LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie gaat het overleven

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

wie gaat het overleven in electronicaland??

mediamarkt
19
45%
bcc
7
17%
modern/its
1
2%
scheer en foppen
5
12%
harense smid
2
5%
de block
1
2%
expert
7
17%
 
Totaal aantal stemmen: 42

turbo1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 22:37

wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door turbo1971 »

wie gaat er volgens jullie overleven in de electronica branche?


miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door miniad »

oeps.. dit is wel een hele moeilijke hoor... :D

ik weet uit eigen ervaring dat de BCC onder de prijs van MediaMarkt verkoopt. Prijzen staan meestal wel gelijk of duurdrder gemeld bij BCC maar als ik de prijs van mediamarkt meldt krijg ik het zelfs nog goedkoper..
Dit heb ik meermalen meegemaakt bij BCC in de AmsterdamsePoort.
En daar is Mediamarkt zeer dichtbij.
Overigens vind ik de service bij MediaMarkt Arena erg goed en soms zelfs meer dan dat...

AD

Rebella
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 dec 2006 12:35

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door Rebella »

MediaMarkt is een verschrikking.

Het schreeuwt irritant (negatieve aandacht)
Weet z'n prijzen niet (wisselt per winkel)
Veel van het zelfde (1001 tv's)
En...niet eens de goedkoopste!!!

francey
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2005 14:21

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door francey »

Het is toch te hopen van Madia Markt/Saturn niet als enige overblijft... éénheidsworst ten top, alleen nog maar keuze uit verouderde modellen (want anders lijkt het te dúúúr), verschraling van het aanbod (alleen nog maar de grote merken waarmee prijsafspraken gemaakt kunnen worden), ondeskundig personeel en de uitstraling van een dumphal...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Dankzij de komst van Mediamarkt zijn er toch een paar "grote" electronica aanbieders weggevallen. kijk maar naar Megapool... Niet de kleinste toen...

En daarbij hoeft Mediamarkt ook niet de goedkoopste te zijn met alles..

Dat is er geen 1...

I_Xyzyx_I
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:30

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door I_Xyzyx_I »

vind de vraag opzich wel vreemd, nog nooit van concurrentie gehoord?

als media markt bijv als enige over blijft zullen de prijzen waarschijnlijk ontzettend omhoog gaan ( ze zijn toch de enige die het verkopen )
waardoor het interessanter word voor anderen om ook een electronica winkel te beginnen.
waardoor de prijzen weer lager worden en de kleinere winkels het moeilijk krijgen

en zo houd alles zich in evenwicht, denk niet dat er 1 winkel overblijft

( expert gaat er iedergeval aan, ontzettend duur, flut service... )


je bent trouwens internet winkels vergeten, zijn toch de concurrent van kleinere winkels ( zeker bij telefoons, mp3 spelers en dat soort kleine dingen..)

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Interessante topic na de Radar uitzending van 11 december.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=46226

diskjokkie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2006 14:34

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door diskjokkie »

Je had beter kunnen vragen wie valt er als eerste af in de concurrentiestrijd. Na bijvoorbeeld het dichtgaan van de Megapool winkels en een groot aantal bijvoorbeeld Harensesmid winkels in het oosten van het land.
DUS WIE VALT ER ALS VOLGENDE WEG..............was een betere vraagstelling geweest mijninziens. Wie kan er nog op tegen het geweld van de BCC en MediaMarkt.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door haka10 »

Het is te hopen dat MediaMarkt niet alleen overblijft.

MediaMarkt hanteert nu al verschillende prijsstellingen per vestiging.

Als een MediaMarkt geen concurrentie in de buurt heeft zijn de prijzen hoger dan als er wel concurrentie in de buurt zit.

Ik kom bijvoorbeeld wel eens bij MediaMarkt Ede.
Een Canon 630 kost daar 329 euro, vorige week heb ik dezelfde camera (via internet besteld) bij een fotozaak in Holten voor 235 euro gekocht.

Dan kan ik bij MediaMarkt nog wel wat van de prijs aflullen en een fototasje erbij lullen, zelfs evt. een 1 GB geheugenkaartje, maar het prijsverschil van 100 euro is daar niet mee goedgemaakt.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door Laurent »

Niemand verplicht jouw om er te kopen :)

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door Jonjo »

@TURBO 1971. De belangrijkste leverancier staat hier niet bij. De kleine zelfstandige. Misschien niet geschikt voor mensen die voor het bekende dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar betrouwbaar en een service waarvan de door jou genoemde bedrijven niet eens weten wat het woord betekend.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door eeliane »

Dat is waar, bij de kleine zelfstandige krijg je tenminste nog service en aandacht. Bij die grote zaken lopen allemaal van die verkopers met euro tekens in de ogen die jou zo snel mogelijk 1 of ander apparaat willen aansmeren en het boeit ze absoluut niet wat jij koopt en wat je er mee moet. Ze weten meestal ook niet veel van de apparaten hooguit hoe ie aan en uit met, verder gooieen ze er wat interesante termen tegen aan zodat ze nog enigzins als verkoper die wat weet overkopen, niet dus! Ohja en dat gestalk van die lui in de winkel, zodar je voet over drempel zet hobbelen ze , denken ze, onopvallend achter je aan.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door NONO »

Eind zeventiger, begin tachtiger jaren had Saturn alleen één vestiging in Keulen.

Ging er graag naar toe omdat ze vele luisterruimtes hadden waar toestellen per prijsklasse werden aangeboden.

Ook het platenaanbod - als ik me goed herinner adverteerden ze met iets van één miljoen titels - was buitengewoon groot.

De in de loop der jaren geopende filialen en al helemaal de tot het concern behorende Media Markt geven bepaald niet het gevoel wat de oorspronkelijke zaak toentertijd gaf.

Al is dat natuurlijk zoals met alle persoonlijke meningen een subjectief gegeven.

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: wie gaat het overleven

Ongelezen bericht door fj »

Nou ik ben bang media markt ( door de grote hoeveelheid keuze )

Maar ik hoop dan Expert ( vanwege iets hogere service en kennis )

Gesloten