LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ronald g »

Eind goed al goed toch, de verkoper heeft het goed opgelost. Ben je weer voor een zelfde toestel gegaan of is het toch een ander geworden?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

fijn Sprietje ben net als ronaldg benieuwd of het dezelfde is geworden, geniet ervan.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Nee, het is toch maar een ander toestel geworden.
Ik mocht er een uitzoeken van minder geld, dan had ik het teveel betaalde terug gekregen, duurder had ook gemogen dat had ik dat bedrag bij moeten leggen of een van hetzelfde bedrag.
Helaas was een duurdere voor mij niet mogelijk.

Ik vond het heel erg moeilijk, ik twijfelde enorm tussen een Sony en twee van Philips.
Ze hadden een Philips van 102 cm voor 599 euro, een Philips van 107 cm voor 679 euro en ze hadden een Sony.
De Sony was een stuk duurder als de Sony die ik had gekocht maar de verkoper had aangegeven omdat ik al meteen mankementen aan de eerste televisie had en later gedurende de week ook telkens weer en ik een hele dag ook nog voor niets had zitten wachten tot ze hem kwamen halen en niet kwamen dat ik als troost ook die dure Sony mocht nemen.
Ik kon echt niet kiezen, ik dorst eigenlijk geen Sony meer maar ik heb toch maar de Sony genomen.
Ik heb hem nu in huis gekregen en tot nu toe doet hij het prachtig.
Ik denk wel dat het het showmodel was want het beeldscherm was heel vies,ik dacht omdat het waarschijnlijk het laatste exemplaar was in de winkel dat ik deze dan mocht zonder bijbetaling.
Inmiddels heb ik hem schoongemaakt met een zachte doek, ik heb hem gelukkig al iets schoner gekregen maar nog niet helemaal.
Ik denk dat voor ze hem kwamen brengen dat ze hem zelf ook hebben schoongemaakt maar misschien niet goed hebben nageveegd, en vandaar het beeldscherm nogal vies lijkt, het is net als bij sommige ramen die net gelapt zijn.
Ik zal moeten kijken wat ik zou kunnen gebruiken om het beeldscherm goed schoon te maken, als je de televisie aan hebt zie je er gelukkig niets van.

Het geluid via de scartkabels doet het ook goed en de mediabox die is aangesloten via een hdmi kabel doet het ook goed.
De televisie heeft ook een ingebouwde blue ray speler.
Ik heb dat nog nooit gehad, ik vind het wel heel erg mooi.

Ik heb al een aantal keren de handleiding doorgelezen en ik zie in de televisie staan bij Televisie Update de optie ja.
Ik vroeg me wel af of ik deze nou op ja moet laten staan, ik heb de televisie niet aangesloten op de computer of internet, ik weet niet of hij dan kan updaten of dat hij dat via de UPC mediabox (ik heb zelf helaas totaal geen verstand van electronica)

Na de ervaring met de vorige televisie ben ik erg bang dat de scartkabels het straks bij deze ook niet zouden doen maar ze doen het tot nu toe goed.

Sprietje

jor rebelski

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door jor rebelski »

Sprietje neemt iedereen in de maling :lol:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ronald g »

Deze tv zal wel in orde zijn, Software automatisch updaten kun je aan laten staan in de gebruiksaanwijzing zal vast wel staan hoe updaten in zijn werk gaat. De updates zijn te vinden op de site van Sony en vaak gaat updaten via een USB stick. Wat betreft het scherm daar zijn speciale middeltjes voor in de handel gebruik wel een microvezel doek, andere stofsoorten/keukenpapier kunnen krassen achter laten.

Veel kijkplezier.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

Veel plezier ermee Sprietje, zoals vogels en ronaldg al zeiden er zijn speciale doekjes.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ronald g »

Jor Rebelski is vandaag de trol.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Thuis heb ik al een dvd speler, ook van Sony maar deze is al op leeftijd.
In de televisie zit een Blue Ray speler maar eerlijk gezegd durf ik deze niet zo goed te gebruiken.
Hij heeft geen laden, je moet de dvd zo in de televisie doen, ik durf dat niet goed en ik ben ook bang dat die misschien stuk zou kunnen gaan en dan ook de hele televisie het niet meer zou doen.
Ik heb gisteren van iemand een Blue Ray speler gekregen, van Sony en deze heb ik via een nieuwe HDMI kabel op de televisie aangesloten.
Blue Ray speler deed het goed, alleen door het aansluiten van de Blue Ray speler stoort het analoog signaal van de televisie vreselijk.
Sommige zender konden zelfs niet eens meer door komen.
Ik dacht eerst dat het aan de ontvangst lag van de zenders maar toen ik de HDMI kabel van de Blue Ray speler eruit had gehaald waren de storingen weg.
Ik dacht dan zal ik eens alleen de HDMI kabel er in doen maar toen ook nog steeds storings vrij.
Het zal dus gekomen zijn door de Blue Ray speler.

Ik schrok er meteen heel erg van want ik werd gelijk weer bang dat door de storing die de Blue Ray speler veroorzaakte er ook gelijk een mankement aan de televisie zou zijn kunnen ontstaan, maar dat zal toch wel niet?
Alles doet het nu weer goed, als ik de Blue Ray speler eruit heb gehaald.
De Blue Ray speler had geen invloed op de dvd speler, video recorder en ook niet op de Mediabox welke ook via een HDMI kabel is aangesloten, de dvd speler en video recorder via de scartkabel.

Ik heb de gebruiksaanwijzing van de Blue Ray speler meerdere keren doorgelezen maar ik kan geen eventuele oorzaak vinden, alleen de analoog televisie reageerde zo op de Blue Ray speler, ik hoop maar dat er verder niets ergs met de televisie gebeurd is maar dat zal toch wel niet kunnen? de storingen in de analoog televisie zijn nu weer weg en als je de Blue Ray speler aansluit beginnen ze weer, ik durf hem niet meer aan te sluiten.

Niets voor mij al die electronica, ik houd het het liefst maar zo simpel en eenvoudig mogelijk.

Sprietje

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Sprietje schreef:Gisteren ging de televisie weer ineens zomaar uit, hij reageerde helaas helemaal weer nergens op.
Daarna kwam er een sterke geur van smeulende-brand geur uit de televisie.
Ik schrok hier enorm van en ik had gelukkig visite die konden helpen, ik raakte hier eerlijk gezegt van in paniek.

De stekker er uiteindelijk uitgehaald maar ik durf hem nu niet meer uit te zetten.

Uiteraard heb ik de afgelopen week de handleiding al meerdere keren doorgelezen, de handleiding op papier en op de televisie maar ik kan nergens een oplossing vinden.

De winkel de problemen maar doorgegeven maar helaas nog niets terug gehoord.

Dan koop je toch een televisie van 700,00 euro en krijg je dit er voor terug, helaas maar leuk is anders.

Sprietje
Kan de TV zijn warmte goed kwijt? In de handleiding staan de minimale afmetingen t.o.v. muren, kastwanden e.d.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Ja, de vorige televisie kon zijn warmte wel goed kwijt, hij stond ook helemaal vrij op een kastje.

Deze nieuwe televisie staat nu op het zelfde kastje en hij doet het tot nu toe, ik ga het afkloppen, heel goed.
Alleen gisteren schrok ik enorm van de Blue Ray speler, ik was bang dat de televisie daar stuk door zou kunnen gaan.

Sprietje

Gesloten