LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A EN D AUTO'S in Amersfoort

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
wailaii
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2010 19:02

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door wailaii »

Ik wil niet veel zeggen maar ik stond afgelopen woensdag met autopech in kruiskamp amersfoort en 1 van A & D auto's eigenaren sem/akif heeft me mooi ff geholpen ging gelijk mensen bellen en monteur laten komen ter plekke om mij en me vriend te helpen dus het zijn echt wel goede mensen hoor hij heeft mij dik geholpen zelfs de rekening van de monteur betaald. NOu wanneer deze tijd kom je dat nog tegen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Op de site van http://www.autoweek.nl ,kun je ook dealer reviews nalezen. Hier staan een stuk of 10 reviews van A&D auto's.

De helft heeft ongeveer 1 ster (het minimum) en beschrijft een absolute puinhooporganisatie.
De andere helft heeft altijd 5 sterren (het maximum) en beschrijft de hemel op aarde

Enfin, genuanceerde beoordelingen met 2 of 3 sterren komen niet voor bij A&D-auto's.

Hoe zou dat komen ... :mrgreen:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door jor »

Dat zie je hier op het forum toch ook heel vaak. Er komen wat klachten of een klacht en gelijk staat er een jubelverhaal van een bezoeker die nog nooit op het forum is geweest, ik vraag me altijd af hoe ze het zo vlug konden vinden :mrgreen:

peterdeg70
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2010 12:41

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door peterdeg70 »

Nou ik heb ook een verhaal. Het is al even geleden dat ik er ingetuind ben. November 2008 kochten wij een opel Astra daar zonder uiteraard eerst op internet te hebben gekeken. Er was direct een APK op gekomen dus was wel goed dachten wij. Nu heb ik de auto direct na aankoop naar mijn eigen garage gebracht en die ontdekten na 2 minuten dat beide voorveren gebroken waren! APK afkeurpunt. (waarschijnlijk met de ogen dicht gekeurd door een familielid een straat verderop) Weer teruggegegaan en uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ze de veren vervingen wat mij uiteindelijk nog 150 euro heeft gekost en verschrikkelijk veel tijd! (ik moet namelijk 1.5 uur rijden) Ik kom daar ook nooit weer en heb het geluk dat de auto verder goed is en nog steeds rijd als ik de rest van de verhalen hoor.
Groeten!

Peter.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door pima »

A en D heeft geen verstand van auto's, ze handelen alleen maar in die dingen, zoals ze hem voertuig kopen, zo wordt ie ook doorverkocht en ja hoe mooier de auto glimt hoe hoger de prijs. Neem a.u.b. een kenner mee loop je minder risico. Mijn zoon heeft er ook een gekocht daar, ben zelf meegeweest, heb hem verteld wat er loos was aan die auto, wat e reparatie's gingen kosten (als hij het zelf deed) en is nu zeer tevreden met het voertuig. Dus nogmaals als leek wordt je daar gewoon een oor aangenaaid, dus ga er niet heen tenzij....

Davidnmgn
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2010 13:38

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Davidnmgn »

Ik ben niet zo genaaid als sommige hier, maar het werd mij gisteren heel snel duidelijk wat voor bedrijf dit is. Had ik het voor mijn bezoek maar even gegoogled, had mij ruim 3 uur tijd en een hoop frustratie gescheeld.

Ik ben gisteren in een uur naar A en D auto's gereden om 2 BMW 3 serie coupe's te bekijken, die nog op internet stonden toen ik weg reed (en nu nog steeds staan). 2 enorme hallen met auto's, maar geen enkele verkoper te bekennen. Nadat ik na een kantoortje liep kwam er eindelijk iemand aan en vroeg of hij me kon helpen. Het was een licht getinte man van 1.80/1.90 m. Ik zei dat ik een BMW 3 serie coupe zocht, hij had er 2 op internet staan (een blauwe en een paarse). Hij zei dat die verkocht waren, dat ie de laatste 2 nog had, had ie nog niet mee geadverteerd. Ze stonden om de hoek, ik moest maar even gaan kijken....

