LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ga er even voor zitten want dit is een heel verhaal van ongeveer 10 maanden..
Voor eenieder die ook is OPGELICHT door (o.a.) Tvreus en wellicht stappen overweegt.

November 2019 was het voor mij tijd om een nieuwe TV aan te schaffen en ben eens goed gaan zitten om een passend model uit te zoeken. Al snel kwam ik uit bij de Samsung QE65Q60RALXXN (RALXXN is het NL model) . Zaken als verbruik, formaat, functionaliteit en apparatuur al in mijn bezit bepaalde hierin mijn keuze.

Op vele websites / webshops gezocht naar dit model en kwam uiteindelijk uit bij de TVreus, met eigenlijk alleen één jaar extra garantie als echt voordeel.
Na een snelle controle van wat reviews kwam ik er al snel achter dat Tvreus ook Hongaarse modellen verkocht. Ik dacht eigenlijk ook echt met vermelding dat het een Hongaars model betrof, zoals het hoort. Een Hongaars model zou voor mij onacceptabel zijn, aangezien ik gebruik wil maken van google Home, app's en ook de smartcard functie van de TV (naast mijn Ziggo Next box, als ik deze even niet wil gebruiken).

Daarom duidelijk in een chat op hun eigen website gevraagd of dit echt een NL model TV was en de reactie daarop was "Zeker weten".
Ook op mijn vraag hoe het transport geregeld was, kreeg ik de reactie "Eigen koeriers".
Nog wat vragen over garantie enz...Klonk allemaal goed en betrouwbaar.
Nouja, er zijn wel vaker wat negatieve reviews maar dit klonk toch prima en er waren ook tevreden klanten, leek het toen nog.

Dus, de tv besteld met in het achterhoofd, is het niet goed heb ik nog 14 dagen bedenktijd.
Kreeg de bestelbevestiging en het model QE65Q60RALXXN klopte precies.
Kreeg de factuur en ook daar klopte het model QE65Q60RALXXN precies.

Toen de levering van de TV, toen begonnen wat leugens al duidelijk te worden.
Ik kreeg een telefoontje van "DE koerier" (Dynalogic) die de TV even kwam brengen. Dus niets eigen koeriers (meervoud) het was één mannetje die met een megadoos van de 65 Inch TV, balancerend op een plank met 4 wieltjes, de tv kwam brengen in een flat op de tweede verdieping met lift met meerdere "drempels en hindernissen". Vermoedelijk heeft hij de TV ook de auto uit moeten rollen, want ik zou niet weten hoe hij het anders heeft gedaan in zijn eentje.

Okay, geen eigen koeriers, maar de TV was binnen. En nog wel op de afgesproken tijd en geen zichtbare schade.
Tv aangesloten op mijn Ziggo Next box, Coax, ethernet, wifi en alles leek goed te zijn.
Toen mijn smartcard geïnstalleerd en zenders proberen in te stellen.
Dat gaf al meteen problemen. Zenders wilde niet goed instellen, blokken in beeld, zenders zonder geluid enz enz.
Maar met mijn Ziggo Next box was alles wel goed.

Vervolg in deel 2

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
15 sep 2020 16:38
Na een snelle controle van wat reviews kwam ik er al snel achter dat Tvreus ook Hongaarse modellen verkocht. Ik dacht eigenlijk ook echt met vermelding dat het een Hongaars model betrof, zoals het hoort.
Dan heb je niet bepaald zorgvuldig de reviews gelezen, want... dat TV-Reus juist bij uitstek dit soort TV's zónder vermelding verkoopt, is nu juist waarom ze zoveel negatief op internet te vinden zijn.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

Deel 2

Dus bij Samsung geïnformeerd en die vroeg mij het modelnummer te controleren van de TV. Mijn reactie was natuurlijk meteen QE65Q60RALXXN zoals ik had gekocht, maar Samsung vroeg mij te kijken op de sticker op de doos / achterop de TV.
Dat was dus QE65Q60RATXXH. Ik kijken op de TV doos, geen enkele sticker te vinden, terwijl Samsung aangaf dat het op die doos ook een sticker moest staan met het typenummer. Nope, sticker was dus van de doos gehaald.
Samsung gaf nu aan dat dit modelnummer met RATXXH een Hongaars model is, die niet direct / normaal geschikt is voor de NL markt.
Maar dat RATXXH model was mij ook niet verkocht, volgens al mijn documenten en de chat. Dat zou een RALXXN zijn.

