LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2020 21:13
Laten jullie het even weten als jullie wel op 1 lijn zitten.
Het feit dat je blijkbaar niet eens begrijpt dat de reacties van Alfatrion en mij volledig op één lijn zitten verklaart wel gelijk waarom je deze discussie op deze manier voert. Zinloos om op deze manier met jou door te discussiëren.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2020 21:13
En laat dat nu voor iedereen anders zijn. De meerderheid gebruikt een tv in combinatie met een kastje. Voor die mensen maakt het dus niet uit waar de tv gemaakt is of wat die wel of niet kan. Dat de tv voor TS niet conform is wil niet zeggen dat die voor anderen ook niet conform is.
Conform betekent volgens mij o.a. dat je kunt verwachten dat de TV geschikt is voor Nederlands TV systeem.
Als afnemer door gebruik als monitor-only niet merkt dat de TV niet conform , dan is er sprake van onwetendheid maar niet van conformiteit.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

sha14 schreef:
17 nov 2020 20:59
TVReus bij verstek veoordeeld in 2020:
Ook valt te vermelden dat dit bedrijf voor exact dezelfde situatie die zich nu voordoet kort geleden in 2020 bij verstek is veroordeeld waarbij de aanklager zijn televisie mocht retourneren en de veroordeelde partij een boete heeft gekregen.
Dit is niet waar. Er is geen boete opgelegd. Daarvoor biedt de civiele procedure geen ruimte.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
19 nov 2020 10:07
sha14 schreef:
17 nov 2020 20:59
TVReus bij verstek veoordeeld in 2020:
Ook valt te vermelden dat dit bedrijf voor exact dezelfde situatie die zich nu voordoet kort geleden in 2020 bij verstek is veroordeeld waarbij de aanklager zijn televisie mocht retourneren en de veroordeelde partij een boete heeft gekregen.
Dit is niet waar. Er is geen boete opgelegd. Daarvoor biedt de civiele procedure geen ruimte.
>>
Ik denk dat de "boete" in deze niet een correcte benaming is, maar wellicht alleen een verkeerde keuze van "het woord" is?
In mijn rechtszaak is TGA b.v. (H.o.n. Tvreus) veroordeeld tot het terugbetalen van de aanschafprijs en alle proces en bijkomende kosten. En in mijn geval, zonder retourneren van de TV.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
19 nov 2020 10:12
Ik denk dat de "boete" in deze niet een correcte benaming is, maar wellicht alleen een verkeerde keuze van "het woord" is?
Dat zou goed kunnen. Maar omdat er al zoveel ruis ontstaat door een onjuist gebruik van juridische termen en door het vermengen van civiel- en strafrecht, leek het mij goed dat even te corrigeren.
hebra98 schreef:
19 nov 2020 10:12
In mijn rechtszaak is TGA b.v. (H.o.n. Tvreus) veroordeeld tot het terugbetalen van de aanschafprijs en alle proces en bijkomende kosten. En in mijn geval, zonder retourneren van de TV.
Welke "bijkomende kosten" zijn er bij jou toegewezen, afgezien van de proceskosten?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
19 nov 2020 10:24
hebra98 schreef:
19 nov 2020 10:12
Ik denk dat de "boete" in deze niet een correcte benaming is, maar wellicht alleen een verkeerde keuze van "het woord" is?
Dat zou goed kunnen. Maar omdat er al zoveel ruis ontstaat door een onjuist gebruik van juridische termen en door het vermengen van civiel- en strafrecht, leek het mij goed dat even te corrigeren.
hebra98 schreef:
19 nov 2020 10:12
In mijn rechtszaak is TGA b.v. (H.o.n. Tvreus) veroordeeld tot het terugbetalen van de aanschafprijs en alle proces en bijkomende kosten. En in mijn geval, zonder retourneren van de TV.
Welke "bijkomende kosten" zijn er bij jou toegewezen, afgezien van de proceskosten?
>>
Peanut stuff als (zeer kleine) rente bedrag en diverse juridische kosten van deurwaardes enz.
Totaal was de vordering €1650+ euro op TGA b.v.
(Voetnoot: in de correspondentie kon ik teruglezen dat de betaling voor twee zaken tegelijk zouden worden voldaan door TGA b.v.)

