LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB en de service daar van

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Flipipo »

Realman, Ik vind het jammer voor je. Maar er moet wat zijn geweest! Anders zou alles in 1x goed zijn gegaan. Ik rij zelf altijd met oude barrels rond(oude volvo's) en nog nooit door ANWB in de steek gelaten. Zelfs niet toen ik door mijn stommiteit in 1 maand 3x accu leeg liet lopen door lampen aan te laten staan van een oude auto boven 10 jaar oud!

Ik zie hier meest positieve over ANWB dat het eigenlijk niet anders kan dat je toeval monteur was die lui was of je zei wat wat niet positief was.... ik kan me wel in jeroentje voorstellen gezien je negatieve toon.

ANWB prijs ik liever aan dan Routemobiel, die is inderdaad veel erger.... hoor ik meer!!

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

nou ja wat mensen ook zeggen, wat hun ervaring ook is, bij mij is het meer negatief dan positief, en ik ga geen contributie betalen voor een instelling die me niet naar de zin is, en sommige mensen kunnen wel lekker grappig gaan doen, maar dat intresseert me totaal niks, ik ben blij zo als ik het nu doe en daar gaat het tenslotte om.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dan is het niet te hopen voor je dat je een keer met echte problemen onderweg te maken krijgt, of je moet een hele complete 2e moter achter in je kofferbak hebben liggen oke dan is het een ander verhaal.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

ik vind gewoon als je een beetje zelf kennis op doet dan kom je niet in de problemen, ik kijk elke week mijn auto na, en heb nog nooit verder meer problemen onderweg gehad, en ja ik heb altijd koelvloeistof en olie in de auto, en ik heb van een hele goede vriend van me die bij de audi dealer werkt dingen geleerd om met eventuele kleine problemen op te lossen, en ik neem geen risico's als ik lange afstanden ga rijden dan zorg ik dat de auto helemaal goed is, met andere woorden zorg dat je zelf ook een beetje kennis krijgt over je auto dan bespaar je een hoop geld.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Je kan er nog zoveel aan doen om je auto in topconditie te houden, maar op elk moment van de dag kan hij stil komen te staan.
Je heb van je vriend geleerd hoe je kleine dingen op moet lossen, maar als het nou eens een groot ding is wat zo niet direct is op te lossen hoe pak je dat dan aan.
Ik rij zelf in een Q7 en alleen de dealer komt aan m'n auto maar ook die kan kapot gaan hoor.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als je dus geen woonplaats service hebt, en dan E30,- moet betalen, ga dan op papier in een ander deel van Nederland wonen, bij familie waar je zelden komt, dan krijg je tenminste wel jou woonplaats vergoed, allleen bij familie bezoek loop je dan risico!

Ik vind woonplaatsservice maar gek, er zijn natuurlijk Amsterdammers in een grote regio die er nauwelijks uit komen, maar ook kleine dorpjes die meestal diesel of LPG rijden en veel kilometers, want die komen daar alleen maar slapen!

Dus in eigen woonplaats geen service, gewoon valse adressen gebruiken, en als je als collega's het onderling doet, kun je op je werk de ontvangen pasjes ruilen, net als de acceptgiro die je nu niet meer kreeg, dan bespaar je veel!

Je helpt altijd of niet, en geen regio onzin aub.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

het lijkt me heel sterk dat de Q7 er zo maar mee op houd, maar moet er wel bij zeggen dat het vertrouwen in de moderne auto's voor mij wel gering is, de auto's van tegewoordig zitten vol met computers, en er hoeft maar 1 klein foutje in het sisteem te zitten en de auto kan zo uit vallen, en dat heb je met de oudere auto's niet zo, ik vind de kwaliteit echt minder worden, maar ja voor dat ze dingen perfect krijgen moet er toch altijd eerst iets fout gaan, en dan moet ik er ook nog even bij zeggen hoe simpeler een motorblokje is hoe minder problemen je krijgt.
dit fiatje wat ik heb is een simpel autotje maar hij doet wel wat je er van verlangt en dat kun je lang niet altijd zeggen van alle auto's

