Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ErikB1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2021 15:31

Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door ErikB1968 »

Ik ben in het bezit van een Samsung TV de UE49MU6120 van 4 jaar oud. Deze tv geeft al binnen 4 jaar diverse paarse vlekken in het scherm.

Na een google search werd mij duidelijk dat ik niet de enige ben, en bij iedereen gebeurde dit binnen 4 jaar. Op een Amerikaans forum werd zelfs gesproken over een "worldwide major problem". Van een tv van 700 euro mag je verwachten dat hij langer mee gaat dan 4 jaar, toch?

Nu heb ik contact gezocht op diverse manieren met Samsung zij geven geen krimp en verwijzen naar 2 jaar fabrieksgarantie. Buiten deze 2 jaar moet ik naar de winkelier stappen, in mijn geval erg lastig Scheer en Foppen is al enkele jaren failliet. Maar stel ik ga naar een winkelier denk niet dat hij iets kan betekenen.

Nu las ik op de Samsung site dat als het een fabricagefout betreft zij wel verantwoordelijk zijn. Ik durf gerust te stellen dat als een product van 700 € binnen 4 jaar de geest geeft en dat bij meerdere mensen het geval is er sprake is van een fabricagefout.

Samsung wil een monteur langs sturen voor 90€ voorrijkosten en 60€ per uur. dat gaat mij te ver ben ik bij voorbaat al 150€ kwijt en dan nog onderdelen, dat gaat vast aardig in de papieren lopn.

Tevens kreeg ik een code van Samsung en kan ik een tv aanschaffen met een beetje korting. Eigenlijk wil ik helemaal geen Samsung meer. Mijn vertrouwen in hun producten is weg. Bovendien voel ik mij bekocht.

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Helaas voor u is het geen onderbouwing door te zeggen dat omdat de tv €700,- gekost heeft, binnen 4 jaar problemen geeft het dus een fabricagefout is. U zal moeten aantonen dat het probleem is ontstaan buiten uw schuld om.
Verder zijn over elk merk klachten te vinden, dat het in dit geval, verkeerd gaat wil niet zeggen dat alles van Samsung slecht is.
En doordat de verkoper failliet is is ook niet te achterhalen of u een Nederlands toestel ontvangen hebt of eentje via grijze import. In het laatste geval staat Samsung Nederland er helemaal buiten.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
24 jun 2021 10:09
En doordat de verkoper failliet is is ook niet te achterhalen of u een Nederlands toestel ontvangen hebt of eentje via grijze import
Dat is toch wel te achterhalen mbv serienummer?

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 jun 2021 10:09
Helaas voor u is het geen onderbouwing door te zeggen dat omdat de tv €700,- gekost heeft, binnen 4 jaar problemen geeft het dus een fabricagefout is. U zal moeten aantonen dat het probleem is ontstaan buiten uw schuld om.
Laat je expres de rest van de door TS gegeven onderbouwing buiten beschouwing? Zo creëer je natuurlijk een onjuist beeld in het nadeel van de consument.

Als deze tv wereldwijd binnen dezelfde termijn dezelfde issues heeft, zoals TS schrijft, is hij qua bewijs al heel aardig op weg.

Ik zou beginnen met Samsung op basis van de bekende informatie in gebreke te stellen. Focus daarbij op de generiek optredende fout, niet op de prijs.

ErikB1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2021 15:31

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door ErikB1968 »

Moneyman schreef:
24 jun 2021 10:31
Laat je expres de rest van de door TS gegeven onderbouwing buiten beschouwing? Zo creëer je natuurlijk een onjuist beeld in het nadeel van de consument.

Als deze tv wereldwijd binnen dezelfde termijn dezelfde issues heeft, zoals TS schrijft, is hij qua bewijs al heel aardig op weg.

Ik zou beginnen met Samsung op basis van de bekende informatie in gebreke te stellen. Focus daarbij op de generiek optredende fout, niet op de prijs.

Hier kan ik wel wat mee! Bedankt, weet nog niet precies hoe ik dit soort procedures moet starten. Maar ben zeker niet van plan het te laten zitten. Vindt het onverteerbaar dat een tv zo snel mankementen vertoont

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je moet bij de verkoper zijn. Die is failliet, dus er valt nergens iets te halen.

Als het niet failliet was, dan was het ook zeer de vraag geweest of er iets te halen valt. Het is heel moeilijk vast te stellen wat redelijk termijn is.

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
24 jun 2021 21:22
Je moet bij de verkoper zijn. Die is failliet, dus er valt nergens iets te halen.
Dat is onjuist. Je kunt gewoon de fabrikant aanspreken, op meerdere gronden zelfs.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Scheer en Foppen is 16 juni 2016 failliet verklaard. Hoe kan uw tv dan 4 jaar oud zijn?

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door riddert »

Tv is vanaf Augustus 2017 geleverd geworden, als je zoekt op het typenummer.

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door riddert »

Overigens heeft de expert de garantie afhandeling overgenomen, misschien optie voor ts om daar aan te kloppen.

https://www.expert.nl/service/garantie- ... n-garantie

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jun 2021 21:56
Seinhuis schreef:
24 jun 2021 21:22
Je moet bij de verkoper zijn. Die is failliet, dus er valt nergens iets te halen.
Dat is onjuist. Je kunt gewoon de fabrikant aanspreken, op meerdere gronden zelfs.
Is dat zo? Hier valt anders te lezen:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... et-wat-nu/

Moneyman
Berichten: 29993
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samsung UHD TV (EU49MU6120): binnen 4 jaar paarse vlekken

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
25 jun 2021 08:21
Moneyman schreef:
24 jun 2021 21:56
Seinhuis schreef:
24 jun 2021 21:22
Je moet bij de verkoper zijn. Die is failliet, dus er valt nergens iets te halen.
Dat is onjuist. Je kunt gewoon de fabrikant aanspreken, op meerdere gronden zelfs.
Is dat zo? Hier valt anders te lezen:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... et-wat-nu/
Dat artikel is -zoals veel artikelen over dit onderwerp- onvolledig. Er zijn in ieder geval drie mogelijke routes om de fabrikant aan te spreken:
1) fabrieksgarantie;
2) fabrikagefouten;
3) ongerechtvaardigde verrijking.

Of er (nog) sprake is van fabrieksgarantie weet ik niet, maar dat er sprake is van een fabrikagefout ligt voor de hand. En dankzij het faillissement van de verkoper is de derde optie ook mogelijk.

Gesloten