LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
HansSt
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2005 22:10

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door HansSt »

Kan het niet zo zijn dat het niet aan de TT software ligt maar aan de ROM van HP? Ga eens naar de site van HP en download eens de ROM. In jouw geval dus: http://h18007.www1.hp.com/support/files ... 22776.html

Zet die er eens op, en instaleer daarna TT nog eens.
Succes.

MHoeneveld
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2004 22:02

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door MHoeneveld »

Met Tom Tom zelf is niet zoveel mis. Ik gebruik het al een jaar of 2 nu en ik herken de problemen wel.
In eerste instantie dacht ik het leuk te doen door een PDA te nemen en daar Tom Tom op te draaien. Resultaat; bij iedere nieuwe routeberekening liep de zaak vast. Andere PDA gepakt, probleem weg.
Nu kreeg ik een jaar geleden een hele luke dure PDA van HP dus ik dacht. Weer eens proberen, veel geheugen dus alle kaarten van europa konden op de microdrive. Gevolg, 3 maal raden......

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het aan de afhandeling van de data op de seriele poort komt. Veel PDA's kunnen de constante stroom van data die een GPS ontvanger levert niet goed verwerken als ze andere taken moeten doen.

In een van onze bedrijfsautos zit overigens een Tom Tom Go 700 en dat apparaat geeft nooit problemen.

Overigens houd ik het privé wel bij mijn navigatie radio van Becker. Heerlijk alleen zo'n stem en pictogram en geen afleidende kaarten en geluid dat bij 80 km/u niet goed meer is te verstaan.

hansvr
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2005 12:30

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door hansvr »

Het lijkt of een hoop mensen vergeten dat tomtom verschillende type navigatiesystemen levert. Zo is er volgens mij niemand die problemen heeft met een tomtom go (alles in een versie puur voor navigatie).

Maar waar deze topic blijkbaar over gaat (aangezien er nergens vermeld staat wat voor type HP en wat voor ontvanger er wordt gebruikt) is tomtom in combinatie met een organiser. In zo'n geval heb je te maken met verschillende organisers en verschillende ontvangers en dan krijg je hetzelfde gezeur als met een pc dat die ene combinatie weer veel beter werkt dan de andere. Zo is het in ieder geval bekend dat tomtom in combinatie met een niet door hun geleverde ontvanger problemen op kan leveren, wat na installatie van de update meestal verholpen moet zijn.

Het is dus wel nogal oneerlijk om te zeggen "koop nooit een tomtom". Het is alleen het beste om er goed erg in te houden dat als je een organiser koopt met tomtom dat het een pakket is door tomtom geleverd (dus op elkaar afgestemd) en niet alles los te kopen. Als het alleen bedoelt is voor navigatie en dus niet ook voor organiser koop dat altijd een tomtom go (of soortgelijk natuurlijk) omdat deze niet gebonden zijn aan installatie en andere hardware, maar ook veel beter zijn wat betreft geluid en gebruiksvriendelijkheid.

MHoeneveld
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 apr 2004 22:02

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door MHoeneveld »

Hansvr,

Ik ben het volledig met je eens. Zoals ik al zei met de Tom Tom Go heb ik nooit problemen gehad. Alleen de combinatie Tom Tom en een organiser levert soms problemen op.

Overigens doet de Tom Tom Go veel meer dan alleen de software die je op je organiser zet, zoals een geheel eigen operating system en een gepatenteerde 'bewegings sensor' die je rijrichting ook in tunnels bijhoud, maar dat kan men je bij Tom Tom veel beter uitleggen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen

Ongelezen bericht door queenfan »

JaFO schreef:
Geplaatst op 25 Jul 2005 19:10 door JaFO

Als ik de berichten hiervoor lees dan kan ik me namelijk moeilijk voorstellen dat een apparaat met zulke fouten kan concurreren met welke Garmin dan ook ...

is ie waterdicht ?

Waterdicht :?: :?: :?:


Handig als ik ga duiken weet ik temminste mijn weg onderwater :lol:

Gesloten