LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
polartim
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2014 13:59

Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door polartim »

Ik heb iets langer dan een maand geleden een koptelefoon van Sennheiser type RS-220 gekocht, voor het pittige bedrag van 389,- De reviews waren erg goed, dus mezelf maar eens "getrakteerd" omdat ik muziek goed wou luisteren, en draadloos door het huis.

Product binnen gehad via de webshop Bobshop, prima webshop, snelle levering.

Het product een maand geprobeerd, maar de ontvangst (draadloos) was erg slecht. Viel vaak weg, en hoorde tikjes. Gemaild met zowel Sennheiser als Bobshop, en alles geprobeerd, maar kreeg toen van Sennheiser te horen dat ik hem maar moest sturen naar hun adres in Almere, want hij zou defect zijn.

Dat gedaan, en toen kreeg ik de melding per mail, dat ik hem kon omruilen. Echter was de RS-220 niet meer leverbaar bij Sennheiser, dus ik reeg 2 alternatieven.

1) een RS-180 met een extra spare HDR-180 hoofdbeugel (draadloos alternatief)
2) een HD-650 (bedraad alternatief)


Nu ben ik het hier niet mee eens, omdat als ik deze producten opzoek op internet, ze voor een goedkopere prijs worden aangeboden dan de 389,- die ik betaald heb voor de RS-220.

Dat heb ik ook teruggekoppeld, maar dan komen ze met het verhaal dat zij kijken naar hun adviesprijzen. Hun advies verkoopprijs van de RS 220 een waarde van €449,-.

Hun aanbieding naar mij toe:

Of een HD650 met hun advies verkoopprijs van €459,-. (die ik online terugvind voor 329 op Redcoon)

Of een RS180 en een HDR180 voor respectievelijke advies verkoopprijzen van €269,- en €139,- hetgeen totaal €408,- is. Hier leveren we graag nog een nader te bepalen in-ear set bij met een advies verkoopprijs van rond de €50,-. (deze optie zit ik eigenlijk sowieso niet op te wachten, want dan heb ik 3 koptelefoons... die ik bovendien ook goedkoper online kan krijgen dan hun adviesprijzen en mijn prijs van 389 die ik betaald heb).

Kortom, ik ben niet tevreden met hun aanbod. Wat zijn mijn rechten als consument hierin?

Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door sjohie »

polartim schreef:Ik heb iets langer dan een maand geleden een koptelefoon van Sennheiser type RS-220 gekocht, voor het pittige bedrag van 389,- De reviews waren erg goed, dus mezelf maar eens "getrakteerd" omdat ik muziek goed wou luisteren, en draadloos door het huis.

Product binnen gehad via de webshop Bobshop, prima webshop, snelle levering.

Het product een maand geprobeerd, maar de ontvangst (draadloos) was erg slecht. Viel vaak weg, en hoorde tikjes. Gemaild met zowel Sennheiser als Bobshop, en alles geprobeerd, maar kreeg toen van Sennheiser te horen dat ik hem maar moest sturen naar hun adres in Almere, want hij zou defect zijn.

Dat gedaan, en toen kreeg ik de melding per mail, dat ik hem kon omruilen. Echter was de RS-220 niet meer leverbaar bij Sennheiser, dus ik reeg 2 alternatieven.

1) een RS-180 met een extra spare HDR-180 hoofdbeugel (draadloos alternatief)
2) een HD-650 (bedraad alternatief)


Nu ben ik het hier niet mee eens, omdat als ik deze producten opzoek op internet, ze voor een goedkopere prijs worden aangeboden dan de 389,- die ik betaald heb voor de RS-220.

Dat heb ik ook teruggekoppeld, maar dan komen ze met het verhaal dat zij kijken naar hun adviesprijzen. Hun advies verkoopprijs van de RS 220 een waarde van €449,-.

