LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A EN D AUTO'S in Amersfoort

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Robert39
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 feb 2011 13:58

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Robert39 »

Wat een mazzel,sinds kort pas op dit forum en vorige week even langsgereden bij
A en D vanwege een auto die ik op de site had gezien.
Het zat mij al niet helemaal lekker, onderbuikgevoel zeg maar.
Toch nog maar even over denken!
Lees ik vanavond dit forum........
Hoeveel geluk kan een mens hebben?
Ik kijk nog even verder en A en D succes na al deze verhalen.

Robert. :x

nepoznata
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2011 16:10

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door nepoznata »

wat een rot zaak ... je kunt beter een auto van de sloop kopen dan van hen..
ik zal mijn belofte waarmaken en hun reputatie net zo snel verpesten als het saldo van mijn spaarrekening... en ja [persoonsgegevensverwijderd door moderator] hoe je ook mag heten zoek maar lekker op internet elke site die er is zal ik vertellen over jullie OOOOO zo goede klantenservice en de wrakken ( De TITANIC functioneert nog beter) die jullie aan mensen verkopen...

bmw gekocht 500 euro rijklaar kosten betaald en bij thuiskomst nog geen druppel olie in de auto ... toch maar even naar de garage om verder te kijken en de apk er op te laten zetten: 500 euro, onderhoud van de auto was waardeloos .. er volgde nog een hele waslijst daarna

- audiosyteem kapot / cd wisselaar hapert
- re achterdeur komt zoveel wind vandaan dat je denkt dat je in een cabrio rijdt
- motersteun moet vervangen worden
- remschijven
- filters olie en koelvloeistof etc.
- owja ahahah de auto heeft mij al zeker 5 /6 keer in de steek gelaten door gewoon weg helemaal niets meer te willen doen... fijn als je naar je werk moet 's morgens vroeg... en dik te laat komt 5 keer aan toe...

en na nog geen 2 mnd turbo kapot

ondertussen al weer 2000 euro armen meerdere malen contact met A&d auto's opgenomen maar die mannen daar willen niet met een vrouw praten maar met de man des huizes.
de motersteun en de deur zouden zij maken ook nog eens 100 euro afgerekend en haahah het geluid bleef, de deur ook zogenaamd gemaakt, ik heb nog altijd het idee een cabrio te rijden. Volgens mij hebben ze de auto nog niet eens aangeraakt.

Allemaal loze beloftes / ben benieuwd wat er nu weer kapot aan gaat...
auto zeer duur betaald dus gewoon weg opgelicht.
Hij was het zeker waard geweest als ik geen 2000 lichter was geweest maar met al deze mankementen zeker niet.

blablabla oude auto( bmw 530D 1999) dit dat maar dan nog een liter olie in de auto voor die 500 euro had echt wel gemogen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2012 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

nepoznata
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2011 16:10

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door nepoznata »

owja lekkage koelvloeistof die was ik nog vergeten:)

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door schoepioen »

Klinkt alsof de auto schade heeft gehad....
Maar een BMW voor 500 euro... dan moeten meteen alarmbellen gaan rinkelen en moet je inderdaad rekenen op 2 a 3000 euro kosten om de auto technisch goed te krijgen. Sowieso is de kans bijna nihil om een auto van 500 euro bij een handelaar te kopen die niets mankeert. Hopelijk heb je er wel van geleerd. Voor zulke bedragen kun je beter particulier kopen.

Van de andere kant: wees blij dat je bij dit bedrijf geen duurdere auto hebt gekocht, als ik de verhalen hier lees, had je daar ook aardige onkosten op gehad.

Sterkte met je BMW verder (hopelijk is ie verder nu wel goed en mooi en kun je er toch nog plezier aan beleven)..

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

schoepioen schreef:Klinkt alsof de auto schade heeft gehad....
Maar een BMW voor 500 euro... dan moeten meteen alarmbellen gaan rinkelen en moet je inderdaad rekenen op 2 a 3000 euro kosten om de auto technisch goed te krijgen. Sowieso is de kans bijna nihil om een auto van 500 euro bij een handelaar te kopen die niets mankeert. Hopelijk heb je er wel van geleerd. Voor zulke bedragen kun je beter particulier kopen.

Van de andere kant: wees blij dat je bij dit bedrijf geen duurdere auto hebt gekocht, als ik de verhalen hier lees, had je daar ook aardige onkosten op gehad.

Die 500,= waren alleen de afleveringskosten............