Edit, @MM Ik ben het trouwens helemaal met je eens dat de correctie klopt en goed is om even duidelijk aan te geven. :D

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Grappig hoe Tvreus zich in alle bochten wringt om maar door te gaan met hun praktijken. 🤯
Zullen ze nog steeds niet door hebben dat ze zelf de oplossing in huis hebben? 🙈

Dit proberen ze nu nog via Trustpilot.🥴
Bedankt voor je review op Trustpilot.

TVreus heeft je review bekeken, maar herkent je niet als klant. Door meer informatie te verstrekken, zorg je dat het bedrijf een betere reactie kan geven. Ook kan dan worden gecontroleerd of je écht ervaring hebt met het bedrijf
.

Nog even en ze weten helemaal niet wie ik ben en van een rechtszaak weten ze al helemaal niets?
Geen idee waar het over gaat. 🤷🏼‍♂️

Selectief geheugenverlies? 🤡

sake1987

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door sake1987 »

hebra98 schreef:
24 nov 2020 11:22
Grappig hoe Tvreus zich in alle bochten wringt om maar door te gaan met hun praktijken. 🤯
Zullen ze nog steeds niet door hebben dat ze zelf de oplossing in huis hebben? 🙈

Dit proberen ze nu nog via Trustpilot.🥴
Bedankt voor je review op Trustpilot.

TVreus heeft je review bekeken, maar herkent je niet als klant. Door meer informatie te verstrekken, zorg je dat het bedrijf een betere reactie kan geven. Ook kan dan worden gecontroleerd of je écht ervaring hebt met het bedrijf
.

Nog even en ze weten helemaal niet wie ik ben en van een rechtszaak weten ze al helemaal niets?
Geen idee waar het over gaat. 🤷🏼‍♂️

Selectief geheugenverlies? 🤡
Dit zie je veel op Trust pilot, ook een bekende elektrische fietsen handelaar uit Meppel past dit te pas en te onpas toe.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

sake1987 schreef:
24 nov 2020 14:47
hebra98 schreef:
24 nov 2020 11:22
Grappig hoe Tvreus zich in alle bochten wringt om maar door te gaan met hun praktijken. 🤯
Zullen ze nog steeds niet door hebben dat ze zelf de oplossing in huis hebben? 🙈

Dit proberen ze nu nog via Trustpilot.🥴
Bedankt voor je review op Trustpilot.

TVreus heeft je review bekeken, maar herkent je niet als klant. Door meer informatie te verstrekken, zorg je dat het bedrijf een betere reactie kan geven. Ook kan dan worden gecontroleerd of je écht ervaring hebt met het bedrijf
.

Nog even en ze weten helemaal niet wie ik ben en van een rechtszaak weten ze al helemaal niets?
Geen idee waar het over gaat. 🤷🏼‍♂️

Selectief geheugenverlies? 🤡
Dit zie je veel op Trust pilot, ook een bekende elektrische fietsen handelaar uit Meppel past dit te pas en te onpas toe.
>>
Ik denk alleen dat Tvreus hier bij Trustpilot weinig krijgt gedaan, Ik heb Trustpilot (een deel van) mijn bewijs gegeven.
Ze slaan nu zeker een flater als Trustpilot ziet dat het zelfs een rechtszaak betreft.

Misschien vergis ik me maar het lijkt ook dat Tvreus naarstig probeert mijn review naar beneden te krijgen met super positieve reviews. Maar bij mij komen die allemaal onder mijn review.. Of is dat alleen bij mij?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Das alleen bij jou. Je eigen review staat daar altijd bovenaan.

