LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anwb aansprakenlijk stellen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Yordyman
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 apr 2012 18:54

Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door Yordyman »

Kan je anwb aansprakenlijk stellen als hun me autosleutel hebben afgebroken in het contacktslot. Hij heeft mee een tang de sleutel afgebroken Sleutel kon er eerst nog gewoon in en uit dus kon me auto eerst nog afsluiten maar dankzij de anwb niet auto staat inmidels bij garage kosten plaatje is 1050 euro nu wil ik die verhalen op de anwb weet iemand of dan kan toevalig

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door riddert »

in de algemene voorwaarden staat het volgende;

22. In hoeverre zijn wij aansprakelijk?
Bij de verschillende Wegenwacht Services zijn wij alleen aansprakelijk bij een
aantoonbare toerekenbare tekortkoming ten aanzien van:
• schade die rechtstreeks voortvloeit uit de hulpverlening, behalve de hieronder
expliciet opgenomen situaties waarbij iedere aansprakelijkheid is uitgesloten
• schade die voortvloeit uit gebreken in onderdelen, voor toezending van niet
passende onderdelen.
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade ontstaan in de volgende situaties:
• verkrijging van een vervangende auto; er komt een overeenkomst tot stand
tussen u en het verhuurbedrijf en de voorwaarden die het verhuurbedrijf stelt
zijn voor u van toepassing
• reparatie van uw auto bij een garage of door een derde; deze reparatie
geschiedt geheel in uw opdracht en komt voor uw eigen rekening en risico
• stalling en transport van uw auto en bagage
• diefstal van uw auto en bagage.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door nevermind »

Yordyman schreef:Kan je anwb aansprakenlijk stellen als hun me autosleutel hebben afgebroken in het contacktslot. Hij heeft mee een tang de sleutel afgebroken Sleutel kon er eerst nog gewoon in en uit dus kon me auto eerst nog afsluiten maar dankzij de anwb niet auto staat inmidels bij garage kosten plaatje is 1050 euro nu wil ik die verhalen op de anwb weet iemand of dan kan toevalig

Welk merk auto is dit ?

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door wiseger »

• schade die rechtstreeks voortvloeit uit de hulpverlening, behalve de hieronder
expliciet opgenomen situaties waarbij iedere aansprakelijkheid is uitgesloten
Lijkt me vrij duidelijk, je kan ze dus gewoon aansprakelijk stellen voor het afbreken van de sleutel. Ik moet daarbij wel opmerken dat ik niet helemaal begrijp hoe die schade opgelopen is tot meer dan 1000 euro?

friemeltje
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2012 20:14

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door friemeltje »

Een sleutel van goud misschien ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door berndv »

Yordyman schreef:Kan je anwb aansprakenlijk stellen als hun me autosleutel hebben afgebroken in het contacktslot. Hij heeft mee een tang de sleutel afgebroken Sleutel kon er eerst nog gewoon in en uit dus kon me auto eerst nog afsluiten maar dankzij de anwb niet auto staat inmidels bij garage kosten plaatje is 1050 euro nu wil ik die verhalen op de anwb weet iemand of dan kan toevalig
Als die sleutel er eerst gewoon uit kon, waarom moest hij er dan met een tang bij?

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door Rob fiets »

volgens mij klopt er ergens iets in dit verhaal niet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Yordyman schreef:Kan je anwb aansprakenlijk stellen als hun me autosleutel hebben afgebroken in het contacktslot. Hij heeft mee een tang de sleutel afgebroken Sleutel kon er eerst nog gewoon in en uit dus kon me auto eerst nog afsluiten maar dankzij de anwb niet auto staat inmidels bij garage kosten plaatje is 1050 euro nu wil ik die verhalen op de anwb weet iemand of dan kan toevalig
Het lijkt erop alsof het contactslot al defect was en dat daarvoor de Anwb is ingeroepen.
Dan kun je natuurlijk niet vervanging van hetzelfde contactslot als schadepost claimen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het verhaal klopt niet. Nooit gehoord van sleutels die zomaar afbreken.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

sjoegel schreef:Het verhaal klopt niet. Nooit gehoord van sleutels die zomaar afbreken.
Daarom verwacht ik ook dat het contactslot al defect was en de sleutel niet meer omgedraaid kon worden om de auto te starten.
Anwb heeft dit misschien iets krachtiger geprobeerd dan TS , waardoor de sleutel uiteindelijk in het contactslot is afgebroken