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door schoepioen »

Aha... Dat krijg je er nu van, als je een interpretatie maakt omdat de grammatica en interpunctie niet helemaal goed is :( .

ANWBautoadvies
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:40

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door ANWBautoadvies »

Helaas worden er te veel transacties gesloten op basis van de blauwe ogen van de verkoper. Als je een TV wilt kopen maar de verkoper meldt dat er geen garantie op zit doe je het toch ook? Een gebruikte auto kost al gauw vele duizenden of soms tienduizende euro's. Als consument heb je een onderzoeksplicht; weet wat je koopt óf koop met garantie zoals dat uitstekend geregeld is bij de Bovag bedrijven.
Bij transacties met handelaren of particulieren; laat de auto keuren door de Dekra, TUV of ANWB.

Hans Biesmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2011 20:32

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Hans Biesmans »

Zie 13 februari. Na dit bericht ben ik naar een goede garage gegaan in Nijkerkerveen (Hans Kous). Deze heeft de auto nogmaals grondig nagekeken en kwam toch een paar dingen tegen die bij de APK (bewust?) over het hoofd waren gezien. Dit betrof de stuurkogel waar speling op zat, de rechterachterdeur die niet van buiten af te openen was, een remleidinkje waar roest op zat en een uitlaat die bestond uit aan elkaar gelaste rommel. De katalisator zat er ook niet meer tussen. In eerste instantie wilde A en D alles laten maken bij een bedrijf in Urk. Dan zou er een imitatieuilaat komen. Dat wilde ik niet. Na wat onderhandelen heeft A en D mij een orginele Mercedesuitlaat gegeven. De rest heb ik zelf betaald. Dat viel nog best mee. Ik ga er ook van uit dat je als je een 2e hands auto koopt er altijd wat te verbeteren is. Wat anders is dat de APK-keurmeester schijnbaar toch makkelijk zaken kan verdoezelen of zo. Of is de APK tegenwoordig een wassen neus?. Kunnen garagisten of handelaren gemakkelijk 'ïets" regelen met de APK-keurders?. Informatie bij de RDW leert dat een en ander mogelijk is. Dit zou je dan bij de RDW moeten aangeven. Bedenk wel dat de gevolgen erger kunnen zijn. De APK keurmeester raakt dan wel zijn licentie kwijt, maar kan deze toch wel weer opnieuw halen. Jouw auto wordt dan opnieuw gekeurd door de RDW en dan moet je zelf alles wat zij tegenkomen laten repareren.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Enigszins grappig verhaal; Ik was op zoek naar een goedkope winter auto, even Marktplaats opgesnord en had al snel wat gevonden. Is niet veel soeps, maar ging mij vooral om een apk tot na de winter en een relatief betrouwbaar ding.

Wat gevonden en gekocht, maar wat blijkt nu. De auto is vroeger door de handen van A & D geweest. Dit zag ik aan de nummerbordhouder, wat gelijk een aantal zaken verklaart :lol:

Behalve de wat discutabele reparatie aan de achterramen, scheelt de daadwerkelijke km stand zo'n 115.000 km met wat er op de teller staat en had de auto vroeger stuurbekrachtiging waar een ander stuurhuis zonder stuurbekrachtiging voor is terug gekomen. Sporen van een LPG installatie zijn ook nog te vinden, behalve de bijbehorende hoge km stand dan :wink:

Maakt mij niet zoveel uit, prijs was heel laag, behalve benzine nooit kosten gemaakt aan de auto en breng de auto deze maand naar de sloop want ik heb de auto niet meer nodig.

moraal van het verhaal, zelfs als je niet bij A & D koopt, moet je nog voor ze oppassen :lol:

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Het verhaal wordt nog mooier, auto ingeruild. Kijk net op marktplaats, staat de auto te koop met 150.000 km ingeruild met 298.000 op de teller, welke al teruggedraaid was. Dè auto heeft nu niet eens de helft van zijn daadwerkelijke kmstand erop staan.

Pechgeval
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2011 14:19

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Pechgeval »

Heb in maart 2011 een Renault Laguna bij A&D gekocht.
Dag na aanbetaling ( € 1000,-) zag ik pas alle negatieve recenties op internet maar durfde niet af te zien van de koop omdat ik bang was mijn aanbetaling kwijt te raken en had (stom stom stom) mijn hoop gevestigd op de enkele positieve reactie.