Wel grappig dat de lovende 5 sterren reviews op uitnodiging zijn, en de slechte niet...

Wellicht hebben ze tijd over om mailaccountjes aan te maken, uit te nodigen en reviews te plaatsen. Complete speculatie overigens...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door moederslink »

Off topic :
even een verzoekje:
wil men niet steeds hele lappen tekst citeren aub?
De moderatie heeft daar indertijd een verzoek over ingediend.
Het wordt veel om steeds dezelfde herhalingen te lezen 😉

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat ik dan weer grappig vind, net ben ik even gaan zoeken naar de frame tv die nu in een ander topic genoemd wordt. Staat er tussen de zoekopties gewoon of de tv voor Ziggo geschikt moet zijn of niet. Als je naar een tv gaat zoeken die perse via Ziggo moet kunnen werken en je klikt dit niet aan, dan is het niet zo vreemd dat je een tv krijgt die er wellicht niet geschikt voor is. Geeft toch weer een ander licht op de zaak.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan valt er niets te griepen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar dat heeft toch niets te maken met wel of nie leveren van een gratis frame?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

juliomariner schreef:
24 nov 2020 21:22
Maar dat heeft toch niets te maken met wel of nie leveren van een gratis frame?
Ik wilde even kijken welke tekst bij de tv staat ivm het frame. Als je gaat zoeken op frame krijg je aan de linkerkant een lijst te zien met selectiemogelijkheden. En daar staat netjes tussen of een tv geschikt moet zijn voor Ziggo. En dat is in dit topic het grote 'probleem'.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry haalde 2 topics door elkaar

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door hebra98 »

Op tweakers kun je de verschillende modellen wel zien maar bij een aanbod staan niet het volledige modelnummer.
Daarom staat er bij Tweakers dat het een buitenlandse betreft en helemaal onderop bij kenmerken staat het volledige modelnummer.
Voorbeeld, bij product uitvoering:
https://tweakers.net/pricewatch/1543162 ... zwart.html

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 nov 2020 21:49
En dat is in dit topic het grote 'probleem'.
Dat is slechts een deel van het probleem.

Je lijkt te suggereren dat er een Hongaars model geleverd mag worden als iemand niet het vinkje bij “geschikt voor Ziggo” heeft gezet. Dat is echter uiteraard niet het geval: ongeacht of dat vinkje er wel of niet staat, mag een Nederlandse consument die een TV bestelt bij een Nederlandse webshop een Nederlandse TV verwachten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
24 nov 2020 21:16
Maar dan valt er niets te griepen.
Griepen? Zoals met dit soort niets toevoegende reacties, bedoel je?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tvreus, aangifte gedaan van oplichting / fraude

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
24 nov 2020 22:05
Je lijkt te suggereren dat er een Hongaars model geleverd mag worden als iemand niet het vinkje bij “geschikt voor Ziggo” heeft gezet. Dat is echter uiteraard niet het geval: ongeacht of dat vinkje er wel of niet staat, mag een Nederlandse consument die een TV bestelt bij een Nederlandse webshop een Nederlandse TV verwachten.
Een verwachtingspatroon is voor iedereen anders. Als ik zoek naar een tv ga ik filteren en vergelijken totdat ik een model gevonden heb die ik wil hebben. Zo Hollands als wij zijn willen wij natuurlijk niet teveel betalen. Je gaat vergelijken bij de verschillende (web)winkels. De ene geeft aan dat je kan kiezen tussen een Europees en Benelux model, de ander geeft je uitleg waar op te letten en dan kom je uit bij een webshop waar het schijnbaar niet duidelijk genoeg is. Je kan dus bij voorbaat al weten dat een identieke tv toch anders kan zijn. Wat verwacht je dan van de goedkoopste verkoper die geen informatie geeft? Ik niet zoveel. Net zo goed ik dat ik meer verwacht bij een merkdealer dan bij een importhandelaar.

Gesloten