LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kijk goed of u wel het juiste (TV) model heeft ontvangen en of het niet een Hongaars uitvoering is.
Bij diverse webwinkels is die kans namelijk erg groot.

Omdat er bij mijn TV aankoop niet eerlijk is aangegeven dat ik niet een Nederlands model maar een Hongaars model geleverd zou krijgen heb ik dit laten aankomen op een rechtszaak, aangezien dit nodig was voor een aangifte (claimde Politie).

TVreus heeft mij een Nederlands model verkocht. wat ook op mijn bestelbevestiging en factuur staat, maar heeft vervolgens een Hongaars model geleverd. Zelfs via de chat gaven ze aan dat mijn model een NL model betrof. Daarom had ik contact opgenomen met hun toenmalige keurmerk, Qshops, welke hierna hun keurmerk hebben ingetrokken. Na contact met Samsung bleek dat dit "afwijkende modelnummer" ook problemen kan geven bij garantie aanspraken (volgens Samsung zelf) Het modelnummer op de factuur komt niet overeen met het nummer op de TV.

Om een lang verhaal kort te maken, heb ik het tot een rechtszaak moeten laten komen en is Tvreus, bij verstek, veroordeeld zodat ik vervolgens aangifte kon doen van oplichting / fraude.
Na veel moeite (en met inschakelen van de Nationale Ombudsman) heb ik hierna dan ook aangifte gedaan bij de Politie.
De Politie wilde initieel geen aangifte opnemen omdat ze bang waren voor de hoeveelheid werk die dit zou veroorzaken. :shock:
Ze zagen dus wel duidelijk het probleem maar ook de grote stroom van gedupeerde. Je zou dan denken dat het juist iets is om wat aan te doen.

Niet alleen de Tvreus doet aan deze praktijken. In mijn aangifte staan nog twee andere webwinkels die zich schuldig maken aan deze praktijken. Voor eenieder die ook is opgelicht, vooral door de Tvreus, kunt u bij aangifte verwijzen naar mijn aangiftenummer. Hierin is ook de informatie van mijn rechtszaak opgenomen.

Proces-Verbaalnummer: PL1500-2020285531-2

Als we geen halt toeroepen aan dit soort bedrijven, loont het blijkbaar om de boel te blijven belazeren. En klanten begrijpen dan niet waarom veel van hun TV functies niet correct werken. De TV is immers niet voor Nederland gemaakt maar wel als dusdanig verkocht.
Dit doen diverse webwinkels nog steeds met veel van hun klanten en eerlijk gezegd is mijn probleem opgelost. Maar ik heb mijn aangifte gedaan om andere mensen te behoeden voor deze vorm van oplichting. Maar roep eveneens iedere gedupeerde op om aangifte te doen, als ze eveneens een Hongaars model geleverd hebben gekregen (van welke webwinkel dan ook) zonder dat dit expliciet is vermeldt bij de verkoop / aankoop. Als er maar genoeg aangiftes zijn, dan zal de omvang duidelijk worden. Ook als u nog niet weet of u een Hongaars model heeft, controleer het even. Want met een ST Box heb je het wellicht niet eens in de gaten maar ben je wel opgelicht met een Hongaars model..

Ze mogen trouwens wel Hongaarse modellen verkopen, als ze er maar eerlijk over communiceren en niet doen alsof het Nederlandse modellen zijn of je niet aangeven dat dit een (goedkoper) Hongaars model is met verminderde functionaliteiten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door hebra98

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

door Moneyman » 17 nov 2020 13:27

HansdenVB schreef:
17 nov 2020 13:11
Goed we wachten wel op die honderden gedupeerden die zich op nog geen enkel forum waar dit wraaktopic want iets anders zie ik er niet in zich gaan melden maar dat zie ik niet gebeuren.
Je zou ook de moeite kunnen doen je in te lezen, dan zou je zien dat je niet hoeft te wachten: die honderden gedupeerden zijn moeiteloos te vinden op de diverse klachtensites, consumentenfora (Radar, Kassa, Consumentenbond, Rijdende Rechter, Tweakers), noem maar op.

Het internet barst letterlijk van de klachten. En die gaan over allerlei zaken:
- buitenlandse TV's;
- kapotte TV's bij levering;
- gezeik bij garantie-issues;
- geen enkele service;
- verkeerde accessoires;
- waardevermindering in rekening brengen bij retouren;
- enz.

En als je dan naar de positieve reviews kijkt, dan zul je zien dat dat vrijwel allemaal reviews zijn die gebaseerd zijn op met name de lage prijs en de snelle levering. Ja, dank je de koekoek...

