LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A EN D AUTO'S in Amersfoort

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
hijwel
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2013 15:03

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door hijwel »

Auto gekocht, NAP pas en technisch in perfecte staat zij de verkoper en stond ook op de website.
Nieuwe APK.

Direct na aankoop (toen ik er thuis achterkwam hoe a en d bekend stond) langs gebracht bij de dealer. Totale schade 5000 euro. O.a. gerotzooid met stekkers van de ERP klep zodat de auto geen motorstoring gaf. Motor wel in orde, maar ophanging, remmen en boortmotor waren niet APK waardig.

Hopelijk lees je dit voordat je er een auto koopt. :)

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door riddert »

hijwel schreef:Auto gekocht, NAP pas en technisch in perfecte staat zij de verkoper en stond ook op de website.
Nieuwe APK.

Direct na aankoop (toen ik er thuis achterkwam hoe a en d bekend stond) langs gebracht bij de dealer. Totale schade 5000 euro. O.a. gerotzooid met stekkers van de ERP klep zodat de auto geen motorstoring gaf. Motor wel in orde, maar ophanging, remmen en boortmotor waren niet APK waardig.

Hopelijk lees je dit voordat je er een auto koopt. :)
't Is goed van u dat u de aangekochte auto bij de dealer ter controle aanbied, echter had u dit niet direct na aankoop moeten doen, maar direct vóór de aankoop. Dan had u voor de keuze gestaan om het vehikel wel of niet aan te schaffen.

Maar misschien kunt u een beroep doen op uw garantie?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door thecure »

hijwel schreef:Auto gekocht, NAP pas en technisch in perfecte staat zij de verkoper en stond ook op de website.
Nieuwe APK.

Direct na aankoop (toen ik er thuis achterkwam hoe a en d bekend stond) langs gebracht bij de dealer. Totale schade 5000 euro. O.a. gerotzooid met stekkers van de ERP klep zodat de auto geen motorstoring gaf. Motor wel in orde, maar ophanging, remmen en boortmotor waren niet APK waardig.

Hopelijk lees je dit voordat je er een auto koopt. :)
wat is een boortmotor??

hijwel
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2013 15:03

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door hijwel »

ja, het beroerde is dat ik direct na de aankoop via google achter de reputatie kwam van de handelaar..

boortmotor: ik bedoelde de kachelmotor. Dus de ventilatie deed het niet voor het raam. Dus was lekker mistig binnen.

Erik64
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2015 12:11

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Erik64 »

Toch jammer dat ik niet voor de aankoop van een auto beter heb gezocht op internet.
Eind vorig jaar heb ik bij A&D auto's te Amersfoort een Toyota Celica uit 1996 voor €2000,00 gekocht.
Prima behandeld daar, proefrit gemaakt en het leek allemaal prima...... Ik had gezien dat de remblokken op waren maar die zouden vervangen worden en de auto was apk gekeurd....
Toen we de auto ophaalden zag het er inderdaad uit dat alles gedaan was.
Nu 4 maanden verder tijdens een check bij mijn garage komt het volgende aan de orde.
Remschijven voor veel te dun,
Handrem doet vrijwel niks, blijkt er achter totaal geen mogelijkheid om de kabel te bevestigen,
Remblokken helemaal op ( vraag mij nu af wat ze gedaan hebben )
Mijn vraag is dan nu ook hoe deze APK is goedgekeurd door dit bedrijf.
We zijn nu voor een kleine €1000,00 [Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator] en baal vreselijk.
Advies..... Koop nooit een auto daar, het lijkt prima, zijn vriendelijk ( tot het moment dat er wat is ) maar ze zijn absoluut niet te vertrouwen.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2015 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

jules62
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2015 13:56

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door jules62 »

