LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
margreet de broekert
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2017 12:07

Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door margreet de broekert »

Oproep aan bezitters met een Sony DSC-HX300 camera met het euvel E 62:10 om zich hier te melden!

Net als waarschijnlijk duizenden gedupeerden kreeg ik na 3,5 jaar de melding error E 62:10 in mijn camerascherm te zien. Beeldstabilisatie naar de knoppen. Reparatie kost € 414,-, een nieuw toestel € 300.

Ik raadpleegde in eerste instantie internet. En schrok.
Op Youtube circuleren twee filmpjes met tips om dit probleem zelf te verhelpen. Het ene filmpje (heel schattig, batterij eruit halen en een beetje tikken tegen de zoomlens) biedt natuurlijk geen oplossing, is wel 17.209 keer bekeken.
In het andere filmpje wordt de camera stukje bij beetje uitgepeld. Daar begin ik echt niet aan... Is wel 34.606 keer bekeken.

Tientallen mensen in Nederland hebben zich uitgelaten over dit euvel op consumentensites e.d. en de schandalige manier waarop Sony hier mee omgaat.
Ik voerde de nodige correspondentie met Sony, voordat ik het toestel opstuurde naar TechRepair, en daarna. Sony wil mij in niets tegemoet komen. ‘Kwestie van pech!’. Zelfs de coulanceregeling, waar ik recht op heb (0.7 x € 414,) is ineens van de baan.
Misschien dat als we de krachten kunnen bundelen, dat we Sony op de knieën kunnen krijgen.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door gemist »

Heel apart misschien, maar alles van Sony gaat spontaan kapot in mijn handen. Maar dan ook echt alles. Videobanden en Vaio's...ze houden spontaan op met bestaan/functioneren.

robbiehuijnen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2017 10:22

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door robbiehuijnen »

Hierbij wil zich nog een gedupeerde aanmelden. Vorige week op vakantie geeft mijn Sony camera plotseling de foutmelding E 62:10 aan.
Even googelen om te kijken wat het probleem is, maar zie alleen maar mails van meer gedupeerde met hetzelfde probleem.
Eergisteren bel ik naar de winkel in Eindhoven waar ik de camera heb gekocht, ze hadden nog nooit van het probleem gehoord (??), advies was om contact op te nemen met Sony en de camera ter reparatie aan te bieden, dit zou wel eens 400 € kunnen gaan kosten.
Dit is dus mijn laatste Sony product ooit!!

diana68
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2017 20:47

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door diana68 »

Sinds vandaag krijg ik ook de code E-6210 te zien. Scherpstellen doet ie niet meer en foto's zien er niet meer uit. Ik denk dat mijn camera een jaar of 4 is. Maar ik weet ook wel dat dit mijn laatste Sony is. Mijn vorige Sony Cybershot (1 van de eerste, met nog maar 3.1 pixels) was ook met 2 jaar al overleden. Toen ik deze kocht was ik eigenlijk van plan om een Canon te kopen in ditzelfde segment, maar de verkoper raadde me deze aan. Foute keuze geweest dus. En zoveel gebruik ik 'm nou ook weer niet, want meestal werk ik met de spiegelreflex van Nikon. Heeft Margreet de Broekert misschien een mailadres van Sony waar ik met deze melding en klacht terecht kan? Want ik wil best ook reageren richting Sony.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Dieke83 »

diana68 schreef:Sinds vandaag krijg ik ook de code E-6210 te zien. Scherpstellen doet ie niet meer en foto's zien er niet meer uit. Ik denk dat mijn camera een jaar of 4 is. Maar ik weet ook wel dat dit mijn laatste Sony is. Mijn vorige Sony Cybershot (1 van de eerste, met nog maar 3.1 pixels) was ook met 2 jaar al overleden. Toen ik deze kocht was ik eigenlijk van plan om een Canon te kopen in ditzelfde segment, maar de verkoper raadde me deze aan. Foute keuze geweest dus. En zoveel gebruik ik 'm nou ook weer niet, want meestal werk ik met de spiegelreflex van Nikon. Heeft Margreet de Broekert misschien een mailadres van Sony waar ik met deze melding en klacht terecht kan? Want ik wil best ook reageren richting Sony.
Met Canon heb je de E32 error en Nikon de Err foutmelding elke camera merk heeft zijn foute.
Dus om te zeggen dat je geen Sony meer koopt is je eigen keus maar dan zien we je hier over 2 jaar met een ander merk en dezelfde fout melding.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sjohie »

