LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door kweenie »

Erthanax schreef:
22 feb 2019 16:47
Hoezo zelfkastijding? Ik krijg waarvoor ik betaal, en daar ben ik tevreden mee.

Mijn televisie heeft inderdaad een DVB-C tuner, dus veel gedoe met boxen en kabels heb ik ook niet. Ziggo laat het wel weten wanneer ze stoppen met analoge tv. Tot die tijd blijf ik een tevreden analoge gebruiker. Een Chromecast heb ik, Netflix heb ik; het ontbreekt mij aan niets.
Prima als je met het beperktere zenderaanbod van alleen de analoge zenders kunt leven. Je krijgt natuurlijk waar je voor betaalt, maar als je de televisie niet op de digitale zenders hebt ingesteld, dan kun je niet alle zenders zien waar je voor betaalt.

Ondersteuning Humax
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2018 21:59

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Ondersteuning Humax »

Een late reactie, maar ik zag dat er een Humax IR Fox C word aangeraden voor eventuele aansluiting op een DVD recorder, maar deze kun je het best links laten liggen. Kan nu nog werken, maar Ziggo schakelt over naar Mpeg 4, waarmee de Humax Fox C niet kan werken.

Ik raad doorgaans een Humax 5200c aan, welke je ook in oud UPC gebied kan gebruiken voor alle vrije zenders (heb hierover, net als over het aansluiten en instellen van een decoder/PVR en DVD recorder een topic aangemaakt op de Ziggo Community) maar deze kom je nieuw steeds minder tegen, en vaak is het dan i.c.m. een Humax TV+H3 mediaspeler. Maar gebruikt zie je ze nog vaak te koop. Echter word deze, net als de 5400c niet meer geproduceerd en is er dus alleen nog de 5300c en de nieuwe 5500c (Ziggo)/5550c welke worden uitgegeven en verkocht als 'vervanger' voor het analoge signaal. Deze decoder kan alleen maar werken met de vrije zenders.Maar sla de Fox C en ook de Z, die je al bijna niet meer ziet, dus liever over.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En weet je ook iets over Cisco en Samsung decoders/recorders?
Of kun je de Mpeg4 in Menu uitlezen?

Ondersteuning Humax
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2018 21:59

Re: Ziggo stopt met Analoog. 30 dagen reclame van ziggo op je tv.

Ongelezen bericht door Ondersteuning Humax »

Dag Komkommertijd,

De Cisco en Samsung modellen, althans deze welke nog lopen, blijven doorgaans allen bruikbaar. Het gaat dus nu met name om de Humax Fox C welke natuurlijk ook al heel lang in gebruik is geweest. De Fox Z kwam daarna, maar is nooit echt een veel gebruikt model geweest. Deze is dan ook zeer karig uitgevoerd, zoals ook het geval is met de 5300c t.o.v. de 5100c. Maar van die laatste 2 is dus alleen ook de 5300c nog over.

Voor zover ik weet kun je de Mpeg 4 ondersteuning niet uitlezen via het menu. Ik kan me daar echter weleens wat meer op richten. Maar eigenlijk is het dus niet zo van belang. tenzij je nog een Humax Fox C tegenkomt.

Gr. Willem

Gesloten