Ook ik ben wel eens wezen kijken bij deze schaamteloze autoverkopers. De auto's staan zo dicht bij elkaar dat het openen van de deuren nauwelijks mogelijk is, laat staan een proefrit maken. Ook de benadering van de verkopers stond me niet aan, ze wisten nauwelijks iets zinnigs te zeggen over de auto waar ik interesse voor toonde. Schijnbaar zagen ze aan mij dat ik niet een potentieel slachtoffer was, want na een enkele vragen over de onderhoudshistorie ging de verkoper weg om het na te vragen, maar keerde niet terug! Had overigens al besloten dat dit geen goed adres kon zijn. Interessanter is de vraag hoe zij aan hun auto's komen, op welk deel van de markt zij zich richten en welke trucjes er gebruikt worden. Autohandelaren, zoals A en D en hun eveneens slechte collega's kopen hun auto's van garages die een slechte of oude auto hebben ingeruild als service en deze direct voor nagenoeg hetzelfde prikje waar ze voor ingeruild zijn doorstoten naar de louche handel. Na een oppervlakkige poetsbeurt worden deze auto's met een marge van 30 tot 100% op een website gezet. Onderhoud of reparatie vind niet plaats, op een klont dikke olie na in een versleten moter of versnellingsbak. Ook wordt Marktplaats afgestruind naar extreem goedkope auto's 'met wat werk' Dit zijn auto's met een mankement of, zoals ze in Duitsland zo mooi zeggen; Wartungsstau; een gigantische achterstand in onderhoud danwel afgeragde exemplaren. Ook zie je dit soort handelaren bij de Dienst Domeinen, waar veelal auto's terechtkomen die de Belastingdienst in beslag heeft genomen en dus door geldgebrek niet of nauwelijks onderhouden zijn. Vanzelfsprekend bieden ze daar niet op de betere, duurdere kwaliteit. Van auto's met een hoge kilometerstand wordt de kilometerteller teruggedraaid, hetgeen je overigens vaker tegenkomt bij handelaren. A en D richt zich op mensen die voor weinig geld toch een leuke auto willen kopen. (En dus ook geen geld hebben om te procederen) Het is ook maar de vraag of dat zin heeft, niet alleen overstijgen de kosten van zo'n civiele (langdurige) procedure de aanschaf van de auto, een rechter zal het ook aannemelijk vinden dat een (te) goedkope auto problemen heeft. Moraal van dit verhaal; goedkoop is duurkoop, als je al een goedkope auto zoekt ben je vaak op Marktplaats beter uit mits je verstand hebt van auto's, anders kun je beter een betrouwbare auto bij een dealer of handelaar kopen die niet te goedkoop is. Er zal misschien best wel een goede auto te vinden zijn bij A en D, maar dat is echt een uitzondering/toevalstreffer. Een tip tot slot; kijk bij een occasion naar de banden, als de vorige eigenaar een setje Hakitaki banden (lees goedkoop merk) erop heeft gezet is er op de rest van het onderhoud ook vaak beknibbeld. Distributieriemen moeten vaak om de 120.000 km verwisseld worden dus je ziet veel auto's die op zo'n wisselmoment verkocht worden...

Veteraan2015
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2015 17:52

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Veteraan2015 »

Die gasten van A en D auto's in Amersfoort zijn [ongefundeerde bewering verwijderd]. Ooit een Peugeot bij die lui gekocht. Bleek later de km-stand met 50.000 te zijn teruggedraaid!! :? Hier kwam ik achter doordat ook met deze Peugeot van alles mis was. Bij de Peugeot dealer zagen ze dat ie was teruggedraaid. Dit koste mij € 2000,- bij inruil!!! Niemand wil een auto waarmee aan de km's is gerommeld.
Agressieve verkopers! Toen ik verhaal kwam halen over de km-stand stonden er 3 man me op te wachten... Hadden zij niet gedaan, maar het is wel gebeurd tussen binnenkomst bij AenD en mijn aankoop. Had ik maar eerder op deze site gegoogled. Garantie kennen ze niet! Bij aankoop oh zo vriendelijk, maar als de "deal" gemaakt is, kun je het verder schudden!!
Je krijgt het hier ook niet voor elkaar om alleen een proefrit te maken. Er gaat altijd een van die gasten mee!! beloofde boekjes nooit gekregen.
Ook kwamen ze er mee aan op het moment van inruil dat mijn oude auto niet goed zou zijn en dat ze ineens 2000 euro minder inruil wilde geven!!!! Dat was absoluut niet waar!!!! Mijn versnellingsbak zou stuk zijn... :shock: Daar ben ik dan weer niet ingetrapt!
De APK keuring laten ze trouwens uitvoeren door een bedrijf met een achternaam uit hetzelfde land waar de Heren A&D ook vandaan komen. Toeval? Als ik het hier lees niet echt!!! De apk stelt hier geen bal voor!!!
Verder heb ik gemerkt dat "vrienden en medewerkers" van deze tent, "als klant" positieve reacties hier plaatsen. Hoe uitgekookt zijn die lui!!
Echt mensen.... Koop hier GEEN auto!!!! Je gaat geheid op een of andere manier de boot in!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mei 2015 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door peteroo »

Daar gaan we weer. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar ik kom voor onderhoud en keuring al 17 jaar bij dezelfde garage in ons Zeeuwse stadje. Die heeft ook vaak enkele goedkope occasions staan, zeg maar onder de 1500 euro. De garagist gaat echt niet beweren dat je daar tien jaar mee vooruit kunt, maar hij verkoopt alleen auto's die hij zelf vertrouwt.