diana68 schreef:Sinds vandaag krijg ik ook de code E-6210 te zien. Scherpstellen doet ie niet meer en foto's zien er niet meer uit. Ik denk dat mijn camera een jaar of 4 is. Maar ik weet ook wel dat dit mijn laatste Sony is. Mijn vorige Sony Cybershot (1 van de eerste, met nog maar 3.1 pixels) was ook met 2 jaar al overleden. Toen ik deze kocht was ik eigenlijk van plan om een Canon te kopen in ditzelfde segment, maar de verkoper raadde me deze aan. Foute keuze geweest dus. En zoveel gebruik ik 'm nou ook weer niet, want meestal werk ik met de spiegelreflex van Nikon. Heeft Margreet de Broekert misschien een mailadres van Sony waar ik met deze melding en klacht terecht kan? Want ik wil best ook reageren richting Sony.
Die foutmelding heeft te maken met de stabilisatiefunctie, en gaat vaak gepaard met mechanische geluiden als kraken of een soort schurend geluid. Het komt inderdaad vaker voor, dus er wordt hier en daar geopperd dat het om een mogelijke constructiefout gaat, maar evenzoveel "experts" scharen het onder onzorgvuldig gebruik/schoonmaken, want zo'n mechaniek is relatief gevoelig, een zandkorreltje hier of daar is genoeg, en die modellen zijn niet "weather sealed" zoals high end modellen dat zijn.

Overigens werken mijn HX-9v en HX-60v nog prima, die eerste is toch al bijna 6 jaar oud, en die sleep ik overal mee naar toe.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door olaf79 »

Zie inderdaad veel meldingen van dit type toestel. Probleem zit in de lens die dan compleet vervangen moet worden, daarom is het zo duur.

Lijkt toch wel aannemelijk, gezien aantal meldingen, dat het om een fabrieksfout gaat.

diana68
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2017 20:47

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door diana68 »

Het is al m'n 2e Sony die in korte tijd de geest geeft. Ik heb 2 Canon compact camera's die al heel wat jaartjes oud zijn en nog nooit problemen hebben gegeven. Voor mij heeft Sony dus echt afgedaan en komt er bij mij niet meer in.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:Zie inderdaad veel meldingen van dit type toestel. Probleem zit in de lens die dan compleet vervangen moet worden, daarom is het zo duur.Lijkt toch wel aannemelijk, gezien aantal meldingen, dat het om een fabrieksfout gaat.
Weet jij dan hoeveel toestellen er zijn verkocht?
Het is foutmelding die voor meerdere types van toepassing is en meerdere oorzaken kent.
Het is dus wel erg kort door de bocht om te stellen dat het aannemelijk dat het om een fabrieksfout gaat.

Ellenwellenslinkens
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2017 13:56

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Ellenwellenslinkens »

Beste lezer,
Ik wil graag reageren op Uw bericht over de Sony camera met de foutmelding E:62:10. Ik heb deze camera eind mei 2015 gekocht en de foto’s waren prachtig, was erg tevreden over de camera. Afgelopen week tijdens onze vakantie begon de camera ineens deze foutmelding te geven, onduidelijke foto’s ineens wat nooit was geweest. Ook op internet hier verder naar gezocht en geschrokken van de vele klachten hierover en wat de prijs voor reperatie is. Als er zoveel klachten mbt dezelfde foutmelding zijn zou je toch verwachten dat Sony hier iets tegen doet, als een product zoveel dezelfde klachten geeft zou je toch iets verwachten van Sony. Heeft iemand soms advies wat ik het beste kan gaan doen.

Lies83
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2017 15:48

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Lies83 »

Na 2,5 jaar met plezier foto’s te hebben genomen met de sony DSC-HX300 camera kreeg ik de melding E 62:10 in mijn camerascherm te zien, terwijl ik op vakantie was. Allerlei dingen geprobeerd, maar helaas blijft het probleem zich voordoen. Ik raadpleegde het internet. En schrok dat er zoveel meldingen van waren. Momenteel nog in overleg met sony die mij doorstuurt om te bellen met de TechRepair. Maar na de vele verhalen gelezen te hebben, verwacht ik daar niet veel van. Erg jammer, want hoe zit het met garantie en hoe lang een camera nu eigenlijk mee zou mogen gaan zonder problemen…

Niek1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2017 21:27

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Niek1957 »

Idem, zelfde storing. E:62.10 stabilisator probleem.Is repareren wel zinvol? Camera 3 jaar oud.

margriet.verhagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2017 13:58
Contacteer:

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door margriet.verhagen »