...Er stond een zilvere, en een donkerblauwe, de zilver is te nieuw voor mijn budget dus die viel meteen af, en de blauwe had geen kenteken en stond geen info bij dus ik liep naar hem toen voor meer informatie. Vervolgens vroeg hij of ik wat leuks in te ruilen had, ik zei nee, want ik heb een oude auto die ik particulier verkoop. Ik wilde gewoon wat meer van de auto weten. Toen vroeg hij of ik wilde kopen of orienteren, ik zei dat weet ik nog niet. Toen liep ie naar andere klanten en zei dat alles op internet staat (terwijl hij eerder zei er nog niet mee geadverteerd te hebben).
Ik was er toen helemaal klaar mee en ben naar huis gegaan, er kwam echter steeds meer frustratie bij mij naar boven over zijn handelswijze.

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

Dan heeft u met de directeur gesproken de andere verkoper was op pad om een klant te helpen die zonder benzine stond. Althans dat is zijn standaard smoes :roll:

D.Boersma
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2010 16:06

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door D.Boersma »

Wij waren geïnteresseerd in een auto van het bedrijf A & D auto's. Wij wisten toen nog niet van de klachtenregen die op internet staat! Tijdens het telefoongesprek met dit bedrijf vroeg ik aan die meneer of hij een NAP formulier wilde uitdraaien van deze auto. Hij zei toen tegen mij dat dat niet mogelijk was, terwijl elk bedrijf dit gemakkelijk kan aanvragen voor ca. € 15,-. Nadat we o.a. dit forum hadden gelezen en de beelden van ALberto Stegeman ons nog konden herinneren heb ik de bezichtiging afgeketst. Ik vond hem vrij agressief reageren aan de telefoon en heb hem toen geattendeerd op alle reviews. Dus ben opgelucht dat ik niet opgelicht ben! Bedankt!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Mallemalle »

15?


voor 3 euro vraag je het zelf ff op

anoniem
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:12

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door anoniem »

echt niet te gelofen dat er nogsteeds mensen zijn die daar een auto kopen..
ben er laatst een keer geweest.
had een auto gezien op internet.leek mij wel wat,
wijnig kilometers op de teller en zag er gewoon perfect uit.
na 2 uur rijden aangekomen op de plek van elende.
heb gekeken ik liep na de ingang..
de autos stonden het liefste met de trekhaak in een andere auto gedrukt en zo dicht opelkaar dat ze bijna via de kofferbak uit de auto moeten komen.

de prijzen stonden met de vinger in het stof geschreven waardoor er al krassen kunnen ontstaan,
ik vroeg zo om de auto,
hij zij daar om de hoek verders was er geen gesprek mogelijk.
ik liep die kant op en zag de auto,
ben er niet eens meer tot toe gelopen omdat het er gewoon niet uizag.
bijna alle autos waar ik bij langs liep onder het stof veel schade auto,s
en bijna allemaal stonden ze wel met een van de velgen op de gront.

[niet gefundeerde opmerking verwijderd door moderator]

kan er geen pozietief iets over kweit.
en snap al helemaal niet hoe zoiets nog kan bestaan.
wens de mensen die hier wel wat gekocht hebben veel sterkte toe met de strijt. heb er zelf gelukkig niks gekocht.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2012 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

asperen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:01

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door asperen »

Ik heb in oktober vorig jaar een Opel Omega gekocht bij A en D auto's te Amersfoort. Nu heb ik de auto APK laten keuren, omdat dit moest, nu is mijn auto afgekeurd en zegt de garage dat deze auto vorig jaar al niets goedgekeurd had mogen worden.

Het spruitstuk is kapot maar zit aan het motorblok vast gelast, kan dus niet vervangen worden of alleen met heel veel moeite en geld. Is hier iets tegen te doen? Ik heb het RDW een brief geschreven om alsnog de APK keuring van 2009 ongeldig te laten verklaren, maar heb daar nog niets op vernomen. Je kunt aan APK keuring laten terugdraaien als je binnen 1 jaar reageert bij het RDW.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

asperen schreef:Ik heb in oktober vorig jaar een Opel Omega gekocht bij A en D auto's te Amersfoort. Nu heb ik de auto APK laten keuren, omdat dit moest, nu is mijn auto afgekeurd en zegt de garage dat deze auto vorig jaar al niets goedgekeurd had mogen worden.