Dus ik mijn vriend Tom Coronel (vroeger TV zaak gehad) gevraagd hoe dat zat met Hongaarse tv's en die gaf mij aan dat ik die absoluut niet moest accepteren. Dat was vragen op problemen met zenders bij Ziggo en updates in de toekomst. evenals APP's die niet goed werken enz enz. Hij was het model voor de Hongaarse markt, NIET de Nederlandse.

Dus contact opgenomen met TVreus en die deden net alsof ik achterlijk was. Het model was goed en ik moest alleen even wat instellingen geschikt maken voor het NL TV netwerk. Waarop ik aangaf dat dit niet het model was wat ik gekocht had en overigens ook bevestigd op de diverse documenten stond en in de chat.

Nouja, dan moest ik hem maar inpakken en kwam de koerier hem wel halen.. Dan zouden zij de TV controleren en kreeg ik wel een keer mijn geld terug. Erg dwingend en alsof ik niets had in te brengen.

Tja, dat accepteerde ik dus niet, dus de eigenaar van TVreus (Zo stelde hij zich voor) verteld dat ze met twee man de TV konden komen controleren, inpakken en meenemen en voor ze de deur uit waren het geld op mijn rekening moest staan. Ik vertrouwde ze voor geen meter meer uiteraard. Want nu waren alle leugens en de negatieve reviews wel mijn leidraad.

Na veel commentaar en pogingen mij te intimideren zouden ze de volgende dag toch met twee man de tv komen halen. Volgende dag belde dezelfde koeriersdienst (één man) die de doos met tv kwam halen. Dus mijn vraag, pak jij hem in je eentje in dan? Nee, kom alleen de doos halen. Dus mijn reactie, dan hoef je niet te komen, want dat was niet de afspraak.

Dus meteen een email aan TVreus gestuurd en aangegeven dat de enige kans die ze hadden nu voorbij was om de tv op te halen en mijn geld terug te storten en dat ik nu gewoon het model eiste dat ze me verkocht hadden. Waar ik ook alle bewijzen van had en vooraf over had gevraagd.

Ondertussen ook contact opgenomen met hun toenmalig keurmerk Qshops en de eigenaar daar heeft echt zijn best gedaan als bemiddelaar. Alleen Qshops kwam er ook achter dat TVreus de boel willens en wetens oplicht. Dus Qshops heeft het keurmerk toen ook ingetrokken. Maar, TVreus liet het keurmerk gewoon staan. Daarop heeft Qshops melding gemaakt bij de ACM. Ook ik heb van de oplichting melding gemaakt bij ACM. Enige tijd later is het Keurmerk van Qshops toch door ze van de website gehaald.

Ik kreeg een reactie van TVreus dat ze het model zouden leveren maar dat ze die niet meteen op voorraad hadden.
Daarna werd het stil. Maar het NL model werd nog steeds aangeboden op de website van Tvreus.

Inmiddels had ik ook mijn rechtsbijstand ARAG op de hoogte gebracht van deze situatie en die heeft de verdere communicatie gevoerd met Tvreus. Het viel ARAG op dat op emails geen inhoudelijk reactie kwam, maar alleen via telefoon (mogelijk bewijslast?).

Ook had ik contact opgenomen met de Radar redactie wat resulteerde in (wat men mij deed geloven) een uitzending over deze Tvreus praktijken. Ook adviseerde ik om Tom Coronel te vragen naar zijn expertise als voormalig eigenaar van televisiewinkel.nl. Alleen heeft Radar mijn informatie (mis) (ge) bruikt om Bol.com en El-Vidas met hetzelfde probleem aan te spreken. (ook Hongaarse tv leveren, zonder dit te melden). Tom wist dit (bol.com i.p.v. tvreus) ook niet en Ik was daar niet echt over te spreken en zeker niet omdat dit niet was doorgegeven aan ons beide. Helaas werkt mijn contactpersoon (R.A.) niet meer bij Radar. En Tvreus ging nog steeds vrijuit en verder met oplichten. Niemand deed iets aan hun oplichtingspraktijken,ondanks mijn overweldigende bewijzen en alle acties van andere instanties.

Toen gaf Tvreus aan (bij ARAG) dat ze het model niet konden leveren, waarop ik ARAG heb gevraagd een rechtszaak te starten tegen Tvreus. Want zelfs op hun eigen website was het model nog steeds aangeboden (maar dan kreeg je natuurlijk de Hongaarse). In eerste instantie adviseerde ARAG mij dit niet te doen, maar gaf ze aan dat Tvreus ook elke andere medelander blijft oplichten als er niets tegen gedaan wordt. Dus ARAG was het met mij eens, dus de keuze voor de Rechtszaak.

