlogisch dat je dan een TV krijgt die wel opvalt en er nog iets bij moet kopen om de TV niet op te laten vallen.
Die lijst is iets persoonlijk: wit/zwart/licht of donker hout. Kun je verwachten, dat die er dan allemaal bijzitten?
Nee, je mag een standaard frame verwachten. Als je iets ander wilt dan moet je die kopen.
Precies dat, of een voucher, wat normaal gesproken gebeurt als iets gepersonaliseerd is aan een product. Of gewoon transparant zijn dat, wanneer je op 'bestellen' klikt je een televisie bestemd voor de Hongaarse markt geleverd krijgt, waarbij je naar je garantie kunt fluiten als TvReus er tussenuit valt of eventueel zelfs als ze nog tussen zit en dat je nog Eur 130,- moet betalen aan Samsung, mocht je de televisie willen hebben zoals deze wordt aangeprijst.

:oops:

sake1987

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

We zijn er nu wel achter dat, als je een Monitor wilt kopen je prima bij TV reus terecht kan.
Maar wil je een Smart TV kopen die je onafhankelijk zonder kastjes e.d. in Nederland wil gebruiken , je beter naar een gerenommeerd bedrijf kunt gaan.
En zoveel verschillen de stenen winkels tegenwoordig niet meer in prijs met het internet.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
25 nov 2020 13:11
Nee, je mag een standaard frame verwachten. Als je iets ander wilt dan moet je die kopen.
Dat dus, inderdaad. Het is ook niet uitlegbaar dat je bij een TV die nota bene "The Frame" heet, nu juist dat (basis)frame er niet bij zou krijgen.

rvr2005
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2020 16:59

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door rvr2005 »

sake1987 schreef:
25 nov 2020 14:07
We zijn er nu wel achter dat, als je een Monitor wilt kopen je prima bij TV reus terecht kan.
Maar wil je een Smart TV kopen die je onafhankelijk zonder kastjes e.d. in Nederland wil gebruiken , je beter naar een gerenommeerd bedrijf kunt gaan.
En zoveel verschillen de stenen winkels tegenwoordig niet meer in prijs met het internet.
Zelfs voor een monitor niet want de kans dat je via de producent garantie kunt claimen met buitenlandse producten is nihil. Een kapotte televisie naar ze terugsturen zou ik niet aandurven na alle verhalen die ik inmiddels heb gelezen (reparatiedoorlooptijd van >1 jaar etc)

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rvr2005 schreef:
26 nov 2020 08:35
Zelfs voor een monitor niet want de kans dat je via de producent garantie kunt claimen met buitenlandse producten is nihil. Een kapotte televisie naar ze terugsturen zou ik niet aandurven na alle verhalen die ik inmiddels heb gelezen (reparatiedoorlooptijd van >1 jaar etc)
Garantie loopt via de verkoper. Een producent heeft geen overeenkomst met de consument. Zelfs een Nederlandse tv gekocht bij een vast verkoper van de producent kan niet rechtstreeks opgestuurd worden. In ieder geval niet onder garantie. De producent kan en mag dan ook gewoon kosten in rekening brengen.

En als de consument vooraf zou gaan kijken waar ze gaan kopen, dan zullen een hoop verkopers vanzelf uitsterven. Maar schijnbaar staan wij liever te klagen bij vage webshops en staan wij liever te huilen bij het zoveelste faillissement van een fysieke winkelketen.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung tv 'The Frame' zonder 'The Frame' via tvreus.nl

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
25 nov 2020 16:11
alfatrion schreef:
25 nov 2020 13:11
Nee, je mag een standaard frame verwachten. Als je iets ander wilt dan moet je die kopen.
Dat dus, inderdaad. Het is ook niet uitlegbaar dat je bij een TV die nota bene "The Frame" heet, nu juist dat (basis)frame er niet bij zou krijgen.
Dat frame krijg je er bij andere webwinkels ook niet bij. Maar kun je bij Samsung gratis bijbestellen.
De onderliggende oorzaak van dit probleem , is dat Samsung, in het Europa zonder grenzen, drempels opwerpt , om dat frame te verkrijgen. Nota bene bij een TV die "The Frame" heet.

Gesloten