Hun aanbieding naar mij toe:

Of een HD650 met hun advies verkoopprijs van €459,-. (die ik online terugvind voor 329 op Redcoon)

Of een RS180 en een HDR180 voor respectievelijke advies verkoopprijzen van €269,- en €139,- hetgeen totaal €408,- is. Hier leveren we graag nog een nader te bepalen in-ear set bij met een advies verkoopprijs van rond de €50,-. (deze optie zit ik eigenlijk sowieso niet op te wachten, want dan heb ik 3 koptelefoons... die ik bovendien ook goedkoper online kan krijgen dan hun adviesprijzen en mijn prijs van 389 die ik betaald heb).

Kortom, ik ben niet tevreden met hun aanbod. Wat zijn mijn rechten als consument hierin?

Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Hoe kan het zo gekomen zijn dat je nu in gesprek bent met Sennheiser, terwijl je enkel een overeenkomst hebt met Bobshop? Zij moeten met een oplossing komen voor het ondeugdelijke product, dat zij iets via Senneheiser doen kan logisch zijn, maar daar heb jij niks mee te maken.

polartim
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2014 13:59

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door polartim »

sjohie schreef:
polartim schreef:Ik heb iets langer.. tekst tekst tekst
Hoe kan het zo gekomen zijn dat je nu in gesprek bent met Sennheiser, terwijl je enkel een overeenkomst hebt met Bobshop? Zij moeten met een oplossing komen voor het ondeugdelijke product, dat zij iets via Senneheiser doen kan logisch zijn, maar daar heb jij niks mee te maken.
Ik heb wel vaker producten terug moeten sturen, en mijn ervaring (tot nu toe) was dat contact direct met de fabrikant het snelste en het beste was. Mijn ervaring is dat webshops nog al eens moeilijk willen doen. Ik heb bijvoorbeeld een backpack van Osprey direct naar hun fabriek toegestuurd (en een gerepareerde ontvangen) net zoals een Acer laptop (gerepareerde terug ontvangen).

Begrijp nu wel dat dit slecht kan uitpakken, omdat je in principe enkel met de verkoper van doen hebt. Dat begrijp ik ook wel. Maar ik weet wel dat de verkoper hem uiteindelijk ook weer moet terugsturen. Het is nu enkel wat onhandig omdat het product niet meer leverbaar is, dat het nu extreem slecht uitpakt. Vind het ook wat lullig dat Sennheiser deze opties aanbied, omdat ik niet naar adviesprijzen kijk, maar enkel naar verkoopprijzen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Waarom stel je niet voor het verschil bij te betalen dan ?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door gilas »

polartim schreef:Vind het ook wat lullig dat Sennheiser deze opties aanbied, omdat ik niet naar adviesprijzen kijk, maar enkel naar verkoopprijzen.
Dat is niet het probleem van Sennheiser maar van jouw.
Zij mogen gewoon de adviesprijzen aanhouden,aangezien het hun product is.
Als je gewoon naar de verkoper had gegaan dan had die misschien nog wat voor je kunnen betekenen.

polartim
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2014 13:59

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door polartim »

bprosman schreef:
Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Waarom stel je niet voor het verschil bij te betalen dan ?
Dit heb ik voorgesteld, alleen zij mogen/kunnen dit blijkbaar niet doen. Zij sturen me daarvoor weer terug naar Bobshop. Ik heb Bobshop ook maar weer een mail gestuurd. Even kijken wat hun aanbieden. Zij kunnen de RS-220 overigens ook niet meer aanbieden, dus zij zullen mij dan ook iets anders moeten bieden neem ik aan. Wellicht dat ik daar het verschil kan bijbetalen.

