LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Lady1234 schreef:
16 sep 2020 22:52
Waarom zo denigrerend? Koop een tv bij een fatsoenlijke zaak en je bent klaar.
Net iets te makkelijk. Ik heb in december 2018 óók een TV gekocht bij TVreus: LG OLED C8. Dit zou ook een Benelux model zijn (is het uiteindelijk niet). Ik heb contact gehad met LG maar die gaven aan dat dat niet zozeer een probleem is, óók niet wanneer ik problemen zou hebben. Tot nu toe werkt die nog perfect.

Verschil? Prijs bij Coolblue, Mediamarkt en BBC €3499,99. Bij TVreus €2241,00 betaald.

Uiteraard heb ik voor aanschaf meerdere malen contact gehad met Tvreus of ze in ieder geval zouden leveren, gezien de prijsverschillen. Uiteindelijk hebben ze mij ook voorgelogen. Ik vroeg namelijk of het een Benelux model was, waarop zij antwoorden dat het model geschikt is voor de Nederlandse markt. Dat is een groot verschil, ik zou het wel een goede zaak vinden als ze hiervoor schuldig zijn bevonden.

Ik weet namelijk ook niet wat er gebeurt wanneer er het komende jaar nog iets gebeurt met mijn TV qua garantie,laten we hopen dat het niet nodig is.

sake1987

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door sake1987 »

Het is ook helemaal geen probleem, dat ze niet Benelux toestellen verkopen.
Het probleem is dat ze er over liegen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mark1992 schreef:
17 sep 2020 07:47
Uiteindelijk hebben ze mij ook voorgelogen. Ik vroeg namelijk of het een Benelux model was, waarop zij antwoorden dat het model geschikt is voor de Nederlandse markt.
Wat is hier misleiding aan uw televisie blijkt toch ook geschikt te zijn voor de Nederlandse markt?

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is nou het verschil tussen een Benelux model en een model dat geschikt is voor de Nederlandse markt?

sake1987

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door sake1987 »

In principe is ieder toestel te gebruiken als je er een box tussen zet.
Alleen CDi modules werken niet en Updates kunnen problemen veroorzaken.
Toestellen voor Nederland worden vaak Ziggo of KPN gecertificeerd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

witte angora schreef:
17 sep 2020 07:59
Wat is nou het verschil tussen een Benelux model en een model dat geschikt is voor de Nederlandse markt?
>>
Eerst, als antwoord op je vraag..
Geschikt voor de nederlandse markt is al een leugen.. Want dan mag je verwachten dat alle functies direct geschikt zijn voor gebruik met alle NL providers en dat de APP's op de TV geschikt zijn voor NL. De Tv is hardwarematig gelijk, maar de software is niet voor NL.

Dan eerst, een niet geschikt model..
Staat ook op tweakers duidelijk aangegeven.
https://tweakers.net/pricewatch/1330118 ... ificaties/

Bij deze geeft tweakers ook aan:
Let op: Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk. Het kan zijn dat deze met handmatige instellingen wel werkt, of dat het helemaal niet gaat werken. Ook het Smart TV gedeelte kan alleen zijn gericht op de markt van het land van herkomst, waardoor bepaalde diensten niet werken of ontbreken. Neem voor meer informatie contact op met je favoriete webshop.
Het wel geschikte model heeft in de basis hetzelfde nummer.
https://tweakers.net/pricewatch/1329908 ... ificaties/
Laatst gewijzigd door hebra98 op 17 sep 2020 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mark1992 schreef:
17 sep 2020 07:47
Uiteindelijk hebben ze mij ook voorgelogen. Ik vroeg namelijk of het een Benelux model was, waarop zij antwoorden dat het model geschikt is voor de Nederlandse markt. Dat is een groot verschil, ik zou het wel een goede zaak vinden als ze hiervoor schuldig zijn bevonden.
Als je de waarheid verteld kan je niet schuldig verklaard worden. De tv is geschikt.
hebra98 schreef:
17 sep 2020 08:06
Niet geschikt model..
Staat ook op tweakers duidelijk aangegeven.
https://tweakers.net/pricewatch/1330118 ... ificaties/