Ook wij kregen mooie praatjes en gouden beloftes. Op weg naar huis (30 km) ging de auto heel erg trillen. Wij direct terug...stabilisatorstang defect, werd gelijk vervangen (wij dachten dat het misschien wel mee viel met A&D). Vervolgens maakten wij een testrit met de monteur en die zei dat het al stukken minder was...
Mijn man stond erop dat er weer gekeken werd en het helemaal over moest zijn.
Weer op de brug...oja schokdemper unit aan de voorzijde bleek compleet verrot. Werd ook direct een nieuwe onder gezet. Wij blij, dachten ze voor te zijn geweest.

Na een maandje reed de auto niet lekker meer. Leek te zwalken en trilde weer. Dan maar naar de Kwikfit. Die gaven aan dat de voorbanden extreem slecht waren (auto is met nieuwe APK opgeleverd) en alles moest opnieuw gebalanceerd worden.
Kassa: € 180,-

Ok, we dachten er nu vanaf te zijn. Helaas...
Auto begon een schrapend geluid te maken in de bochten. Uitlaat bleek heel erg los te hangen en tegen het chassis aan te lopen. Ook rammelt de katalysator..
Gelukkig viel dit mee, € 16,50 voor het vastmaken van de uitlaat, het gerammel kan volgens mijn betrouwbare garage geen kwaad, is alleen irritant.

Toen begon de auto linksvoor te piepen als hij warm wordt en het stuur onder een hele miniscule hoek staat. Volgens Kwikfit en mijn garage zijn de remschijven slecht en aan vervanging toe. Hadden nooit door de APK gemogen..

Tijdens de zomervakantie (augustus) viel de demper van de uitlaat eronder vandaan.
Zijn gematst door een Duitse garage met een roestvrij stalen sloop uitlaat voor € 100,- incl. montage.

Vanaf gisteren (nog geen 6 maanden na aankoop) piept de achterkant wanneer ik een drempeltje pak. Waarschijnlijk achter- schokdempers slecht.

Kortom; het ene is nog niet gefixt of het andere mankement dient zich aan.
Kwikfit adviseerde om de auto z.s.m. via Marktplaats te verkopen nu de APK nog vrij jong is, ik vind het echter geen prettig idee om zo'n onbetrouwbare auto aan een ander door te geven dus hoop hem met minimale kosten (door handige kennissen e.d.) zelf te kunnen behouden.

Toch maar vast sparen voor een andere..

Mijn ervaring met de mensen van A&D is dus dat zij je met smood talking, lichtelijke intimidatie, leugens en veel poeha een auto aansmeren die gevaarlijk en niets waard is.
NOOIT MEER NAAR A&D!!

Spinnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2012 10:35

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Spinnie »

Vreemd, vreemd want wij hebben alleen een goede ervaring met A en D auto`s in Amersfoort. Wij hebben daar een Dodge Caliber gekocht en tijdens de testrit vonden wij de auto flink naar hond ruiken, de parrot deed het niet en de achteruit sensoren ook niet. Dit hebben wij aangegeven aan de verkoper en die beloofde ons alles netjes in orde te maken. Dit is ook zonder meer gebeurd. Wel moesten wij iets langer wachten op de aflevering, want na de eerste keer naar de cleaning bedrijf bleek hij toch nog te stinken, dit is ons netjes telefonisch gemeld dat het later werd met uitleg waarom. Bij ophalen van de auto alles netjes geregeld en niets gemerkt van enige vorm van puschen of iets dergelijks. Al met al zijn wij zeer tevreden met deze fantastische auto.

thecure
Berichten: 2704
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door thecure »

ja hoor! daar is er weer één!
speciaal geregistreerd om te vermelden hoe ge-wel-dig deze handelaar wel niet is!
kreeg u er ook een grote bos bloemen bij? en een schaalmodel voor de kinderen?

Dit topic staat vol klachten, dus uw verhaal is niet heel erg geloofwaardig...

Blade21
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2012 17:46

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Blade21 »

Helaas weer iemand....slechte ervaring met dit bedrijf.


De punten die ik zelf heb ervaren:

1. Er word een mogelijk inruil prijs voorgeslagen per mail> wat voor hun wel mogelijk was er iets van te maken> Ik heb de wagen niet `mooier` gemaakt dan die was INCL fotos laten zien van bijv. de lak punten die minder waren. 1 maal aangekomen (ik ben vanuit MAASTRICHT gekomen) word er gedaan dat die prijs van verre niet in de buurt komt wat hun er in zien. Dit is zeer misleidend, want wie betaald mij nu de brandstof omdat ik voor ***. uit maastricht heb moeten rijden.

