LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte ervaring met NAD receiver T753?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik bezit ook een Marantz versterker. Als ik die opgeschroefd heb zie ik inderdaad wat Thijs zegt, goedkoop. Zoals inderdaad Sony/Pioneer/Yamaha en consorten.
Mijn NAD versterker is inderdaad beter en netter opgebouwd dan mijn Marantz. Het geluid van beide versterkers is goed, met alleen dat mijn NAD een fluweel dynamische perfectie haar werk doet mij te laten genieten van muziek.

Een beter merk wat ik nog kan bedenken is Roksan.
Quad, MF en van dat soort lijkt mij ook een hoge high-end.
NAD heeft voor wat de prijzenstelling is een prima productlijn.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik heb een NAD versterker. Nou kijk ik ook wel eens een film, dus heb ik een NAD av versterker gekocht type l76.
En, ik moet sommige teleurstellen dat NAD wel degelijk een topmerk is, en NAD niet bij Mediamarkt verkocht wordt omdat NAD dat niet wilt. Select dealers.

Maar een probleem hebben met een apparaat dat 1500 euro gekost heeft is pijnlijk. Erg pijnlijk.

NAD is een top merk, en ik kan het weten want mijn huis staat er vol mee!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door dhc »

Blijf je op jezelf reageren? En voor alle duidelijkheid:
De vraag is uit FEBRUARI 2006!
TS is niet meer actief en niet geinteresseerd in jouw reactie....
NAD is een top merk, en ik kan het weten want mijn huis staat er vol mee!
Leg me dit ook even uit...Je huis volstampen met één merk, is dat dan automatisch een topmerk?

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door tarquesh »

Dat vindt ik wel. Ben er heel tevreden mee.

Van die topics van verlopen datums. Ik heb dat niet in de gaten. Daar heb je je gelijk mee. 8)

Meer internetters attenderen mij daarmee. 8)

IDC bedankt om mij wakker te schudden. :D

Groetjes.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door LeoZ »

@ Tarquesh::

NAd een topmerk... middelmatig... zeker niet slecht.... maar top of zoals je eerder intikte: high-end.... NEE dat zeker niet!!

High End is meer iets voor b.v. KRELL, McIntosh, AuidioNote... allemaal helemaal top... alleen voor een versterker van b.v. KRELL moet al gauw zo'n 20.000 euri's neergelegd worden... én meer!!

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door tarquesh »

@leoz

NAD is het middensegment. En Burmester, Meridian, Naim etc de High-End. Zoals je al weet.

Voor het geluid is NAD, Camebridge, en alle die in het midden opereren een prima alternatief voor een redelijk budget.

Maar NAD heeft zeker ook high-end apparatuur. De M-serie. Ik heb ook wel eens naar echte High-end apparaten geluisterd en ik vond het niet perse beter dan NAD, Cyrus en Nacamishi. Wat ik slecht vindt aan high-end is dat het geluid vaak koud is zonder dynamiek. Daarbij kost zo'n apparaat vaak die €20.000,--. Allemaal onder de noemer puur, maar soms klinken die apparaten als een doorsnee Pioneer, Philips of Sony.

Het oog bedriegt, het gehoor niet. Maar Leo, ik respecteer jou mening ook. Geen probleem.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door LeoZ »

Het geluid bij High-End koud?... ondanks ieders smaak... is het geluid bij dergelijke top app. eerder:: analystisch... anders gezegd : eerlijk, puur... geen vervorming... diepte in het geluid... men kan de zanger en/of orkest (musici) "zien".

Mits::: de weergevers (boxen) van dezelfde kwaliteit zijn!

Maar ik bezit dat soort extreem dure app. ook niet, en geniet van mijn Denon voorversterker en een Rotel eindversterker, beiden betaalbaar.

Zo ook met de NAD app. die in mijn oren ook heel goed klinken!

snakeye75
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2009 21:00

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door snakeye75 »

beste luisteraas,ga eens een keer naar een audio winkel en vergelijk eens een merk met een ander merk (herman kardon,nad,maranzt,arcam,cambridge audio enz..)met de zelfde boxen en kabels en je zult horen wat goed,beter en best klinkt en zeker zal herman kardon onderaan staan ........ha ha ....

groetjes m frannssen.audio club limburg

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door tarquesh »

a, kijk eens aan m fransen van de audioclub. (goed bedoeld).

Op die manier heb ik wel mijn keuze gemaakt door te luisteren met de zelfde boxen verschillende versterkers.
Een dure versterker, eentje er tussen in, en een buizenversterker.
De buizenversterker viel af omdat het mij tegenviel. Had altijd gedacht dat het zo mooi zou klinken dat ik helemaal verkocht zou zijn. Niet dus.
De hybride versterker van rond de 1200 euro had welliswaar een prima geluid, maar was te klinisch.
De transistor versterker een goede allrounder en een geluid dat ik gewend ben, en een cd met wat lievelingsnummers klinken lekker. Bingo.
De goedkope NAD verraste mij positief.

Wat Harman Kardon betreft, die waren vroeger geloof ik wel goed. Ik lees op de internet fora zoals AV blog en andere wel eens vaker dat Harman Kardon tegenvalt. Weet niet,
ik luister nooit naar Harman Kardon apparatuur.

Beste m, ik gebruik gewoon normale interlinks en heb mijn hifi gewoon op een stekker verdeel doos voor de stroomtoevoer. Wel gebruik ik bij mijn hifi op de zolder kamer speakers met spikes.

Gesloten