LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A EN D AUTO'S in Amersfoort

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door roland48 »

Check bij beide of de distributieriem is vervangen!

Zeker die van de Ford, want 160.000 is weer een km-stand voor vervanging. Haal de kap los en bekijk de kwaliteit van de riem. Remmen zijn nog eens te vervangen, maar een riem die breekt slaat meestal (de kleppen van) je motor kapot.

Ik heb ooit eens met een kapotte distributieriem gestaan: 1990 Corsa totall loss bij 130.000 km. Het ding was nog nooit vervangen.

juutsel
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2007 08:58

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door juutsel »

helaas is de corolla al verkocht. ik baal... weet niet zo goed waar ik nu moet kijken, maar heb nog 2 weken. Niet echt veel tijd, maar in ieder geval tijd...

Trouwens A&D heeft mij nog gebeld... DAt de aankoop was geannuleerd maar ze wilden graag weten waarom en da tik altijd een auto bij hen kon kopen als dit in de toekomst wel mogelijk was. Ik heb aangegeven dat ik het financieel niet voor elkaar kon krijgen. Ik wist niet goed wat ik anders moest zeggen.

eerst een autotje vinden denk ik maar....

Linny
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2007 09:14

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Linny »

hallo,

nou ook ik ben in de zwendelpraktijken getrapt van A&D auto's in Amersfoort ik wou dat ik eerst deze berichten had gelezen dan was ik nu waarschijnlijk nog 900 euro rijker geweest. ik ben wezen kijken bij een auto die ik op internet had gezien zag er goed uit. 's avonds wezen kijken bij dit bedrijf. een proefrit was niet mogelijk maar er werd afgesproken dat ik een aanbetaling zou doen en als de proefrit niet zou bevallen kreeg ik mijn aanbetaling terug. dus heb ik 900!!!!euro aanbetaald voor een alfa romeo. het geld voor deze auto zou ik lenen van een familielid. 's avonds hoorde ik dat dit niet door kon gaan ik heb direct contact op genomen met het bedrijf en mijn situatie uitgelegd. toen begonnen de problemen volgens [persoonsgegevens verwijderd door moderator] is dit niet mogelijk want we hadden een deal terwijl er op papier staat dat het onder voorbehoud van de proefrit is. ik vertelde hem dat het volgens mij geen verschil maakt of ik nu eerst de proefrit maak en besluit hem niet te nemen of dat nu besluit. en mijn aanbetaling terug krijg. nu hebben ze nog geen kosten gemaakt. niet apk gekeurd niks. meneer is nogal agressief aan de telefoon en volgens hem is het niet mogelijk. wat nu???? ik kom er niet uit met hem maar er bestaat toch ook zo iets dat je binnen 24 uur een koop kunt ontbinden? wie o wie kan me helpen?

alvast bedankt.

ps na het lezen van de reacties heb ik al helemaal geen vertrouwen meer in het bedrijf dus een proefrit lijkt me niet zo'n goed idee het liefst zet ik daar geen voet meer over de drempel.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2012 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

juutsel
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2007 08:58

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door juutsel »

Hoi,

Je kunt de koop binnen 24 uur laten ontbinden. Ik heb hetzelfde gedaan bij A en D maar vervolgens mijn aanbetaling (50 euro gelukkig) niet teruggekregen. Je staat in je recht als er op het contract staat dat je de auto pas na de proefrit koopt!

Je zou kunnen beginnen iemand te vragen een brief op te stellen met veel wetmatige tekst. en anders kun je gewoon de ombudsman oid bellen. Je moet die 900 euro gewoon terug krijgen!

ik hoop dat je het lukt, en ik vind nog steeds dat die zaak gesloten moet worden want het deugt van geen kanten.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door cossie300 »

Het is op zijn minst naief te noemen om eerst handgeld te betalen om vervolgens een proefrit te MOGEN maken, en dit ook nog te doen!

Het is ook te begrijpen dat wanneer je van plan bent en auto aan te schaffen voor het bedrag van een fiets, dat je dan niet veel te verwachten hebt en derhalve altijd iemand mee moet nemen die verstand van zaken heeft!