2. Dik een uur moeten wachten voordat ik geholpen werd, terwijl er 2 a 3 andere werknemers een beetje rond staan te kijken.

3. Zoveel werknemers aanwezig....maar voor daadwerkelijke inruil/ en overleg van prijzen moet eerst met de baas overlegd worden> die dus duidelijk niet aanwezig was?

4. Er is geen duidelijkheid tussen wie/ met wie email contact heeft gehad. 2 werknemers aangesproken, en beide zeggen ze dat de andere heeft gemaild, maar weten beide van niks.

5. Er werd mij BELOOFD maandag terug te bellen. Hoefte niet persee van mij zolang er geen antwoord is op mijn inruil vraag. Maar werd alsnog beloofd wegens de goede service waar hun voor staan. > GEEN belletje gekregen

6. Er werd mij alweer BELOOFD dinsdag zeker weten terug te bellen + antwoord over de mogelijke inruil prijs wat mogelijk was .
> alweer GEEN belletje gekregen.


Dus mensen, doe je zelf een plezier... als je vanuit `ver` vandaan moet komen, fijn naar een ander gaan! Uiteraard heb ik in de tussentijd geen reacties meer gekregen van dit schitterende bedrijf!

Hoogachtend,

een ontevreden klant!

MAXIEM

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door MAXIEM »

…op verzoek van de radarredactie is dit verwijzingsbericht gewist…
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 09 jul 2012 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ParaGila
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2012 15:36

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door ParaGila »

wooow

wat ben ik blij dat ik hem niet heb gekocht fjieuw..!!!

na een opvallend vriendelijk E-mail verkeer ben,
ook ik van Maastricht daar heen gegaan.
voor een Zwarte BMW 318Ci uit 2001.
link:

http://auto.marktplaats.nl/bmw/56841442 ... nd=10&fs=1

aangekomen en me voorgesteld kwam er een verkoper naar mij toe.
dus ik zei waarvoor ik kwam ging die aan iedereen vragen Hey waar staat die zwarte coupe.

uiteiderlijk had ik hem zelf gevonden tussen de massa auto`s daar.
en toen begon de lol wat een lollige verkoper.

ik start die wagen en ja wat een geluid van die motor een beetje fluitend.
nog even laten lopen maar het ging maar niet weg. de auto uitgezet door de verkoper en nu komt het we wouden hem naar een beetje praten weer starten.
was hij opeens de sleuten kwijt. ik mij zelf nog gechecked maar duh nee hij had hem zelf uitgedaan.

hij ging even vieze koffie halen voor mn Vader en mij gelukkig had hij het zelfde gevoel als ik van t klopt hier niet.

nou na wat James bond acties zoeken waar hij hem had gelegd in een andere auto ofzo. een half uur later ik dacht kijk eens onder de zonne klepjes en toen vielen de sleutels op de stoel.

echt wat een zooi daar.

verder nog opmerkelijk.

- ze geven een hoog bod als je een auto inruilt
- onzin rijklaar maken bedrag van 600 euro
- op de advertentie stond papieren van onderhoud en NAP maar daar wist de verkoper opeens niks meer van
- de auto was overgespoten ook daarvan was de verkoper verbaas.
- op dat fluitend geluid zij hij ja dat hoort zo. waarop ik zij sorry meneer mijn auto heeft een kleine 100.000 meer gelopen en die loopt soepel waarop hij dom glimlachte
- de Navigatie deed het niet. bij koop zou die worden aangesloten
- van de Elektrische ramen ontbrak er een knopje mja dat was maar een knopje dat zou geregeld worden ( gewoon uit een andere E46 gesloopt wat daar naast me stond zeker)
- de Radio deed ook niks ook die zou gemaakt worden bij aankoop.
- voor dat ik naar de auto ging kijken hoorde ik een andere verkoper zeggen van hey die factuur van die mercedes heb je niet goed ingebuld.
- ik wou mijn auto inruilen en bij controle van mijn auto leek het alleen maar belangrijk te zijn hoe mooi hij aan het blinken was,

kortom ik zou nog wel wat dingen vergeten zijn wat nog raar was daar.
een ZOOITJE is het daar wel.

gelukkig rij ik LPG wat een waste of time en LPG
ben blij dat ik die SJONNIE bak niet heb gekocht
ik spaar wel wat langer door.