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Iedere auto kan plots er mee kappen al rij je in een auto van bijv. 300.000 euro, en het klopt inderdaad wat je zegt hoe meer electronica hoe sneller er een storing is.
Maar als er dus iets onderweg mee stopt en verder rijden lukt niet of is onverandwoord dan hebben we de anwb nog en anders de Audi sevice.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

ja maar er kan niks zo maar stuk gaan op de weg wat niet makkelijk oplosbaar is, want als dat wel het geval zou zijn, dan zou je dus spreken van een niet goed onderhouden auto, en wat ik dus al eerder heb gezegt als de ANWB dat ziet dan gooien ze je motorkap zo weer dicht en dan kan je het uit zoeken.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

wat zou er kunnen gebeuren, nou misschien een keer een lekke band, nou daar heb je de anwb niet voor nodig dacht ik zo, je uitlaat die plotseling lek is, nou dan kan je ook nog wel door rijden, maar verder zou ik echt niet weten wat er zou moeten gebeuren met een auto die goed onderhouden is. zou graag wat dingen horen van mensen die het er eventueel niet mee eens zijn.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

en kom dan niet met een kapote V snaar aan zetten, want dat is op te lossen met een kous, klinkt misschien idioot maar het werkt wel.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dat ben ik niet met je eens, de volkswagen van mijn vrouw (6 jaar oud) begaf het op de snelweg en de anwb kon er op dat moment ook niks mee en toen hebben ze haar en de auto naar de dichtsbijzijde dealer gesleept (op een vrijdag avond) en is ze met de taxi naar huis gebracht op kosten van de anwb.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

mag ik vragen wat de oorzaak was waarom die het niet meer deed?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Links achter was er wat afgebroken waardoor de auto naar links hing.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@Realman,
Wat kan er mis gaan bij een goed onderhouden auto?
Heel veel! Afgelopen september sneuvelde mijn dynamo terwijl ik in het donker onderweg was naar Stavelot in Belgie.
Jaren geleden sneuvelde bij mij eerste auto kort na de APK een veerpoot(heb ik overigen niet voor naar de ANWB gebeld maar een leek zou dat wel doen).Bij mijn tweede auto sneuvelde de dynamo al na zes maanden!
Hoe goed je je auto ook onderhoud,het is en blijft techniek,en techniek kan altijd stuk gaan.
Ik los de meeste zaken nog steeds zelf op,al had ik in september toch echt wel wat hulp nodig!
Leve de ANWB!Ze hebben me geweldig goed geholpen(en heel snel)!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies acjzr1

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

nu weet ik nog steeds niet wat er afgebroken is achter, en even op de andere reactie in te gaan, als bij een keurings station niet zien dat een veer op springen staat dan vind ik dat een zeer slechte zaak, als een veer aan vervanging toe is dan kan ik dat zelfs zien. dus ik vind dan persoonlijk waar u uw auto gekeurd heeft geen goede aken doet, maar ja dat is mijn mening, en over dynamo's gesproken oke het kan gebeuren dat die kapot gaat, maar als je dat goed en netjes laat vervangen wanneer dat ook echt moet dan is de kans zeer klein dat je daar mee aan de kant van de weg komt te staan.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

als jullie vragen hebben over schokdempers of veren je mag het me gerust vragen, je kan zelf genoeg testjes doen om te kijken of het aan vervanging toe is.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Realman,Ik had het over een veerpoot!
Deze is lek geslagen en mankeerde dus niets tijdens de APK.
Hij lekte zelfs niet(geen druppel).De veer heb ik overgezet op de nieuwe veerpoot.Wat de dynamo betreft;Je komt niet zo ver in het donker als je puur op je accu rijdt! Ik heb zelfs m'n verlichting uit gezet om een veilige plaats te kunnen bereiken(de snelweg was gelukkig goed verlicht en er reed verder niemand). 8)

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Realman het was iets met een schokbreker meer weet ik er ook niet van ik ben geen automonteur.
En net zo als acjzr1 zegt met de keuring was er ook niks aan de hand.

Gesloten