Vervolg in deel 3

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

Deel 3

Inmiddels had ik ook al ergens een keer aangifte gedaan, maar dat was blijkbaar kansloos. Het was (nu nog) een civiele zaak. Maar met een uitspraak van een rechter, Tja, dat naar de Rechter moet dan maar.

Deze rechtszaak is inmiddels geweest en Tvreus is veroordeeld bij verstek.
Ze hebben ook de betaling (voor 2 rechtszaken, zag ik) inmiddels gedaan en de verzet periode is voorbij.

Ondertussen zag ik dat Tvreus weer een ander keurmerk voerde (ICTwaarborg) en ik heb dit bedrijf om uitleg gevraagd en ze informatie gegeven over de praktijken die Tvreus voerde en ze zouden hier naar gaan kijken. En daar is dus al maanden niets mee gedaan. Het keurmerk van ICTwaarborg staat er nog steeds, ondanks mijn melding en alle negatieve reviews, overal. Dus ik vraag me werkelijk af wat de waarde is van een keurmerk o.i.d. (vandaar mijn andere topic Keurmerk Waardevol of Waardeloos). Dit topic was om Qshops een reactie mogelijkheid te geven en om te zien dat ik eerlijk ben over de gang van zaken maar ik mij wel afvraag wat de waarde van een Keurmerk is. Is dat alleen betalen om een merkje te plaatsen? Waarom beschermd een keurmerk niet een koper daadwerkelijk tegen oplichting?

Dus, voor eenieder die opgelicht is door Tvreus.
Ze mogen wel Hongaarse tv's aanbieden voor verkoop maar dan moeten ze hier duidelijk melding maken van de juiste modellen en ook dat het hier "goedkopere grijze import" modellen betreft. Het doen alsof het Nederlandse modellen zijn en dan Hongaarse leveren is wel degelijk oplichting en volgens de uitspraak van de Rechter strafbaar.

Dus aan eenieder die bij een Tvreus (of Plasmavisie of El-Vidas / Bol.com) een TV gekocht heeft, controleer even of je wel een echt Nederlands model ontvangen hebt. Zo niet, dan is de vraag of dit wel correct is aangegeven en of het correct op de factuur staat. Want anders kan het ook nog een probleem worden met garantie.
(ik had ook bij de andere genoemde bedrijven navraag gedaan over NL of Hongaars en uiteindelijk gaven ze aan mij toe dat het Hongaarse tv's waren die ze leverde.)

Maar ook andere die Hongaarse modellen leveren maar doen alsof het Nederlandse modellen zijn, zoals Plasmavisie, El-Vidas / Bol.com is dat alleen toegestaan als het duidelijk is dat het GEEN Nederlandse modellen betreft.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
15 sep 2020 16:41
hebra98 schreef:
15 sep 2020 16:38
Na een snelle controle van wat reviews kwam ik er al snel achter dat Tvreus ook Hongaarse modellen verkocht. Ik dacht eigenlijk ook echt met vermelding dat het een Hongaars model betrof, zoals het hoort.
Dan heb je niet bepaald zorgvuldig de reviews gelezen, want... dat TV-Reus juist bij uitstek dit soort TV's zónder vermelding verkoopt, is nu juist waarom ze zoveel negatief op internet te vinden zijn.
>>
Ik koop niet elke DAG een tv, dus had zo goed mogelijk uitgesloten dat het model wat IK KOCHT een Nederlands model zou zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lang verhaal over een eveneens al lang bekend probleem. Helaas blijven dit soort praktijken doorgaan zolang er maar genoeg mensen zijn die er blind blijven kopen.

Heb je inmiddels de TV die je wilde hebben?

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik koop ook niet elke dag een t.v., maar nog nooit een t.v. gekocht die voor de buitenlandse markt bestemd was. Komt waarschijnlijk omdat ik niet voor de allerlaagste prijs ga.

Weet even de naam van die Coronel zijn shop niet meer, maar volgens mij verkocht hij ook grijze import t.v.'s.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
15 sep 2020 16:50
hebra98 schreef:
15 sep 2020 16:41
(...)
Dus ik mijn vriend Tom Coronel (vroeger TV zaak gehad )
Vraagje tussendoor: die Tom is toch autocoureur en zit met zijn tweelingbroer toch in die stomme tv spot?