Bij deze geeft tweakers ook aan:
Let op: Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk. Het kan zijn dat deze met handmatige instellingen wel werkt, of dat het helemaal niet gaat werken. Ook het Smart TV gedeelte kan alleen zijn gericht op de markt van het land van herkomst, waardoor bepaalde diensten niet werken of ontbreken. Neem voor meer informatie contact op met je favoriete webshop.
Het wel geschikte model heeft in de basis hetzelfde nummer.
https://tweakers.net/pricewatch/1329908 ... ificaties/
Voor dat gigantische prijsverschil kan je dus een poging wagen. Mogelijk werkt het niet, maar mogelijk dus ook wel. En werkt het niet, dan pak je de tv weer in en stuur je het terug. Wil je absolute zekerheid, dan betaal je gewoon de normale prijs bij een echte winkel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door berndv »

hebra98 schreef:
17 sep 2020 08:06
witte angora schreef:
17 sep 2020 07:59
Wat is nou het verschil tussen een Benelux model en een model dat geschikt is voor de Nederlandse markt?
>>
Eerst, als antwoord op je vraag..
Geschikt voor de nederlandse markt is al een leugen.. Want dan mag je verwachten dat alle functies direct geschikt zijn voor gebruik met alle NL providers en dat de APP's op de TV geschikt zijn voor NL. De Tv is hardwarematig gelijk, maar de software is niet voor NL.

Dan eerst, een niet geschikt model..
Staat ook op tweakers duidelijk aangegeven.
https://tweakers.net/pricewatch/1330118 ... ificaties/

Bij deze geeft tweakers ook aan:
Let op: Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk. Het kan zijn dat deze met handmatige instellingen wel werkt, of dat het helemaal niet gaat werken. Ook het Smart TV gedeelte kan alleen zijn gericht op de markt van het land van herkomst, waardoor bepaalde diensten niet werken of ontbreken. Neem voor meer informatie contact op met je favoriete webshop.
Het wel geschikte model heeft in de basis hetzelfde nummer.
https://tweakers.net/pricewatch/1329908 ... ificaties/
Als dat belangrijke punten voor de aankoop zijn en het vooraf gevraagd is of het een NL model is, dan is het zaak dat ze dat leveren. Ik zou er zelf minder moeite mee hebben, maar dat komt omdat ik de functies die verschillen tussen de modellen voor mij minder relevant zijn. Mijn tv signaal komt via glas binnen en gaat via netwerkkabel naar de ontvanger en vanaf daar naar de tv. Smart tv gebruik ik wel, maar niet via de tv zelf, maar via chromecast. Dus voor mij zou het niets uitmaken of ik een NL of een model uit Rusland. Mits de taal in ieder geval op een westerse taal ingesteld kan worden om in ieder geval door het menu te gaan. Voor mij is het niets meer dan een scherm dat weergeeft wat ik invoer. Maar ik kan me voorstellen als je gebruik wilt maken van de Smart functies van een dergelijke tv, of tv kijkt via coax het zeker van belang is dat je een NL model krijgt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

NeoDutchio schreef:
17 sep 2020 08:13
Mark1992 schreef:
17 sep 2020 07:47
Uiteindelijk hebben ze mij ook voorgelogen. Ik vroeg namelijk of het een Benelux model was, waarop zij antwoorden dat het model geschikt is voor de Nederlandse markt. Dat is een groot verschil, ik zou het wel een goede zaak vinden als ze hiervoor schuldig zijn bevonden.
Als je de waarheid verteld kan je niet schuldig verklaard worden. De tv is geschikt.
hebra98 schreef:
17 sep 2020 08:06
Niet geschikt model..
Staat ook op tweakers duidelijk aangegeven.
https://tweakers.net/pricewatch/1330118 ... ificaties/

Bij deze geeft tweakers ook aan:
Let op: Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk. Het kan zijn dat deze met handmatige instellingen wel werkt, of dat het helemaal niet gaat werken. Ook het Smart TV gedeelte kan alleen zijn gericht op de markt van het land van herkomst, waardoor bepaalde diensten niet werken of ontbreken. Neem voor meer informatie contact op met je favoriete webshop.
Het wel geschikte model heeft in de basis hetzelfde nummer.
https://tweakers.net/pricewatch/1329908 ... ificaties/
Voor dat gigantische prijsverschil kan je dus een poging wagen. Mogelijk werkt het niet, maar mogelijk dus ook wel. En werkt het niet, dan pak je de tv weer in en stuur je het terug. Wil je absolute zekerheid, dan betaal je gewoon de normale prijs bij een echte winkel.
>>
Het prijsverschil is minimaal, kijk gewoon even op Tweakers.
(Wel kijken in Nov 2019, toen deze is gekocht!!)
Daarom heb ik ook aangegeven dat ik gevraagd had of het het echte NL model was.
En daarom was alleen het 2 of 3 jaar garantie echt wat het verschil maakte..
Je moet ergens een keuze op baseren.