Het spruitstuk is kapot maar zit aan het motorblok vast gelast, kan dus niet vervangen worden of alleen met heel veel moeite en geld. Is hier iets tegen te doen? Ik heb het RDW een brief geschreven om alsnog de APK keuring van 2009 ongeldig te laten verklaren, maar heb daar nog niets op vernomen. Je kunt aan APK keuring laten terugdraaien als je binnen 1 jaar reageert bij het RDW.
Die garage van je is al net zo erg als A en D. Na een jaar zeggen dat de auto niet goedgekeurd had mogen worden, jou wijsmaken dat het uitlaatspruitstuk vastgelast zit aan de motor (cilinderkop is lichtmetaal, daar krijg je geen gietijzeren uitlaatspruitstuk aan vastgelast).
En een APK keuring na 1 jaar terug laten draaien? Heb jij een winterslaap gehad van 364 dagen? Natuurlijk reageert de RDW niet op jouw brief, die hangt nu ingelijst in de kantine.

A en D? Gewoon bij wegblijven. Volgende keer ook internet gebruiken om waarschuwingen tegen dat soort bedrijven te zoeken, en niet alleen maar naar de goedkoopste auto.

v.d.Heyden

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door otto77 »

hahaha... die v.d. Heyden !

Die moet ik onthouden! Is echt een goeie !

Nee, natuurlijk is het klink klare onkul om na een jaar een apk terug te laten draaien. Volgens mij kan dit maar tot 30 minuten na de afmelding, tenzij er sprake is van grove nalatigheid (ernstige roest en verder weet ik er geen...), want dan kan het volgens mij tot 2 weken na afmelding worden teruggedraaid.

Asperen zal wel bij de Kwik-Fit zijn geweest. Wie schrijft, die blijft !!! Zijn ze goed in bij Kwik Fit (maar ook hier zijn uiteraard ook goede verstigingen tussen).

Dat A&D auto's belooft niet veel goeds. Adverteren met auto's van 2003, 2004 met 1km !!! Waaauw, en dat voor een diesel !!! KOOPJUUUUUUUUHHHHHHHH!!!

Spuugvuur
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 16:04

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Spuugvuur »

Heb contact gehad met dit bedrijf, maar vanwege het slechte gevoel dat ik had over het telefoongesprek en deze post heb ik besloten ergens anders te gaan kijken voor een auto. Bij bedragen van rond de 4000-5000 euro mag je echt wel wat klantvriendelijkheid verwachten. Bovendien, als ik ergens wat wil gaan kopen en ik word behandeld alsof het een privilege is dat ik mijn zuurverdiende geld daar mag uitgeven, dan klopt er iets niet. JIJ bent degene die het voor het zeggen heeft als het gaat om JOUW geld. Vandaar de spreuk "Klant is koning" (wat overigens niet betekent dat je als klant onbeschoft moet gaan doen).

Ik weet helaas weinig af van auto's en waar je technisch gezien op moet letten, maar ik weet wel wanneer iemand onzin praat. Dus, hier een paar spreuken waarbij er alarmen in je hoofd zouden moeten afgaan:

"Te mooi om waar te zijn" = er is iets mis mee
"Niet stuk te krijgen!" = overdrijven, oftewel er moet voor iets gecompenseerd worden
"Deze auto verkoopt zichzelf" = in andere woorden, de verkoper beschouwt zichzelf als het wormvormige aanhangsel in het geheel
"Over tien jaar is deze auto nog steeds zo veel waard" = onzin, 10 jaar rijden met een auto, 50.000 - 150.000 km, kan me niet schelen welke auto het is, hij wordt sowieso minder waard
"Onlogisch verkopen" = heb even gezocht, maar dit lijkt mij een verzonnen term om een slechte auto alsnog te kunnen verkopen zonder consequenties voor de verkoper
"Vandaag net binnen gekomen" = staat er waarschijnlijk al minstens een jaar
"De auto die u zoekt is verkocht, maar ik heb hetzelfde model bla bla bla" = als een muis op zoek naar voedsel, heb je net de kaas gevonden en als je niet uitkijkt zal een grote metalen staaf spoedig je nek breken
"Afleveringskosten" = zorg ervoor dat je ook daadwerkelijk voor iets betaald dan en niet alleen voor het overhandigen van de autosleutels
"Mevrouwtje..." of "Meneertje..." = is er een nog duidelijker signaal dat aangeeft hoe deze persoon zichzelf acht tegenover jou?