Oftewel: je stelling dat ze niet zouden overleven als ze zo slecht zijn is een lachertje. De meute kijkt nog steeds niet verder dan z'n neus lang is en gaat gewoon blind voor de laagste prijs - en begint pas achteraf met klagen. Tsja...
HansdenVB schreef:
17 nov 2020 13:11
En die aangifte is opgenomen om van het gedram af te zijn gaan ze gewoonweg niets mee doen.
Dan start je gewoon een art. 12-Sv.-procedure en vindt er alsnog vervolging plaats.
Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zet u dat hele verhaal over die tv hier weer neer?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

Had ook gewoon in het al lang bestaande topic over TV-Reus gekund.
viewtopic.php?f=104&t=192064&p=2791122& ... s#p2791122

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Omdat dit over de Politie aangifte gaat en de oproep aan andere gedupeerden.
Hier is ook geen discussie nodig.. Als je niet gedupeerd bent.

En omdat oplichting / fraude nu wel mag blijven staan. Het is immers waar de aangifte over gaat.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ok, helder. Ben benieuwd of het wat oplevert. Zou wel te hopen zijn, deze misleiding/ oplichting heeft al veel te veel slachtoffers geeist.

Wie zijn die twee andere webwinkels?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
16 nov 2020 17:28
Maar ik heb mijn aangifte gedaan om andere mensen te behoeden voor deze vorm van oplichting.
Dus naast de aangifte is er al een rechtszaak geweest zijn zij veroordeeld wegens oplichting? Of hebt u een kijkje mogen nemen in hun keuken en hebt u gezien dat zij doelbewust de boel flessen? Zou het niet ook een fout kunnen zijn dat er een verkeerde tv is geleverd?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien stromen de slachtoffers op het Kassa forum wel toe.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:41
hebra98 schreef:
16 nov 2020 17:28
Maar ik heb mijn aangifte gedaan om andere mensen te behoeden voor deze vorm van oplichting.
Dus naast de aangifte is er al een rechtszaak geweest zijn zij veroordeeld wegens oplichting? Of hebt u een kijkje mogen nemen in hun keuken en hebt u gezien dat zij doelbewust de boel flessen? Zou het niet ook een fout kunnen zijn dat er een verkeerde tv is geleverd? Schijnbaar hebt u nog niet veel geleerd sinds uw andere topic is aangepast.
Dat TV-reus het bewuste doet, kan je niet bepaald zinvol betwisten NeoDutchio. Gezien de schaal, de langdurigheid, de vorm waarop het gebeurt en de voorgaande veroordelingen van de werkwijze is dat meer dan duidelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 nov 2020 18:44
NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:41
hebra98 schreef:
16 nov 2020 17:28
Maar ik heb mijn aangifte gedaan om andere mensen te behoeden voor deze vorm van oplichting.
Dus naast de aangifte is er al een rechtszaak geweest zijn zij veroordeeld wegens oplichting? Of hebt u een kijkje mogen nemen in hun keuken en hebt u gezien dat zij doelbewust de boel flessen? Zou het niet ook een fout kunnen zijn dat er een verkeerde tv is geleverd? Schijnbaar hebt u nog niet veel geleerd sinds uw andere topic is aangepast.
Dat TV-reus het bewuste doet, kan je niet bepaald zinvol betwisten NeoDutchio. Gezien de schaal, de langdurigheid, de vorm waarop het gebeurt en de voorgaande veroordelingen van de werkwijze is dat meer dan duidelijk.
Het is te verwachten dat ze dat doen, maar zekerheid lees ik nergens. Iemand is pas schuldig als dat bewezen is, niet geroepen door een willekeurig persoon.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sterke en nuttige toevoeging aan het topic, Neo. Respect :roll:

Het evidente ontkennen dient geen enkel doel.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:41
hebra98 schreef:
16 nov 2020 17:28
Maar ik heb mijn aangifte gedaan om andere mensen te behoeden voor deze vorm van oplichting.
Dus naast de aangifte is er al een rechtszaak geweest zijn zij veroordeeld wegens oplichting? Of hebt u een kijkje mogen nemen in hun keuken en hebt u gezien dat zij doelbewust de boel flessen? Zou het niet ook een fout kunnen zijn dat er een verkeerde tv is geleverd? Schijnbaar hebt u nog niet veel geleerd sinds uw andere topic is aangepast.
>>
Lees nu eerst voor je flagrante kolderieke reacties schrijft.

Ik moest een rechtszaak voeren om überhaupt aangifte van oplichting / fraude te kunnen doen.
Dus na mijn rechtszaak heb ik alsnog aangifte gedaan van oplichting / fraude, omdat ik niet de enige ben waarbij ze dit doen en blijven ze gewoon doorgaan met ieder ander op deze manier op te lichten.

En het is overduidelijk dat ze iets anders leveren dan ze zeggen te verkopen.

Als jij dit geen probleem vindt, doe dan niet net alsof het geen probleem voor anderen kan zijn.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
16 nov 2020 18:35
Ok, helder. Ben benieuwd of het wat oplevert. Zou wel te hopen zijn, deze misleiding/ oplichting heeft al veel te veel slachtoffers geeist.

Wie zijn die twee andere webwinkels?
>>
Omdat ik daar geen aantoonbaar bewijs van heb, staan deze bedrijven alleen in de aangifte en worden meegenomen in het geheel.
Ik heb wel gesproken met deze bedrijven en gaven na veel "aandringen" aan dat het idd Hongaarse modellen zijn.
En Samsung kon mij vertellen dat deze twee bedrijven niet de NL modellen konden leveren, omdat ze geen Samsung Dealer waren.
Dat staat allemaal in mijn civiel gevoerde rechtszaak en zijn nu dus onderdeel van mijn aangifte.