(En zelfs bij bol.com koop je een Hongaars model)

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
15 sep 2020 17:09
Moneyman schreef:
15 sep 2020 16:51
Lang verhaal over een eveneens al lang bekend probleem. Helaas blijven dit soort praktijken doorgaan zolang er maar genoeg mensen zijn die er blind blijven kopen.
Is er blind gekocht dan?
TS vermeldt dat hij vooraf juist geinformeerd heeft, of dit een NL model betreft.
Moneyman schreef:
15 sep 2020 17:10
@16again: lees eens wat ik schrijf.
Als de lezer een tekst anders opvat dan degene die hem heeft opgeschreven, kan dat ook aan het schrijven liggen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

Even ter info:

Ik kan hier eenvoudig het vonnis zetten, maar dat is niet veel zeggend. Uiteraard omdat het een verstek vonnis is.
Elk verzet van Tvreus zou alleen maar meer toestanden opleveren, voor Tvreus.
Als ze stil blijven gaat het, meestal, wel stilletjes voorbij. Tja, en daar denk ik anders over.
En, het vonnis geeft niet weer wat in de dagvaarding stond. Alleen een verwijzing naar het daar gestelde.
Eisende partij heeft gevorderd zoals is vermeld in de dagvaarding van 29 juni 2020 waarmee
deze procedure is ingeleid. De inhoud van deze dagvaarding moet als hier herhaald en
ingelast worden beschouwd.
Om de uitspraak goed op waarde te kunnen inschatten moet ik natuurlijk ook de dagvaarding erbij zetten.
Aangezien de Rechter een uitspraak heeft gedaan welke reflecteert wat in de dagvaarding staat.
En daar staat "opgelicht" door mij met opzet in genoemd.
Beoordeling van het geschil
De vordering komt de kantonrechter niet onrechtmatig of ongegrond voor, zodat deze bij
verstek wordt toegewezen als hierna te vermelden.
Maar, als ik de dagvaarding hier ook plaats, gaat niemand dat lezen maar vele wel meteen overal commentaar op leveren.
Ik plaats dit Topic vooral om andere gedupeerde aan te geven dat er vele mogelijkheden zijn om deze corrupte verkoper aan te pakken en dit ook te doen.

Want, mijn probleem is opgelost, maar mijn grootste probleem is dat dit bedrijf kan doorgaan met opzettelijk misleidende verkoop en levering van producten aan alle andere medelanders. En de MEESTE hebben dit niet eens in de gaten, tot ze problemen krijgen met de werking of updates. En dan zal het wel aan je provider liggen, is een veel gebruikt excuus.
Onzin... Zeker als het een NIET Nederlands model is.

Maar ook garantie geeft Samsung zelf aan dat het een probleem kan zijn, omdat je factuur een NL model weergeeft maar je een Hongaars model ter reparatie aanbiedt. Dat is niet hetzelfde.

Dus, daarom ben ik gedreven om niet te stoppen bij mijn eigen oplossing.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

sylvesterb schreef:
17 sep 2020 07:54
Mark1992 schreef:
17 sep 2020 07:47
Uiteindelijk hebben ze mij ook voorgelogen. Ik vroeg namelijk of het een Benelux model was, waarop zij antwoorden dat het model geschikt is voor de Nederlandse markt.
Wat is hier misleiding aan uw televisie blijkt toch ook geschikt te zijn voor de Nederlandse markt?
Bij dat "geschikt" gaan ze er dan onterecht van uit dat je er een bepaald kastje tussen zet.
Wat sake zegt in 17 sep 2020 08:04 iedere TV kan weergeven met een box ertussen. De TV is dan een dom beeldscherm, zoals een computermonitor. "Geschikt" is dan een halve waarheid.
Je wilt natuurlijk een TV die onafhankelijk is van de provider.
Dat betekent o.a. dat je ingebouwde tuners van het juiste type moet hebben DVB- S, T, T2 (en dan wel met h265), S2 enzovoort.
Als je je huiswerk goed maakt kan je TV kijken zonder kastjes van providers.
Massa's TV's in NL voldoen hier niet aan.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