Als je weinig hebt te besteden en technisch onvoldoende sterk staat, ga dan niet naar die grote handelaren. Het interesseert ze geen donder wat ze verkopen. Praatjes genoeg, maar auto's worden met hangen en wurgen apk goedgekeurd en op enig onderhoud moet je niet rekenen.
Auto's, zeker oudere, worden meestal ingeruild wegens mankementen of naderende kosten. Een oudere auto kopen kan prima, maar staar je vooral niet blind op blitse, gewilde modellen. Er zijn zat goede garages die aardige auto's hebben staan voor weinig geld.

Nog iets: moderne auto's blijven zeer lang mooi. Ook 18 jaar oud zien ze er vaak nog uit als nieuw. De tijd van het wrak van de weg is voorbij, maar dat zegt niks over kostbare mankementen aan de (vaak complexe) techniek.

Veteraan2015
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2015 17:52

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Veteraan2015 »

Mensen... Koop aub geen auto bij A en D in Amersfoort!!!! Het zijn oplichters eerste klas. Al lijkt een auto mooi en mooi geprijsd, je gaat geheid de boot in.
Ik heb er helaas ooit ook een auto gekocht. deze was met 50.000 km teruggedraaid!!! Dat kreeg ik te horen bij mijn eerste beurt bij een officiele dealer. Goedkoop werd toen duurkoop!!!
En denk maar niet dat A en D een oplossing biedt! Ook ik heb me behoorlijk bedreigd gevoeld daar door 3 "verkopers".
De positieve berichten die je hier leest over A en D zijn allemaal door hen zelf geplaatst. Dat kun je zien aan het taalgebruik!!
Ze hebben elders ( in de buurt van de showroom) een werkplaats waar ze km standen terugdraaien en radio's uitbouwen. Klanten kennen deze locatie niet, want die komen daar niet. Hier worden, bij koop, ook hun auto's voorzien van een APK, die ook een lachertje is!!!!
Mensen, er zijn zat autobedrijven in NL. Zoek vooral even door!!!! Laat A en D vooral heel ver links liggen!!!!!!!!! U bent gewaarschuwd!!!

Veteraan2015
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mei 2015 17:52

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Veteraan2015 »

ANWBautoadvies schreef:Helaas worden er te veel transacties gesloten op basis van de blauwe ogen van de verkoper. Als je een TV wilt kopen maar de verkoper meldt dat er geen garantie op zit doe je het toch ook? Een gebruikte auto kost al gauw vele duizenden of soms tienduizende euro's. Als consument heb je een onderzoeksplicht; weet wat je koopt óf koop met garantie zoals dat uitstekend geregeld is bij de Bovag bedrijven.
Bij transacties met handelaren of particulieren; laat de auto keuren door de Dekra, TUV of ANWB.
Dit krijg je bij A en D dus niet voor elkaar. Het is gelijk kopen of wegwezen!!!! je krijgt daar niet de mogelijkheid de auto voor aankoop te laten keuren. Garantie kennen ze ook niet. 1 advies: Mijden die lui!!!

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door henk51 »

Veteraan2015 schreef:
Dit krijg je bij A en D dus niet voor elkaar. Het is gelijk kopen of wegwezen!!!! je krijgt daar niet de mogelijkheid de auto voor aankoop te laten keuren. Garantie kennen ze ook niet. 1 advies: Mijden die lui!!!
Dus gewoon weggaan in dat geval dit topic loopt al vanaf 2005 jawel 2005 en steeds komen er weer waarschuwingen.
De meesten zoeken achteraf informatie i.p.v. vooraf.
Het is net als eerst examen doen en na slagen pas gaan leren.

gr Henk

Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Puter »

A en D auto's is een bedrijf dat met drugs moet worden geassocieerd, echter de betreffende ambtenaren slapen...zoals ambtenaren betaamt.