Hoe dan ook zal ik dan weer het pakket moeten opsturen naar Bobshop a 6,95 (Sennheiser mag het ook niet direct naar Bobshop sturen), dus dan ben ik al 13,90 euro kwijt aan verzendkosten (1 x naar Sennheiser, en 1 x naar Bobshop). Een tevreden Sennheiser klant ben ik in ieder geval niet meer...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door ruud_a »

polartim schreef:
sjohie schreef:
polartim schreef:Ik heb iets langer.. tekst tekst tekst
Hoe kan het zo gekomen zijn dat je nu in gesprek bent met Sennheiser, terwijl je enkel een overeenkomst hebt met Bobshop? Zij moeten met een oplossing komen voor het ondeugdelijke product, dat zij iets via Senneheiser doen kan logisch zijn, maar daar heb jij niks mee te maken.
Ik heb wel vaker producten terug moeten sturen, en mijn ervaring (tot nu toe) was dat contact direct met de fabrikant het snelste en het beste was. Mijn ervaring is dat webshops nog al eens moeilijk willen doen. Ik heb bijvoorbeeld een backpack van Osprey direct naar hun fabriek toegestuurd (en een gerepareerde ontvangen) net zoals een Acer laptop (gerepareerde terug ontvangen).

Begrijp nu wel dat dit slecht kan uitpakken, omdat je in principe enkel met de verkoper van doen hebt. Dat begrijp ik ook wel. Maar ik weet wel dat de verkoper hem uiteindelijk ook weer moet terugsturen. Het is nu enkel wat onhandig omdat het product niet meer leverbaar is, dat het nu extreem slecht uitpakt. Vind het ook wat lullig dat Sennheiser deze opties aanbied, omdat ik niet naar adviesprijzen kijk, maar enkel naar verkoopprijzen.
voor hoeveel verschillende verkoopprijzen zou die koptelefoon worden verkocht in nederland?
neem gewoon contact op met die webshop.
daar hebt u hem gekocht.
laat hun het probleem oplossen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door ruud_a »

polartim schreef:
bprosman schreef:
Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Waarom stel je niet voor het verschil bij te betalen dan ?
Dit heb ik voorgesteld, alleen zij mogen/kunnen dit blijkbaar niet doen. Zij sturen me daarvoor weer terug naar Bobshop. Ik heb Bobshop ook maar weer een mail gestuurd. Even kijken wat hun aanbieden. Zij kunnen de RS-220 overigens ook niet meer aanbieden, dus zij zullen mij dan ook iets anders moeten bieden neem ik aan. Wellicht dat ik daar het verschil kan bijbetalen.

Hoe dan ook zal ik dan weer het pakket moeten opsturen naar Bobshop a 6,95 (Sennheiser mag het ook niet direct naar Bobshop sturen), dus dan ben ik al 13,90 euro kwijt aan verzendkosten (1 x naar Sennheiser, en 1 x naar Bobshop). Een tevreden Sennheiser klant ben ik in ieder geval niet meer...
u hebt er toch zelf voor gekozen contact op te nemen met sennheiser?
dan moet u ook zelf de verantwoording accepteren van die extra kosten.

polartim
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2014 13:59

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door polartim »

ruud_a schreef:
u hebt er toch zelf voor gekozen contact op te nemen met sennheiser?
dan moet u ook zelf de verantwoording accepteren van die extra kosten.
Bij het kiezen voor contact met Sennheiser ging ik er vanuit dat het probleem zou worden opgelost. Aangezien ze dat niet kunnen , begrijp ik nu ook wel dat ik deze kosten nu moet maken. Daar kan ik toch redelijk ontevreden over zijn, of niet dan ? Ik had meer verwacht van Sennheiser hierin.

Ik begrijp verder overigens niet dat ze het product niet direct naar Bobshop kunnen sturen...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door prem »

polartim schreef:
ruud_a schreef:
u hebt er toch zelf voor gekozen contact op te nemen met sennheiser?
dan moet u ook zelf de verantwoording accepteren van die extra kosten.
Bij het kiezen voor contact met Sennheiser ging ik er vanuit dat het probleem zou worden opgelost. Aangezien ze dat niet kunnen , begrijp ik nu ook wel dat ik deze kosten nu moet maken. Daar kan ik toch redelijk ontevreden over zijn, of niet dan ? Ik had meer verwacht van Sennheiser hierin.