Goede verkopers houden het altijd bij feiten en zullen nooit van die betekenisloze uitspraken maken. Vraag ze maar eens iets slechts te noemen over het product dat ze proberen te verkopen; geen garantie dat ze dan eerlijk zijn, maar als ze niks kunnen noemen, maar met mooie spreuken smijten, weet je wel waar je mee te maken hebt.

Vertrouwen in de mens is een goede eigenschap, maar handelen vanuit een wantrouwen behoed je vaak voor oplichters en zwendelpraktijken.

Goedvanvertrouwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:02

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Goedvanvertrouwen »

In september 2009 zag mijn zoon een Golf staan via de site bij A&D auto's het was een leuke auto met 125000 km op de teller de auto is uit 2001.

Toen we er gingen kijken was het een hele keurige auto, rondom strak dus wij hapte toe, mede omdat er op zijn oude auto 1000 euro slooppremie stond en ook 500 euro van de gemeente dus dat tikte aardig aan.

De golf koste 5000 euro, en 495 euro afleverings kosten.

U krijge ook een nieuwe dissibutie riem; werd er gezegd, nu mensen geloof mij maar uiteindelijk is de hele motor uit elkaar geweest en ook de distributie riem was niet vervangen, mijn allereerste gevoel bij dit bedrijf was al niet goed en later werd dit gevoel bevestig.

De totale motor is gereviseerd omdat ik niet wilde dat een ander deze auto zou kopen met een opgeblazen motor, we hebben het zelf later repareren, alles bij elkaar zo'n 2000 euro extra en dan is het nog door relatief goedkope garage gedaan.
Zal ik even opnoemen wat er allemaal niet deugde aan deze golf verkocht door A&D auto's uit Amersfoort.

Na 2 maanden ging de katalysator rammelen, ook werd de motor erg heet.

Na 5 maanden ging het motor blok olie lekken.

Na 6 maanden was de koppeling versleten.

Na 7 maanden deed de golf niets meer.

Wel knap als je een auto zo kan maken dat het net lijkt of alles goed is, vandaar dat ze zo voorzichtig zijn met garantie geven, eerlijk zaken doen heet dat bij dit soort snelle bedrijven, en de overheid helpt ze een handje, door de slooppremie regeling toe te kennen, dus het cirkeltje is weer rond.
Als je voor garantie komt dan kun je het wel vergeten. Er werd gezegd:
'De garantie is voorbij, 2 maanden op de motor en dat is voorbij'

Lieve mensen ik ben echt pissig op dit bedrijf, koop er alstublieft niet, wees verstandig en ga op de referenties af, dit had ik ook moeten doen maar ik wide zoon graag blij maken met deze auto, omdat de auto er zo strak bij stond.
Bij het eerste bezoek kon er zelfs geen proefrit gemaakt worden want, de auto stond tussen andere auto's in.
Snel werden we meegelokt naar het kantoor en met een goede babbel wordt je dan verder overrompeld, dus we moesten een aanbetaling doen die wettelijk veel te hoog is en garantie moest je om bedelen.
Ik gun iedereen een leuk bedrijf maar eerlijkheid is heel belangrijk, als koper ben je immers de zwakke partij.

Het resultaat is dat ik in ieder geval niet meer bij dit soort bedrijven koop.

Hans Biesmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2011 20:32

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Hans Biesmans »

Ik heb vorige week een auto gekocht bij A en D in Amersfoort. Op maandag tekende ik het koopkontrakt. Dinsdag kwam ik onderstaande reakties tegen en schrok toen enorm. Ik had er pijn in mijn buik van. Dit ging gelukkig spontaan over toen ik de auto kon ophalen. Men had zich perfekt aan de afspraken gehouden en zelfs meer dan dat. De verkopers waren zeer vriendelijk en beleefd.
:D Dus, zo kan het dus ook zijn. A en D, zeker tot ziens !

ghi
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:42

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door ghi »

Beste mensen,

Nogmaals een waarschuwing van een teleurgestelde klant. Ik kon na enkele weken mijn auto naar de sloop brengen want geen enkele garage zag heil in een reparatie. Vering kapot, remmen slecht, koelsysteem lek, radiator lek, accu laadde niet goed op en een olieverbruik van 1liter per 100 km. Allemaal gebreken die tijdens een proefrit moeilijk zijn te constateren (door een leek) maar door een vakkundig autoverkoper zeer eenvoudig zijn op te sporen. Ik kon in de eerste week twee keer de ANWB bellen omdat ik langs de snelweg stil stond.