Geip Suusje schreef:
17 sep 2020 09:49
sylvesterb schreef:
17 sep 2020 07:54
Mark1992 schreef:
17 sep 2020 07:47
Uiteindelijk hebben ze mij ook voorgelogen. Ik vroeg namelijk of het een Benelux model was, waarop zij antwoorden dat het model geschikt is voor de Nederlandse markt.
Wat is hier misleiding aan uw televisie blijkt toch ook geschikt te zijn voor de Nederlandse markt?
Bij dat "geschikt" gaan ze er dan onterecht van uit dat je er een bepaald kastje tussen zet.
Wat sake zegt in 17 sep 2020 08:04
Je wilt natuurlijk een TV die onafhankelijk is van de provider.
Dat betekent o.a. dat je ingebouwde tuners van het juiste type moet hebben DVB- S, T, T2 (en dan wel met h265), S2 enzovoort.
Als je je huiswerk goed maakt kan je TV kijken zonder kastjes van providers.
Massa's TV's in NL voldoen hier niet aan.
>>
Correct.
Als je een "kastje" (STB) gebruikt, gebruik je niet echt je TV.
Je gebruikt je TV als monitor. De TV doet dan niets anders dan alleen het beeld weergeven wat je "kastje" doorgeeft.
Als je de tuners en smart interface van de TV gebruikt kom je de problemen tegen.

Maar dat is wel de basis wat je koop.. Je koopt een TV niet een monitor.

HansdenVB

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door HansdenVB »

hebra98 schreef:
17 sep 2020 08:57
Even ter info:

Ik kan hier eenvoudig het vonnis zetten, maar dat is niet veel zeggend. Uiteraard omdat het een verstek vonnis is.
Elk verzet van Tvreus zou alleen maar meer toestanden opleveren, voor Tvreus.
Als ze stil blijven gaat het, meestal, wel stilletjes voorbij. Tja, en daar denk ik anders over.
En, het vonnis geeft niet weer wat in de dagvaarding stond. Alleen een verwijzing naar het daar gestelde.
Eisende partij heeft gevorderd zoals is vermeld in de dagvaarding van 29 juni 2020 waarmee
deze procedure is ingeleid. De inhoud van deze dagvaarding moet als hier herhaald en
ingelast worden beschouwd.
Om de uitspraak goed op waarde te kunnen inschatten moet ik natuurlijk ook de dagvaarding erbij zetten.
Aangezien de Rechter een uitspraak heeft gedaan welke reflecteert wat in de dagvaarding staat.
En daar staat "opgelicht" door mij met opzet in genoemd.
Beoordeling van het geschil
De vordering komt de kantonrechter niet onrechtmatig of ongegrond voor, zodat deze bij
verstek wordt toegewezen als hierna te vermelden.
Maar, als ik de dagvaarding hier ook plaats, gaat niemand dat lezen maar vele wel meteen overal commentaar op leveren.
Ik plaats dit Topic vooral om andere gedupeerde aan te geven dat er vele mogelijkheden zijn om deze corrupte verkoper aan te pakken en dit ook te doen.

Want, mijn probleem is opgelost, maar mijn grootste probleem is dat dit bedrijf kan doorgaan met opzettelijk misleidende verkoop en levering van producten aan alle andere medelanders. En de MEESTE hebben dit niet eens in de gaten, tot ze problemen krijgen met de werking of updates. En dan zal het wel aan je provider liggen, is een veel gebruikt excuus.
Onzin... Zeker als het een NIET Nederlands model is.

Maar ook garantie geeft Samsung zelf aan dat het een probleem kan zijn, omdat je factuur een NL model weergeeft maar je een Hongaars model ter reparatie aanbiedt. Dat is niet hetzelfde.

Dus, daarom ben ik gedreven om niet te stoppen bij mijn eigen oplossing.
Die goede vriend tom coronel heeft hetzelfde gedaan als tvreus heeft u die dan ook voor de rechter gedaagd?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

Even een eerdere vraag beantwoorden, maar denk niet dat het zal helpen omdat het een verstek (minder interessant genoemd) vonnis betreft kan ik wel deze informatie geven. Maar dat is, volgens mij, zonder de dagvaarding info en daarom eigenlijk niet erg waardevol.