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Mogelijk, ik zeg mogelijk, heeft TS de sleutel half ingezaagd om een defect contactslot in de schoenen van de ANWB te schuiven.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door witte angora »

Sleutel kon er eerst nog gewoon in en uit
Waarom had de ANWB dan een tang nodig? En ja, 1050 euro, ga je dan meteen alle sloten vervangen of zo?
kon me auto eerst nog afsluiten maar dankzij de anwb niet
Wat is het probleem dan als er een stuk sleutel in het contactslot zit? Of heb je geen reservesleutel?
Het verhaal klopt niet. Nooit gehoord van sleutels die zomaar afbreken.
Het kan wel, als het een hele oude sleutel is die een paar keer krom is geweest en daarna recht is geslagen, waardoor er een hele hoop kleine scheurtjes in kwamen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

witte angora schreef:
Sleutel kon er eerst nog gewoon in en uit
Waarom had de ANWB dan een tang nodig?

En ja, 1050 euro, ga je dan meteen alle sloten vervangen of zo?
Het verhaal klopt niet. Nooit gehoord van sleutels die zomaar afbreken.
Het kan wel, als het een hele oude sleutel is die een paar keer krom is geweest en daarna recht is geslagen, waardoor er een hele hoop kleine scheurtjes in kwamen.
Nogmaals, ik verwacht dat de sleutel er wel goed in paste, maar niet meer gedraaid kon worden en dat heeft de Anwb met een tang proberen te doen

Een nieuwe contactslot, en vervangen van alle overige sloten kan inderdaad best prijzig zijn

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dan moet TS dit, scheurtjes, geweten hebben. Autosleutels breken niet zomaar. Deze zijn veel sterker en dikker dan bijv. huissleutels.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door witte angora »

Een nieuwe contactslot, en vervangen van alle overige sloten kan inderdaad best prijzig zijn
Maar ja, als dat nodig is omdat één sleutel vernaggeld is, en de andere er inderdaad niet meer was... het eerste zou je de anwb kunnen aanrekenen, het ontbreken van een reservesleutel, met als gevolg de noodzaak om alle sloten te vervangen, toch zeker niet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door nevermind »

wiseger schreef:
• schade die rechtstreeks voortvloeit uit de hulpverlening, behalve de hieronder
expliciet opgenomen situaties waarbij iedere aansprakelijkheid is uitgesloten
Lijkt me vrij duidelijk, je kan ze dus gewoon aansprakelijk stellen voor het afbreken van de sleutel. Ik moet daarbij wel opmerken dat ik niet helemaal begrijp hoe die schade opgelopen is tot meer dan 1000 euro?

Wat denk je van opnieuw een topic, waar TS niet meer reageert!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

witte angora schreef:
Een nieuwe contactslot, en vervangen van alle overige sloten kan inderdaad best prijzig zijn
Maar ja, als dat nodig is omdat één sleutel vernaggeld is, en de andere er inderdaad niet meer was... het eerste zou je de anwb kunnen aanrekenen, het ontbreken van een reservesleutel, met als gevolg de noodzaak om alle sloten te vervangen, toch zeker niet.
Niet als het contactslot defect is/was

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik schreef ook: zou kunnen aanrekenen. Daar bedoelde ik mee, als het afbreken inderdaad door de anwb veroorzaakt is, uiteraard niet als de sleutel zelf al niet veel soeps meer was.

Kortom, ik denk niet dat TS een poot heeft om op te staan. Mits inderdaad het contactslot/sleutel al kapot was, en er inderdaad geen reservesleutel was, zodat daar door de noodzaak ontstond dat alles vervangen moet worden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Kortom, ik denk niet dat TS een poot heeft om op te staan. Mits inderdaad het contactslot/sleutel al kapot was, en er inderdaad geen reservesleutel was, zodat daar door de noodzaak ontstond dat alles vervangen moet worden.
Ook met een reservesleutel moet (meestal) alle sloten vervangen worden

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Anwb aansprakenlijk stellen

Ongelezen bericht door witte angora »

Leo The Emperor schreef:
Kortom, ik denk niet dat TS een poot heeft om op te staan. Mits inderdaad het contactslot/sleutel al kapot was, en er inderdaad geen reservesleutel was, zodat daar door de noodzaak ontstond dat alles vervangen moet worden.
Ook met een reservesleutel moeten dan alle sloten vervangen worden
Hoezo dat? Dan hoef je toch alleen de kapotte sleutel te vervangen?

Gesloten