LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte ervaring met NAD receiver T753?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
pechvogel
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2006 09:53

slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door pechvogel »

Op 25-05-2004 heb ik een NAD receiver type T753 gekocht voor €1500,-.
Van het begin af heb ik problemen met dit ding gehad. Hij knettert, begint spontaan op maximaal volume te spelen enzovoort. Alle keren ben ik meteen met het toestel naar de plaatselijke audio-dealer teruggegaan en kreeg ik een nieuwe. Nu is dit euvel ook bij toestel nummer 4 gebeurd en nu blijkt pas dat NAD nooit iets heeft geweten van mijn klacht. Volgens de winkel zit er iets in mijn electra fout in mijn huis, hij is erg gevoelig voor stroomstoringen en men vind het nog niet eens gek dat het na 15 maanden weer fout gaat!!
Volgens de dealer heeft nog niemand met dit apparaat problemen gehad, maar een blik op kieskeurig.nl leert mij iets heel anders.
Ik heb nog garantie, maar ben dit merk spuugzat en de dealer ook.
Wie heeft soortgelijke ervaringen en wat raden jullie mij aan?

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door Fair »

Nad is een top merk.
Ik zou uw probleem aldaar deponeren.
Dit topmerk wil echt geen gezichtsverlies leiden

pechvogel
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2006 09:53

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door pechvogel »

Ik heb mijn probleem inderdaad daar gedeponeerd, zit alleen met een enorm katergevoel omdat ik van een goeie Harman Kardon ben overgegaan naar NAD, op advies van zogeheten kenners, en er sindsdien alleen maar ellende van heb gehad, terwijl NAD als 1 van de beste bekend staat. Dank voor Uw reactie.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

op advies van zogeheten kenners
Breek me de bek niet open over audiofielen en hun fabels. Harman/Kardon is prima spul, NAD is alleen maar dom duur. Het verschil hoor je met 98% van de speakers niet. Was zelf gaan luisteren in plaats van klakkeloos kopen, dan had je meteen gehoord dat je van die 1500 euro beter op vakantie kon gaan :?

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door gjvisser »

Precies, kwaliteits/prijs verhouding van Harman/Kardon is (vind ik persoonlijk) beter.

Daarnaast vind ik HK ook mooier qua design (smaken verschillen).

Ik ken ook iemand die een hele set van NAD heeft. Klinkt erg goed, maar zijn cd speler heeft nooit echt lekker gewerkt, veel te gevoelig en slaat vaak over (en nee, ligt niet aan de cd's)

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hier kunnen we hele lange discusie over aangaan.
Hier vraagt de topic starter niet om.
Ik sluit me dan ook bij Fair aan, bij nad de klacht deponeren.
Laat u niets wijs maken nad is prima spul en zeker geleikwaardig aan HK.
Alleen de prijs daar valt wel iets van te zeggen.

Grt Tim

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door Thijs193 »

Dit is een van de redenen waarom ik de verkopen van NAD op een laag pitje gezet heb, de receivers van NAD zijn erg gevoelig ( althans de series vanaf 2002 tot in ieder geval 2005 ) en er waren bij alle types veel problemen mee. Leg idd de klacht neer bij AND benelux ( de importeur ) en die zullen het wel op moeten lossen. Een goede tip bewaar de papieren die je na de reparatie erbij krijgt ( voor de rerparatie historie ).

Succes

pechvogel
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2006 09:53

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door pechvogel »

Dank U allen hartelijk voor uw reacties zover.
Ik zal het antwoord van NAD ook even moeten afwachten, maar een opmerking als dat het aan mijn electrische installatie thuis ligt (terwijl ik overal overspanningsbeveiligers op heb zitten) vond ik toch wel enigszins zorgwekkend.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door hharteman »

Overspanningsbeveiligers zijn toch voor blikseminslag bedoeld.
Het zal de storingen niet weg filteren als dat al de oorzaak is.
probeer het apparaat is bij een kennis die niet in de buurt zit om te zien of externe storingen de oorzaak zijn.
Als het daar wel goed werkt dan kun je ook nog een netfilter overwegen.
Als dat niet de oorzaak weg neemt dan de energie leverancier in gebreke stellen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

????



Geachte Essent,

mijn receiver doet raar en dat ligt aan jullie stroom. Fix it or face the consequences.