Guythano
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2012 12:24

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Guythano »

Zijn er nog steeds mensen die erin trappen om bij A&D een auto te kopen? Foute keus :!: Domme keus :!: . Ik was er in 2006 helaas ook ingetrapt om een Peugeot 206 bij hen aan te schaffen. Het één en al mankeerde eraan, van koppakking tot weet ik t allemaal. Ten tijde dat wij daar aanwezig waren hoorden we op dat moment dat er net een kennis van hen was vrijgekomen uit de gevangenis. Ik vroeg waarom hij werd opgepakt en kreeg als antwoord: ten onrechte omdat hij wat had gestolen. Mijn vader en ik dachten van: ach, zal wel zo zijn en kochten de Peugeot 206 volgens afspraak. Telefonisch verkeer werd door geen van hen vriendelijk behandeld, beloftes... Ik vertrouwde hen niet en repareerde mijn auto maar bij mijn eigen betrouwbare garage, overigens wel ver maar ook de moeite waard. Ik woon in Amsterdam en mijn garage is in Nuenen. In het kort: Mensen die anno 2012 en in de toekomst met het idee spelen een auto aan te schaffen via A&D, een gouden tip: NIET DOEN! Nee, nee, nee, nee, nee! Lees een paar recensies goed door en denk goed na! Neem maar van mij en vele anderen aan: NIET DOEN! Rij verder en krijg geen spijt zoals velen van ons wel hebben gekregen na aanschaf via A&D auto's te Amersfoort! Bedankt voor jullie medewerking (Niet A&D auto's, maar degene die geen auto meer aanschaffen via A&D auto's te Amersfoort).

Pumar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:24

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Pumar »

Mijn 'oude' auto staat daar nu te koop.
Alleen toen ik hem inruilde stond er 25.000 km meer op de teller dan nu in de advertentie!
Auto was niet slecht, dus denkt men zeker dat dit niet opvalt!

vr6
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2012 17:32

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door vr6 »

Hier ook een gedupeerde, ze nemen gewoon een loopje met hun klanten. Ik had een polo(2005) aangeschaft bij hun 6 maanden terug maar in de bochten brak hij met lage snelheid al uit. Bleek er een veer gebroken. Deze had net een nieuwe apk(heel vreemd!!), dus ik vertrouwde die auto helemaal niet meer. Toen ik vroeg hoe dat kon gaven ze aan dat ze die apk's door een bevriende garage lieten doen(een sloophok om de hoek bij hun bleek later na eigen onderzoek bij een monteur die geeneens nederlands spreekt)

Toen boden ze mij de auto in te ruilen tegen een andere auto, dit werd een golf uit 2003, met een een mooie ronde kilometer stand van 140.000 KM en natuurlijk 'een nieuwe apk'.

Meteen na omdraaien sluiter ging ik de auto controleren, bleken de achterlichten het beide niet te doen en de rechter koplamp ook niet(raar als die net een apk heeft)

Dat werd wel meteen gerepareerd(ja ze konden ook moeilijk niet natuurlijk). Rij ik er 2 weken mee rond kom ik een kennis van mij tegen, zegt die tegen mij dat is mijn auto geweest. Ik zeg ik heb hem bij a&d gekocht, blijken ze de km stand met bijna 100.000 km teruggedraaid te hebben!!!! Hij had hem met > 230.000 km verkocht aan hun en ik heb hem met 140.000 gekocht rara hoe kan dat. Ik vertrouwde de auto niet en liet hem controleren bij een garage, wat bleek;

- remschijven bijna versleten, blokken ook
- distributieriem moest vervangen worden terwijl hun aangaven dat hij net vervangen was
- motor pingelde, kapotte luchtmassameter
- bus in as gescheurd, zat veel speling op het wiel daardoor

A&D zijn oplichters 1e klas, ze handelen ook veel in kloon auto's heb ik gehoord, en de auto's die niet gekloond zijn zijn verrot en/of km stand is mee gesjoemeld. Ook zijn het louche gasten die schijt hebben aan hun klanten, dat blijkt wel aan de manier hoe ze je telefonisch te woord staan wanneer de koop eenmaal gesloten is.

thecure
Berichten: 2704
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door thecure »

zucht...
NAP en aankoopkeuring staan niet in de vocabulaire van deze klant.
En zo kunnen dit soort bedrijven blijven bestaan...

Gesloten