Tv omgevallen door fout in handleiding

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Dinsdag 9 augustus heb ik een Samsung Frame 32" model 2020 gekocht. Donderdagavond 18 augustus hoorde ik een klap en toen ik beneden ging kijken bleek de tv omgevallen te zijn en was van het lage plateau gevallen waarop deze stond. Naderhand bleek dat ik de pootjes niet goed onder de tv had gemonteerd. Als je de pootjes bekijkt zie je geen verschil in voor of achterkant. In de handleiding wordt nergens uitgelegd hoe de poten gemonteerd moeten worden. Het gaat continue over de wandmontage. 19 aug heb ik met Samsung gebeld, mij werd toen een soort van verweten, waarom ik niet op You Tube had gekeken hoe de pootjes gemonteerd moesten worden, dit vind ik toch een opmerkelijke opmerking. Vanmorgen heb ik diverse You Tube filmpjes bekeken, nergens wordt genoemd hoe de poten gemonteerd dienen te worden. In de Engelse versie van de handleiding wordt verwezen naar de Quick Setup Guide (werd ik door iemand op een forum op geattendeerd) maar deze verwijzing staat niet in de Nederlandse handleiding, ook zat er in de doos geen Quick Setup Guide. Wel een papier met daarop wederom de wandmontage. Ik ben van mening dat door de ondeugdelijke handleiding deze tv gevallen is en ik nu met een tv zit die Total Loss is. Het scherm zit nml vol krassen en wanneer de tv aanstaat is ongeveer 1/3 deel vol strepen. Als de verzekering al gaat vergoeden zal het slechts een deel zijn, omdat de verzekering een eigen risico heeft bij valschade.
Vandaag 21 aug heb ik werkelijk van 10.27 tot 16.42 met iemand van Samsung zitten appen. Het enige wat ik als antwoord krijg is en verwijzing naar de website, ik had alles op de website kunnen vinden maar waarom krijg je dan een papieren handleiding bij het product? Doe er dan niets bij alleen een verwijzing naar de website.
19 aug heb ik een kortingscode gekregen, volgens de meneer aan de telefoon kon de korting wel €500 bedragen. Als ik weer een Samsung Frame uitzoek kan ik alleen de 2022 krijgen in de speciale kortingcodewebshop en daarop bedraagt de korting €150,00 en is de tv geen €699,00 maar €549,00. Ik had echter de The Frame 2020 en deze kostte €549,00 Ik heb dan weliswaar een iets nieuwere type, maar verder schiet ik met die korting niets op, dus met die kortingscode ga ik niet akkoord.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou bij de verkoper aan kloppen.

Als ik het goed begrijp stond in de handleiding niet hoe dit moest, daaruit volgt niet automatisch dat u dit aan de handleiding kunt wijten.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Wat is er dan daadwerkelijk het verschil tussen de pootjes? Wat had je anders moeten doen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door crazyme »

https://youtu.be/RESEWdc5v8I

Zo ingewikkeld s dat niet. Ik vraag mij af wat u precies gemist heeft.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U hebt gedaan wat in de handleiding stond. Het omvallen kan niet aan u verweten worden dus Samsung moet een nieuwe tv leveren Willen ze niet zou ik het voor de rechter gooien

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Deze Quick Setup Guide (pdf) lijkt mij ook duidelijk. Ik kan me niet goed voorstellen dat er iets fout kan gaan.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Hophophop »

J. Deltoer schreef:
21 aug 2022 19:20
U hebt gedaan wat in de handleiding stond. (..)
Dat staat niet in de OP. In de OP staat dat er niks over het monteren van de pootjes in de handleiding staat. Dat is een relevant verschil.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit eens naar de plaatjes te kijken, maar volgens mij kun je de voetjes toch echt op één (logische) manier monteren. Of mis ik iets?

https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv/ ... s03tcuxxn/

Naja, je kan altijd het advies van JD opvolgen. En als Seinhuis langs komt zal het advies om naar het Juridisch Loket te gaan ook wel bijdragen aan een oplossing.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Hophophop »

Zoals Alfatrion terecht opmerkt moet TS zich tot de verkoper wenden. Is dat al gebeurd? Of is de TV ook bij Samsung gekocht?

