LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Moneyman »

waljaard schreef:Ook ik heb sinds vandaag error E62-10
Heb de camera 2,5 jaar. Sony DSC-HX300
Wat te doen?
Elsa
De verkoper aanspreken.

DRoels
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2017 12:08

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door DRoels »

Idem, zelfde storing sinds een maand of zo, maar nu pas deze meldingsmogelijkheid ontdekt. E:62.10 stabilisator probleem.Is repareren wel zinvol? Camera gekocht op 11/1/2014.

waljaard
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2016 11:19

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door waljaard »

Moneyman, verkoper is Mediamarkt en die doen niets behalve doorsturen voor reparatie. Dat wordt mij te duur.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk ook aan een fabrieksfout. Ik heb al heel wat jaartjes (stuk of tien, als het niet meer is) een camera van Canon, die dit in al die tijd niet heeft vertoond.

Duikeend
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2017 17:18

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Duikeend »

Mij is het zelfde overkomen. Een e-mail verstuurt via de Site van Sony. Geen enkele reactie van Sony. Ik heb dit met een andere camera van Sony ook gehad. Geen enkele reactie. Toestel via de vakhandel opgestuurd. Reparatie kosten 530 euro. Schandelijk dat dit na zoveel klachten zo veel moet kosten. Coulance zou op zijn plaats zijn. Onderzoekskosten zijn 85 euro, die ik niet hoef te betalen als ik afstand doe van de camera.
Ik denk niet dat ik ooit nog een Sony koop. Echt slechte reclame voor zo een bedrijf.

brunovr
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2017 11:59

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door brunovr »

Bij mij is ook de foutmelding na ruim 3 jaar tevoorschijn gekomen. Gebeld met Sony ze willen dat ik de camera opstuur, misschien dat ik wat korting krijg op de reparatie. Heeft iemand hier ook ervaringen mee.

Gerrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2017 11:10

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Gerrr »

Ik heb dezelfde melding op mijn scherm staan. Apart in mijn geval is, dat ik vooralsnog gewoon foto's kan maken met een goede kwaliteit. Althans zo lijkt het!

Wessy
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2017 12:17

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Wessy »

Sinds twee maanden krijg ik dezelfde melding, met als gevolg onscherpe foto's. Heb het toestel DSC-HX300 gekocht in april 2014. Ik heb voor aankoop
via verschillende sites veel onderzoek gedaan. Na 3 1/2 jaar toestel dus kaduuk en afgeschreven, want zoals ik in voorgaande reacties lees is reparatie duurder dan nieuw toestel. Erg teleurstellend voor een toestel van € 329,=. Ook onbegrijpelijk dat Sony niets doet, terwijl dit defect zo vaak voorkomt.

hobby_henny
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:19

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door hobby_henny »

Ook ik heb sinds 10 januari 2018 deze E:62:10 storingsmelding. Beeldstabilisatie werkt niet meer en het beeld is vaak wazig. Camera is dus niet meer te gebruiken.

DamesHoedje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2018 17:27

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door DamesHoedje »

Mijn camera Sony DSC-HX400V geeft al zeker een jaar de melding E:62.10. Daar ik veel "buiten"foto's maak is me in eerste instantie niets opgevallen. Nu blijkt inderdaad de beelden die in huis genomen zijn met de zoomfunctie, zeer te wazig zijn. Balen. Vandaar dat ik eens op internet ben gaan struinen. Ja, het probleem en de code E:62:10 is me duidelijk. Uiteraard buiten de garantieperiode.
Terug naar de "analoge" camera? Daar heb ik jaren mee kunnen fotograferen, zonder enig probleem. De Goede Oude Tijd.
Flauwekul, natuurlijk, maar het is niet de eerste digitale camera waar ik problemen mee heb. Het wordt zo wel een heel duur plaatjes schieten.
Heeft iemand een goede tip, wat betreft een andere camera?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sjohie »

DamesHoedje schreef:Mijn camera Sony DSC-HX400V geeft al zeker een jaar de melding E:62.10. Daar ik veel "buiten"foto's maak is me in eerste instantie niets opgevallen. Nu blijkt inderdaad de beelden die in huis genomen zijn met de zoomfunctie, zeer te wazig zijn. Balen. Vandaar dat ik eens op internet ben gaan struinen. Ja, het probleem en de code E:62:10 is me duidelijk. Uiteraard buiten de garantieperiode.
Terug naar de "analoge" camera? Daar heb ik jaren mee kunnen fotograferen, zonder enig probleem. De Goede Oude Tijd.
Flauwekul, natuurlijk, maar het is niet de eerste digitale camera waar ik problemen mee heb. Het wordt zo wel een heel duur plaatjes schieten.
Heeft iemand een goede tip, wat betreft een andere camera?
De Panasonic FZ-80, of de Nikon B700? Persoonlijk ben ik altijd wel een fan geweest van de Panasonic FZ serie, dus mijn advies zou zijn om daar eens naar te kijken. Maar hoe/of een bepaald model X van merk Y bijvoorbeeld in de hand ligt, is erg persoonlijk.

huushuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:10

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door huushuis »

Ook wij hebben sinds vorige week last van deze foutmelding. Toestel is net 4 jaar oud dus dat is balen. Ik begrijp dat contact opnemen met Sony weinig zin heeft en dat een reparatie net zo duur is als een nieuw toestel. Voor ons een reden om geen Sony meer te nemen

-Willemien-
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2018 14:10

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door -Willemien- »

Ik heb voor mijn Sony DSC-HX300 heel lang moeten sparen van een bijstandsuitkering. Hij is ongeveer 3 jaar oud en gisteren kreeg ik de bekende Error 62.10. en bemerkte dat alles bibbert en beweegt. ik vind dat Sony mijn fototoestel die meer dan 300 euro heeft gekost moet vergoeden! Zelf kan ik geen nieuwe meer kopen omdat ik het geld er gewoon niet voor heb!

tolreimers
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2018 21:53

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door tolreimers »

Naast de E:62:10 melding ben ik nu veel vakantiefoto's verloren omdat het toestel de bestanden niet meer kan weergeven. Ondanks dat er wel allemaal fotobestanden om de microSD staan zijn ze op de camera zelf, als ook via de software van SONY of een simpele cardreader niet meer terug te halen. Twee vakanties met foto's als verloren beschouwd. Het is werkelijk droevig hoe dit apparaat mij in de steek laat.

sandra sijm
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2018 20:55

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sandra sijm »

Ook wij hebben 3 camera's van sony zowel de hx300 en de hx400 en ja hoor precies na 2 jaar en een aantal maanden beide de E 62 10 code. Ook op internet gekeken en van alles geprobeerd. Direct een email naar Sony gestuurd met ons probleem.
Dit is de reactie die wij van sony kregen:

Bedankt voor uw reactie.
Wij vinden het erg vervelend om te vernemen dat u teleurgesteld bent in ons product. U geeft aan dat de verwachte levensduur 5 jaar is, wij kunnen hier geen uitspraak over doen.
Het kan helaas voorkomen dat een product buiten de garantie defect gaat en wij proberen dan een zo goed mogelijke oplossing te bieden, echter bij een camera die buiten de garantie is kunnen we helaas geen coulance aanbieden.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Wij hebben niets aangeven over de verwachte levensduur.....

Wij hebben veel mensen deze sony aanbevolen, nooit meer dus! Dit waren ons eerste sony's en ook meteen de laatste.

sasjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2018 22:02

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sasjuh »

Hier ook de foutmelding e:6210 bij mijn sony dsc-hx300
Gelukkig had ik nog 5 dagen (!!) garantie (echt zooo mazzel.....) en heb ik hem gisteren weg gebracht.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren en of hij gerepareerd gaat worden.
De mediamarkt (waar ik hem vandaan heb)... zeggen dat dit binnen de garantie valt.
Binnen 2 tot 4 weken krijg ik hem terug als het goed is
We zullen het zien.

(man.. mis die camera nu al.... pff baal echt als een stekker! )

Benjm
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2018 10:11

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Benjm »

Ook ik heb sinds pas last van deze error op mijn Sony DSC-HX300. Heb deze camera ook ongeveer 3 tot 4 jaar. Echt balen dus aan deze kant. Nieuw camera is bijna nog goedkoper dan deze te laten repareren. Op zoek naar wat anders en beter dus. Bij deze wil ik mij ook aanmelden voor deze klachten tegen Sony

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Benjm schreef:Bij deze wil ik mij ook aanmelden voor deze klachten tegen Sony
Wat verwacht je er nu van?

Sylv18foto!
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2018 14:00

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Sylv18foto! »

Zelfde verhaal als sasjuh

Heb hx400v van Mediamarkt met garantie.
Foutmelding e 62 10 ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden.. iemand ervaring?

AdrianaG
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2018 12:28

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door AdrianaG »

:cry: Hier hetzelfde euvel met de camera - ik was op zoek naar mogelijkheden toen ik deze site vond en zie dat er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.

Nu ben ik (nog) niet bekend met Radar en de eventuele acties, maar vroeg mij af:
- is er vanuit Radar al iets ondernomen?
- zo niet, is er vanuit al deze klachten al een gezamelijke klacht richting Sony gegaan?
- zijn er al resultaten geboekt?
- en zo ja, waar kan ik mij aansluiten - als dat al mogelijk is?
- en zo niet, hoe kunnen we het dan bundelen?

Veel vragen, maar het is meer dat ik onbekend ben met dit forum!

Gesloten