Ik kan het wel via PB doorgeven, niet openbaar hier.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
16 nov 2020 19:12
NeoDutchio schreef:
16 nov 2020 18:41
hebra98 schreef:
16 nov 2020 17:28
Maar ik heb mijn aangifte gedaan om andere mensen te behoeden voor deze vorm van oplichting.
Dus naast de aangifte is er al een rechtszaak geweest zijn zij veroordeeld wegens oplichting? Of hebt u een kijkje mogen nemen in hun keuken en hebt u gezien dat zij doelbewust de boel flessen? Zou het niet ook een fout kunnen zijn dat er een verkeerde tv is geleverd? Schijnbaar hebt u nog niet veel geleerd sinds uw andere topic is aangepast.
>>
Lees nu eerst voor je flagrante kolderieke reacties schrijft.

Ik moest een rechtszaak voeren om überhaupt aangifte van oplichting / fraude te kunnen doen.
Dus na mijn rechtszaak heb ik alsnog aangifte gedaan van oplichting / fraude, omdat ik niet de enige ben waarbij ze dit doen en blijven ze gewoon doorgaan met ieder ander op deze manier op te lichten.

En het is overduidelijk dat ze iets anders leveren dan ze zeggen te verkopen.

Als jij dit geen probleem vindt, doe dan niet net alsof het geen probleem voor anderen kan zijn.
U hebt een rechtszaak gevoerd om te kunnen ontbinden aangezien er niet geleverd is wat overeengekomen is. Dat is niet per definitie oplichting. Of ze het bij anderen doen lees ik nergens. Dat is hetzelfde als roepen dat alle pakketbezorgers dieven zijn omdat er wel eens een pakje verdwijnt.
Het zijn pas oplichters als ze daarvoor veroordeeld zijn. Nu verdenkt u ze van oplichting.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt aangifte gedaan, dat lees ik heel goed. En aangifte doen van een strafbaar feit wil niet zeggen dat er ook een veroordeling komt van een strafbaar feit. Het is namelijk aan de rechter om daar een oordeel aan te hangen.
En toch zegt u op een later moment dat u anderen wil waarschuwen voor deze oplichting. Maar nergens lees ik dat ze al veroordeeld zijn voor oplichting. Of denkt u dat aangifte doen hetzelfde is als een veroordeling?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kansloze discussie Neo. Ook voordat je veroordeeld bent, ben je al een oplichter. Als ik jouw auto jat, ben ik vanaf het moment dat ik dat doe een dief, niet pas vanaf het moment dat ik daarvoor veroordeeld ben.

Zeggen dat TV-Reus niet zou misleiden of oplichten is net zoiets als zeggen dat vuur niet warm is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 nov 2020 20:16
Kansloze discussie Neo. Ook voordat je veroordeeld bent, ben je al een oplichter. Als ik jouw auto jat, ben ik vanaf het moment dat ik dat doe een dief, niet pas vanaf het moment dat ik daarvoor veroordeeld ben.
Als ik het vermoeden heb dat u het gestolen zou hebben omdat u de schijn tegen hebt, bent u dat ook al een dief?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

Veel plezier Neo, Ik pas voor dit soort nutteloze spelletjes van jou.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 nov 2020 21:12
Veel plezier Neo, Ik pas voor dit soort nutteloze spelletjes van jou.
Geen antwoord dus. Kunt u dan wel, aangezien TS het ook niet doet, aantonen dat het hier om oplichting gaat? Er zouden zogenaamd vele gedupeerden zijn, maar ook na googelen kom ik nagenoeg niet dezelfde klacht tegen. Wel van langere levertijden en breuk, maar niet dat er doelbewust andere types of tv's voor de buitenlandse markt aangeboden worden zonder medeweten van de klant. Zijn alle andere klanten dan dom dat ze het niet weten of merken, of wordt het verhaal iets teveel opgeblazen?

Ik ben toch heel benieuwd naar de onderbouwing van de oplichting. Dit helemaal nadat er vaker een discussie ontstaan is dat mensen voorzichtig moeten zijn met dergelijke uitlatingen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waar vuur is is rook.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
16 nov 2020 22:44
Waar vuur is is rook.
Dus omdat ik Moneyman in de buurt van mijn auto heb zien lopen is hij/zij ook de dief van mijn auto? Maar ik vind deze uitleg behoorlijk pakkend en ben benieuwd naar de reactie van een rechter als je dit inbrengt als reden waarom zij aangemerkt worden als oplichter. Ik denk meteen levenslang voor de eigenaar.

Nogmaals, geen soortgelijke klachten te vinden en toch roepen dat het massaal gebeurd en dat het oplichting is. Kom op zeg, een dergelijke uitlating moet toch onderbouwd worden?

Gesloten