Ik begrijp verder overigens niet dat ze het product niet direct naar Bobshop kunnen sturen...
Hoe kunnen ze nog een adviesverkoopprijs voor de 220 hanteren als ie niet meer leverbaar is ?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De sennheiser RS-220 is nog volop in de detailhandel verkrijgbaar ( bol.com,mediamarkt... )

Je mag daarom ook eisen dat Bobshop je alsnog dit type levert, ook al moeten zij deze ergens anders extra inkopen.

Of dit gaat lukken is wel de vraag, meestal bieden ze je alleen ontbinding van het aankoopcontract aan, en dan is het de vraag hoeveel moete je voor 80-100 euro wil doen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door ruud_a »

polartim schreef:
ruud_a schreef:
u hebt er toch zelf voor gekozen contact op te nemen met sennheiser?
dan moet u ook zelf de verantwoording accepteren van die extra kosten.
Bij het kiezen voor contact met Sennheiser ging ik er vanuit dat het probleem zou worden opgelost. Aangezien ze dat niet kunnen , begrijp ik nu ook wel dat ik deze kosten nu moet maken. Daar kan ik toch redelijk ontevreden over zijn, of niet dan ? Ik had meer verwacht van Sennheiser hierin.

Ik begrijp verder overigens niet dat ze het product niet direct naar Bobshop kunnen sturen...
u schrijft het al: ik ging er van uit.
daarom kost het geld.
dus als u ontevreden bent, moet u ontevreden over uzelf zijn.
als een product niet meer leverbaar is en niet meer te repareren valt, houdt het voor sennheiser ook op.

dat ze het product niet doorsturen naar bobshop, daar zou ik allerlei administratieve problemen voor kunnen bedenken.
maar de werkelijke reden daarvan weet ik ook niet.
in zijn algemeenheid lijkt het me in grotere bedrijven met meer mensen handig, om een administratief systeem te hebben, dat een product dat bij A vandaan komt ook weer naar A terug stuurt.
anders kunnen producten makkelijk verdwalen in de administratie.
zoiets van het kwam bij A vandaan, moest naar B worden gestuurd, maar is per ongeluk bij C terecht gekomen.
ga dat dan allemaal weer eens rechtbreien in je administratie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

polartim schreef:[Mijn ervaring is dat webshops nog al eens moeilijk willen doen.
De lagere prijzen moeten ergens vandaan komen. De gekken die er in trappen en hun garantie niet via de winkel maar via de fabrikant proberen te regelen zorgen direct voor lagere kosten voor die webwinkel.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door olaf79 »

polartim schreef:
bprosman schreef:
Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Waarom stel je niet voor het verschil bij te betalen dan ?
Dit heb ik voorgesteld, alleen zij mogen/kunnen dit blijkbaar niet doen. Zij sturen me daarvoor weer terug naar Bobshop. Ik heb Bobshop ook maar weer een mail gestuurd. Even kijken wat hun aanbieden. Zij kunnen de RS-220 overigens ook niet meer aanbieden, dus zij zullen mij dan ook iets anders moeten bieden neem ik aan. Wellicht dat ik daar het verschil kan bijbetalen.

Hoe dan ook zal ik dan weer het pakket moeten opsturen naar Bobshop a 6,95 (Sennheiser mag het ook niet direct naar Bobshop sturen), dus dan ben ik al 13,90 euro kwijt aan verzendkosten (1 x naar Sennheiser, en 1 x naar Bobshop). Een tevreden Sennheiser klant ben ik in ieder geval niet meer...
Het is vrij simpel. Als reparatie niet kan en vervanging ook niet (want is niet leverbaar), heb je recht op volledige aankoopbedrag retour.
Regel dit wel via de verkoper. Sennheiser is slechts voorleverancier