Ik zou van mijn stoel vallen van het lachen als Essent medewerker, volgens mij is het nooit vertoond dat iemand zijn energieleverancier in gebreke stelt omdat zijn receiver vreemd doet.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door hharteman »

Niet ongebruikelijk hoor meneer pervert.
Door allerlei secundaire oorzaken kunnen spanningsvallen en pieken en pulsen optreden.
Denk daarbij aan het inschakelen van motoren waar de ontstoring van defect is.
Dit is te checken door een osciloscoop met memory op het net te zetten.
Ik heb in de tijd dat ik in de branche zat geregeld de nuon bij mensen het laten uitchecken.
Netvervuiling komt heel veel voor.
Of dit echter bij de NAD het geval is, is te checken door hem even ergens anders te proberen.

pechvogel
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2006 09:53

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door pechvogel »

Maar dan zouden toch veel meer electrische problemen in huis moeten ontstaan, bijvoorbeeld bij computers, hetgeen niet het geval is.
er brandt zelfs geen lampje te snel door!!!
En het lijkt mij dat overspanningsbeveiligers precies dat doen wat ze zeggen, beschermen tegen een overspanning, of dat nu wordt veroorzaakt door bliksem of anderszins.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door hharteman »

Als u een overspannings beveiliging heeft is dat meestal voor bliksem inslag en doet niets aan kleine fluctuaties en storingen.
Alle andere apparatuur is vrij kostbaar en zie er ongeveer zo uit...

http://tinyurl.com/88bfd

Het ene apparaat is gevoeliger dan een ander.
Dat hangt af van de toegepaste filter in het apparaat.

Het is niet erg waarschijnlijk dat dit het probleem van de NAD is aangezien meer mensen last met hetzelfde apparaat hebben.
Maar om het uit te sluiten is het proberen ergens anders een simpele methode.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door inxsnl »

MMM leuk item geworden.
De overspannings beveiliger is er voor primaire overspanning.
Maar dan nog door de enorme spanning kan er secundair ook veel defekt raken.
In het geval met de nad ,kan ik mij niet voorstellen dat het met piekspanningen te maken heeft.
Tenzij de nad uit zeer goedkope componenten is opgebouwd.
Defekten in audio appies dmv pieken via het lichtnet komt wel eens voor ,maar dan bij appies die er al een aantal jaren op hebben zitten.
Maar dat komt door de ouderdom van de condensatoren.

action roy
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2006 19:18

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door action roy »

Nad is zeker geen Topmerk meer, dit was vroeger wel zo maar sinds de komst van de mediamarkten bcc enz bepalen hun voor welke prijs nad mag leveren. En ja dan is het logisch dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door Fair »

Roy

Klinkklare onzin wat je hier uitkraamt.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Toch een eigenwijse reaktie:

De ketting is zo sterk als de zwakste schakel en dat is bijna altijd .....
juist, de luidsprekers.
Zelfs een redelijk goedkope reciever kan al meer dan de beste luidspreker kan weergeven is mijn ervaring vanuit mijn radiotijd.

Natuurlijk, het is leuk om een lekkere dure set tegen de muur te hebben staan en te showen met een merk als B&O. Prima hoor, maar de luidsprekerboxen waren behoorlijk ordinair.
Harman-Kardon,Yamaha,pioneer, allemaal een stuk goedkoper dan NAD en met goede luidsprekerboxen (zelfbouw of gekocht bij een speciaalzaak in geluidsboxen =b.v. de Wiite de Witstraat te Amsterdam) levert dat meer dan onze oren horen kunnen.
Met 16.000 Hz houdt het wel op en met zo'n ouwe als ik wordt dat al gauw 12.000 Hz.

Ik luisterde dan ook in een winkel de kwaliteit af met een (goede) koptelefoon en nam een aantal verschillende soorten boxen mee naar het huis van de potentiele koper.
Belangrijk was de klankkleur die ieder mens anders ervaart en gek genoeg ook hoe de desbetreffende kamer was ingericht.

En zo hoort het.
Een reciever van (pak weg) 1500 euro terwijl met een ordinaire pioneer van 250 euro met goede boxen hetzelfde bereikt kan worden.

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door Thijs193 »

je verhaal is leuk en niet ongeloofwaardig, maar je laatste regel is echt onzin. Je zegt eigenlijk dat een versterker van 250 euro gelijk is aan een van 1500 ... was dat maar waar ... dat gaat alleen op als je luidsprekers van > 300 p/st aankoppeld. Schroef een NAD/Cambridge Audio/Rotel open en een Pioneer/Yamaha/Sony ... zie het verschil alleen al in opbouw en gebruikte componenten. Dit zet zich naar mijn mening ook door in de geluidskwaliteit. Met midden/top klasse luidsprekers hoor je het verschil echt wel.

Kroon56
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2007 12:40

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door Kroon56 »

Ongeveer 3,5 jaar geleden een NAD T752 aangeschaft. Na ongeveer 5 maanden geconfronteerd met een lockup (geen enkele toets of volumeknop werkte meer). Na verzending naar fabrikant een nieuw exemplaar ontvangen, welke hetzelfde euvel vertoonde na ongeveer 2 maanden. Vervolgens van detailist dit exemplaar omgeruild naar een NAD T753 (tegen bijbetaling). Drie jaar lang met veel plezier in gebruik genomen, echter nu vertoont ook dit exemplaar hetzelfde probleem: wanneer de versterker een paar uur aan staat, is die opeens niet meer te bedienen. Wat mag ik eigenlijk voor kwaliteit en levensduur van dit merk verwachten ???

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: slechte ervaring met NAD receiver T753?

Ongelezen bericht door tarquesh »

NAD is wel een topmerk. Heb al jaren en al jaren prima apparatuur. :D

Mijn geluid.

Gesloten