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
21 aug 2022 19:21
Deze Quick Setup Guide (pdf) lijkt mij ook duidelijk. Ik kan me niet goed voorstellen dat er iets fout kan gaan.
Dat zijn niet de pootjes van The Frame 32inch 2020. https://tweakers.net/pricewatch/1564566 ... zwart.html

Hoe iemand het voor elkaar krijgt de pootjes verkeerd te plaatsen, is me een raadsel.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met de verkoper.

Indien hun het probleem niet op willen lossen kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Indien de verkoper is aangesloten kunt u naar de geschillencommissie voor een bindend uitspraak.

U zegt dat het product niet voldoet aan de verwachting. Indien dit blijkt te kloppen dan staat op https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten wat uw rechten zijn.
Bewaar alles, want u moet bewijzen dat in de handleiding een fout staat.

Deze model is 2 jaar oud en deze klacht is niet onder de aandacht gekomen. Er zijn duizenden mensen wel goed in elkaar gezet en bij u niet. Om deze reden durf ik geen uitspraak te doen over de schuldvraag.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 21 aug 2022 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Zie ik op blz 12 nu het gebruik van de voetjes, en kabels naar de muur om voorover vallen te vermijden?
Is dat omdat de voetjes zo gammel zijn, of is dit om eea aardbeving bestendig te maken?

peter17111962
Berichten: 575
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door peter17111962 »

16again schreef:
21 aug 2022 20:23
Zie ik op blz 12 nu het gebruik van de voetjes, en kabels naar de muur om voorover vallen te vermijden?
Is dat omdat de voetjes zo gammel zijn, of is dit om eea aardbeving bestendig te maken?
Ik kan ook nergens iets lezen over voetjes, zelfs bij de begin tekst van wat er in de doos moet zitten, daar zie ik geen voetjes bij staan???
Daar staat "controleer of alle onderdelen zijn meegeleverd" Ik zie daar geen voetjes bij staan, of lees ik niet goed ??
Waarom ik dit een zeer interessante topic vindt?? Mijn 32 inch TV, nee ander merk en type, staat ook op pootjes.
Heb laten bezorgen en plaatsen door de winkel waar ik heb gekocht had, voor de zekerheid.
En ook bij mijn TV zat er geen handleiding bij. alleen een verwijzing op welke website die te vinden is.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dus de tv heeft eerst 9 dagen zonder problemen gestaan?
Kat in huis ?

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Justmeagain »

J. Deltoer schreef:
21 aug 2022 19:20
U hebt gedaan wat in de handleiding stond. Het omvallen kan niet aan u verweten worden dus Samsung moet een nieuwe tv leveren Willen ze niet zou ik het voor de rechter gooien
Kansloos, ts voelt toch zeker zelf ook dat de tv instabiel staat
.Er bestaat ook nog zoiets als boerenverstand. Even kijken, passen, evt monteren of het anderen laten oplossen.

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

Dat pootjes verkeerd plaatsen is niet zo heel moeilijk, er zit nml geen verschil in de voor of achterkant het enige verschil is dat de ene staander lang is en de andere kort, ik heb, zoals bij een fotolijstje, de lange staande naar achteren gezet waar dit naar voren had gemoeten. De Quick Setup Guide zat niet bij de tv, maar staat op het internet.
Dat stukje in de handleiding om voorkomen dat de tv niet omvalt slaat op de wandmontage niet op de pootjes.
Het You Tube filmpje wat iemand hier laat zien is niet da de tv die ik heb.
Ik heb al 2x contact met de winkel gehad, ze geven niet thuis, zal vandaag nog weer eens contact met ze opnemen.
De tv heeft inderdaad 9 dagen gestaan, nu vermoedelijk omgevallen door langsrijdend landbouwverkeer.
De voetjes zitten achter in de tv verwerkt, deze moet je hier uithalen, er zitten schroefjes in de doos om deze te monteren.
Ik beschik over een gezonde dosis boerenverstand, vind het dan ook ongelooflijk dom, maar ik heb werkelijk geen seconde eraan gedacht dat ik de poten andersom had moeten monteren.
Ik las hier geloof ik ook ergens dat er geen andere klachten lijken te zijn, ik denk dat dit komt omdat het een "schilderij" is en verreweg de meeste mensen deze tv aan de muur hebben hangen, waar ik geen plaats voor heb.
20220820_165004.jpga.jpg
Pootje voorkant
(170.84 KiB) 4747 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
20220820_165009a.jpg
Pootje achterkant, en kijk dan vooral naar het deel wat je moet monteren, want sommige mensen vragen zich af hoe het kan dat ik deze verkeerd om gemonteerd heb, het te monteren deel is nagenoeg hetzelfde en kan dus wel degelijk op 2 manieren gemonteerd worden.
(173.79 KiB) 4747 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Bijlagen
20220820_165134a.jpg
Pootjes zoals ik ze gemonteerd had, had net anders om gemoeten
(79.81 KiB) 4747 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Tjidske
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door Tjidske »