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door ruud_a »

sennheiser kan dat geld ook nooit teruggeven, want die heeft veel minder geld ontvangen, dan de verkoop prijs.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

olaf79 schreef:Het is vrij simpel. Als reparatie niet kan en vervanging ook niet (want is niet leverbaar), heb je recht op volledige aankoopbedrag retour.
Het artikel is nog volop online leverbaar, dus Bobshop zou gewoon een vervangend exemplaar moeten kunnen leveren.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar het probleem is dus dat het ding niet bij de bobshop is aangeleverd ter reparatie. De bobshop moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad kapot is en niet meer gerepareerd kan worden, en moet maar, zonder het kapotte apparaat gezien te hebben, een ander exemplaar leveren. En Sennheiser moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad door de bobshop is verkocht.

Teveel aannames om garantie en service op te kunnen geven.

Het is heel simpel: garantie claim je bij degene waar je het apparaat gekocht hebt. En die mag het dan bij de fabrikant verhalen. Als iemand de garantie rechtstreeks bij de fabrikant claimt, prima, maar in dit soort gevallen wordt het administratief gezien behoorlijk gecompliceerd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

witte angora schreef:Jawel, maar het probleem is dus dat het ding niet bij de bobshop is aangeleverd ter reparatie. De bobshop moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad kapot is en niet meer gerepareerd kan worden, en moet maar, zonder het kapotte apparaat gezien te hebben, een ander exemplaar leveren. En Sennheiser moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad door de bobshop is verkocht.

Teveel aannames om garantie en service op te kunnen geven.

Het is heel simpel: garantie claim je bij degene waar je het apparaat gekocht hebt. En die mag het dan bij de fabrikant verhalen. Als iemand de garantie rechtstreeks bij de fabrikant claimt, prima, maar in dit soort gevallen wordt het administratief gezien behoorlijk gecompliceerd.
Klopt, het kapotte exemplaar dient wel eerst aan Bobshop te worden geleverd. Daar dient TS ( en dus niet Sennheiser) voor te zorgen.

polartim
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2014 13:59

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door polartim »

Nog even ter afsluiting. Ik had het defecte product nog even bij Sennheiser laten liggen. Ik heb contact opgenomen met Bobshop waar ik de koptelefoon aangeschaft had. Die vertelden mij dat ze genoegen namen met een melding vanuit Sennheiser, dat de koptelefoon beoordeeld is als defect. Sennheiser heeft deze melding afgegeven.

Omdat Bobshop ook het product niet meer kon leveren, kreeg ik binnen 1 dag mijn geld terug.

Bobshop pluskudo's voor meedenken en niet moeilijk doen (zodat ik ook geen dubbele verzendkosten zou hebben). Sennheiser ben ik minder tevreden over, maar goed. Ik heb het resultaat wat ik wilde.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Jawel, maar het probleem is dus dat het ding niet bij de bobshop is aangeleverd ter reparatie. De bobshop moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad kapot is en niet meer gerepareerd kan worden, en moet maar, zonder het kapotte apparaat gezien te hebben, een ander exemplaar leveren. En Sennheiser moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad door de bobshop is verkocht.
Sorry, maar lijkt me toch dat Sennheiser zelf wel kan bepalen of een eigen product defect is of niet. Met een factuur is het simpel aantonen waar je iets gekocht hebt.
Teveel aannames om garantie en service op te kunnen geven.
Helemaal niet. Product is kapot, kan niet gerepareerd en niet vervangen (geen voorraad). Tsja das een simpel verhaal en er hoeft niks te worden aangenomen.
Het is heel simpel: garantie claim je bij degene waar je het apparaat gekocht hebt. En die mag het dan bij de fabrikant verhalen. Als iemand de garantie rechtstreeks bij de fabrikant claimt, prima, maar in dit soort gevallen wordt het administratief gezien behoorlijk gecompliceerd.
Das waar.

Gesloten