LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
17 sep 2020 14:29
Ah, gaan we er raadspelletjes van maken? :roll:

Ik heb niemand zien schrijven dat ze weten wat jouw plannen zijn, en ik heb ook niemand zien schrijven dat ze weten wat jij met ARAG hebt besproken.

Ik zou zeggen: houd op met spelletjes, zeg wat je te zeggen hebt of zeg gewoon niks. Het is een consumentendiscussieforum, weet je nog?
>>
Jij mag zeggen wat je wil... Niet dat het veel invloed kan uitoefenen. Zeker niet bij mij. :evil:
Jij hoeft niet alles te weten..

Gewoon afwachten, zoals je al eerder moest doen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
17 sep 2020 14:36
Jij hoeft niet alles te weten..

Gewoon afwachten, zoals je al eerder moest doen.
Alweer: ik vraag uberhaupt nergens om, en ik wacht ook nergens op. Léés je uberhaupt wel wat er geschreven wordt?

Ik constateer slechts dat je blijkbaar raadspelletjes nodig hebt om je topic alsnog interessant te maken. Nou, succes ermee :D

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

PietertjeTwee schreef:
17 sep 2020 14:38
Wat een kuttopic

Inderdaad! Mijn irritatie begon al bij gebruik van het woord oplichting + die uitroeptekens.

HansdenVB

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Geip Suusje schreef:
17 sep 2020 15:03
Moneyman schreef:
17 sep 2020 14:31
Zeg Geipe Suusje, moet je niet gewoon een eigen "ik-heb-een-issue-met-m'n-USB-kabel-of-driver-en-de-mediamarkt-topic" openen?
Nee, want ik heb er al lang en breed in berust.

Als je terug leest komt het voort uit:
HansdenVB schreef: ↑
17 sep 2020 10:40
Het gaat vooral om het feit dat u voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en daar flink de vingers aan heeft gebrand.


Vervolgens komt er dan een "breek me de bek niet open" intermezzo in het topic.
Dat ik er een concreet voorbeeld bij aanlever, waarom "stoort" jou die onderbouwing toch?

Ik weer niet zeker of het op jou van toepassing is, maar sommigen hier bedrijven zelf webshops en ventileren meningen die soms de consumentenpositie lijken te moeten ondermijnen.
Als u medeforumgebruikers gaat beschuldigen van zaken zet er dan ook bewijs bij.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
17 sep 2020 13:57
hebra98 schreef:
17 sep 2020 13:44
En als iemand de uitspraak en dagvaarding wil hebben, met goede reden, kan hij/zij dat via PB vragen.
Die dagvaarding en het vonnis voegen natuurlijk niets toe. Het is immers slechts een verstekvonnis, dus er is totaal niet aan waarheidsvinding gedaan.
Het kan ook zo zijn dat tegenpartij niet is komen opdagen, omdat er niets te winnen was.
In je werk zul je toch ook met verstekvonnis aan de gang gaan, zonder je te bekommeren om het gebrek aan waarheidsvinding.

Hulde overigens voor TS voor doorzettingsvermogen, en rechtsgang. Maar hoe nu verder? Het zou me niets verbazen als het webwinkeltje ploft, waarna verkoop van Hongaarse TVs doorgaat in een nieuw op te tuigen ander webwinkeltje.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 sep 2020 15:32
Moneyman schreef:
17 sep 2020 13:57
hebra98 schreef:
17 sep 2020 13:44
En als iemand de uitspraak en dagvaarding wil hebben, met goede reden, kan hij/zij dat via PB vragen.
Die dagvaarding en het vonnis voegen natuurlijk niets toe. Het is immers slechts een verstekvonnis, dus er is totaal niet aan waarheidsvinding gedaan.
Het kan ook zo zijn dat tegenpartij niet is komen opdagen, omdat er niets te winnen was.
In je werk zul je toch ook met verstekvonnis aan de gang gaan, zonder je te bekommeren om het gebrek aan waarheidsvinding.
Uiteraard. Waarom ze geen verweer voeren is evident. En uiteraard levert dat een executoriale titel op, en wordt er ook gewoon betaald.