Rolnr.: 8630245 \ RL EXPL 20-11657

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door hebra98 »

HansdenVB schreef:
17 sep 2020 09:55
hebra98 schreef:
17 sep 2020 08:57
Even ter info:

<knip>
Dus, daarom ben ik gedreven om niet te stoppen bij mijn eigen oplossing.
Die goede vriend tom coronel heeft hetzelfde gedaan als tvreus heeft u die dan ook voor de rechter gedaagd?
>>
Ik heb niet "toen" een tv (bij hem) gekocht dus daar kan ik niets over zeggen.
En lees nu toch eens goed...
Het gaat er niet om of je een Hongaarse TV verkoopt.
Het gaat erom of je het wel eerlijk aangeeft dat het een model met beperkingen betreft.
(en dus niet NL zegt en Hongaars levert.)

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Even een toelichting waarom ik misleid ben:

Ik heb onderzoek gedaan voor aanschaf. Ik heb o.a. contact gehad met LG. Die gaven aan dat het PLA model het model is voor de Benelux markt. Ik heb bij TVreus specifiek gevraagd of het een PLA Benelux model betrof. Die werd positief beantwoord met ''Het is geschikt voor de Nederlandse markt''. De vraag is gewoon te beantwoorden met Ja/Nee. Of het is een Benelux model, of het is een ander model die wel werkt op de Nederlandse markt. Ik heb drie keer gevraagd of het een Benelux model betrof, drie keer werd dit antwoord gegeven. Ik heb nog specifiek uitgelegd wat ik bedoelde mijn met vraag, weer hetzelfde antwoord.

Daarbij heb ik deze gesprekken destijds ook gewoon opgeslagen met ACR.

Er is dus wel degelijk een verschil tussen dit.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 sep 2020 08:35
Als de lezer een tekst anders opvat dan degene die hem heeft opgeschreven, kan dat ook aan het schrijven liggen.
Tsja, daarmee kan je alles platslaan. Als je echter, zoals jij deed, iets leest wat er simpelweg op geen enkele manier staat, dan is dat eerder in de perceptie van degene met de misopvatting te zoeken.
Mark1992 schreef:
17 sep 2020 11:16
Even een toelichting waarom ik misleid ben: [...]
Met de door jou weergegeven feiten ben je inderdaad klip en klaar misleid.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

HansdenVB schreef:
17 sep 2020 10:40
Het gaat vooral om het feit dat u voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en daar flink de vingers aan heeft gebrand.
Zo, jij bakt ze wel bruin zeg!
De dooddoener "goedkoop is duurkoop" kan er ook wel bij.
Probleem is dat duurkoop ook een miskoop kan zijn.
Als je je huiswerk niet maakt. En als ze tegen je liegen helpt huiswerk maken dus niet. En ook een hoog prijskaartje niet.
De tijden dat een hoge prijs je zekerheid verschaft zijn lang voorbij.

Ik vind je "eigen schuld, dikke bult" reactie heel flauw.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 17 sep 2020 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVreus voor de rechter i.v.m. Hongaarse TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
17 sep 2020 08:57
[...] Om de uitspraak goed op waarde te kunnen inschatten moet ik natuurlijk ook de dagvaarding erbij zetten.
Aangezien de Rechter een uitspraak heeft gedaan welke reflecteert wat in de dagvaarding staat.
En daar staat "opgelicht" door mij met opzet in genoemd.
Beoordeling van het geschil
De vordering komt de kantonrechter niet onrechtmatig of ongegrond voor, zodat deze bij
verstek wordt toegewezen als hierna te vermelden.
[...]
Mocht dit betoog ten doel hebben om aan te tonen dat TV-Reus veroordeeld zou zijn voor oplichting: dat is natuurlijk niet het geval. Er is slechts een standaard verstekvonnis gewezen, waarbij jouw vordering dus niet verder (ambtshalve) getoetst is dan een basale check op onrechtmatigheid en ongegrondheid.

Bovendien ziet de verstekveroordeling slechts op het onder het "mitsdien" van de dagvaarding gevorderde; en daar is uiteraard slechts de civielrechtelijke vordering opgenomen.

Dit even om de zaken zuiver te houden.

Overigens denk ik, om misverstanden uit te sluiten, dat je -bij vervolging- een goede kans zou maken om die veroordeling wegens oplichting gewoon te krijgen. Er is immers sprake van een standaard en voortdurende praktijk van misleiding van consumenten. Dat voldoet aan de eisen die de wet aan oplichting stelt.

Gesloten