Verder : goed verhaal! Lekker kort!
Ze hadden jaren geleden een webshop, waar ik uit voorzorg nooit kocht.

En maar een paar zinnen gelezen, mij te lang.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 15 sep 2020 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door berndv »

heb je ook een linkje naar de uitspraak? Ik lees een heel lang verhaal en een titel over voor de rechter en oplichting, maar in het hele verhaal gaat het 3 zinnen over de rechtszaak. Ik ben wel benieuwd naar hoe de rechter er tegen aan kijkt.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@moederslink, zolang ik de naam van die shop even niet weet, kan ik mij vergissen, maar puttend uit mijn geheugen zat er een vies luchtje aan hun faillissement.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
15 sep 2020 16:51
Lang verhaal over een eveneens al lang bekend probleem. Helaas blijven dit soort praktijken doorgaan zolang er maar genoeg mensen zijn die er blind blijven kopen.
Is er blind gekocht dan?
TS vermeldt dat hij vooraf juist geinformeerd heeft, of dit een NL model betreft.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

@16again: lees eens wat ik schrijf.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door moederslink »

Create2Fit
Televisiewinkel.nl
Barbecueshop.nl
Allemaal van ondernemer/ autocoureurTom Coronel geweest.
Vandaar dus écht nu de tv spot. :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door moederslink »

hebra98 schreef:
15 sep 2020 16:38
Ga er even voor zitten want dit is een heel verhaal van ongeveer 10 maanden..
Ik ga echt niet 10 maanden zitten hoor , ik heb niks op mijn kerfstok :P

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het hele verhaal is dus in te korten en u hebt niet ontvangen wat er besteld is. Opties zijn dan tot navolging vragen of ontbinden. Daar hoeft echt niet meteen een rechter bij te komen. Daar hoeft ook geen verhaal aangehangen te worden.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
15 sep 2020 16:47
Moneyman schreef:
15 sep 2020 16:41
hebra98 schreef:
15 sep 2020 16:38
Na een snelle controle van wat reviews kwam ik er al snel achter dat Tvreus ook Hongaarse modellen verkocht. Ik dacht eigenlijk ook echt met vermelding dat het een Hongaars model betrof, zoals het hoort.
Dan heb je niet bepaald zorgvuldig de reviews gelezen, want... dat TV-Reus juist bij uitstek dit soort TV's zónder vermelding verkoopt, is nu juist waarom ze zoveel negatief op internet te vinden zijn.
>>
Ik koop niet elke DAG een tv, dus had zo goed mogelijk uitgesloten dat het model wat IK KOCHT een Nederlands model zou zijn.
Alles was natuurlijk wel uw eigen schuld, want u had zo goed mogelijk UITGESLOTEN dat het Nederlands zou zijn.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Erthanax »

Grijze import uit het buitenland is niets nieuws. Dat TVReus een ander modelnummer levert dan op de factuur staat is niet in de haak. Maar wat was/is nu het oordeel van de rechter?

Drie van die lappen tekst vol met overbodige details zorgvuldig doorlezen, daar heb ik geen tijd voor. Gelukkig heeft het forum een zoekfunctie, waarmee de kern van het topic te vinden is:
hebra98 schreef:
15 sep 2020 16:46
(...) Deze rechtszaak is inmiddels geweest en Tvreus is veroordeeld bij verstek.
Ze hebben ook de betaling (voor 2 rechtszaken, zag ik) inmiddels gedaan en de verzet periode is voorbij. (...)


Mooi, het probleem is dus opgelost.

Maar ik zit toch nog ergens mee:
hebra98 schreef:
15 sep 2020 16:46
(...) Dus, voor eenieder die opgelicht is door Tvreus. (...)
Is TVReus veroordeeld voor oplichting (Sr. 326)? Het was toch een civiele zaak? Dan lijkt een veroordeling op basis van het BW meer voor de hand te liggen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

De bewuste uitspraak is ook niet gepubliceerd. Op zich niet gek, het is immers een weinig spannende uitspraak. Maar ‘t kan nog komen, natuurlijk.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar staat die Hongaarse nou nog steeds in de huiskamer van topicstarter. Het blijft allemaal wat vaag, terwijl het verhaal (te) lang is. En wat heeft heel de rechtzaak nu werkelijk opgeleverd, is je geld nu terugbetaald ?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb me bij de aankoop van een tv of zoiets nog nooit afgevraagd of hij wel voor de Nederlandse markt geschikt is.

Heel wonderlijk, vind ik, dat iemand daar zo uitgebreid onderzoek naar doet.

Gesloten