witte angora schreef:
21 aug 2022 19:26
Ik zit eens naar de plaatjes te kijken, maar volgens mij kun je de voetjes toch echt op één (logische) manier monteren. Of mis ik iets?

https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv/ ... s03tcuxxn/

Naja, je kan altijd het advies van JD opvolgen. En als Seinhuis langs komt zal het advies om naar het Juridisch Loket te gaan ook wel bijdragen aan een oplossing.
Op deze plaatjes staat dus precies zoals ik ze gemonteerd heb nml met de lange kant naar achteren, en dat is dus niet juist.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door 16again »

Tjidske schreef:
22 aug 2022 05:55
Dat stukje in de handleiding om voorkomen dat de tv niet omvalt slaat op de wandmontage niet op de pootjes.
Dat zijn we niet eens. In het bijhorende plaatje staat de TV op de pootjes. Op de bladzij er voor gaat het al over "placing on furniture."

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tjidske schreef:
22 aug 2022 06:27
witte angora schreef:
21 aug 2022 19:26
Ik zit eens naar de plaatjes te kijken, maar volgens mij kun je de voetjes toch echt op één (logische) manier monteren. Of mis ik iets?

https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv/ ... s03tcuxxn/

Naja, je kan altijd het advies van JD opvolgen. En als Seinhuis langs komt zal het advies om naar het Juridisch Loket te gaan ook wel bijdragen aan een oplossing.
Op deze plaatjes staat dus precies zoals ik ze gemonteerd heb nml met de lange kant naar achteren, en dat is dus niet juist.
Die link verwijst naar model 2021, daarvan kunnen de pootjes anders zijn dan bij model 2020, die jij hebt.

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Tv omgevallen door fout in handleiding

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
22 aug 2022 06:49
Tjidske schreef:
22 aug 2022 05:55
Dat stukje in de handleiding om voorkomen dat de tv niet omvalt slaat op de wandmontage niet op de pootjes.
Dat zijn we niet eens. In het bijhorende plaatje staat de TV op de pootjes. Op de bladzij er voor gaat het al over "placing on furniture."
Maar in de tekst gaat het over wandmontage:

Voorkomen dat de televisie omvalt

1. Gebruik de juiste schroeven om een beugel aan de wand te bevestigen. Controleer of de schroeven stevig aan de wand zijn bevestigd. – Afhankelijk van het wandtype hebt u mogelijk extra materiaal nodig om het geheel te verankeren.
2. Gebruik schroeven van het juiste formaat om een beugel aan de tv te bevestigen. – Raadpleeg het gedeelte over standaardschroeven in de tabel onder 'De televisie aan de wand monteren' voor een specificatie van de schroeven.
3. Verbind de beugels die aan de tv zijn bevestigd met een duurzame, sterke draad aan de beugels die aan de muur zijn bevestigd en knoop de draad stevig vast. – Plaats de televisie dicht bij de muur zodat deze niet achterover kan vallen. – Breng de draad zodanig aan dat de beugels die aan de wand zijn bevestigd, zich op gelijke hoogte of lager dan de beugels op de televisie bevinden

Plaats reactie