LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:
21 feb 2019 17:36
Van Ziggo naar Ziggo. Hoe moeilijk moet overstappen dan zijn?
Dramatisch. Blij dat ik bij dat bedrijf weg ben.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door renewouters »

Andrevr schreef:
20 feb 2019 21:57

Wat schetst mijn verbazing ik krijg nu al 2 dagen een band op mijn tv met stap optijd over! Ik betaal toch voor mijn tv ontvangst dan mag ik toch ook verwachten dat ik zonder reclame kan tot 12 maart kan kijken? Even chatten met Ziggo. Nee sorry moet u maar accepteren!
Zie je die band op de analoge kanalen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Moet toch wel. Vanaf het begin overstapservice met nummerbehoud van Ziggo naar Ziggo. Konden ze weer nieuwe contract periode pakken. Alles nieuw gekocht. Dus analoog.

Andrevr
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2018 23:04

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Andrevr »

Ja bij analoog zie je de tekst “Dit analoge tv signaal stopt. Voorkom dat u geen tv meer kunt kijken. Schakel voor 12 maart mee naar digitale kabel tv. Kijk op ziggo.nl schakelt mee”

Ik zat met internet en telefoon bij Telfort en dit duurt een maand om over te stappen. Vandaar de datum 7 maart!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door renewouters »

Andrevr schreef:
21 feb 2019 20:20
Ja bij analoog zie je de tekst “Dit analoge tv signaal stopt. Voorkom dat u geen tv meer kunt kijken. Schakel voor 12 maart mee naar digitale kabel tv. Kijk op ziggo.nl schakelt mee”

Ik zat met internet en telefoon bij Telfort en dit duurt een maand om over te stappen. Vandaar de datum 7 maart!
Dan is het logisch dat je dat ziet: bij analoog is het namelijk niet mogelijk om dit per aansluiting wel of niet te laten zien. Iedereen krijgt hetzelfde te zien. Eigenschap van analoge TV distributie. Ergo, een hoop van de bovenstaande reacties kunnen de prullenbak in.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Cro »

Andrevr schreef:
21 feb 2019 20:20
Ja bij analoog zie je de tekst “Dit analoge tv signaal stopt. Voorkom dat u geen tv meer kunt kijken. Schakel voor 12 maart mee naar digitale kabel tv. Kijk op ziggo.nl schakelt mee”

Ik zat met internet en telefoon bij Telfort en dit duurt een maand om over te stappen. Vandaar de datum 7 maart!
Als je een nieuwe TV hebt gekocht kan je ook gelijk digitaal kijken. Je hoeft niet te wachten tot de activatie datum van de media box.

Gewoon je coax kabel in de nieuwe TV en even op deze ziggo site de juiste code ophalen, dan kun je dezelfde zenders als in het analoge pakket digitaal bekijken. https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... B%20module

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:
21 feb 2019 21:19
Dan is het logisch dat je dat ziet: bij analoog is het namelijk niet mogelijk om dit per aansluiting wel of niet te laten zien. Iedereen krijgt hetzelfde te zien. Eigenschap van analoge TV distributie.
Neemt nog steeds niet weg dat er een verschil is tussen enerzijds een boodschap doorgeven , en anderzijds normaal ongestoord TV kijken onmogelijk te maken

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door witte angora »

Aan de andere kant is het al zolang bekend dat Ziggo met analoog gaat stoppen, als je nu nog iets moet regelen ben je wel erg laat. Dat kon veel eerder. Dit is gewoon een allerlaatste kans zeg maar.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door 16again »