U zijt gewaarschuwd! :!:

Linny
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2007 09:14

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Linny »

hierbij wil ik een rectificatie geven naar aanleiding van mijn eerder geplaatste bericht.

uiteindelijk ben ik er wel uitgekomen met A&D auto's.

esp
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2007 11:33

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door esp »

hoe heb jij dit opgelost Linny ? Heb nml hetzelfde pobleem met deze gasten.Aanbetaling gedaan met de loze belofte dat ik kon afzeggen en aanbetaling terug zou krijgen DUS NIET. Alvast thnx

Linny
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2007 09:14

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Linny »

hallo,

nou heel eerlijk gezegt ben ik er niet uitgekomen met a&d teminste niet op de manier waarop ik het graag gezien had. maar wat wil nu ze lezen deze discussie en zijn er op de een of andere manier achter gekomen dat ik een bericht had geplaatst een ze eisten een rectivicatie......

hoe het bij mij is afgelopen ik heb mijn auto, maar er zijn verschillende dingen niet correct gegaan. zo stond er op de site dat de auto bijv electrische buitenspiegels zou hebben dat is niet het geval en zo waren er meer dingen. uiteindelijk hebben we besloten de auto toch maar te nemen omdat we de aanbetaling toch niet terug zouden krijgen. maar nou wouden ze nadat ik de auto al op naam had en al had betaald minder geven voor mijn auto die ze zouden inruilen ik heb dus nog eens 350 euro extra moeten betalen. ik heb het maar gedaan ik werd zo ongelukkig van de situatie en wou zo graag van ze af zijn dat ik dat besloten heb :( gelukkig is de auto tot nu toe goed en zijn er nog geen verborgen gebreken aan het licht gekomen.

ik wens je heel veel succes en ik zou niet voor reperaties en garantie naar hun terug gaan.

esp
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2007 11:33

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door esp »

Is helaas een dure les voor ons allen geweest. :( Voortaan als ik een auto op het oog heb bij een handelaar/garage eerst het bedrijf ff googelen en alles goed zwart op wit in het koopcontract zoals jij dat wil desnoods op een eigen gemaakt contract met jou eisen en afspraken die hun moeten tekenen waar je ze later aan kan houden zoniet no deal!!! Ik zie wel hoe het verhaal afloopt. Heb het verhaal ondertussen tegen dertig mensen gezegd dat zijn toch weer dertig potentiele kopers minder voor ze als ze zo zaken willen blijven doen! Ik zal nog wel laten weten hoe dit verhaal eindigt!
Hoop dat je toch nog een leuke auto hebt kunnen vinden :)
wordt vervolgd

esp
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2007 11:33

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door esp »

Domme opmerking van mezelf :roll:
Je zegt nog dat je hem hebt!!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

rectificatie?

wat een onzin

jij mag gewoon open en bloot op ieder willekeurig forum je mening geven en je ervaring vertellen

niks rectificatie

wat een apenland zo langzamerhand, gaan we naar amerikaanse toestanden waar iedereen mekaar de hele dga voro de rechter sleept?

je kan het ook anders zien:

dat bedrijf mag zijn excuses onderhand wel eens aanbieden voor al het ongemak

jij als klant hebt niets te maken met verlies van naam als zij hun werk slecht uitvoeren

mademoiselle
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:23

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door mademoiselle »

Hoi,

Het zal je niet verbazen dat ook wij zijn opgelicht voor 1600,-!!
Hebben de auto gekocht en hij had niet eens door de apk mogen komen. Ze hebben vast een deal met het apk station. Morgen een afspraak op het politiebureau. Zij raadt ons allemaal wel aan om aangifte te doen!!!! Veel mensen doen dat niet, omdat je je gld waarschijnlijk niet terugkrijgt, maar we kunnen er met z'n allen wel voor zorgen dat er actie wordt ondernomen tegen dit bedrijf!
Dus ik hoop dat er meerdere zijn die toch naar de politie stappen en aangifte gaan doen tegen a & d auto's.

Groetjes,

A&D Auto's
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2007 10:04

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door A&D Auto's »

Beste mensen,

Wij verkopen op jaarbasis minimaal 1200 auto's en hebben ontzettend veel tevreden klanten. En staan ook open voor onze klanten. Wij weten uit ervaring, dat veel mensen uit deze Forum nog nooit een auto bij ons hebben gekocht. Maar voor de mensen die wel een auto bij ons hebben gekocht. U bent met u probleem van harte welkom. Sterker nog wij zullen u probleem uiteraard heel serieus nemen en met u naar wat oplossingen kijken. Zoals u weet verkopen wij 2e hands auto's. Die leveren wij goed af, maar de kans dat zo een auto kapot kan gaan is aanwezig. Geen van onze verkoopadviseurs heeft u ooit toegezegd, dat u een auto koopt die een eeuwige leven heeft. Dus kortom dames & heren als u ergens mee zit, stuur ons dan een aangetekende brief! Wij staan voor al onze klanten klaar, dus ook voor u! En u zult dan zien, dat u er qua reactie helemaal naast zit. Zoals wij al onze andere klanten goed van dienst zijn, willen wij ook aan u onze goede klantenservice tonen. Als al onze klanten zouden reageren, dan zouden op deze Forum opvallen door de aanzienlijke goede denkwijze over ons!

