LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versterker beschadigd terug van reparatie

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Martijn1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2018 10:30

Versterker beschadigd terug van reparatie

Ongelezen bericht door Martijn1984 »

Ongeveer een half jaar geleden heb ik een audio set gekocht bij Coolblue. Bestaande uit een versterker een platen speler en boxen. Na ongeveer 4 maanden kwam er bij het afspelen van platen op de platenspeler nog maar uit 1 box geluid.

Hierop heb ik de platenspeler en de versterker voor reparatie aangeboden. Er bleek niks aan de hand te zijn met de versterker. Maar de platenspeler bleek defect. Hiervoor heb ik een nieuwe gekregen. Dat was prima geregeld.

Ook werd de versterker weer retour gestuurd. Maar tot mijn verbazing zat er rechts voor een flinke deuk in het voorpaneel. Aangezien hij midden in mijn kamer staat heb ik direct contact gezocht met Coolblue.

Coolblue geeft aan dit niet te kunnen repareren, dus moet ik genoegen nemen met een vergoeding van 75 euro. Dit is het enige aanbod wat ze kunnen doen.

Maar hier ga ik niet mee akkoord. Het product staat midden in de kamer, en de beschadiging valt erg op. Ik heb ze dit ook uitgelegd.

Wat zijn mijn rechten in deze kwestie?

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Mvg,
Martijn

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Versterker beschadigd terug van reparatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is de versterker nog te koop? U hebt recht om de versterker in dezelfde staat terug te krijgen als hoe die verzonden is. Echter, als blijkt dat dit model niet meer verkocht wordt en er ook geen onderdelen te krijgen zijn, dan zijn er al niet veel opties meer over. Dan zal het of ontbinden worden, maar dan heeft u niets, of een verschoeding voor de waardevermindering.

Maar informeer eerst of dit model nog te krijgen is zodat u een nieuwe kunt krijgen.

Martijn1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2018 10:30

Re: Versterker beschadigd terug van reparatie

Ongelezen bericht door Martijn1984 »

Dat dacht ik ook ja. Helaas heb ik de gesprekken niet opgenomen. Maar ik wordt elke keer in de wacht gezet. En vind er overleg plaats, met waarschijnlijk de leidinggevende. En komen ze weer met de 75 euro aanzetten.

Er is mij in het begin wel een vervangend apparaat toegezegd. Maar op dat moment was hij niet meer leverbaar. De jongen aan de telefoon kon mij niet vertellen of dat een week zou duren of een half jaar. Daar ging ik dus niet mee akkoord. Twee weken later, vandaag dus, zie ik op hun website dat hij weer leverbaar is. Dus ik bel er achteraan. Dat het geregeld kan worden. Maar volgens de medewerker aan de telefoon was dan niet meer mogelijk. Hier is twee weken overheen gegaan.

Ik kan er gewoon geen vrede mee hebben, dat er iemand bij de afdeling reparatie mijn apparaat beschadigd heeft. En ze dat vervolgens proberen af te kopen met 75 euro.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Versterker beschadigd terug van reparatie

Ongelezen bericht door crazyme »

Om welke versterker gaat het ?
Wat was de nieuwprijs ?
Wat is de huidige vervangingsprijs ?

De schadevergoeding moet in verhouding staan tot de schade.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Versterker beschadigd terug van reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Martijn1984 schreef:
27 sep 2018 10:56
Wat zijn mijn rechten in deze kwestie?
In eerste instantie:
- kosteloze vervanging

Als dat niet kan of niet binnen een redelijke periode gebeurt dan kun je ook kiezen voor:
- ontbinding waardoor je 100% terug krijgt maar je moet de versterker dan wel teruggeven:
- prijsvermindering (wat is de versterker minder waard geworden?);
- schadevergoeding (wat kost het om de versterker elders te laten maken?); en/of
- dekkingskoop (wat kost het om de versterker elders te kopen of eentje die er op lijkt?).

Ontbinding en dekkingskoop kun je combineren.
Ontbinding en schadevergoeding kun je vaak ook combineren, alleen niet in mijn voorbeeld.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Versterker beschadigd terug van reparatie

Ongelezen bericht door Franskia »

Bellen is leuk, maar het is beter om via de site van Coolblue een klacht in te dienen (op "papier") en daarin te omschrijven wat er is gebeurd en wat u wilt. In dit geval vervanging van de beschadigde versterker. Laat u niet verleiden tot een welles niettus spelletje als ze aangeven dat u misschien de schade zelf heeft veroorzaakt. Ik heb inmiddels met Coolblue de ervaring dat op deze manier klagen altijd tot een bevredigende oplossing leidt. Succes.

Gesloten