APK was slechts een paar dagen oud, maar mijn auto bleek (volgens Kwikfit en Citroen dealer) absoluut onveilig.

Heb de dialoog over deze gebreken redelijk snel opgegeven omdat ik mij onveilig begon te voelen en voor die paar centen mijn nachtrust niet langer op het spel wilde zetten. De heren van A&D begonnen te dreigen met zogenaamde gebreken van de door mij reeds ingeruilde auto en dat ik die (door hun) met terugwerkende kracht moest laten repareren. Deze grote onzin kunnen ze juridisch nooit hard maken, simpelweg omdat dit hun eigen praktijken in de openbaarheid zou brengen.

Dit incident heeft enige tijd geleden plaatsgevonden.Door nu pas te plaatsen ben ik er redelijk zeker van dat mijn anonimiteit is gewaarborgd. Het is wel verbazingwekkend dat een bedrijf zo lang kan blijven bestaan. Met name de valse APK, die leiden tot aantoonbaar gevaarlijke auto's op de weg, daar zou toch door de overheid onderzoek naar moeten worden ingesteld? Zelfs als deze niet door A en D auto's zelf wordt gedaan,maar door een ' geaffilieerde' garage.

Mijn hoop is dat niemand de fout maakt om met dit bedrijf zaken te doen en dat onze mooie stad binnenkort afscheid kan nemen van A en D auto's.

P.S.: Er staan op dit forum ook enkele positieve reacties over A en D. Ik heb deze reacties grondig gelezen. Ze volgen vrijwel allemaal dit patroon:
- 'Ik kocht ook een auto bij A en D.'
- 'Er waren kleine mankementen aan de auto'
- 'A en D heeft dit uitermate goed en klantvriendelijk opgelost'
- 'Sindsdien ben ik tevreden met de auto.'

Goedvanvertrouwen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:02

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Goedvanvertrouwen »

Natuurlijk gun ik de mensen die bij A & D auto's kopen een goede auto, je heb altijd de hoop dat er eerlijk zaken gedaan wordt.

Maar als er na een tijdje toch dingen anders gaan, wat ik niet hoop, dan is het belangrijk dat mensen het melden.

De overheid doet er niets aan, die hebben geen tijd voor dit soort onschuldige handel.

Er is toch Bovag, NAP en ANWB.

Dus niet zeuren, U moet zelf kijken of een bedrijf dit allemaal heeft.

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door Rinus M »

Goedvanvertrouwen schreef: Er is toch Bovag, NAP en ANWB.

Dus niet zeuren, U moet zelf kijken of een bedrijf dit allemaal heeft.
2 (Bovag en ANWB) van de bovenste partijen hoef je ook niet op te rekenen, heb dit zelf ondervonden.

Wij hebben 5 jaar geleden een Audi A4 2.5 tdi 6 pitter gekocht bij A&D auto's (auto was toen bijna 4 jaar), in één woord geweldig. Proefrit gemaakt en besloten dat we hem een week later zouden ophalen. Nog terug geweest met een klein mankementje, dit is netjes opgelost (verholpen).

Wij hebben een paar jaar later een auto gekocht bij Axxiauto in Dirksland, op het eerste gezicht voelden wij ons thuis, maar je kunt beter zaken doen met A&D auto's dan met Axxiauto.

Dit is mijn ervaring met A&D auto

Groet,
Rinus

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: A EN D AUTO'S in Amersfoort

Ongelezen bericht door schoepioen »

Hoepla! En opeens was daar weer een tevreden klant.... :roll: . Echt toeval (c.q. puur mazzel), of geen toeval....?

Overigens, BOVAG en ANWB zegt ook niet alles, maar toch heel wat meer dan de blauwe ogen van obscure handelaartjes en zeker bij wat duurdere auto's, zoals bijv. een Audi A4 van krap 4 (ex-lease).

Gesloten