Directie A & D Auto’s

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Waarom wordt dit bedrijf op ieder auto gerelateerd forum elke keer weer afgefikt. Ik begrijp er echt geen ruk van. Zo te lezen is alles koek en ei daar. Gelukkig staat het bedrijf in de regio beter bekend....

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

zo te lezen, idd, want hoe betrouwbaar is een reactie als bovenstaand evan het betreffend ebedrijf

het is toch volstrekt logisch dat zij proberen de naam minder zwart te maken?

mademoiselle
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:23

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door mademoiselle »

Weer zo'n lekker verhaal van A en D.
En maar zeggen dat de meeste mensen op dit forum niet eens een auto hebben gekocht bij hun!!

guppie_2
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 12:56

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door guppie_2 »

Tijdens het verkoopgesprek (de deal was al rond) begint deze vriendelijke meneer opeens heel moeilijk en lastig te doen. Of je even 1000 euro aanbetaalt. Dacht 't niet. Dan maar geen koop. Vervolgens blijkt deze 'meneer' helemaal niet zo vriendelijk te zijn, de sfeer slaat om en begint hij te schelden, te dreigen en met van alles te gooien.

Dus mensen: Ga naar een andere zaak en laat hun links liggen.

Zlatan
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2007 15:05

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Zlatan »

Ja, wat zal ik zeggen, ook ik ben zwaar gedupeerd door [niet gefundeerde opmerking verwijderd door moderator]. Zij hebben mij een wrak weten te verkopen. En inderdaad, zij zijn heel glad, komen zeer vertrouwelijk over, maar dan begint de ellende. Stom, ik had gewoon goed op internet moeten kijken wat voor een tent het was, daar ben ik achteraf pas achtergekomen. Toen had ik de koop al een week eerder gemaakt. Ging toen met lood in de schoenen naar die [niet gefundeerde opmerking verwijderd door moderator] toe. Ik heb daar dus een auto gekocht, die rijp is voor de sloop, blijkt nu achteraf. Ben ermee naar de dealer geweest omdat er dingen gebeurden die niet goed waren met de auto. Zij hebben daar een check gemaakt en alles nagekeken. Het schijnt zo erg te zijn dat ik voor deze check niet hoefde te betalen, zij vonden het nieuws dat zij mij vertelde al erg genoeg. Natuurlijk, je bent er zelf bij, alhoewel ik niet zo verstand heb van auto's, koop je de auto in vertrouwen. Ook de APK keuring moet een aanfluiting zijn, want de auto heeft punten waarop er nooit goedgekeurd kan en mag zijn, onmogelijk!!! Waarschijnlijk is het handjeklap geweest, maar dat zijn deze medelanders wel gewend. Zulke bedrijven mogen gewoon niet bestaan, ik hoop dat hier wat aan gedaan gaat worden. Kortom, ben mijn geld en auto kwijt.

Dus AenD auto's: ik hoop dat jullie bestaansrecht snel zal verdwijnen, en dat gerechtigheid zal zegevieren. Als dat gebeurt, hang ik de vlag uit :D
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2012 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

elektrojohn
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:58

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door elektrojohn »

hallo,

vorig jaar ben ik bij a&d geweest, en alles wat er negatief op internet staat is waar.
De mensen die reageren met "eigen schuld dikke bult" zijn daar duidelijk nog nooit geweest.

Voor ik naar A&D auto's ging, had ik vertrouwen in de medemens.

[niet gefundeerde opmerking verwijderd door moderator]

mensen ga er niet heen, het kost veel geld en erger nog je voelt je achteraf altijd genaait.

p.s.

sinsdien stem ik GROEP WILDERS
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2012 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Mark84
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:24

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Mark84 »

Een collega van mij heeft vorige maand bij hen een BMW uit 1998 gekocht. Een aantal collega's en ik hadden hem nog gewaarschuwd, dat we niet zulke hele goede verhalen hadden gehoord over A&D Auto's, maar hij wilde per sé die BMW hebben. Hij zou hem eerst op donderdagmiddag op kunnen halen, maar toen hij daar heen ging, was de auto nog niet klaar. Vervolgens kon hij hem vrijdagmiddag ophalen. Dat heeft hij gedaan en in eerste instantie leek alles in orde. Tot hij de volgende dag (zaterdag) naar de Quickfit ging, voor een algemene check. Toen begon de ellende. Zowel de vooras als de achteras was krom en zat speling op. Ook was de complete bodemplaat niet in orde en bleken de remmen zo goed als versleten. Hij heeft mazzel gehad en is er samen met iemand die verstand heeft van auto's en alle regeltjes etc. heen gegaan en heeft uiteindelijk al zijn geld terug gekregen. Laat het alsjeblieft een les zijn voor iedereen. Ze lijken heel erg betrouwbaar en vriendelijk bij A&D, maar schijn bedriegt!

Gesloten