Ik wil graag een klacht melden over de fotocamera Sony Dschc300 cybershot. Ik krijg een foutcode e6210 en na initialiseren blijft de foutcode bestaan. Ik heb contact opgenomen met de winkel waar de camera is gekocht in april 2014. Helaas geen garantie meer ze hebben mij geadviseerd om Radar te mailen omdat er erg veel meldingen hierover zijn. Bij deze!!! Wordt er vanuit Sony al serieus aandacht aan besteed? Het kan toch niet zo zijn dat reparatie kosten hoger uitkomen dan waarvoor de camera toen is aangeschaft. Wanneer het een dergelijk veel voorkomende klacht is zou dit serieus bekeken moeten worden. Mijn vraag is wat te doen.
Hartelijke groet,
Margriet Verhagen

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik lees veel dezelfde klachten. Dat zou aanleiding kunnen zijn om te denken aan een fabrieksfout, mits achter deze ene foutmelding tenminste steeds hetzelfde probleem schuil gaat. In theorie zou je (desnoods gezamenlijk) actie kunnen ondernemen. Maar in de praktijk zou ik er niet aan beginnen, enerzijds vanwege de kleine kans op een goede afloop, anderzijds vanwege de kosten/ batenverhouding.

Ik zou dit ding vergooien en een andere camera kopen. Hoe zuur dat ook is, want het was niet eens een goedkope camera.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik lees veel dezelfde klachten. Dat zou aanleiding kunnen zijn om te denken aan een fabrieksfout, mits achter deze ene foutmelding tenminste steeds hetzelfde probleem schuil gaat. In theorie zou je (desnoods gezamenlijk) actie kunnen ondernemen. Maar in de praktijk zou ik er niet aan beginnen, enerzijds vanwege de kleine kans op een goede afloop, anderzijds vanwege de kosten/ batenverhouding.

Ik zou dit ding vergooien en een andere camera kopen. Hoe zuur dat ook is, want het was niet eens een goedkope camera.

Seajeei
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2017 16:49

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door Seajeei »

Na een week reizen in Amerika kreeg ook ik de storingsmelding E62.10 op mijn DSC-HX400.
Ook bij mij net na afloop van de garantietermijn. Ik heb hem nog maar 2 1/2 jaar. Resultaat onscherpe foto’s!
Via een andere internetsite een klacht neergelegd bij Sony maar die wil zelfs de klacht niet in behandeling nemen.
Als zoveel mensen dezelfde klacht hebben kun je dat als multinational niet afdoen als ‘ domme pech’ .
Voor mij geen Sony meer!

hanselzinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2017 15:39

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door hanselzinga »

Sinds een paar dagen heb ik ook bovengenoemde melding in het beeldscherm van mijn camera. 4 jaar geleden heb ik hem gekocht. De stabilisator werkt niet meer bij het inzoomen. Heel vervelend. Schijnt veel meer voor te komen. Wat kan eraan gedaan worden.
Hans Elzinga,
Groningen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door thecure »

laten repareren

geertsmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2017 11:33

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door geertsmit »

Sony camera bezitters ga dit zoveel als mogelijk delen op Twitter en Facebook. Mijn camera Sony HX 400 en net 3 jaar oud geeft ook storing E 62.10 , ben hiermee naar Firma Booms in Amsterdam de leverancier van deze camera gegaan en heeft dus contact opgenomen met Sony over dit probleem. Het verzoek was stuur maar op naar Tech Repair voor reparatie . Reparatie kosten dus voor de koper en geen garantie, en nu komt het waarom naar Tech Repair en geen ander gecertificeerde Sony reparateur wat ik wel heb gedaan. Tech Repair weet dat er een fabricatie fout zit in al deze camera,s denk ik. De camera,s zijn eenvoudig te repareren maar Sony werkt niet mee en wil niet toegeven dat wat mijn reparateur heeft gevonden. Betaal nu dus € 45,00 voor onderzoek camera en geen € 350,00 reparatie kosten wat dus garantie zou moeten zijn. Blijft dus storing E 62.10 geven tot hij de geest geeft. Heb je deze storing zet het op Facebook en Twitter Sony moet dit toch ook eens serieus nemen .

waljaard
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 dec 2016 11:19

Re: Sony DSC-HX300 camera: error E:62:10; veelvoorkomend euvel

Ongelezen bericht door waljaard »

Ook ik heb sinds vandaag error E62-10
Heb de camera 2,5 jaar. Sony DSC-HX300
Wat te doen?
Elsa

Gesloten