Ik betwist niet dat het een "allerlaatste kans" is, maar de manier waarop gebruikers op die "allerlaatste kans" worden gewezen.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door ErnieG »

witte angora schreef:
22 feb 2019 08:44
Dit is gewoon een allerlaatste kans zeg maar.
Ziggo geeft een einddatum afgegeven en daarmee is de TS gewoon op tijd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
21 feb 2019 23:07
Neemt nog steeds niet weg dat er een verschil is tussen enerzijds een boodschap doorgeven , en anderzijds normaal ongestoord TV kijken onmogelijk te maken
Er komt af en toe een balk boven in beeld met de boodschap. Los dat TS nu gewoon al digitaal kan kijken als hij netjes betaalde voor zijn analoge televisie ontvangst, daarvoor hoefde hij geen nieuw abonnement af te sluiten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ziggo heeft er goed aan gedaan om dat meteen te gebruiken om alles in een te verkopen. Verdienen ze goed aan

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik voel geen enkele behoefte om over te stappen op digitale televisie. Ziggo levert mij een prima analoog signaal en weet zelf nog niet wanneer zij daarmee stopt. Ik wacht ook gewoon op die "allerlaatste kans".

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als jij niet weet wanneer dat stopt, Ziggo weet dat wel!

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee, Ziggo weet dat ook nog niet. Als ik zoek op postcode, krijg ik de mededeling "Het is nog niet bekend wanneer enz."

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik voel geen enkele behoefte om over te stappen op digitale televisie. Ziggo levert mij een prima analoog signaal en weet zelf nog niet wanneer zij daarmee stopt. Ik wacht ook gewoon op die "allerlaatste kans".
Dat klinkt meer als eigenwijzigheid en "zelfkasteiding". Een moderne TV heeft meestal al een DVB-C tuner aan boord , voor het basispakket heb je geen Ziggo box of smartcard nodig, gewoon de TV "zenders laten zoeken" en je bent om. Daar hoef je mits een beetje moderne TV niet eens voor van de bank op te staan.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hoezo zelfkastijding? Ik krijg waarvoor ik betaal, en daar ben ik tevreden mee.

Mijn televisie heeft inderdaad een DVB-C tuner, dus veel gedoe met boxen en kabels heb ik ook niet. Ziggo laat het wel weten wanneer ze stoppen met analoge tv. Tot die tijd blijf ik een tevreden analoge gebruiker. Een Chromecast heb ik, Netflix heb ik; het ontbreekt mij aan niets.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het verschil in beeldkwaliteit ken ik natuurlijk wel, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo belangrijk. Vroeg of laat komt het er wel van hoor, maar prioriteit heeft 't bij mij niet.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb ook nooit beweerd dat ik schade lijd.
TS merkt op dat hij een vervelende balk in zijn analoge beeld heeft. In mijn postcodegebied is nog niet bekend wanneer Ziigo stopt met analoge doorgifte. Ik zit daar niet mee, want ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van het analoge signaal.
Ik wil echt wel de moeite nemen de kanalen opnieuw in te stellen, maar niet eerder dan nodig. Op het tweede toestel kan dat helemaal nog niet, want dat heeft geen ingebouwde tuner. Ziggo gaat mij wel de noodzakelijke box leveren wanneer het zo ver is. Mij hoort u niet klagen; of dat nutteloos is, laat ik graag bij u.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door moederslink »

snuffel1 schreef:
22 feb 2019 20:41
Erthanax schreef:
22 feb 2019 19:16
Het verschil in beeldkwaliteit ken ik natuurlijk wel, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo belangrijk. Vroeg of laat komt het er wel van hoor, maar prioriteit heeft 't bij mij niet.
Sec gezien zijn uw bijdrages nutteloos want u leidt geen schade en wil niet de moeite nemen om de zenders opnieuw in te stellen.
We hebben het hier over de overstap van analoog naar digitaal. Ziggo vindt het kennelijk nodig om nu zo.n bloedirritante balk op het tv scherm te laten zien bij de TS waardoor je kijkgenot toch serieus wordt belemmerd .
Wanneer een analoog kijker zoals bv Erthanax nu tevreden is met zijn analoge tv en de behoefte niet voelt om de boel nu al opnieuw in te stellen mag hij dat best in dit kader ventileren , dat is dan een mening en dat past vlg mij best in de discussie over analoge of digitale tv.

Gesloten