Maar dat verandert allemaal niets aan het gegeven dat deze rechtszaak daardoor niets met waarheidsvinding te maken heeft, maar slechts simpele rechtsfeiten regelt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
17 sep 2020 15:03
Dat ik er een concreet voorbeeld bij aanlever, waarom "stoort" jou die onderbouwing toch?
Als je het verschil niet snapt tussen "een voorbeeld gebruiken" en "ergens een inhoudelijke discussie over voeren", dan snap ik wel dat je zo makkelijk uitweidt over B in een topic dat over A gaat.

HansdenVB

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Dit hele topic en de incorrecte weergave van de zaak en het vonnis gemeld bij de rechtspraak met het verzoek hier een betere uitleg te plaatsen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij "de Rechtspraak"...? Wat zou die er in vredesnaam mee moeten?

Ik denk niet dat er iets schort aan de weergave van TS over wat er in het vonnis en de dagvaarding staat. Het gaat hooguit mis bij de vertaalslag van TS naar wat dat vervolgens betekent - maar daar heeft de Rechtspraak niks mee te maken.

HansdenVB

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Zodat ze uit kunnen leggen dat er geen veroordeling is wegens oplichting wat TS wel denkt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat gaan ze nooit doen. Dat is hun taak ook helemaal niet. Sterker: ze mogen zich natuurlijk helemaal niet uitlaten over individuele zaken.

Los daarvan is het voor de lezer van het topic tóch wel duidelijk dat dit verstekvonnis geen veroordeling wegens oplichting inhoudt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

Laat mij eens zien waar ik claim dat ze (al) veroordeeld zijn voor oplichting?
Ik geef alleen aan dat oplichting in mijn dagvaarding wordt genoemd.

HansdenVB

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door HansdenVB »

De rechtspraak geeft inderdaad zoals moneyman al aangeeft aan dat ze niet mogen reageren. De tvreus geeft aan dat er een advocaat op is gezet dus er komt vast nog een vervolg met correcte weergave van het verhaal of in elk geval de versie van de tegenpartij.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door 16again »

HansdenVB schreef:
17 sep 2020 17:24
De tvreus geeft aan dat er een advocaat op is gezet.....
Dat lijkt me of bluf of rijkelijk laat.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door witte angora »

HansdenVB schreef:
17 sep 2020 17:24
De tvreus geeft aan dat er een advocaat op is gezet dus er komt vast nog een vervolg met correcte weergave van het verhaal of in elk geval de versie van de tegenpartij.
Waar is een advocaat op gezet, op de uitlatingen in dit topic? Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja. Er worden nogal wat grote woorden gebezigd.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben eens gaan kijken hoe het nu zit met mijn televisie. Jaren geleden aangeschaft via die toko van Tom Coronel (voordat het televisiewinkel werd). Blijkt inderdaad ook niet voor de Benelux markt te zijn. Dat merk ik nu pas voor het eerst en ik zou niet weten wat het verschil zou moeten zijn, want volgens mij is de HDMI ingang exact hetzelfde en de stroomtoevoer ook.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
17 sep 2020 19:28
Waar is een advocaat op gezet, op de uitlatingen in dit topic? Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja. Er worden nogal wat grote woorden gebezigd.
Als het gaat om de term oplichting dan acht ik die TVreus advocaat vrij kansloos, onderstaand lezende :
https://www.iusmentis.com/meningsuiting ... is-feiten/

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 sep 2020 19:41
Als het gaat om de term oplichting dan acht ik die TVreus advocaat vrij kansloos, onderstaand lezende :
https://www.iusmentis.com/meningsuiting ... is-feiten/
Eens. TS kan probleemloos een aangifte wegens oplichting doen en bij vervolging zou er zeer waarschijnlijk ook gewoon een veroordeling volgen. Dan mag zij dat ook uiten hier.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door 16again »

Essentie uit mijn link:
Het is daarmee maatschappelijk aanvaard dat de term valt ook als er juridisch niet per se sprake is van oplichting.
Oftewel, als iets in de volksmond oplichting is, dan mag het volk dat woord gebruiken, ook als er juridisch geen sprake is van oplichting

Gesloten