Alexis11
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2016 07:51

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Alexis11 »

Jawel, ook ik ben er in gestonken, een Chrysler Neon op LPG, normaal check ik altijd vanalles, maar ze reageerden zo netjes op mijn vraag of de auto er nog stond enzo. Een andere garage was heel kortaf. Dus werd ik helaas om de tuin geleid. Ik heb de auto nog niet, wel 1000 euro aanbetaald. Ze zouden diverse dingen vervangen, hij zou APK gekeurd worden bij een BOVAG bedrijf, ik kreeg een NAP en de auto zag er naar ons idee best goed uit. Prijs was wat hoog, maar goed, dan kreeg je wel waar voor je geld... Maar de auto stotterde, dat zouden ze oplossen. Zaterdag 28 mei gekocht, maandagmorgen direct een mail gestuurd met de afspraken die tijdens het verkooppraatje waren afgesproken. Ook vroeg ik bij welke garage ie zou worden gekeurd en als ze wisten wat het stotteren was, dat ze mij dit moesten laten weten. 4 e-mails en een telefoontje verder (en dus al 3 weken) eindelijk een berichtje terug, dat ze wisten wat de storing was en ze de volgende dag zouden laten weten wanneer we m op konden halen. Uiteraard duurde dat al 2 dagen, maar ik werk gewoon en kan niet altijd opnemen. Ze lieten geen bericht achter dus ik heb weer een mail gestuurd weer met dezelfde vragen omdat ik iets op papier wil krijgen. Geen antwoord. Een week later werden we wel gebeld en hebben we teruggebeld, maar zouden teruggebeld worden, noppes. Op vrijdag een aangetekende brief gestuurd met opnieuw het hele verhaal en alle e-mails erbij gedaan. Ze belden zaterdag en spraken de voicemail in...wanneer we de auto op wilden halen, want die stond al meer dan een week klaar. Maandag geen reactie op onze aangetekende brief, dus dinsdag maar weer zelf gebeld. Hij had wel 10 keer gebeld (4 keer dus) en mondeling was meer persoonlijk. De automaatbak zou ineens zijn vervangen. Maar hij zou iets op papier zetten die avond. Uiteraard niets ontvangen. Gisteren weer opnieuw een mail gestuurd, want we konden alleen om 16u langs komen om de auto op te halen omdat er dan iemand was om over te schrijven...dit kan online...dus onzin. In mn mail dit aangekaart en opnieuw ge-eist dat we schriftelijk antwoord op onze vragen willen anders komen we m niet ophalen. Jurist gevraagd, ANWB gevraagd, rechtsbijstand gevraagd. 2nd opinion was wel een idee. Bellen we een garage of die dat kunnen doen, zeggen ze doodleuk: doen we liever niet, want dan liggen onze ruiten er straks weer uit. Wil ik die auto nog wel halen ??? Moet ik 2 extra bodyguards meenemen, Wie weet er raadt ?? Help !!!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik vrees dat het uitdraait op uw verlies nemen, misschien nog wat geld terug, en voortaan naar een goede garage gaan. Daar betaal je wat meer, maar de kans op gedonder is ook kleiner.

bjornvanherpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:52

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door bjornvanherpen »

ik heb 2 weken geleden een wagen voor 1000 euro gekocht en er is totaal geen een probleem met dat wagentje, ik ben zeer netjes behandeld, afspraken zijn goed op papier gezet en nagekomen
ik kreeg een nieuwe keuring, banden, accu en een goed radiootje erbij
ik kan niet zeggen dat ik de problemen heb ervaren die de mensen hier boven hebben gemeld maar als ik een andere wagen nodig heb ga ik terug naar hun toe
ik ben zeer tevreden

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door peteroo »

Soms tref je het.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door thecure »

ja, en wij treffen weer eens een nepbericht...

info2017
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2017 14:14

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door info2017 »

a en d auto's Amersfoort is nu toch volgens zeggen auto Baarn geworden in Baarn op de hermesweg in Amersfoort is alles weg staat niks meer

bjornvanherpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2017 11:52

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door bjornvanherpen »

wat praat je nou slap met je nep bericht thecure, het lijkt mij er eerder op dat jij het niet kan hebben dat er wel mensen zijn die iets positief plaatsen, dan heb ik dus blijkbaar meer verstand van wagens dan jij aangezien ik sins ik dat wagentje gekocht heb er nog steeds mee rond rij en nog steeds geen problemen heb, volgens mij heb jij gewoon 100 accounts aangemaakt hier om eens flink te kunnen janken , zoek een leven in plaats de halve dag te gaan lopen janken jochie

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Quark »

bjornvanherpen schreef:wat praat je nou slap met je nep bericht thecure, het lijkt mij er eerder op dat jij het niet kan hebben dat er wel mensen zijn die iets positief plaatsen, dan heb ik dus blijkbaar meer verstand van wagens dan jij aangezien ik sins ik dat wagentje gekocht heb er nog steeds mee rond rij en nog steeds geen problemen heb, volgens mij heb jij gewoon 100 accounts aangemaakt hier om eens flink te kunnen janken , zoek een leven in plaats de halve dag te gaan lopen janken jochie

Beetje trage reactie na 4 maanden

Gesloten