LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB en de service daar van

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

bert62 welke opel dealer had je, toen was het bosh en jansen maar die bestaat niet meer nu is het opel Zijm.
Trouwens nbo heb ik ook nog gewoond (cantatestraat)

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

nou een dealer weet heus wel wat die doet, en ik sta al jaren niet meer stil met auto's, dan wil je dus zeggen dat ik geluk heb, nou dat lijkt me toch niet.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

realman er staat nog een vraag open(hoe had jij het dan met de volkswagen opgelost)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Realman,laten we nog maar eens verder praten als jij eens stil komt te staan met een kapotte dynamo en een lege accu op meer dan 200 kilometer van huis in een land waarvan je de taal niet voldoende beheerst.Je zult dan wel heel erg blij zijn dat de ANWB er voor zorgt dat jij je bestemming bereikt en dat jouw barrel weer gerepareerd wordt!

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

het lijkt net of die veerpoot dan was afgeproken, en dat is idd hele linke soep, maar dat heb ik echt nog nooit meegemaakt moet ik bekennen.

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

@ Realman,

Als jij geen ANWB nodig hebt waarom begint dat gezeur over de ANWB dan? Heb jij dan misschien een kever of een trabant. Dar kan weinig aan stuk.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

En toch is het gebeurt.
DUS LANG LEVE DE ANWB

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Lek slaan is gelukkig heel wat anders dan afbreken!
Al zijn de gevolgen wel bijna net zo erg.
Mijn veerpoot(rechts meen ik) dempte van het ene op het andere moment niet meer.Da's best wel schrikken!Ik ben met een zeer gematigd tempo veilig thuis gekomen en heb vervolgens beide veerpoten vervangen! 8)

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

als je gewoon slim bent als je behoorlijke eind gaat rijden, dan laat je de dingen van te voren vervangen die noodzakelijk zijn om te kunnen blijven rijden, en sta je dan nog stil mocht dat voor komen dan heb je pech, maar als je gewoon alles netjes vervangt na behoren dan zit er een hele kleine kans in dat je wat krijgt, en dan zal ik je nog wat zeggen, ik heb op E klasses C klasses V klasses van mercedes gerden reden die 70 a 80.000 km per jaar rijden voor een taxi bedrijf, en er geeft nog nooit 1 langs de kant gestaan van de weg, en dan kan ik je nog wat sterkers vertellen, een concurent van dat taxibedrijf reed met bmw's die auto's werden niet goed onderhouden misschien 1 keer in de anderhalf jaar, en die stonden om de haveklap stil langs de kant van de weg, maar dan wil ik nog wat zeggen, hoe vaak ga je naar het buitenland misschien 1 a 2 keer per jaar en dan nog niet eens altijd met de auto, als je gewoon normaal rijd en een goede voorbereiding hebt met je auto dan kan er gewoon niks mis meer gaan, of je moet gewoon echt pech hebben.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

ik heb het nog wel eens erger gehad met een golf 2, als je daar een goede drukker gaf op de achterklep dan gingen de achter voetjes van de vloer meteen laten vervangen was 20 euro kwijt :lol:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Je hoeft er echt geen behoorlijk eind voor te rijden hoor.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Realman, ik zie het specifieke verband tussen lange ritten en een goede auto niet helemaal. Een auto dient toch altijd fit te zijn? Ook voor de korte ritten.

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

Ook bij die wagens gaan dingen kapot. Dat is MIJN ervaring als taxichauffeur met veel kilometers per jaar in o.a. het gezellige Nijmegen. Maar jij zal en moet volgens mij gewoon je gelijk krijgen. Ben benieuwd naar jouw reactie toen die beste man van de wegenwacht arriveerde. Misschien had ik de kap al helemaal niet open gemaakt. :oops:

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

ik kan het je nog sterker vertellen ik heb bijna 5 jaar op de taxi gezeten en onze auto's die hadden allemaal een snelheidsbegrenser, en de meeste mensen weten dat dat niet echt goed is voor een auto, je hebt sneller je automaat kapot en het motorblok krijgt beste klappen, en dat bedrijf had ook van die oude E klassen van 1994 en die waren al helemaal niet kapot te krijgen, en dan wil ik ook nog even wat vertellen over korte afstanden, iedereen weet dat het heel slecht is voor een auto om korte afstanden te rijden, het is beter voor een auto om lange afstanden te rijden aan 1 stuk door, ik heb zelfs een keer een auto gehad en die heb ik nooit in een garage gehad quas onderhoud, dat ding was 16 jaar oud 234.000 km op de teller en heeft bijna 3 jaar gereden en ik heb er 750 gulden voor betaald in die tijd, omdat ik geen geld wilde steken in een oude auto, heb natuurlijk wel van te voren gekeken hoe die auto er bij stond en naar mijn zeggen was die auto in top conditie voor zijn leeftijd en prijs, voor 750 gulden 3 jaar probleemloos rijden wie doet me dat na.

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Bert62 »

Realman,

Je zal wel veel pijn op je borst hebben van al dat geklop erop. Ja, ik weet het. Jij bent de beste. 5 jaar op de taxi, dat is een redelijke tijd. Is wat anders dan 14 jaar taxi rijden. Van mij krijg jij altijd gelijk !!!

Maar er is er maar één de beste en dat is de ANWB/Wegenwacht !!!


Let wel !!!! Gelijk krijgen is niet hetzelfde als gelijk hebben !!

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

ik heb blijkbaar altijd geluk, dan daar ben ik heel blij om, beetje jammer voor de mensen die altijd pech hebben.
het is natuurlijk niet leuk, als je alleen maar ellende hebt met je auto.
iederen zijn ding maar de geldkraan naar de ANWB is van mijn kant gesloten!!!

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door tinne »

@ Realman, en alle andere mannen en vrouwen die op dit onderwerp hebben gereageerd. Ik heb een flink aantal jaren terug, (ca. 20) met een Audi 100 van toen een jaar of 7 langs de snelweg gestaan, samen met wat vriendinnen van me.. Voordat we de snelweg opreden, kreeg ik het lampje "dynamo/cq accu" inderdaad, V snaar gesprongen, nou was ik voorbereid, had extra panty bij me. Maar, omdat we nog in de stad (Amsterdam) waren, ik naar de avond garage, en nieuwe V snaar om laten leggen. Ok Amsterdam uit, snelweg richting bestemming, en YEP, zelfde lampje... geen garage deze keer, geen lid van ANWB, dus hop, Ik met panty onder motorkap, over de pully trekken, met armen dik in de smeer(overigens, voor de beeldvorming, vriendinnen en ik op weg naar hardrock concert, allemaal in vol ornaat, hoog haar, korte rokjes, netpanty's, the works) stopt een auto van ANWB, geen lid, manneke wilde helpen, moest wel lid worden, met zijn 4en gelapt, mocht mijn armen die inmiddels dik onder het smeer zaten in zijn auto schoonmaken. Zijn reactie: DIT HEB IK NOG NOOIT GEZIEN, GEWELDIG IDEE, ALLEEN... JOUW AUTO HEEFT EEN DUBBELE PULLY, EN DAN GAAT HET NIET MET EEN PANTY.... Voor mij ANWB fantastisch, ben nog steeds lid, ook al rijd ik inmiddels in wat behoorlijker auto's. nooit spijt van gehad.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

hahahahah vind het wel een goeie, welke man laat nu een vrouwen staan aan de kant van de weg, maar als je een man bent dan is het al een heel ander verhaal

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door tinne »

@ Realman:

Tuurlijk joh, vandaar dat ze mijn man een jaar of 7 geleden hebben geholpen om zijn 'nieuwe' -tweedehands- pick-up truck open te maken, nadat hij zo slim was om ding op slot te zetten met ALLE sleutels erin...

op mijn ANWB kaart trouwens... maar voor je weer zo'n opmerking plaatst, IK was er niet bij....

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: ANWB en de service daar van

Ongelezen bericht door Realman »

weet je wat ik nou zo er vind dat de mensen die ook klachten hebben over de ANWB dat die lekker hun mond houden.
want je wilde toch niet zeggen dat ik de enige was, want daar geloof ik helemaal niks van.

Gesloten